KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 16:15

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2008, 15:38 
Forumlegende

ivo wrote:
Korslund wrote:
[Hør, hør!
Tunge lærballer har jeg ikke nikket , men har grunn til å tro at du har gjort det dersom du ser talent i Moen..

Det er greit nok om man mener at en spiller ikke er god nok, men man behøver vel ikke gjøre narr av ham slik enkelte har gjort her inne.

DET hjelper neppe på å bedre for noen.
Kanskje ikke lærballer, men punchingball for Mike Tyson...

Slik en del skriverier har vært om enkeltspillere er uhyre tåpelig.

Så derfor spør jeg rett ut til deg og noen få andre:

HVA ØNSKER DERE Å OPPNÅ MED DET?

Men sannsynligvis er man for feige til å svare...

Tror vel vi skal legge ytringsfrihet lista høyt her inne. Samtidig som vi selvsagt støtter de 11 som enhver tid er på banen under kamp.

Om en supporter mener en spiller ikke er god nok er det greit. Men unødvendige adjektiver om spillere må vi finne oss for gode til.

Jeg mener fortsatt at Frode Brikeland ikke var god nok, og huttetu for et helvete det var på diverse forumer da han var her. Vil også legge til at jeg støtter Andreas Moen og tror og forventer at en slik ung spiller blomstrer etterhvert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2008, 16:44 
Forumlegende

Tror neppe Moen legger seg ned og gråter og vurderer å legge skoene på hylla uansett hva enkelte supportere skriver her inne, men jeg syns det er unødvendig (finnes en post her inne et sted om hav en supporters oppgave er som var veldig bra, søk opp den før neste negative innlegg om egne spillere)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2008, 17:34 
Reserve

http://www.youtube.com/watch?v=lcBC4TLxX74

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2008, 18:38 
Trener

Dette var en kamp som gjorde meg skikkelig glad. Vi TRENGTE, og MÅTTE ha 3 poeng. Og klarte å få det, trass all motgang vi har hatt tidligere i år.

Særlig høyresiden med Ørjan/Tuelo/Guiomar viste til tider fantastisk angrepsfotball. I 1. omgang hadde også Guiomar god kontroll bakover, selv om han kulørte nummer 24 kom på en del farlige raid i 2. omgang.

Venstresiden var lite med i 1., og Sylling var lite synlig, men han tok revansje i 2. :D Et par av raidene var det høy klasse over.

Peter var litt usynlig i mye av kampen, som vanlig, men "plutselig" hælsparket han flott til Tuelo ved 1-0. Og i 2. omgang begynte han å vinne hodedueller også. Litt påfallende hvem som ga/tålte mest juling av ham og stopperne til Sogndal (for at det ikke skal misforstås. Peter vant mer hodedueller i 2. enn i 1., så det var han som tydeligvis delte ut mest juling :wink: ).

Og for å spinne litt videre på 1-0. Det Jonas gjør før scoringen er ganske utrolig av en midtstopper i Adecco.... Han snurrer rundt med noen saftkokere, lar være å velge "halvgode" løsninger, snurrer rundt noen flere saftkokere og sender ballen via Samuelsson til Tuelo. Det er ikke "Pepe"-klasse, men fortjener betegnelsen spillende midtstopper.

Nilsen viser at han begynner å utvikle seg til en habil venstreback. Litt uflaks når Sogndal scoret sitt 2. mål når han prøver å nå ballen med beina og ikke treffer, men en 20-åring som er høyrebeint som begynner å spille såpass stabilt bra er godt å ha i laget. I tillegg fikk han sitt første seriemål. En vel fortjent karamell.

Torp og Strømnes gjør en bra jobb i "krigen" på midten.

Eriksen har tydeligvis blitt kvitt rusten. Var tidvis meget god. Særlig inngripenen før 2-1-målet vårt var matchavgjørende. Kan ikke lastes for noen av baklengsmålene.

Nå er det vel bare Ryen igjen. Kan vel kort og godt si "God". Rydder opp hvis de andre i forsvaret får trøbbel, begynner å komme i godt slag igjen.

Også til slutt en liten kommentar til medisinballer og sånn... Synes ikke at Korslunds lille setning med ordet Not i skrift som kun kan sees med mikroskop eller lesebriller var så ille. Riktignok et vanskelig tidspunkt å komme inn på når Sogndal må fremover, men innhoppet var tross alt ikke imponerende. Halvhjertet defensivt, lite involvert offensivt, og de gangene så mistet vi ballen. Jeg hadde foretrukket at vi hadde satt inn Digerud.

