KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 01:15

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Til Torunn Elle
PostPosted: 25 Aug 2008, 21:56 
Saftblander

Hei igjen.
Ser at det blir spurt angående Frokostmøte. Jeg kan bekrefte at jeg er innvitert, og at jeg selvsagt kommer førstkommende fredag på Gjemselund. Møtets tema er " Effekten av toppidrett i lokalsamfunnet" ved et foredrag av Bjørge Stensbøl. Altså ingenting angående den pågående Kil krisen.

Når det gjelder mitt krav om å fjerne styre.
Jeg ser at flere stiller spørsmålstegn ved om dette er et pr jippo fra min side. Bra at dere gjør det, man skal som supporter ikke ta for gitt at alt gjøres i beste hennsikt fra sponsorers side. I denne saken ber jeg dere tro meg på at det er et ekte engasjement. Jeg har ikke vært medlemm av Supporterklubben før, ei heller av klubben. men jeg har et ekte Kil hjerte, og har hatt det i mange år.

Jeg har hele tiden sagt at jeg står 100 % bak avis oppslaget (Bortsett fra 1 siden), og at Det er særdeles slett arbeid som er utført. I en hvilken som helst bedrift ville en slik ledelse blitt fjernet.

jeg jobber uansett nå for å finne løsninger som skal gavne Kil på kort sikt, men kampen mot ledelsen er ikke over. Den akter jeg å forsøke å fullføre, da jeg aldri mer vil se Kil i lignende situasjoner som den klubben er i nå.

Vennlig hilsen

Henrik Mohn

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 22:19 
Grævling

Janko wrote:
Det vil si at de 2 spillerne Kil har hentet tjener 150 000 tusen hver på en 3mnd kontrakt det.

Når vi hentet Brenes så måtte vi vel ta han for resten av kontraktstiden han hadde hos Glimt, dvs 5 mnd., og ut året! Da er det jo stort sett 2 mnd med lønn (det meste av november og hele desember) uten at vi har så stor sportslig glede av gutten. Men da får de jaggu passe på å kjøre en romjuls kamp i år som han har å møte opp på ;-)

Dette var vel eneste mulighet for å få gutten til Vinger, så det er vel greit nok.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 22:30 
Forumlegende

Tja, som tidligere kommentert er det knapt mer enn det korrekte om "holiday-in-Spain-in-vain" som er substans i det åpne brevet, slik jeg ser det.
Resten er etter min mening stort sett ikke annet enn generell publikumsfrieri...
Dog ikke uten interessante momenter i innholdet...

...som kulminerer i en liten godbit, sitat:
"På vegne av oss KIL-supportere vil jeg rette en uforbeholden unnskyldning til Øyvind Eide og Morten Kristiansen."

Lurer, helt seriøst, på hva slags representativ meningsmåling som ble foretatt før man fikk en signifikans på dette?
'På vegne av oss KIL-supportere' slik uttrykt krever faktisk det.
Eller utnevnt som talsmann med "carte blanche"...

Hvis ikke ett av de 2 kravene er oppfylt, så er ikke unnskyldningens avsenderomfang gyldig...

Ser man det - ikke alltid så lett å gjøre ting riktig om ikke ett av de to er oppfylt.

Men engasjementet og handlingen som sådan står det respekt av!

mvh

Last edited by ivo on 25 Aug 2008, 22:32, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 23:06 
Forumlegende

Det er vel heller tvilsomt om Elle tar gjenvalg til styret etter dette kjøret, og om Mohn vil inn så må han vel melde seg inn i Kil slik organiseringen er nå. Tror ikke det blir noen endringer i styret før årsmøtet. Tror heller ikke vi vil begynne å vinne noen fler fotballkamper ved at styret går eller man sparker markedsansvarlige eller trenerene. Men det er liten tvil om at de som er satt som midlertidige trenere bør få hjelp så fort som mulig og gjerne av en tungvekter som Mohn dekker kostnadene for ut året. Så sett i gang og få til en løsning rundt dette som lovt fra Mohn side og styret får legge evt. prestisje til side og ta en prat med Mohn før frokostmøtet som tydeligvis har en helt annen agenda.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 23:28 
Klubbdirektør

Håper vi for mye glede av de 2 spissene vi har lånt. Ikke enkelt for dem å komme hit for å redde Kil når ingen av de andre 9 fungerer.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 23:30 
Materialforvalter

Henrik Mohn wrote:
jeg jobber uansett nå for å finne løsninger som skal gavne Kil på kort sikt, men kampen mot ledelsen er ikke over. Den akter jeg å forsøke å fullføre, da jeg aldri mer vil se Kil i lignende situasjoner som den klubben er i nå.

Vennlig hilsen

Henrik Mohn

Jeg sier Halleluja! og Amen! :D

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 23:35 
Materialforvalter

Takk til Mohn som tar seg tid til å bekrefte invitasjonen og gi informasjon om innholdet i frokostmøtet. At den sportslige krisen ikke er tema, forteller med all tydelighet at det er svært ulike oppfatninger ute og går. Har det virkelig ikke gått opp for de ansvarlige at KIL sitter i myra opp til øra?

