KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 16:45

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 548 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ny trener på vei!
PostPosted: 26 Aug 2008, 12:02 
Saftblander

Ivo.... Hele bildet for oss, er det media forteller oss...
Å det er fint lite de kan fortelle av konkrete tilltak, da er det det som er vårt utganspungt..
Hva er fakta som vi vet?
At ting har stått stille i hele sommer grunnet Ferie...
De har hatt mange navn på blokka, men ingen har kommet... Det vitner på for dårig innsalg av jobben.
Det er satt inn en resursgruppe, som ingen ser...
De har ikke maktet å skaffe til veie penger til forsterkninger, spillere er inne på lån, etter Hening K og næringslivet kom på banen.
Det er hentet inn to spisser, men målene renner inn feil vei fremdeles...
Det har gått 4 mnd. siden berntsen fikk fyken...
Laget ligger ann til nedrykk.

Dette er fakta...ikke oppspinn..

Hvis dette ikke gir grunnlag for kritikk....Så kan mann heller sette seg ned og lese kvinner og klær...

Jeg tror nok at alle de involverte skjønner at vi er kritiske!! Som supporter og lidenskaplig opptatt av fotball, så bør klubens resultater gi rom for saklig og usaklig hoderulling inne på forumene!

------------------------------
"Vi er først i mål når gressmatta på gjemselund er det største problemet vi har å skrive om her...

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 12:04 
Forumlegende

Ole Oskar Olsen wrote:

1) Før Mohn gikk ut i avisa trur jeg ikke det ble jobbet med en kortsiktig løsning. Dette er langt på vei bekreftet av styreleder Elle gjennom at trenerne hadde tillit.

2) Hvorvidt jeg tar feil eller ikke er uinteressant – det er på vei en ny trener ut sesongen, i følge Nysæter. Tidligere har han bekreftet at det er flere navn på blokka for neste sesong. Jeg tolker disse opplysningen dit hen at de faktisk ikke hadde tenkt på en kortsiktig løsning.

3) Etter at TB fikk fyken var det så langt jeg har forstått og lest planlagt en midlertidig løsning til fotballferien med dagens trener-/ressursteam. Mye har tydet på at dette skulle bli en mer varig løsning denne sesongen.

1) Så kan vi tenke oss situasjonen med følgende utsagn...
"Hei, her er styrets pressemelding. Trenerne våre har ikke tillit, er udugelige, men de skal lede laget fram til vi finner noen annen.
Vi ønsker dem lykke til".

2) På en måte, men ikke ettersom det er rettet sterke angrep mot deres udugelighet.
Om de hadde dette på dagsorden før avisartiklene er faktisk det noe helt annet enn om det kom som et åndenød etterpå...

3) Da kan det kanskje sies at muligheten ble åpnet for det.
Det så jo veldig lovende ut etter 4-3 mot Sogndal hvor det fram til 4-1 var det beste på mange år.

Man kan ikke i ukesvis rakke ned på styret for så når det har skjedd noe liksom si at
- se nu er vi alle så snille og gode...

Her blir det litt av om a eller b sitter med en slags svarteper.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 12:08 
Saftblander

ivo wrote:
Ole Oskar Olsen wrote:

1) Før Mohn gikk ut i avisa trur jeg ikke det ble jobbet med en kortsiktig løsning. Dette er langt på vei bekreftet av styreleder Elle gjennom at trenerne hadde tillit.

2) Hvorvidt jeg tar feil eller ikke er uinteressant – det er på vei en ny trener ut sesongen, i følge Nysæter. Tidligere har han bekreftet at det er flere navn på blokka for neste sesong. Jeg tolker disse opplysningen dit hen at de faktisk ikke hadde tenkt på en kortsiktig løsning.

3) Etter at TB fikk fyken var det så langt jeg har forstått og lest planlagt en midlertidig løsning til fotballferien med dagens trener-/ressursteam. Mye har tydet på at dette skulle bli en mer varig løsning denne sesongen.

1) Så kan vi tenke oss situasjonen med følgende utsagn...
"Hei, her er styrets pressemelding. Trenerne våre har ikke tillit, er udugelige, men de skal lede laget fram til vi finner noen annen.
Vi ønsker dem lykke til".

