KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 17:19

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Samuelsson vil bort
PostPosted: 22 Jul 2008, 15:10 
Saftblander

Men la meg spørre dere om en ting..

Hvis Sama stikker, hvem skal vi bruke da ? En Digerud som ikke skaper noenting og en Koffeld som ikke har spilt fotball på 2 år...

Greit nok at Sama ikke skaper all verden heller, men han har da rutinen som skal til, det har ikke Sverre.
Da må sikkert styret se etter en ny spiss, men hvilken spiss som er god og scorer mål gidder å komme til Kil i den situasjonen vi er i nå ?

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 15:15 
Klubbdirektør

De har alt sett etter en spiss. Så det bekymrer meg lite.

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 16:19 
Grævling

Nå tror jeg vi kan garantere at KIL ikke slipper Samuelsson før sesongen er over, i hvert fall ikke før minst en ny spiss er på plass. Ikke har jeg noe tro på at Sundet kommer til å gå av skaftet for å hente han tilbake før sesongen er over heller.....de er vel godt nok rustet på den plassen allerede.

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 18:57 
Trener

Raggen wrote:
Nå tror jeg vi kan garantere at KIL ikke slipper Samuelsson før sesongen er over, i hvert fall ikke før minst en ny spiss er på plass. Ikke har jeg noe tro på at Sundet kommer til å gå av skaftet for å hente han tilbake før sesongen er over heller.....de er vel godt nok rustet på den plassen allerede.

De sendte jo Glenn Roberts tilbake til VIF fordi han ikke holdt mål.... Han hadde i alle fall holdt mål for oss, selv om han er oppskrytt i media hvor han nærmest har vært landslagets neste spiss/klar for landslagstroppen i flere sesonger allerede.

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 19:21 
Grævling

Fra det lille jeg har sett av Roberts tar jeg jaggu heller til takke med de vi allerede har...... ville ikke bytta bort ei 3-bent bikje mot den gutten!

Profile  

PostPosted: 23 Jul 2008, 10:05 
Grævling

Fra dagens Glomdal:

"I mandagens oppslag i avisa Østlendingen ble det for øvrig hevdet at Peter Samuelsson lengtet tilbake til gamleklubben Nybergsund, og var «lei Kongsvinger».

– Bullshit! mener hovedpersonen sjøl, og legger til:

– For meg er det KIL som gjelder. Jeg har kontrakt ut året, og er fullt innstilt blø for den røde trøya, sier Samuelsson."

.....da skulle vel det være avklart!

Profile  

PostPosted: 23 Jul 2008, 12:01 
Klubbdirektør

Østlendingen kan vel ikke bare finne på dette her. Noe har han vel sagt tror jeg. Blir det samme som med Tarik Elyounoussi det, på mandag sa han at han ikke hviste noen ting og dagen etter er han så og si proff i Nederland. Men det er vel ikke sikkert Peter har sagt akkurat det Østlendingen skrev da. Men at at skal blø for kil drakta, for han snart begynne med det. Har hørt mange kil spillere som har nevnt det i år. Eneste jeg har sett som har blødd er Torp.

Profile  

PostPosted: 23 Jul 2008, 12:03 
Forumlegende

jeg har full tiltro til at Samuelsson blir i klubben og gjør sitt beste så lenge han er her.

Profile  

PostPosted: 23 Jul 2008, 12:59 
Klubbdirektør

Utrolig mye idiotisk drittslenging om Samuelson her nå. Jeg forstår veldig godt at han har underprestert i år slik KIL angriper om dagen. Hvor mange baller får han å jobbe med i løpet av en kamp? Ikke mange.. Og når det først kommer en ball opp til han så er han som regel helt alene mot en hel forsvarsrekke og et par midtbaneankre. KIL's problem er at vi ikke tør å komme med flere folk. Om det er pga feighet eller latskap er vanskelig å si, men det er veldig få ganger at jeg har sett KIL kjøre såpass raske overganger at vi kommer i overtall. Forrige sesong hadde vi Pelu. En spiller som skapte drøssevis av sjanser nærmest på egenhånd. I tillegg var han såpass farlig at han hele tiden bandt opp motstandernes spillere, slik at de andre fikk mer rom. En slik type spiller finnes ikke i KIL lenger, og det er helt klart at vi ikke har funnet ut av hvordan vi skal klare oss uten en slik stjerne.

Jeg er sikker på at Samuelson kommer til å blomstre dersom KIL får en trener som klarer å drille inn et bedre angrepsmønster i KIL. At KIL har en ny spiss på prøvespill, og jobber med å få inn en konkurrent til Samuelson er selvfølgelig også bare sundt. I år har han stort sett hatt klippekort på topp, uten særlig konkurranse. Digerud har fått prøve seg og vist tegn til at han i alle fall vil, men om han er god nok for 1. divisjon er jeg ikke sikker på enda.

Profile  

PostPosted: 23 Jul 2008, 13:01 
Forumlegende

Jeg synes da ikke at hans innsats og tæl står noe tilbake for andres.

Tvert imot synes jeg at han kanskje bruker for mye tid og krefter steder på banen hvor han ikke skulle ha gjort det.

Mao: kombinasjon av feilbruk med utledet resultat av det jeg nevnte.

