KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 01:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Til Torunn Elle
PostPosted: 25 Aug 2008, 15:14 
Materialforvalter

Tufte gjorde en uforskammet god deal som bl.a. førte til at Njøsen ikke ville mer, og han har ikke spyttet inn så store summer, såvidt meg bekjent.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 15:20 
Grævling

Ole Oskar Olsen wrote:
Et underskudd er selvsagt ikke det KIL bør trakte etter. Som jeg skrev tidligere så trenger det ikke bli underskudd. Det avhenger av om de vinner kamper og derved inspirer et sultefôret publikum til å komme på Gjemselund......

Merkelig nok så er de eneste på Vinger som fortjener dagens situasjon nettopp det potensielle "publikum" som glimrer med sitt fravær!

Folk har gitt opp for lenge siden, selv i fjor når vi kjempet om kvalifiseringsplass var det ræva oppmøte på Gjemselund. Rykker vi ned til 2. divisjon så får byens borgere som fortjent!!!

...så får vi heller håpe det snur, slik at de få av oss som gidder bry oss fortsatt kan få sett toppfotball live også neste år!

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 16:41 
Materialforvalter

Om KIL rykker ned i 2. divisjon bryr de flest, som ikke kommer på Gjemselund, seg katten i. Her tar jeg mer enn gjerne feil.

At eksempelvis Nordlie, med hans rykte, vil bidra til økt fokus og kanskje optimisme er rimelig sikkert. Helt sikker tør jeg ikke være. Snøret strammes for hver kamp KIL taper. Det er som tidligere skrevet fortsatt von i hengjande snøre, men da må det forandringer til nå.

Last edited by Ole Oskar Olsen on 25 Aug 2008, 16:43, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 17:20 
Klubbdirektør

Rykker vi ned, så kan det bli publikumsrekord igjen :P

Vingersfolket er en merkelig rase som må sies å være bortskjemte og som ikke evner og se viktigheten av å ha et lag i norsk toppfotball. Er enig med Raggen, vi får vel egentlig som fortjent. Men fortsatt kan det gjørs grep! Det er fortsatt 30 poeng å kjempe for!

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 19:02 
Klubbdirektør

Når skal FC Lyn Oslo få som fortjent da?
Neida, dette her må gå, ellers rakner det for meg..

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 19:26 
Forumlegende

Jeg syns styrets tilsvar på Mohns kritikk i glåmdalen var god, det følges opp med følgende info på kil.no. http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=1275
Denne infoen er jo litt bleik i forhold til tilsvaret i avisen, den inneholder ikke noe som allerede er kjent, det vi savner nå er jo styret og klubbens plan for å få oss ut av sumpa, videre plan for å få på plass ny hovedtrener og strategi for å fortsatt være en klubb å regne med i norsk toppfotball. Bra at daglig leder endlig er på plass, klubben trenger de fulltids ressurser man kan få, både på sportslig side og administrativ/markedssiden.
Det ble tidligere nevnt på forumet at man fryktet at de frivilliges til i norsk toppfotball er forbi, og det ligger nok mye i det, man kan desverre ikke regne med at klubber som hovedsaklig dekker opp nødvendig arbeidsinnsats med frivillige skal holde seg i Adecco/Tippeliga på lang sikt, sporadiske opphold er nok mulig, men for å etablere seg må man kunne konkurrere på lik linje med andre klubber. Dersom man baserer seg på frivillighet vil aldri arbeider med klubben ha første prioritet siden personene er avhengig av jobb og inntekt ved siden av for å kunne bidra med den frivillige innsatsen.

Nå trenger alle medspillerne rundt klubben å vise at de er litt offensive i forhold til den situasjonen vi har havnet i, legg alle uhenigheter og frustrasjon til side, brett opp arma og få oss over nedrykksstreken. Det er kun to lag som rykker ned i år og KIL skal være for gode til å bli en av dem.

(men det er jo lett å si det når man ligger i sofan, men PC'en på fanget) ;)

Last edited by mikeb on 25 Aug 2008, 19:27, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 19:36 
Klubbdirektør

Det vil si at de 2 spillerne Kil har hentet tjener 150 000 tusen hver på en 3mnd kontrakt det. Er ikke mulig. Da skal jeg begynne å sparke fotball igjen også. :lol: Å så sier hun at man kan komme med utspill den 29. Da går det enda en uke før noe skjer. Pluss- pluss-pluss. Ser ut som om det ikke kommer noen ny trener hit før sesongen er over. Desverre.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 19:55 
Materialforvalter

Å påstå at styreleder Torunn Elle benytter anledningen til å signalisere forandringer ville virkelig være en overdrivelse. Det meste var, som flere har bemerket, kjent fra før. Informasjonen var kanskje først og fremst myntet på de som av en eller grunn ikke leser Glåmdalen. Hyggelig for disse.