Temaet er effekten av toppidrett i lokalsamfunnet. Det er ikke så jævla vanskelig (beklager brukt at et så pass sterk uttrykk, men…). Identitet, merkevare, rollemodeller, engasjement, verdiskapning og sikker mange flere smykkeord vil bli brukt. Alt dette får langt mindre verdi om laget rykker ned – det vil sikker også være en av konklusjonene på frokostmøtet.

Flere på forumet kan sikkert poste flere smykkeord. Gjør det – hjelp frokostmøtet til å endre tema.

Det er direkte uansvarlig å ikke ha den sportslige krisen som hovedtema. Så får de heller fylle på med hvilke merverdier KILs fortsatte spill i norsk toppfotball medfører.

Mohn meld deg inn i KIL slik at du blir valgbar på årsmøtet.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 23:45 
Klubbdirektør

Lurer på hva de gjør der nede resten av uka jeg. Drikker kaffe og spiller ludo. Kanskje de vil møte Flisa og co, for da blir det jo billigere med alle reisene. Eller kanskje telenor har stengt telefonen. Mon tro at de er handlingslamma.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 23:50 
Materialforvalter

ivo wrote:
"På vegne av oss KIL-supportere vil jeg rette en uforbeholden unnskyldning til Øyvind Eide og Morten Kristiansen."

Lurer, helt seriøst, på hva slags representativ meningsmåling som ble foretatt før man fikk en signifikans på dette?

Hvis ikke ett av de 2 kravene er oppfylt, så er ikke unnskyldningens avsenderomfang gyldig...

Ser man det - ikke alltid så lett å gjøre ting riktig om ikke ett av de to er oppfylt.

Så du er glad i å spikke fliser du ivo?

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 07:10 
Forumlegende

Fuji wrote:
ivo wrote:

Jeg vil på vegne av supporterne be styreleder om unnskyldning for alle usaklige og uintelligente innspill mot hennes måte å lede klubben på.
Jeg vil på vegne av supoorterne uttrykke at man støtter styret og anbefaler gjenvalg.

Fuji, comme ca?

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 07:37 
Saftblander

Til Ole Oskar Olsen

Jeg meldte meg inn både i klubben og Supporterklubben i forbindelse med at jeg dro igang aksjonen " Folkets spiller " :D

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 08:24 
Materialforvalter

ivo wrote:
Fuji wrote:
ivo wrote:

Jeg vil på vegne av supporterne be styreleder om unnskyldning for alle usaklige og uintelligente innspill mot hennes måte å lede klubben på.
Jeg vil på vegne av supoorterne uttrykke at man støtter styret og anbefaler gjenvalg.

Fuji, comme ca?

Hehe kan godt tenke meg at du føler det på den måten (selv om jeg skjønner hvor du vil hen med utsagnene dine). Tanken har faktisk streifet meg at du har hatt oppgaven som referent for styret - i så fall ikke så jævlig rart at de ikke får gjort så mye.
Men nå er vel dette i ferd med å skli ut i forhold til tråden - så jeg avslutter denne ordvekslingen - og går tilbake til min gamle taktikk med å hoppe over innleggene dine. Beklager kommentarene om flisene, den har ikke noe her inne å gjøre.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 09:24 
Forumlegende

Fuji wrote:
Hehe kan godt tenke meg at du føler det på den måten (selv om jeg skjønner hvor du vil hen med utsagnene dine). Tanken har faktisk streifet meg at du har hatt oppgaven som referent for styret - i så fall ikke så jævlig rart at de ikke får gjort så mye.
Men nå er vel dette i ferd med å skli ut i forhold til tråden - så jeg avslutter denne ordvekslingen - og går tilbake til min gamle taktikk med å hoppe over innleggene dine. Beklager kommentarene om flisene, den har ikke noe her inne å gjøre.

Joda, det er i høyeste grad relevant og kan neppe sees på som utglidning i tråden.

Tråden har jo hatt som grunnvoll at styrelder (ev. styret...) burde gå av.
Blant annet grunnet trenersituasjonen.
Fra brukere her inne.
Det er en fair sak å mene det.

Men som du selv ser, poenget er at man kan ikke legge tyngde til sine utsagn ved å bruke en ballast som eventuelt ikke finnes. Men finnes det er det jo noe annet.

Du trenger ikke beklage kommentaren om flisene!
Det er bare bra at man sier det man mener.
Det er jo ikke mao-isme her inne... :roll:

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 13:27 
Klubbdirektør

Hvis det hadde kommet 10-15 stk av oss ned på brakka på fredag og gitt dem noen forslag på hva de kunne gjøre, hadde de bare glist av oss. Og trodd at vi var dumme. Men hadde vi sittet i styret hadde de ikke trodd det. Har ikke hørt noe om hva styret skal gjøre for å få inn penger til neste sesong. Det er vel på tide å begynne den prosessen nå. Eller begynne med kontrakt forhandlinger.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2008, 14:05 
Forumlegende

Janko wrote:
Hvis det hadde kommet 10-15 stk av oss ned på brakka på fredag og gitt dem noen forslag på hva de kunne gjøre, hadde de bare glist av oss. Og trodd at vi var dumme. Men hadde vi sittet i styret hadde de ikke trodd det. Har ikke hørt noe om hva styret skal gjøre for å få inn penger til neste sesong. Det er vel på tide å begynne den prosessen nå. Eller begynne med kontrakt forhandlinger.

Men det er heller ikke så veldig vansklig å komme med forslag, det er det å gjenomføre som er krevende

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]