KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 16:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 11:41 
Forumlegende

Tja, litt historieløst.

Som før sagt:

5p på 8 kamper i en periode i 2004 tom. Skeid-kampen i høstsesongen.
KLar nedrykksmal.

2006-2007:
5 siste i 2006 tom 2 første i 2007 fra null seire...7 kamper
Down the drain.

Nå 6 kamper uten seire, men ok 11 med treningskampene.
Selvsagt selvsagt.

Som vi ser og husker var det også mye "rart" under Skogheim, om vi skal kalle tingene for rare. Det er derfor ikke svart-hvitt trenerne imellom.

Dette er jo toppidrett på meget høyt nivå, så man vil kunne komme til punkter hvor MÅ VINNE etc. er det eneste uttrykket. Til slutt gjør man det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 11:55 
Klubbdirektør

1892 wrote:
Glenn atle larsen ja.. for en invistering.. rart vi ikke har hentet noen som har en amputert fot enda.. ser ikke akkurat så lyst på ting om dagen..

Sparke Berntsen? Nei det har vi ikke råd til..
Nedrykk? Da kan vi legge ned klubben.
Ser forøvrig på bloggen hans i glåmdalen...

"nødt" er nevnt mange ganger der.. husker Skogen sa noe som dette:

Vi brukte aldri MÅ. At vi MÅ vinne... men: vi kan vinne, vi vil vinne. MÅ var et ord vi aldri brukte.

Hva faen er forskjellen på nødt og må? Gutta pisser i buksa i det de knyter på seg skoa.. så nærvøse og lite sjøltillit har de om dagen.
Ah, gi de gutta en psykolog før vi møter 2. lagene til de lagene vi egentlig skulle ha møtt ifølge enkelte på kontoret.

PS: Hva skjer med å kontakte dansken som har flytta hit? Rimfeldt er jo valpen økonomisk sett i forhold..

Det er Kommunen som er steile i den saken med dansken. Er jo de som eier annlegget. Skjønner ikke hvorfor kommunen skal hadet heller. De har jo ikke råd til å drive det lenger snart. Så la han få kjøpe hele skiten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 22:08 
Kaptein

bra skrevet av Henning Danielsens ....
http://www.origo.no/-/bulletin/show/650 ... aagangsmot

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 22:18 
Klubbdirektør

Meget bra ja. Men tviler Berntsen starter med 4-4-2. Det har jo alle etterlyst lenge det. Kanskje derfor han ikke gjør det? Kan lure. Men noe må han prøve på start, før det er for sent.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 22:20 
Kaptein

har berntsen noe valg????

det han har prøvd hittil har ikke funka....
han må prøve noe nytt...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 22:23 
Forumlegende

Danielsens blogg sier noe om 4-4-2:
http://www.origo.no/-/bulletin/show/650 ... aagangsmot

Kloke ord. Men virker som 4-4-X er et skjellsord her på Vinger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 13:03 
Trener

Ikke for å skryte, men ser ut til at Danielsen har rappa mine ideer.. :wink:

Neida, men morsomt at det er flere som tenker i disse baner. Selv om 4-4-2 kan være en vanskeligere formasjon å få til å fungere, særlig kan det være vanskelig med kun to sentrale på midten når man forsvarer seg. Cluet er å smalne vingene/kantene, samt at den ene spissen faller ned i midtbanen. Da får man to kompakte pressledd, i stedet for to og et halvt..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 13:35 
Forumlegende

Men har lekt meg litt med 4-4-2 tanken. Hvordan kunne man da komponert en midtbane utfra dagens stall i 4-4-2?

Jeg tenker først og fremst løpskapasitet på de to sentrale. Fremming og Torp er da på plass. Passer Berg Hansen i 4-4-2?
Sylling og Holtet på hver sin kant? Gerson kan gjøre en god jobb sentralt.

Hmm.. dette var interessant, andre betraktninger rundt dette?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 14:40 
Trener

Det kommer litt ann på om man velger en diamant eller en flat firer på midten. Velger man en diamant ser jeg for meg Berg Hansen som fremskutt og Torp som defensiv. Fremming og Sylling som de to ytterste midtbanespillerne. De er nesten å betrakte som indreløpere, hvertfall en mellomting mellom indreløper og ving.

Velger man en flatere løsning kan man sette Berg Hansen ut til høyre, evt Tuelo eller Krogh..