Tydeligvis inviteres sponsorer og samarbeidspartnere til et frokostseminar. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte hvorvidt Mohn er invitert. Jeg trur og håper at anledningen er å bidra til en ekstraordinær pengeinnsamling for å kunne lønne en hovedtrener ut året. Om det blir resultatet av frokostmøtet – da er det verdt å vente. Om det er et bli-kjent-møte, hyggelig og treffes og velkommen til KIL. Da er ventetiden ikke verdt det. Avgrunnen nærmer seg raskt. Etter søndag er det kun 9 kamper igjen………

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 20:04 
Forumlegende

Svada, tomt og løst snakk. Jeg forventer at det er gjort seriøse forsøk på å få på plass ny trener til helgens kamp.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 20:33 
Reserve

Liten tvil om at Mohn har rett.

Det var riktignok det forrige styret som var ansvarlig for å ansette TB og selge John Pelu for 3 mill, men den sportlige leder og det nåværende styret MÅ ha sovet ved roret. Så vidt jeg husker fikk TB sparken etter tapet mot Bryne 4. mai. Siden den tid har man gamblet på at laget klarer seg med dagens interimsløsning ut sesongen. Denne løsningen har vi nå hatt i 14 kamper. På disse 14 kampene har laget sanket 10 poeng, hvorav 0 i de siste 4 kampene. Det er dermed bevist at dette ikke holder. Det hjelper lite å hente inn 2 nye angrepsspillere når midtbanen ikke kan få tak i ballen og forsvaret lekker som ei sil med enkle markeringsmangler i hver eneste kamp.

Jeg tror at KIL trenger minimum 14 poeng i de siste 10 kampene for å overleve, dvs. 4 seire og 2 uavgjort. Det vil kreves seier over Hønefoss, Løv Ham, Sparta hjemme og Hødd borte samt minimum uavgjort mot Alta borte og Notodden hjemme.

Jeg tror dessverre at laget er veldig langt unna å få til dette.

Varene er derfor snart levert og den heter 2. divisjon.

Last edited by Antienga on 25 Aug 2008, 20:35, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 20:49 
Forumlegende

Janko wrote:
Det vil si at de 2 spillerne Kil har hentet tjener 150 000 tusen hver på en 3mnd kontrakt det. Er ikke mulig. Da skal jeg begynne å sparke fotball igjen også. :lol: Å så sier hun at man kan komme med utspill den 29. Da går det enda en uke før noe skjer. Pluss- pluss-pluss. Ser ut som om det ikke kommer noen ny trener hit før sesongen er over. Desverre.

Vel, med utbetaling av lønn + skattetrekk + sosiale kostnader vil nok en type som RB fort koste bortimot det i måneden ja.
Det er vel bare å søke i skattelistene for å se på tidligere inntekt...

Forøvrig er det bare tull at KIL-spillerne ikke kan være semiproffer.
Det er vel noen også kanskje.
Tror faktisk mange spillere, rent generelt, hadde hatt godt av det...

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 20:54 
Saftblander

Uansett om vi skulle karre til oss nok poeng til å beholde plassen i år kan jeg ikke skjønne hvordan vi skal ha økonomi til nok en sessong i Adecco. Når 3 mill Pelu-penger er gått til daglig drift i år hvordan skal neste sessong da bli. Med dagens tabellsituasjon har vi vel kun Steinar (ref markedsverdien av U21) som er mulig å selge, men da sannsynligvis for småpenger i forhold til Pelu-salget. Må si Elle & Co er under litt av et press for tiden.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 21:04 
Forumlegende

Raggen wrote:
Nei, det er vel heller få av de som skriker høyest her inn som er medlem i KIL SK tenker jeg.

Vel, en interessant kommentar.
Eller hanske.

Derfor er innmelding for meg og frugan sendt i kveld.
Om ikke for annet...
He he... :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 21:19 
Forumlegende

ivo wrote:
Janko wrote:

Forøvrig er det bare tull at KIL-spillerne ikke kan være semiproffer.
Det er vel noen også kanskje.
Tror faktisk mange spillere, rent generelt, hadde hatt godt av det...

Når jeg snakker om frivillige så tenker jeg ikke først og fremst på spillerne, jeg tror en klubb på dette nivået trenger mer enn 2 heltidsansatte for å strekke til med alt som må gjøres for å ikke bare skyfle unna, men også jobbe offensivt med å få klubben opp på ett annet nivå også økonomisk og profesjonellt drevet.

Profile  

PostPosted: 25 Aug 2008, 21:45 
Forumlegende

mikeb wrote:
Når jeg snakker om frivillige så tenker jeg ikke først og fremst på spillerne, jeg tror en klubb på dette nivået trenger mer enn 2 heltidsansatte for å strekke til med alt som må gjøres for å ikke bare skyfle unna, men også jobbe offensivt med å få klubben opp på ett annet nivå også økonomisk og profesjonellt drevet.

I alle fall når en ny stadion / fullopprustet stadion er på plass...kanskje...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 223 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]