KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 19:20

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: ØL før kamp
PostPosted: 16 Jul 2008, 09:30 
Reserve

Det måtte komme. I motgang dukker det alltid opp grums, og nå skriver Glåmdalen om at flere spillere er sett på byen med en pils to dager før kamp. Ingen stor sak, men det gir ikke noe godt inntrykk når laget står med gjørme til knea.

Profile  

Post subject: Re: ØL før kamp
PostPosted: 16 Jul 2008, 10:06 
Spiller

Hmm, høres litt ut som ei fjør som har blitt til 11 høns, eller noe i den duren. Hadde jo vært flott om all motgangen skyltes alkoholinntak. Også kunne en bare gi spillerne alkoholforbud, og vips; så var allting bra. Men dessverre så er nok problemene mer komplekse enn som så.

Dessuten tror jeg nok spillerne konsumerte mer alkohol under høstsesongen i fjor.

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2008, 10:16 
Forumlegende

Det er en grei sak at man tar opp dette.

Når man ferdes ute blant folk må man regne med å bli lagt merke til.
Som såkalt toppfotballspiller har man øynene rettet imot seg.
Man vil gjerne ha folk på kampene sine og det må derfor tåles og medregnes slik som dette.
Ting henger gjerne litt sammen.

Det har også noe med antenner å gjøre i en slik situasjon som man som lag er i.
Da blir det en vurdering om hva man skal og mener man kan / bør gjøre.

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2008, 10:48 
Forumlegende

Tja..synes nå Glåmdalen overdriver dette en smule. Hva skal spillerne gjøre? Dessverre er Kongsvinger slik at alle kjenner alle (og vel så det..) og en fjær blir til ti høns veldig lett. Fotballspillerne, som også er mennesker, må også få lov til å stadfeste formålet med livet, som er å nyte det. Et par øl fredagskvelden kan rett og slett ikke skade. Jeg unner virkelig spillerne å koble av iblant.

Så får man se gjennom fingrene med lokalt bygdesladder, pekefinger-moralisme og mer interesse for andres liv enn eget.

Et par pils på fredagskvelden kan ikke ta skylden om sesongen skulle ende i fiasko.

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2008, 11:11 
Kaptein

Karlsen wrote:
Tja..synes nå Glåmdalen overdriver dette en smule. Hva skal spillerne gjøre? Dessverre er Kongsvinger slik at alle kjenner alle (og vel så det..) og en fjær blir til ti høns veldig lett. Fotballspillerne, som også er mennesker, må også få lov til å stadfeste formålet med livet, som er å nyte det. Et par øl fredagskvelden kan rett og slett ikke skade. Jeg unner virkelig spillerne å koble av iblant.

Så får man se gjennom fingrene med lokalt bygdesladder, pekefinger-moralisme og mer interesse for andres liv enn eget.

Et par pils på fredagskvelden kan ikke ta skylden om sesongen skulle ende i fiasko.

er enig med karlsen.... jeg mener så lenge det er snakk om 2 dager før kamp så er dette en IKKE SAK......

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2008, 12:44 
Kaptein

Herregud, det var 2 spillere ute og tok en pils hver tidlig på fredan, og dette skal glåmdalen hause opp?? Det er så latterlig av avisa som det kan få blitt! Og jeg har servert 1 spiller en øl fredagen før det.. Ellers har jeg ikke sett noen av spillera ute hverken i ukedagene eller helga, og jeg jobber på Grafen hver dag... Dette er flaut glåmdalen! :roll:

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2008, 13:40 
Kaptein

Jafaen ! Detta blir bare for dumt å ta opp. Hadde spellera sitti å bælma nedpå øl i garderoben før dom gikk ut på matta hadde det jo vøri en sak å skrive om. Det hadde det kanskje blitt "morsom" fotball av :lol:

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2008, 21:02 
Trener

Hadde spillerne blitt observert som Teddy Sheringham før en landskamp hvor de hadde prøvd å styrte en flaske vodka, så hadde jeg støttet trådstarter. Nå er det ikke noe i nærheten som har skjedd, så jeg lurer på hvorfor en øl skal trekkes opp, har journalisten gått tom for HB?

Det er ikke så mange år siden Liv Grete Skjelbred Poiree og et par andre landslagsjenter i skiskyting ble "beordret" av landslagslegen til å ta et glass vin og så legge seg siden de brygget på en forkjølelse.... Og dette var ikke mer enn 1 (en) dag før konkurranse.

Så forknytte som spillerne var i kampen mot Hønefoss, så hadde muligens alle hatt godt av en god støyt whisky 5 minutter før kamp så de kanskje hadde turt å gjøre noe... Var i alle fall slik de varmet opp i City når Hareide spilte der :lol:

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2008, 21:11 
Klubbdirektør

Det var ingen som sa noe da Sannerholt-Rydje-Levernes og de gutta der tok seg en øl eller to på fredagene. Men da lå jo kil i toppen. Hadde de gjort det nå, så hadde ikke Glåmdalen nevnt dette med et ord.

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2008, 22:58 

Jeg tar alltid en øl før kamp :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2008, 23:04 
Trener

Det gjør ikke jeg, men jeg burde vel gjøre det snart, og minst en ;)

Ellers må jeg påpeke uheldigheten av den ene setningen i mitt forrige innlegg før noen sender den til Per Egil Hegge i Aftenposten.

Jeg skrev at "jeg lurer på hvorfor en øl skal trekkes opp". Det gjør jeg slettes ikke, den skal trekkes opp fordi den smaker godt. Jeg lurte på hvorfor det skal haussess opp :lol: :lol: :lol:

Profile  

PostPosted: 18 Jul 2008, 19:59 
Forumlegende

DV wrote:
Ellers må jeg påpeke uheldigheten av den ene setningen i mitt forrige innlegg før noen sender den til Per Egil Hegge i Aftenposten.

Ja, da hadde du vært ille ute.

Nevnte Hegge fortale i et foredrag jeg "måtte" overvære at han for flere tiår siden hadde kommet over en originalutgave av Hitlers "Mein Kampf" i London.
Det ble videre fortalt at de som hadde oversatt boken til engelsk angret som hunder på at de hadde oversatt den til god engelsk.

Originalverket var så preget av språklig elendighet at man burde ha bevart dette.
En slags konklusjon var at moralsk forfall og språklig forfall gikk hånd i hånd.

Ps: nyere undersøkelser viser at de som liker - øl - mangler noen smaksceller...

Profile  

PostPosted: 21 Jul 2008, 13:01 
Sjef

Kanskje mer øl gjorde prestasjonene bedre? Gjerne med påfyll i pausa...og kanskje kunne innbytterne hatt tyrkisk straffe-oppvisning i pausen?? Hadde kanskje fått opp stemningen og humøret både blant spillerne og publikum.....

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]