2) På en måte, men ikke ettersom det er rettet sterke angrep mot deres udugelighet.
Om de hadde dette på dagsorden før avisartiklene er faktisk det noe helt annet enn om det kom som et åndenød etterpå...

3) Da kan det kanskje sies at muligheten ble åpnet for det.
Det så jo veldig lovende ut etter 4-3 mot Sogndal hvor det fram til 4-1 var det beste på mange år.

Man kan ikke i ukesvis rakke ned på styret for så når det har skjedd noe liksom si at
- se nu er vi alle så snille og gode...

Her blir det litt av om a eller b sitter med en slags svarteper.

Joooo!!! Det er nettopp det vi kan!!! Det er det som er så fantastik herlig med fotball!!!!!!!!
Lidenskapen der og da!!! De som sitter med svarteper, er de som rykker ned!
Det er ingen som husker så godt som en fotballsuppoter, men heller ingen som glemmer like lett:o)

------------------------------
"Vi er først i mål når gressmatta på gjemselund er det største problemet vi har å skrive om her...

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 12:21 
Materialforvalter

Nei ivo – nå vrir du for mye. Så lenge det etter at TB fikk fyken ble kommunisert at man hadde en kortsiktig løsning frem til etter fotballferien. Det var det tidsperspektivet som ble kommunisert. Trenerne som ble satt inn har jeg for øvrig ikke beskrevet som udugelig eller inkompetente. Men en midlertidig løsning innebærer nettopp det – midlertidig. Kristiansen bekreftet også langt på vei at trenerløsningen med ressursteamet var planlagt å fungere ut året – i artikkelen Jævlig tøft nå.

Poenget er ikke å dele ut svarteper, men at det settes inn tiltak både på kort og lang sikt. Slik jeg tolker situasjonen nå – så kommer det både et kortsiktig tiltak og det jobbes med et langsiktig tiltak. Om den kortsiktige blir den langsiktige vil vise seg.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 13:14 
Klubbdirektør

Hvis dem skal annsette en trener som kjenner Kil, blir det kanskje ikke noe bedre en de vi har i dag da. Hvorfor ikke ta en som ikke kjenner noe til Kil og kan fornye laget. En som ikke kjenner ledelsen i det hele tatt. En som tørr å si ifra.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 14:44 
Spiller

Dette blir spennende :D

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 15:21 
Kaptein

Da er det klart, det blir Per Brogeland! Vet ikke helt hva jeg skal si. Hadde ikke helt den store suksessen sist han var her. Etter det har han også fått sparken i Hønefoss

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 15:31 
Forumlegende

Ole Oskar Olsen wrote:

1) Nei ivo – nå vrir du for mye. Så lenge det etter at TB fikk fyken ble kommunisert at man hadde en kortsiktig løsning frem til etter fotballferien. Det var det tidsperspektivet som ble kommunisert.

2) Trenerne som ble satt inn har jeg for øvrig ikke beskrevet som udugelig eller inkompetente. Men en midlertidig løsning innebærer nettopp det – midlertidig. Kristiansen bekreftet også langt på vei at trenerløsningen med ressursteamet var planlagt å fungere ut året – i artikkelen Jævlig tøft nå.

3) Poenget er ikke å dele ut svarteper, men at det settes inn tiltak både på kort og lang sikt. Slik jeg tolker situasjonen nå – så kommer det både et kortsiktig tiltak og det jobbes med et langsiktig tiltak. Om den kortsiktige blir den langsiktige vil vise seg.

1) Nei.
Intet vris.
Du sier jo bare det jeg sier om utgangspunktet.
Det samme som MK sa i "Jævlig tøft".

Viser at man hadde andre tanker også.
Hovedønsket - ikke tilgjengelig i år - først neste år.
Hovedønsket - sagt nei allerede her - vil ikke svare sin nåværende før etter september.

Ny trener i sommer ville være kortsikig om TA skulle inn i neste sesong.
Begge ting mulig hvis nei som rask avklaring fra ham.

Man kan ha flere enn 1 tanke i hodet samtidig.

