KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 23:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: 20 Jul 2008, 23:24 
Klubbdirektør

Nå har de vel hatt arbeidsro ganske lenge. Men det blir jo bare verre og verre så fort de nermer seg 16 metern. Fullstendig panikk for de. Må få tak i spiss som tørr å løpe i posisjoner uten ball. En som kan utfordre forsvaret. Det mangler Samuelsson myyyyyyyyyye på. Har aldri sett en spiller som hjemmer så mye som han. Ble litt bedre da Jahr ble puttet inn som spiss.

Profile  

PostPosted: 20 Jul 2008, 23:57 
Forumlegende

Janko wrote:
Nå har de vel hatt arbeidsro ganske lenge. Men det blir jo bare verre og verre så fort de nermer seg 16 metern. Fullstendig panikk for de. Må få tak i spiss som tørr å løpe i posisjoner uten ball. En som kan utfordre forsvaret. Det mangler Samuelsson myyyyyyyyyye på. Har aldri sett en spiller som hjemmer så mye som han. Ble litt bedre da Jahr ble puttet inn som spiss.

Selvfølgelig masse vi kan pirke på ved dagens kamp, men neppe noe som laget og trenerne neppe allerede er klar over. Dommern var dårlig, noen etterlyser engasjement fra benken, Guiomar sleit, Sylling var god, men spilte ikke gjennom Ørjan ved flere annledninger. Vi kan godt fortsette å syte, eller vi kan glemme alt det der og bare støtte laget.

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 07:26 
Forumlegende

mikeb wrote:
. Vi kan godt fortsette å syte, eller vi kan glemme alt det der og bare støtte laget.

Liker intensjonene dine. Kanskje hadde det vært best å holde kjeft og bare la dem få jobbe i fred der nede på brakka?

Men sannelig er det ikke enkelt å holde fred og kun være positiv heller. Hadde vi tapt et par kamper på tilfeldigheter og det spillemessig hadde vært bra så hadde det ikke vært noe å hyle om.

Men slik laget framstår nå er skremmende. Det er så mange grunnleggende svikter sportslig at det lyser lang vei at noe er alvorlig gæærnt. Bortsett fra Carl Erik Torp kan jeg ikke se noe som helst som skulle tilsi at det skal snu borte mot Notodden. Ikke en gang et lite tegn.

Så skal man da holde kjeft og la dem få jobbe i fred nede på bakka? Nei, er mitt svar. Slik ting er i dag er det stø kurs retning 2. divisjon. Det er ikke akseptabelt overhodet. Da mener jeg supporterne må si ifra. Spesielt når man nå har "tillatt" den støe kursen over flere serierunder.

Samtidig er det stjerne i boka for at man jakter nye spillere. Er optimist med tanke på nye som kommer inn. Selv om jeg mener at det ikke er på spillerfronten skoen trykker hardest.

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 08:05 
Klubbdirektør

Eneste fordel med dette er at nå begynner bedriftene og utfordre hverandre om å gi penger til Kil. De første er Glåmdal bilsenter og sparebanken. Endelig noen som har skjønt at kil må har penger, BRA

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 08:09 
Forumlegende

Janko wrote:
Eneste fordel med dette er at nå begynner bedriftene og utfordre hverandre om å gi penger til Kil. De første er Glåmdal bilsenter og sparebanken. Endelig noen som har skjønt at kil må har penger, BRA

Oi! Applaus til disse bedriftene :)

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 09:10 
Spiller

Hmmm, denne kampen gjelder det nok å glemme så fort som mulig (i tillegg til tabellen), og i stedet kun konsentrere seg om neste kamp.

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 09:19 
Spiller

Leser forresten at det var en del skudd til side for mål og på keeper; det er gode nyheter. Mye bedre med mange misbrukte sjanser, enn ingen sjanser i det hele tatt. Da vil det antakelig snu til slutt, og en får marginene på sin side. Molde er vel et godt eksempel på dette i årets sesong.

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 13:21 
Forumlegende

Karlsen wrote:
mikeb wrote:
. Vi kan godt fortsette å syte, eller vi kan glemme alt det der og bare støtte laget.

Liker intensjonene dine. Kanskje hadde det vært best å holde kjeft og bare la dem få jobbe i fred der nede på brakka?

Men sannelig er det ikke enkelt å holde fred og kun være positiv heller. Hadde vi tapt et par kamper på tilfeldigheter og det spillemessig hadde vært bra så hadde det ikke vært noe å hyle om.

Men slik laget framstår nå er skremmende. Det er så mange grunnleggende svikter sportslig at det lyser lang vei at noe er alvorlig gæærnt. Bortsett fra Carl Erik Torp kan jeg ikke se noe som helst som skulle tilsi at det skal snu borte mot Notodden. Ikke en gang et lite tegn.

Så skal man da holde kjeft og la dem få jobbe i fred nede på bakka? Nei, er mitt svar. Slik ting er i dag er det stø kurs retning 2. divisjon. Det er ikke akseptabelt overhodet. Da mener jeg supporterne må si ifra. Spesielt når man nå har "tillatt" den støe kursen over flere serierunder.

Samtidig er det stjerne i boka for at man jakter nye spillere. Er optimist med tanke på nye som kommer inn. Selv om jeg mener at det ikke er på spillerfronten skoen trykker hardest.

