KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 01:16 
Trener

Forrsten, TaigerV. For moro skyld så leste jeg gjennom tråden på ny. Pussig at alle dine innlegg ligner på Berntsen sine uttalelser til media. Vinger er ikke så stort, men han er jo innflytter. Er dere i slekt?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 07:40 
Forumlegende

Slutter meg til DVs lange innlegg av Thu May 08, 2008 9:47 pm.

Rett og slett kanonbra!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 09:24 
Reserve

Ser at kvinnehetsen ble tatt ille opp. Er så godt å være litt usakelig i blant:)

For øvrig er fotball er herlig religion. Her kan alle være eksperter og alle har lov til å mene noe.

Jeg er av dem som har ropt høyt etter Berntsens hode og mener det var riktig å sparke han. Var vel tilskuer som fortalte litt om hverdagen på trening og jeg har sett det samme siden Berntsen kom til klubben.
Bertnsen var absolutt ikke rett mann til å lede KIL.
Om Berntsen hadde klart å snu dette får vi aldri svar på.

Men det bekymrer meg litt at klubben ikke har noen ny trener på plass. Usikker på om dugnad er rette løsningen.
Føler meg ikke helt sikker på om en 26-åring har erfaring nok til å lede KIL. Men han får vel mye hjelp av mange tungvektere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 10:11 
Reserve

DV wrote:
Forrsten, TaigerV. For moro skyld så leste jeg gjennom tråden på ny. Pussig at alle dine innlegg ligner på Berntsen sine uttalelser til media. Vinger er ikke så stort, men han er jo innflytter. Er dere i slekt?

:P

Nei, vi er ikke i slekt, familie, venner eller ex-kollegaer. Det skal også sies at jeg heller ikke er veldig imponert over det lille jeg har sett av treninger, av grepene (eller mangel på sådane) i kampene, eller av laguttakene i år. Ei heller av sutringen i lokalpressen om manglende midler til spillerkjøp. Men jeg har et grunnsyn om at fotballklubber bør bruke andre virkemidler enn å sparke trenere (hvorfor får jeg heller ta i en annen tråd), og i vårt tilfelle burde vi hatt både tid og muligheter til å ty til andre verktøy. Derfor er dette med ressursteamet viktig for meg i synet på KILs opptreden. Det er en uke siden Berntsen ba om hjelp. Hvis han bare fikk fyken uten å få muligheten til å rette opp skuta (med hjelp) blir det totalt feil. Ble ressursteamet presentert for ham, men uten at han ville benytte seg av det, øker min forståelse for sparkingen dramatisk.

Men, dette er spilt melk. Beslutninger er tatt, grep er gjort, nå er det opp til det nye teamet og først og fremst spillerne å vise at de både kan og vil spille skikkelig fotball. 'Whatever doesn't kill you, makes you stronger' heter det, og Berntsen-saken tar neppe knekken på Hedmarks fotballstolthet nr. 1.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 10:29 
Kaptein

Vel, til alle som støtter DVs ord om styret m.m:

Jeg står bom fast i min kritikk av styret her. Hvordan man kan synes de har gjort en god og ryddig jobb er for meg uforståelig - jfr, innleggene mine. Det har nada med den nye styrelederens person, men rett og slett styrets arbeid og manglende arbeidsskikk. Man trenger ikke ha lang fartstid med erfaring fra div. styrearbeid for å se at det skortet på kompetanse her. Men nå får det holde, føler det meste er sagt i dene saken nu.

Uansett er jeg tilnærmet positiv til selve avgjørelsen, måtte det blir sommer, spillere med lavere skuldre og spilleglede. Kanskje noen poeng også :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 10:57 
Materialforvalter

TaigerVudds wrote:

Det skal også sies at jeg heller ikke er veldig imponert over det lille jeg har sett av treninger, av grepene (eller mangel på sådane) i kampene, eller av laguttakene i år. Ei heller av sutringen i lokalpressen om manglende midler til spillerkjøp. Men jeg har et grunnsyn om at fotballklubber bør bruke andre virkemidler enn å sparke trenere (hvorfor får jeg heller ta i en annen tråd), og i vårt tilfelle burde vi hatt både tid og muligheter til å ty til andre verktøy. Derfor er dette med ressursteamet viktig for meg i synet på KILs opptreden. Det er en uke siden Berntsen ba om hjelp. Hvis han bare fikk fyken uten å få muligheten til å rette opp skuta (med hjelp) blir det totalt feil. Ble ressursteamet presentert for ham, men uten at han ville benytte seg av det, øker min forståelse for sparkingen dramatisk.

Da øker nok din forståelse for sparkingen drastisk.
T.B. har helt siden han tok over skuta blitt tilbudt hjelp og mottatt forslag til åssen ting kunne gjøres annerledes. Dette har han feid vekk hele tiden, (bl.a. derfor steen og karlsrud sluttet) og når han tilslutt gikk ut i media og spurte om hjelp, blei hele greia latterlig.
De fleste visste at han hadde blitt tilbudt hjelp hele veien, men nektet å lytte, og når han satt i toppen av masta etter skipet hadde gått ned, da skulle han lissom ha hjelp allikevel...
Noe som viste seg og ikke stemme, for de som kom med innspill etter ropet om hjelp, blei heller ikke hørt.
Da vil man ikke klubbens beste, og sparken er eneste utvei for å få skipet på rett kjøl igjen..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 11:07 
Forumlegende

DV wrote:
Ser forøvrig at Ivo trekker inn Maggie i dette, er enig i at det er upassende. Særlig når man så lettvint kritiserer henne. Dama er ikke som noen skrev det beste som har skjedd de britiske øyer siden Cantona. Hun er bedre enn Cantona. (og ja, jeg er United-supporter, men innrømmer at bedre ting har skjedd Storbritannia enn Cantona....) Det M.T: derimot skal ha all ære for er at hun turte å rydde opp, litt som Elle gjør nå hos oss. Og å ta upopulære/kontroversielle beslutninger som dessverre er helt nødvendige.

