KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 20:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 02 Jul 2008, 20:54 
Reserve

Tina wrote:
Herregud vet dere hvor mange som ler av denne suportergruppa om dagen? Den er i like fritt fall som laget dessverre

Jammen flaks at du hjelper til med å heve nivået da :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Jul 2008, 21:07 
Forumlegende

Er det virkelig så helsvart som rapportene tilsier må det tas grep raskt! Uten at jeg har noe annet enn kamprapporter å forholde meg til mener jeg uansett man må ta en runde på en del ting:

Det viktigste man må se på er innstillinga til spillerne. Det kan ikke være akseptabelt å tape på grunn av innsats. Det kan ikke være akseptabelt fra trenerhold og det må være en internjustis mot sånt innad i gruppa. Er det for snilt innad i gruppa? Er det for snilt fra trenerhold? Har ikke svarene, stiller bare spørsmålene.

Er det lojalitet overfor arbeidsoppgaver og taktikk? Igjen et spørsmål om innstilling.

Hva med på treningene? Og miljøet? Er det for snilt i KIL? Enhver trener har grunn til å smile om det blir litt ampert, trøkk, kjefting og tøft på treningene. Da er man "der". Da har man en vinnervilje og fighting spirit som skal til.

Stilles det krav til noen i KIL? Hvor er de lenge etterlyste målene? Hva er korttidsmålene? "Ha det moro" eller oppnå noe?

Jeg foreslår følgende mål ut denne sesongen:
Neste kamp - forlange at de som faktisk har lyst til å spille for KIL viser det neste kamp. De som ikke vil kan få slippe fra 1. august.

Om 5 kamper - Et mål/krav om å at laget SKAL være over nedrykkstreken i Adeccoligaen

Om 10 kamper - Ute av nedrykkstriden

Sesongslutt - 8. plass eller bedre mht de økonomiske fordelene dette medfører

Nedfelt og offentliggjort. Hele gruppa, spillere og trenere har et resultatansvar når man driver med profesjonell idrett. KILs eksistens avhenger av resultater.

En gidder ikke å hoppe når det ikke er noen list å hoppe over... Her gjelder det å tyne det beste ut av hvert enkelt individ i klubben. Her savner jeg offentliggjøring fra høyeste hold i klubben.

Jeg har tro på at KIL kan klare de målene jeg har skissert. Om de setter seg andre mål som krever gode resultater er det like bra om ikke bedre. Ville bare symbolisere at man driver med profesjonell idrett og bør ta konsekvensene av det.

**PS: Dette er ikke oppgulp nå etter et cup-tap, dette er tanker som har surret i hodet en stund og ville kommet ut i en eller annen form likevel. Så hvorfor ikke nå? Når man i følge rapportene taper på en uakseptabel måte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Jul 2008, 21:29 
Kaptein

enig med karlsen.... men vi supportere må også stille opp og heie frem laget... kanskje det er det som er det lille ekstra som får spillerne til å prestere bedre..... verdt ett forsøk.... vi må gjøre det vi kan så får spillerne gjøre sitt......
Min oppfordring er: er du supporter?? møt opp på søndag og støtt laget i en vanskelig periode.......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Jul 2008, 22:04 
Forumlegende

1892 wrote:
mikeb wrote:
jeg vil oppleve en cupfinale før jeg blir pensjonist :(

Trudde det røyk nå jeg? ;)

har vel ca. 32 sjanser igjen da ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Jul 2008, 22:35 
Reserve

ivo wrote:
For å være syrlig.
3-0 tap -og nå kan man heller ikke skylde på Moen...
Trøsten for seriespillet er at Alta og Hødd heller ikke er verdens beste lag.

Man ser i Glåmdalens papirutgave etter kampen mot Sandefjord at en av spillerne sier at klubben må gjøre grep om de skal spille i - Tippeligaen...
Slå den...