Det ER mulig at han kan bli en ok spiller for oss utpå høsten. MikeB m.fl. har sett ham spille bra i tidligere klubber, men pr nå har vi bedre alternativ. Som Karlsen skrev, har det vært verre diskusjoner om spillere her, men i dette tilfellet så er nok noe av skylden også hos Berntsen. Han skulle jo på død og liv bruke ham fremfor andre, og i fleres øyne, bedre alternativer som Pat, Tuelo og Digerud. Denne forfordelingen irriterer naturlig nok, og således vil jeg påstå at Berntsen har gjort Moen en bjørnetjeneste ved å på død og liv skulle ha ham i start-11eren i stedet for å la ham spille seg inn i laget gradvis.

Men, om det begynner å bli en stund siden vi headet medisinballer. (De fleste av oss har vel gjort det :wink: ) Så har vel hetebølgen i det siste gitt mange av oss Tyrkisk temperament :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2008, 19:48 
Forumlegende

Gode poenger fra DV her.

Og hva var Tuelo og Johansen før Berntsen fikk sparken? Jeg tror ikke grunnlaget for å blomstre var tilstede da. Men se nå hva som har skjedd i det siste. Tuelo er STOR. Johansen har blitt sjæf. Moen kommer nok etter, og hva med Makumbu?

Synes Nilsen også tar nye steg nesten fra kamp til kamp, særlig etter at denne Lørenskauingen ble sendt tilbake til Lørenskauen har han utviklet seg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2008, 20:21 
Trener

Karlsen wrote:
Gode poenger fra DV her.

Antar at du særlig sikter til at jeg har innrømmet å heade medisinballer i min ungdom :wink:

Karlsen wrote:
Og hva var Tuelo og Johansen før Berntsen fikk sparken? Jeg tror ikke grunnlaget for å blomstre var tilstede da. Men se nå hva som har skjedd i det siste. Tuelo er STOR. Johansen har blitt sjæf. Moen kommer nok etter, og hva med Makumbu?

Håper du har rett. Jeg defineres vel inn som "hylekoret" mot Moen. Mener at tilnærmet alt jeg har skrevet om ham tidligere har vært korrekt. Jeg tok vel hardt i de gangene jeg skrev at han ikke burde få flybillett, men det var pga ekstra irritasjon over at Berntsen så tydelig viste at Moen var favoritten hans. Som nevnt over. Alt som er skrevet om bidrag i spillet står jeg 100% inne for. Nå som Berntsen er ute, så regner jeg med at de nye trenerne bedømmer ham mer på lik linje med de andre spillerne, så jeg har kuttet ut de unødvendige uttalelsene som er satt på spissen. Men, det vil ta tid før han kan være god nok. Han må i så fall jobbe knallhardt i fotballpausen for å komme opp på Adecco-nivå. Jeg har vel skrevet tidligere at jeg håper han får en fansenivoldsk innstilling om å vise oss på forumet at vi tar feil. Det håper jeg fortsatt. Det er bare et tidsspørsmål før Sylling m.fl. starter sesongens "karantene-tid" pga kort. Og med Pat som har fått en vridning i ryggen og er ute (på uviss tid??) så trenger vi at alle kan prestere på dette nivået.

Og Makumbu, ja. Han var jo virkelig god i Sverige, og jeg synes han viste ok takter i enkelte treningskamper. Håper virkelig han kan få et oppsving nå. Har lekt litt med tanken på at man for å forsvare en ledelse kunne sette inn Makumbu og bruke Nilsen som venstre flanke. (Ikke at vi har hatt SÅ mange ledelser å forsvare....) Synes det er en spennende tanke for å legge om til en mer defensiv taktikk. Nilsen var jo høyre back/ving når han kom til oss. Når han nå har blitt en bra venstre back, så burde han jo kunne spille venstre ving og. Scoret jo når han vikarierte som det i går :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2008, 20:47 
Forumlegende

Nå skal man huske på at Sogndal ikke akkurat har imponert i det siste og kom fra 0-1 hjemme mot Sparta...

Så er det første gang Sogndal skårer 3 i år.

I de 5 kampene etter trenerbyttet er det:
0-2 mot Start
2-2 mot Haugesund
1-1 mot Moss
2-2 (4-2) mot Lørenskog
4-3 mot Sogndal

altså 10 baklengs på 5 kamper...
Ikke holdt nullen i år...

