KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 16:17

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Kamptråd KIL - Moss
PostPosted: 10 Aug 2008, 21:59 
Forumlegende

Syns KIL henger med før pause, de eier ballen i ca. 30 minutter av omgangen uten å skape veldig store sjanser. Ørjan er god i første omgang, Brenes prøver å få til en del men lykkes ikke helt, Digerud får det ikke helt til i dag og burde nok vært bytte ut tidligere. Stusser litt over at Jonas ikke blir satt i forsvar og Samuelsson opp når byttet skjer?
Etter pasue syns jeg vi faller sammen som et korthus, Moss får ta over kampen og scorer to enkle mål til. Veldig inkonsekvent dømming i dag, stusser veldig når Sylling blir tatt innefor 16 meteren etter 4.min av 1. omgang? Om MFK forsvareren tar ballen så må vi jo få corner, tar han Sylling skal vi ha straffe, men hva vinker linjemannen, utspill fra 5m???

Vi har hatt en positiv utvikling i flere kamper nå, etter pausen i dag faller vi tilbake til pumping av baller opp i feltet uten mål og mening. Vi har også ett og annet å lære av forsvarsrekka til Moss, Vidalon og co hadde full kontroll og mye bedre kontroll på Brenes og Digerud enn det Start forsvaret hadde forrige helg.

Neste helg får vi ta tilbake noen av de pongene Nybergsund urettmessig tok med seg fra Gjemselund for noen uker siden. Men da må vi finne tilbake til samme spill vi så før denne kampen.

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2008, 22:23 
Reserve

Skremmende svakt i dag. Kampen viser dessverre veldig tydelig at de lokale spillerne Digerud, Jahr og Nilsen har meget langt igjen før de når adeccoliga nivå.

Det trengs flere forsterkninger, ingen tvil om det. En ny back?

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2008, 22:53 
Klubbdirektør

Antienga wrote:

Det trengs flere forsterkninger, ingen tvil om det. En ny back?

Ja, fire stk.
Uff, nå er jeg deprimert. Men alt virker så planløsøst i spillet. Høye baller mot relativt små spillere, tupp og mæl, elendige pasninger og dårlig bevegelse. Jeg begynner virkelig å frykte nedrykk..

Profile  

PostPosted: 10 Aug 2008, 23:28 
Klubbdirektør

Skjønner ikke hvorfor ikke de jæ..... på benken kunne spilt 4-4-2 i dag også. Hvorfor i helvete skal man bytte om på systemet når det går bra. Nei se å få sparket de tullingene som sitter å styrer det hele. De sitter jo klistra på benken som om de hadde full rævva av lim. Mosse treneren var oppe omtrent hele kampen å skrek, Men ikke KIL benken. Er de redde for å drite seg ut eller? For min del er de en gjeng med dotter.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 02:19 
Forumlegende

Janko wrote:
Skjønner ikke hvorfor ikke de jæ..... på benken kunne spilt 4-4-2 i dag også.

Så vidt jeg kunne se så var de da innom 4-4-2 i løpet av kampen ;)

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 08:24 
Materialforvalter

Enig i at det som ble prestert i går var alt for dårlig, MEN synes tross alt det ikke var SÅ dårlig som tidligere i sesongen. Synes også Moss er det beste beste laget som har besøkt Gjemselund i år..

Ellers er det kun 1 fokus som gjelder nå de siste 12 kampene: Det er å vinne den interne kampen mot Alta. Hødd er ferdige.. På 12 kamper skal vi ta 2 poeng mer enn Alta, det skal være mulig.

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 10:57 
Reserve

Jeg undres over noen valg.....Når kil sliter med å etablere spill settes det utpå 2 nye spisser (1 midtstopper og en midtbanespiller). Den mest målfarlige spilleren skyves ut på kant i noe som til tider lignet på 4-2-4 formasjon. Hvilke FAGLIGE vurderinger eller UFAGLIGE er det som ligger bak?

Fanken! I første omgang hadde KIL X antall cornere. Dårlig serve, dårlig trøkk i boksen.

Var så dårlig at det er håpløst å begynne å ta enkeltspillere. Generelt så rotes det bort 3-400 baller i løpet av kampen (og slikt blir det ikke spill av) og det verste er at en del spillere virker direkte uengasjert og spiller ikke med hjertet!

På benken så har vi INGEN som kan komme inn å gjøre en forskjell. Mens Moss har spillere som f eks Kalsæg på benken. Ikke rart vi sliter...

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 16:23 
Forumlegende

Superspiss wrote:

1)Jeg undres over noen valg.....Når kil sliter med å etablere spill settes det utpå 2 nye spisser (1 midtstopper og en midtbanespiller). Den mest målfarlige spilleren skyves ut på kant i noe som til tider lignet på 4-2-4 formasjon.

2)
Fanken! I første omgang hadde KIL X antall cornere. Dårlig serve, dårlig trøkk i boksen.

1) Det var vel ikke så mange folk igjen å ta av. Samuelsson måtte jo ut med skade.
Jonas J spilte spiss en del i Haugsund og man mente vel man kunne ha nytte av en sterk og stor spiller mot ditto mossinger.
Da er det ikke helt urimelig at Brenes med fart kan spille litt på siden og prøve å komme til skudd der i stedet.

2) Det er sant. Enten for lave eller over alt.
Litt "tæssette" tilslag iblant da?

Profile  

PostPosted: 11 Aug 2008, 17:54 
Materialforvalter

Enig med de som stiller spørsmålstegn med hvorfor man kjører 4-3-3. Kan ikke skjønne hvorfor man på død og liv skal spille 4-3-3 når det åpenbart ikke fungerer. Blir altfor store rom på midtbanen og skal man vinne fotballkamper må midtbanen vinnes. Blir spesielt tydelig når Torp er ute med skade. I tillegg trives jo Brenes helt klart best i en 4-4-2 formasjon det har han jo selv uttalt. Hvis ikke trenerene ser dette stiller jeg spørsmålstegn om de klarer å styre unna nedrykk i år. Kristiansen uttaler at man ikke har klart å nullstille seg etter Sandnes/Ulf kampen. Høres merkelig ut. Tror ikke akkurat gutta er i himmelen etter en seier mens man forsatt ligger under streken. Her får trenerne ta ansvaret sitt og se på sine egne taktiske disposisjoner som ikke holder mål. Det må da være innlysende at 4-4-2 er et mye bedre alternativ enn 4-3-3 med det spillermaterialet man har.

Stiller også spørsmålstegn med hvorfor Nilsen gang på gang får tillit på backen. I går var han milevis unna alle dueller og fullstendig feilplassert på 0-2 målet.

Håper at trenerne stiller med 4-4-2 mot Sundet men overrasker meg ikke om de fortsetter i samme blingata som før.

4-4-2:
Conny
Guiomar - Ryen - Johansen - Strømnes
Fremming - Torp - Berg Hansen - Sylling
Brenes - Samuelsson

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]