Trodde man etter 4.plass i 2007 at man kunne surfe seg sesongen igjennom?
Man kan ikke bare skylde på at Pelu er borte.
Målene renner jo inn bakover i år...

Det var sikker ok å fyke TB, men den etterlengtete effekten synes meg en smule tåkete...
Har man vært så dårlige før i år som nå?

Ellers legger man merke til Bryne - Løvham 1-4...

Dårligere en noen gang i år i følge spillere og trenere. Målene renner vel inn bakover fordi vi ikke har en midtbane som kan holde på ballen og skape noe, og fordi selve forsvaret ikke er tøffe nok i duellspillet.

Nok en gang takk til de kron idiotene som solgte Pelu og fikk tilbake de såkallte forsterkningene, Moen @ Co.

I fjor var man ihvertfall aktive på spillermarkedet i løpet av sesongen med Førsund og Kortgaard når det buttet i mot. Nå kreves det forsterkninger i alle ledd, ellers nedrykk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Jul 2008, 22:46 
Klubbdirektør

Tina wrote:
Håper Raggen sin campingtur var verdt dette i stedet for privatfly og rask hjemkomst.

Grilldress, camping og telt er nok mer passende for en traus glomdøling :shock:

Herregud vet dere hvor mange som ler av denne suportergruppa om dagen? Den er i like fritt fall som laget dessverre

God sommer!

klem

Tina

Nei, viste ikke det gitt, men veit dessverre om mange som ler av laget om dagen..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Jul 2008, 22:57 
Klubbdirektør

Nok en gang takk til de kron idiotene som solgte Pelu og fikk tilbake de såkallte forsterkningene, Moen @ Co.

Tror du virkelig at Kil hadde spilt bedre om Pelu hadde hvert her? Hadde kil ligget i toppen bare fordi han hadde hvert her? Tror vi hadde ligget der nede uansett. Bare tull å tenke slik. Men så lenge spillerne ikke yter 100%, blir vi liggende der nede, Det er jo ikke konkuranse nesten om plassene på laget. Så da trenger man ikke yte allverden, for man har jo ingen til å ta plassen dems allikevel. Hadde kil hatt konkuranse om plassen hadde de kjempet hardere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Jul 2008, 23:16 
Reserve

Janko wrote:

Tror du virkelig at Kil hadde spilt bedre om Pelu hadde hvert her? Hadde kil ligget i toppen bare fordi han hadde hvert her? Tror vi hadde ligget der nede uansett. Bare tull å tenke slik. Men så lenge spillerne ikke yter 100%, blir vi liggende der nede, Det er jo ikke konkuranse nesten om plassene på laget. Så da trenger man ikke yte allverden, for man har jo ingen til å ta plassen dems allikevel. Hadde kil hatt konkuranse om plassen hadde de kjempet hardere.

Vi hadde ikke ligget i toppen, men vi hadde garantert ikke ligget i bunnen heller. Tipper vi hadde scoret mellom 8-10 mål mer hittil i år med kombinasjonen Pelu - Samuelsson. Vi hadde heller ikke sluppet inn så mange fordi vi hadde hatt adeccoligaens beste spiller til å holde på og gjøre noe med ballen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2008, 10:37 
Spiller

Jeg tror vi skal være glad det kun er direkte nedrykk på de to siste plassene i Adeccoligaen i år, og at det kun er 2 poeng opp til "sikker" plass.

Det er vel stort sett det eneste positive jeg kommer på akkurat nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2008, 10:58 
Saftblander

Antienga wrote:
Janko wrote:

Vi hadde ikke ligget i toppen, men vi hadde garantert ikke ligget i bunnen heller. Tipper vi hadde scoret mellom 8-10 mål mer hittil i år med kombinasjonen Pelu - Samuelsson. Vi hadde heller ikke sluppet inn så mange fordi vi hadde hatt adeccoligaens beste spiller til å holde på og gjøre noe med ballen.