Det kunne fort blitt fler i går.
H Flo bommer fra noen meter.
Sogndal ett annullert.
Cornerne fra Sogndals venstre side hadde man megaproblemer med i hele 2.omgangen.

Takk og pris at Sogndal ikke brukte Kai Risholt hele kampen.
Han hadde forsvaret nærmest null grep på.
Merkelige disposisjoner.
De fleste treneres svakhet er nettopp å ikke se de spillerne som egentlig har det lille ekstra.

Hadde man møtt et mer effektivt lag enn Sogndal som hadde fått de samme sjansene hadde man fort tapt. Sogndals skrekk og gru i flere kamper har vært ineffektiviteten.

Dessuten drar man på seg flere frispark i farlig posisjon.
Langt flere enn de man får.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2008, 21:10 
Forumlegende

Viktig poeng fra Ivo også. Moen viser VILJE. Det er alt jeg ber om.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 10:51 

Jeg begynner å lure litt på nivået til diverse forumtakere her.
Å legge skylden på èn spiller for at klubben taper kamp etter kamp. og når de endelig vinner, så får han jammen meg skyllebøtte da også.

Flere her skriker etter Digerud, hva har han bevist før? han kan umulig være løsningen på den dårlige formen til Kil.
Det lukter ikke akkurat gull og grønne skoger.

Det er ikke enkeltspillere som skal slaktes, når det er tydelig at laget deres ikke har 11 spillere som holder toppnivå samtidig.
Og en ny trener som kan se ting litt utenfra er kanskje det kongsvinger trenger nå.

har et tips til dere som bare klager. Ta en tur på neste trening og se selv etter hvem som imponerer der. Alt blir ikke bestemt utfra kamp..

men for all del, gratulerer med seier, og håper dere finner igjen formen og beholder plassen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 11:24 
Grævling

Gud bedre:

http://www.sogndalfotball.no/fullstory. ... amid=25672

Ja ja....da har de i det minste noe å glede seg over i ferien borte i saftdalen. Godt vi fikk gitt Stormoen noe bedre å dra på seg så han slipper bli sett i disse farvene!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 12:11 
Saftblander

Raggen wrote:

Herlig posering av Håvard Flo der!! Hoho, Håvard the Frog....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 14:33 
Klubbdirektør

ivo wrote:

Slik en del skriverier har vært om enkeltspillere er uhyre tåpelig.

Synes du skriver mye tåpelig du også.

Quote:
Så derfor spør jeg rett ut til deg og noen få andre:

Få Moen vekk fra KIL så fort som mulig.

Quote:
Men sannsynligvis er man for feige til å svare...

Å nei du.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 15:05 
Forumlegende

Raggen wrote:
Gud bedre:

http://www.sogndalfotball.no/fullstory. ... amid=25672

Ja ja....da har de i det minste noe å glede seg over i ferien borte i saftdalen. Godt vi fikk gitt Stormoen noe bedre å dra på seg så han slipper bli sett i disse farvene!!

Rosa er jo årets motefarge :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 15:06 
Forumlegende

Lynvingen wrote:
Jeg begynner å lure litt på nivået til diverse forumtakere her.
Å legge skylden på èn spiller for at klubben taper kamp etter kamp. og når de endelig vinner, så får han jammen meg skyllebøtte da også.
!

Dette har du helt rett i.
Det man viser er en enorm svakhet og primitivitet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2008, 15:22 
Forumlegende

Korslund wrote:

spm:
svar:
Få Moen vekk fra KIL så fort som mulig..

Vedkommende er faktisk ansatt i KIL og arbeidstaker der.

Ditt svar kan vanskelig sees på som annet enn som mobbing i det du rett utsier at målet er å få spiller vekk, det vil si enten å

- få en arbeidstaker inn i en slik tilstand at vedkommende ikke orker mer, eller

- å initsiere en intern prosess for å sparke en arbeidstaker.

Derfor burde du egentlig vært utestengt fra forumet.
Dersom ledelsen på forumet likevel lar deg fortsette som debattant etter å ha innrømmet et slikt uestetisk mål, vil de selvsagt måtte betraktes å ha samme innstilling og mål, subsidiert anerkjenne slike midler.

Det vil i så fall medføre at moderatorerer etc. ikke lenger vil ha noe etisk grunnlag til å nær sagt moderere noe som ikke klart og tydelig rammes av straffeloven.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]