Ja, vi har hatt en elendig sessong og vi får ikke gjort noe med de kampene som er spillt, vi blir neppe bedre uansett hvor mye vi klager og pirker på ting på forumet. I fotball så gjør hver enklet spiller x antall "feil" i løpet av en kamp, dette gjelder alle lag i alle kamper, forskjellen er at ting blir mye mer skejbnesvangert og dramatisk når vi ligger der vi gjør og det blir neppe bedre av at det påpekes i det vide og det brede. Tror derfor oppmuntring og støtte er en bedre medesin enn syting og klaging. Jeg tror heller ikke vi kan lure oss selv til å tro at vi ligger på topp av tabellen eller tro at vi er bedre enn det vi er, men jeg har tro på at vi kan bruke litt av Skogens filosfi og få humøret tilbake i fotballen og tenke positivt selv om vi ligger på bunnen av tabellen, men samtidig må vi kjempe og slåss i hver eneste duell (noe man må gjøre både om man topper eller ligger på bunn i tabellen), la gutta reise kjæriinga, det bor mye bra fotball i disse gutta og om de må bli like kyniske som Nybergsund for å ta poeng så gjør det. Selv blir jeg ikke imponert av lag som begynner å drøye allerede i 1. omgang, men det ga dem 3 poeng og seier, men som fler her inne sier jeg kan klare å se et par "kjedlige"/kyniske kamper for at vi skal plukke mer poeng om det er det som skal til, eller så kan medisinen være å finne tilbake til det spillet vi er gode på, og da må man terpe på de tingene som ikke har funka så bra i år som presisjon på innlegg og avsluttninger og defensiv organisering. Jeg har tro på at gutta på laget vil noe mer enn det de har prestert til nå og følte at de var i ferd med å vise det i går.

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 19:04 
Forumlegende

Enig MikeB!

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 20:16 
Forumlegende

Nei, for all del.

Man burde gi bøter og be paven bannlyse de som våger å si noe "kritisk" om KIL.
Tåler man ikke, det være seg spillere eller trenere eller ledelse det som stort sett kommer fram her inne, aner det meg at man har valgt feil yrke, eller i alle feil nivå på det som da kanskje burde vært en hobby.

Tenk på hvor mye kjeft mange vanlige arbeidstakere i enkelte yrker får, og som ikke får noen stående applaus noen gang heller. Men som likevel utfører god jobb.

Særlig når nærmest samtlige spillere, med et par unntak, før sesongen anså seg selv som stort sett 3.plass-sikre...
Stiller man seg til hogg får man tåle det.

Den dagen denne lille "pirkingen" anses som for "farlig", er det kanskje allerede for sent...?

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 00:33 
Forumlegende

ivo wrote:
Nei, for all del.

Man burde gi bøter og be paven bannlyse de som våger å si noe "kritisk" om KIL.
Tåler man ikke, det være seg spillere eller trenere eller ledelse det som stort sett kommer fram her inne, aner det meg at man har valgt feil yrke, eller i alle feil nivå på det som da kanskje burde vært en hobby.

Tenk på hvor mye kjeft mange vanlige arbeidstakere i enkelte yrker får, og som ikke får noen stående applaus noen gang heller. Men som likevel utfører god jobb.

Særlig når nærmest samtlige spillere, med et par unntak, før sesongen anså seg selv som stort sett 3.plass-sikre...
Stiller man seg til hogg får man tåle det.

Den dagen denne lille "pirkingen" anses som for "farlig", er det kanskje allerede for sent...?

Ingen som forsøker å forby noen å syte, spørsmålet var bare om det hjelper noe utover det å få utløp for egen frustrasjon. Blir KIL spillerne bedre om de får huden full av kjeft fra mannen i gata, eller yter de bedre av et klapp på skuldern?

Profile  

PostPosted: 22 Jul 2008, 07:05 
Forumlegende

mikeb wrote:
Ingen som forsøker å forby noen å syte, spørsmålet var bare om det hjelper noe utover det å få utløp for egen frustrasjon. Blir KIL spillerne bedre om de får huden full av kjeft fra mannen i gata, eller yter de bedre av et klapp på skuldern?

Tornerose sov i 100 år.
Har tydeligvis ikke våknet ennå.
Man fikk det som man ville me då kicke treneren.
Sikkert greitt nok.
Hvor er så oppvåkningen?
At man åpnet øynene i én seriekamp tilkjennegir ikke en våken tilstand.

Fra klubbens side har det i år vært mye av det gamle som gjennom veldig mange år har preget KIL, lett sett av oss som kommer "utenfra", nemlig

- myriader av unnskyldninger på dommere og at "egentlig skulle man vunnet denne kampen også".

Grensen mellom å klappe på skuldra eller klappe til er ofte vanskelig å balansere på.
Fra klubbens side har det dessuten vært flere skrik over at folk ikke støtter på på kampene.
Så det er toveis det.

Verre er det ikke.

Men greitt nok.
Jeg er enig.
Vi bryr oss ikke - stiller ikke krav eller engasjement.

Det er som med gutten i Prøysenvisa.
Det ble tross alt ei spekefjøl til slutt...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]