Upassende?

Enten forstår eller så forstår man ikke.
Det var et kick i anledning ES' utsagn om kvinnelige fotballedere, og da med at var Maggie mal ville det meste gå skeis.

Det er vel ikke akkurat mer upassende å si det om en som var statsleder i en av kloden mest betydningsfulle nasjoner, enn mange av ufinhetene som rammer andre her.
Man fpår prøve litt synsperspektiv før munnen åpnes....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 11:39 
Trener

Det var i hvertfall noen smil å spore på gårsdagens trening. Godt å se gutta smile igjen.

http://www.glomdalen.no/kil/article3527 ... =3&serie=0

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 14:52 
Kaptein

Det er én ting jeg føler blir nærmest totalt neglisjert av flere her, iht. selve konseptet "styre";

Selv om KIL er en liten klubb, med desto mindre resurser må man fortsatt kunne forvente at den drives på en god måte. At styret "ryddet opp" skulle da bare mangle! Vel, de forsøkte å rydde opp, og det fikk de IKKE til på en ditto ryddig måte, jfr. etterdønningene - blant annet med engasjement av en über-advokat og genuint unødvendig upresise formuleringer i pressemeldingen. Den ga jo inntrykk av å være nedtegnet i all hast og uten korrekturlesning.

At ingen fler her kritiserer det er merkelig, men kanskje forståelig. Gjort er gjort og spist er spist. Uansett, det er jo nettopp styrets ansvar å ta de vanskelige avgjørelsene (noe de unnskyld meg har sviktet på ved flere anledninger, uten at det skal rippes opp i her og nu).

Det som derimot kjennetegner et godt styre er at de vanskelige avgjørelsene gjennomføres mest mulig knirkefritt. Aller helst skal de få minst mulig oppmerksomhet. Profesjonalitet er vel nøkkelordet. Nu vil jo en slik sak som dette naturligvis få fokus uansett.

Nå skal jeg gi meg, lover.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 17:42 
Kaptein

:twisted: :twisted: :twisted: TIL HELVETE MED BERNTSEN..... :twisted: :twisted:

HØRTE PÅ NYHETENE AT HAN GŨR TIL SAK MOT KIL.... USAKLIG OPPSIGELSE????? HAN GJORDE IKKE JOBBEN SIN "DE ANSATTE(SPILLERNE)" HADDE IKKE TILLTRO TIL AT HAN KUNNE SNU DET...

GJØR DU IKKE JOBBEN DIN VET DU AT RISIKOEN ER DER FOR Å BLI SPARKET.... :twisted: :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 May 2008, 21:28 
Forumlegende

hNk* wrote:
1) Vel, de forsøkte å rydde opp, og det fikk de IKKE til på en ditto ryddig måte, jfr. etterdønningene - blant annet med engasjement av en über-advokat og genuint unødvendig upresise formuleringer i pressemeldingen. Den ga jo inntrykk av å være nedtegnet i all hast og uten korrekturlesning.

2) spist er spist.

1) Tja, hva annet var å vente.
Trener møtes av beskjed om at han er uønsket.
Etter det som sies forlot han Gjemselund i sinne og sikkert litt sjokkert.

Styret og dets støttespillere er selvsagt også noe oppkavete.
Da kan ting bli litt unøyaktige.
Dårligere framførelse har det vært og vil være i større og "mer ansette" organisasjoner.

Skjønner poenget ditt, men vil ikke klandre de som stod foran media.
Det er svært få som opptrer ideelt foran media uansett...

At trener bruker sin advokat er helt normalt og en del av spillereglene.
Nå snakker man jus og ikke idealisme.

2) og spydd er spydd? (ikke til deg nhk)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 May 2008, 00:24 
Kaptein

ivo wrote:

2) og spydd er spydd? (ikke til deg hnk)

Hehe, kanskje mer beskrivende. Går for det samme, og spiller mindre rolle etter at de verste bakrusen har lagt seg heldigvis..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 May 2008, 00:34 
www.kilsk.com

Hvis KIL har klart å rote det til med denne sparkingen av Berntsen så er det utrolig... det sitter jo en advokat i styret.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 May 2008, 14:25 
Trener

Ser at Thomas skal være sjefstrener under fotballskolen. Det skulle vel da gi en mulighet til å få takket ham av i forbindelse med hjemmekampen mot Moss. :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 May 2008, 21:18 
Forumlegende

Berntsen wrote:
Ser at Thomas skal være sjefstrener under fotballskolen. Det skulle vel da gi en mulighet til å få takket ham av i forbindelse med hjemmekampen mot Moss. :D

Det var vel et oppdrag som fulgte med trenerjobben.
Nå som den er avsluttet er jo dette uaktuelt.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 142 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]