Peter skal og bør, etter min mening, være en i boksen og ikke så mye ellers...

Profile  

PostPosted: 23 Jul 2008, 20:45 
Spiller

spill 4-4-2, da tror jeg han kommer mer til seg selv. i denne sesongen kan mann ikke akkurat si at 4-3-3 har fungert så godt, så hvorfor ikke prøve noe nytt......????

conny

strømnes - johansen - ryen - guiomar

sylling - ørjan - torp - tuelo

samuelsson - moen

Profile  

PostPosted: 23 Jul 2008, 22:51 
Trener

Janko wrote:
Østlendingen kan vel ikke bare finne på dette her. Noe har han vel sagt tror jeg. Blir det samme som med Tarik Elyounoussi det, på mandag sa han at han ikke hviste noen ting og dagen etter er han så og si proff i Nederland. Men det er vel ikke sikkert Peter har sagt akkurat det Østlendingen skrev da. Men at at skal blø for kil drakta, for han snart begynne med det. Har hørt mange kil spillere som har nevnt det i år. Eneste jeg har sett som har blødd er Torp.

De finner nok ikke på det han sa, men for å snu det litt på hodet. Hvis du hadde møtt gamle kolleger fra en tidligere jobb, og så kommer en journalist og spør deg om hvordan det var å møte de. Ville du svart at du likte å møte dem igjen og at det var hyggelig å jobbe med dem, kanskje at du savnet en del av de litt? Jeg ville i hvert fall gjort det.

At da en journalist koker suppe på så lite som en halv spiker og blåser det opp til at han ønsker seg tilbake er en del av journalistikkens natur. Ellers hadde ikke journalisten hatt noen "sak". Det blir litt som at et par spillere tar seg to øl på fredag også slås det opp i Glomdalen siden de skal spille kamp på søndag. Når vi ligger så ræva an på tabellen som vi gjør så blir veldig mye skrevet i et mer negativt lys enn det egentlig er, og overtolket så det gamle ordatek om fjær og høns passer veldig bra.

Og til innsatsen hans. Han har jo prøvd, men må jobbe litt hardere før jeg definerer det som å blø for drakta. Men, det er jo ikke han akkurat alene om denne sesongen.

Profile  

PostPosted: 24 Jul 2008, 07:55 
Forumlegende

DV wrote:
Og til innsatsen hans. Han har jo prøvd, men må jobbe litt hardere før jeg definerer det som å blø for drakta. Men, det er jo ikke han akkurat alene om denne sesongen.

Når det hos både Kong Salomo og Jørgen Hattemaker [fritt valg hvem som er hvem] har gått over til at man hele tiden snakker om "å blø for drakta", og stort sett ikke annet - så er man virkelig på bunnen ja, ille ute.

Hva er så definisjonen av "å blø for drakta"?

Virker ofte mest som et lite gjennomtenkt slagord...slik det brukes...

Profile  

PostPosted: 24 Jul 2008, 09:02 
Forumlegende

SPURS wrote:
spill 4-4-2, da tror jeg han kommer mer til seg selv. i denne sesongen kan mann ikke akkurat si at 4-3-3 har fungert så godt, så hvorfor ikke prøve noe nytt......????

conny

strømnes - johansen - ryen - guiomar

sylling - ørjan - torp - tuelo

samuelsson - moen

100% enig! Den midtbana der er jævla sterk i 4-4-2. Det største problemet med 4-4-2 pr i dag er hvem som skal være makker til Samuelsson.Men kanskje Moen hadde blomstret med en spissmakker?

Kan ikke skjønne den greia med at det er så farlig å spille 4-4-2, at man skal tviholde på noe som ikke fungerer fordi det er så "politisk korrekt" å spille 4-3-3

Profile  

PostPosted: 24 Jul 2008, 09:13 
Forumlegende

ivo wrote:
DV wrote:

Når det hos både Kong Salomo og Jørgen Hattemaker [fritt valg hvem som er hvem] har gått over til at man hele tiden snakker om "å blø for drakta", og stort sett ikke annet - så er man virkelig på bunnen ja, ille ute.

Hva er så definisjonen av "å blø for drakta"?

Virker ofte mest som et lite gjennomtenkt slagord...slik det brukes...

Det ordtaket blø for drakta er ikke bare et ordtak, det er en veldig presis beskrivelse på et grunnlag for å vinne fotballkamper. Bare se på de målene som er sluppet inn i nyere tid..pinglete, ansvarsløst, passivt. Ingen som VIL ha ballen ut av farlig sone. Hvis alle 11 ønsket å unngå baklengs for enhver pris ville man jobbet vettet av seg og ofret en trøkk eller tre for å få ballen ut fra farlig område. Dette er kun et eksemepl på at ordtaket i høyeste grad er relevant for KIL.

Også når laget "presser" høyt, halvhjerta forsøk, deriblant fra de som spiller fremst på banen, to trekk fra motstander og presset er borte. Fordi man ikke gidder å pressse helhjerta og ofre alt.

Ordtaket lever i beste velgående, det er på sin plass å rette det mot både Samuelsson og samtlige av hans lagkamerater. Og applaus til han fra Glåmdal bilsenter som krever bedre innsats med pengene.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]