Du tror ikke Kris Terminator,Kamark,Stormoen og Lindau har mer vesentlig betydning da? Hvem har klart å fylle disse plassene? Det er vel her problemet ligger at forsvaret er elendig til og med Ryen er dårlig i år. Midbanen er det klart beste leddet selv om det også er skremmende dårlig til tider. Nei vi hadde gode forsvarere i Kris og Kamark samt en solid midtbane med Stormoen og Lindau samt en Sylling og Pelu som glittret på kantene det er forskjellen. Til slutt en Samuelson som stanget inn mål etter mål da han ble matet fra begge sider. Når verken Ryen,Sylling,Torp, Guiomar eller Nilsen heller ikke å levere i år så blir det vanskelig for våre nykommere som stort sett holder et middels 2 div nivå. Når man også sparker hovedtrener uten å ansette en ny i stedet sparer seg til fant med de ukyndige som er igjen av teamet så blir årets historie er stor gresk tragedie.
En spiller er god i år det er Ørjan Berg men det holder dessverre ikke for å klare seg.

I år rykker KIL rett ned hvis ikke noe drastisk skjer NÅ.

Fortsatt God sommer

Klem

Tina

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2008, 12:06 
Klubbdirektør

Kil har mistet 3-4 stk hvert år i de siste 15 årene. Noen ganger fler. Men de har alltid kommet tilbake året etter. I år virker det som om spillerne gir opp. Virker late innimellom, Bare er på banen for syns skyld. Er så møkkalei å lese i avisa dagen før en kamp at nå er spillerne sugne til å vise hva de kan. Men det gjør dem ikke. Lindau var i en klasse for seg selv ja, men han spilte jo ikke fra start i alle kampene. Samuelsson har ikke hvert god i år. Han har hatt nok av sjanser til å score mål. Pelu var god så lenge han holdt i 2 omg. Som regel ble det litt over 1 omg. Tror det har blitt trent helt galt etter de spillerne kil har i dag. Lars Christian Krogh Gerson er ingen ving, Men der havner han hver gang han kommer innpå.
Jonas Johansen er ingen midtbane spiller, men har spilt der i en lengre tid uten å lykkes. Mange av dagens spillere har hvert prøvd i mange plasser, så det er vel det som er gjort feil. Dem har ikke hatt noen system i laget. Men for dem spilt inn det ,så tror jeg det kanskje retter seg, Håper jeg da.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2008, 12:44 
Grævling

Tina wrote:
Håper Raggen sin campingtur var verdt dette i stedet for privatfly og rask hjemkomst.

Grilldress, camping og telt er nok mer passende for en traus glomdøling :shock:

God sommer!

klem

Tina

Nå var ikke planen å komme seg raskt hjem, så flytur var uansett ikke noe tema, grilldress har jeg nok heller ikke, men du slipper faktisk inn på campingplasser uten.

Sikkert gode grunner til å le av supportergruppa, folk ler vel også av laget, ledelsen og resten av byens befolkning som klubben kommer fra. Folk i Vinger fortjener ikke noe topplag slik oppsluttningen er om dagen.....så la oss heller le, selv om jeg egentlig har mest lyst til å grine!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2008, 15:24 
Forumlegende

Spiller det noen rolle om folk ler av supportergruppa eller laget da? Det sier vel mer om folk enn om annet :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2008, 16:16 
Reserve

Det er jo selvsagt ikke unormalt at Kil mister spillere hver sesong,men etter hvert som årene går klarer ikke klubben og erstatte fra samme nivå pga økonomi. Slik lønningene har blitt i adccoligaen er det bare snakk om tid før Kil er helt sjanseløse. Vi har i år hentet reserver fra lag som kom under oss på tabellen. Sier seg selv at det ikke kan gå bra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2008, 19:53 
Spiller

Hva er det egentlig som gjør at Kongsvinger absolutt må ha så fordømt dårlig økonomi bestandig? Hvorfor må det være slik at lag som Alta og Sandnes Ulf har mer penger å rutte med? Jeg skjønner det bare ikke.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]