I verste "nødsfall" kan man velge Berg Hansen som hengende spiss og Holtet på høyre ving..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 14:55 
Reserve

Jeg har forståelse for at man roper på 4-4-2 nå, spesielt siden det offensive ikke funker. Men samtidig undres jeg over hvorvidt det er rett medisin. Problemet til KIL er ikke at 4-3-3 er et dårlig system, men at spillerne ikke spiller som man skal i 4-3-3. Backer som ikke overlapper, eller ikke får ballen når de går på løp, breddeholdere som beveger seg inn i banen, spisser som ikke får støtte, midtbanespillere som ikke går på gjennomløp, etc. Hvorfor skulle alt bli så mye enklere og mer effektivt når en 4-3-3 drillet organisasjon (gjennom mange år) plutselig hiver seg på en ny formasjon? RBK har ikke akkurat hatt suksess med sine formasjonsendringer i det siste. LSKs retur til 4-4-2 ble heller ingen umiddelbar kule.

For all del - gutta kan gjerne drilles litt i å vri om til 4-4-2 under gitte forutsetninger sent i kampene, men jeg tror vi lurer oss om en formasjonsendring gjør susen. Det handler mer om å få gutta til å gjøre de riktige tingene, med og uten ball.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 15:01 
Forumlegende

Godt poeng TaigerVudds. Og jeg selv begynner å bli mer og mer nysjerrig på 4-3-3. Men da skal man ha et skikkelig system og en klart definert spillestil.. Skal man fortsette å dælje ballen opp på spissen(e) samt det faktum at kantspillerne ikke klarer å holde bredda kan man like gjerne spille 4-4-2. Klassisk engelsk kick and run fotball ble spilt i 4-4-2. Og det ser ut til at det er det man går for for tiden, kick and run. Dog med en sterk overvekt av kick og ikke så mye run... Gjennombruddshissighet er viktig, men noe plan og noe balltrilling må det være. Det er fullt mulig å ha en definert klar stil i 4-4-2.

Men gi meg et snev av plan skal jeg slutte å klage:P

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 15:11 
Reserve

Jepp, Karlsen, skal man spille planløst kick'n run kan man like gjerne pakke det inn som 4-4-2. Men det blir ikke noe vanskeligere å forsvare seg mot, enn dagens planløse 4-3-3.

Men jeg har mest tro på at man får skuldrene ned, og at enkeltspillere må gå foran og vise håret på brystet! Det må tråkkes til overalt. De kan gjerne pådra seg gule kort, men ikke for kjeftbruk! Dessuten må Berntsen legge av seg tullet med å opptre MINDRE engasjert på sidelinjen. Han kan drite i dommerne, og heller kanalisere energien mot spillet. La oss tribunesitterne få skjelle ut dommerne. :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 15:23 
Trener

Nå spiller vel ikke KIL utpreget 4-3-3 heller? Jeg trodde de la om til 4-2-3-1 i fjor med suksess. I hvertfall har de to defensive midtbanespillere, slik at de spiller 4-3-3 med snudd v på midten.

Essensen med 4-3-3 er dobling på kant og at man prøver å frigjøre indreløperne i mellomrommet. Men det krever gode og innøvde mønstre slik at alle hver hvor de til en hver tid skal oppholde seg. Men dersom man ikke har trent for mye "shadow-play" i vinter er det kanskje vel seint å gjøre noe med det nå.

Selv har jeg sverget til 4-4-2 med mine lag, men det blir jo ikke i nærheten av samme nivå. Men det vi så lite til i forrige kamp var at motsatt back kom opp for å skape bredde i banen, all den tid vingen ofte trekker innover når ballen spilles motsatt.

Fordelen med 4-3-3 kontra 4-4-2 er også at man har 3 spillere sentralt i banen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 15:48 
Klubbdirektør

Det går ikke an å bruke Krogh og Fremming som vinger. Slik Berntsen har gjort i år. Det blir helt tannløst. Jeg trodde vinga skulle holde bredden jeg, men som så mange ganger trekker de inn i midten og da er bredden borte. Sylling har ikke hatt mange innlegga fra siden han heller. Men det er vel forde Kil ikke har utprgete vinger kanskje.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 16:04 
Reserve

Spennende debatt og Sigurd har tydeligvis arvet mye kunnskap :)

Før en diskuterer 4-4-2, 4-3-3, eller 4-2-3-1 så bør en heller bestemme seg for hvor gjennombruddshissig en ønsker å være. Gjennombrudd betyr at ballen spilles forbi et pressledd (midtbaneledd eller forsvarsledd). Under Eggen og Drillo opplevde norsk fotball ekstrem gjennombruddshissighet, spesielt da RBK og Norge vant ballen høyt i banen.
Odd spilte tidligere med lite gjennombruddshissighet, det samme har Brann og Vålerenga gjort. Drillo var på banen med dette temaet i går.

Neste spørsmål er om en ønsker å spille seg framover ved hjelp av langball eller å spille på rettvendte midtbanespillere. KIL har ingen typisk hodespiller (les Kovacs) og bør vurdere spill gjennom midtbanen. Da er det lettest å lykkes i 4-3-3. Der får en tre midtbanespillere og oppspillsalternativene blir flere enn med bare to spillere sentralt.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]