Hadde vært dumt å hente ny nå om de andre hadde vunnet alle kampene...
Fladmark-Lyn-syndromet.

2) I stor grad har mange ugyldiggjort dem.
Tenker ikke på noen enkelt.

3) Litt redelighet bør jo også komme til overflaten innen fotball.
Elle er blitt beskyldt for udugelighet, for å ødelegge klubben.
Det har faktisk pågått en stund.
Kalt handlingslammet etc.
Masse 'ad-hominem'...

Når de selv har benektet dette så har kjøret bare fortsatt.
Selv nå synes det viktig, selv om man prøver å dysse det ned ved å prøve sympatiske røyktepper, å få fram at "egentlig er det nok ikke styret og sportslig ledelse som har", men annen katalysator.

Men det er mye i at "veien blir til mens man går".
Det betyr at ting justeres underveis.
Overplanlegging er som regel bortkastet.

Jeg har ikke all oversikt.
Hvem har?

Men jeg ville faktisk være mer skremt over styret dersom de handlet så veldig raskt siden det åpne brevet sist fredag.
Fredag bøøh - tirsdag, vi har ny trener etter bøøh...
Dersom et skremte vannet av dem ville det vært fare på ferde.
Som de selv sa var det støy.

I det kommer det ikke noen verdens ting fram som har argumentert tyngde.
Meget generelt og forenklete framstillinger, slik jeg ser det.
Andre mener tydeligvis noe helt annet.
Ok.
Kanskje det med ferie, men også det avhenger av hva slags tanker man hadde, samt hvor på den tidsstrømmen man var.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 15:32 
Materialforvalter

KIL4ever wrote:
Da er det klart, det blir Per Brogeland! Vet ikke helt hva jeg skal si. Hadde ikke helt den store suksessen sist han var her. Etter det har han også fått sparken i Hønefoss

Javel. Jeg har troen.

Men kjenner ikke realiteten i dette ryktet. Men ser også at Glåmdalen har tatt vekk diskusjons-biten av "avløsning"-artikkelen. De vil vel at det skal "avsløres av en journalistisk artikkel fremfor at det er en debattant på deres forum som forteller omverden det først.

Venter i spenning til senere i kveld

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 15:44 
Spiller

Brogeland ja......Dårlige minner fra sist han var innom gitt!

Men nye tider nå, så kanskje det kanskje :|

Last edited by Roffa on 26 Aug 2008, 15:45, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 16:00 
Grævling

Ikke så galt det vel? Bra som faen første gangen han var her, og da var jo også en del av jobben hans å få gutta på laget til å ha tro på det de drev med, så vi får håpe han klarer den jobben også nå.....hvis nå disse ryktene stemmer!

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 16:16 
Materialforvalter

Oppover wrote:
KIL4ever wrote:

Javel. Jeg har troen.

Men kjenner ikke realiteten i dette ryktet. Men ser også at Glåmdalen har tatt vekk diskusjons-biten av "avløsning"-artikkelen. De vil vel at det skal "avsløres av en journalistisk artikkel fremfor at det er en debattant på deres forum som forteller omverden det først.

Venter i spenning til senere i kveld

Diskusjons-biten fungerer nå!

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 16:56 
Klubbdirektør

Det gikk dårlig andre gangen han kom hit ja, men da hadde mesteparten skrevet kontrakt med andre klubber. Så dem hadde nok ikke hjertet i kil lenger.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 16:56 
Trener

Blir ikke imponert over KIL om de har hentet Brogis som reddningmann. Han greide riktig nok biffen i 1998, men rykket ned i 1999. Jeg har tro på at han kan gjøre jobben i gjennom en sesong, men er usikker på om han kan motivere gutta. Det var vel også han som valgte å si at Ryen var for mye skadet til at han kunne bli KIL spiller.

Uansatt hvem det blir får vi håpe på en avklaring i løpet av kvelden...

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 17:17 
Materialforvalter

Hvis ryktet om Brogeland stemmer, tror jeg det blir bra. Opplevder han som tydelig og kravstor, og det er akkurat det som er det viktigste for gutta nå.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 548 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]