KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 19:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 04 May 2008, 23:23 
Klubbdirektør

ManUtd wrote:
Janko wrote:
Kil hadde 1 mål sjanse. Og det var på frispark.

KIL hadde vel også en meget stor sjanse ved Berg Hansen rett før målet til Bryne også? :wink:

Utrolig synd at den ikke gikk inn. Da kunne alt ha vært annerledes..

Ok da. Den var større en frisparket. 1.5 sjanse da. Ikke dårlig det. Jada-jada du kan ikke ha hvert på Gjemslund i dag. Hvor mange baller gjenvant kil i dag? Den kil spillern som gjenvant ballen fikk den unna seg så fort som mulig, å som regel til en Bryne spiller. Ellers ligna kampen på en tupp og mæl kamp. Var ikke mye positivt i mine øyne over det kil hviste utpå der.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 May 2008, 23:28 
Klubbdirektør

Nææ var ikke på Gjemselund idag jeg satt i stua og så kampen på en 52 T tv som viste skremmende bilder og et overblikk man ikke får live :shock:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 May 2008, 23:42 
Klubbdirektør

Var vell ikke den eneste som så kampem på tv :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 May 2008, 23:59 
Forumlegende

Tilskuer wrote:
Vi hadde vel 5 sjanser som kan nevnes.

Første omgang
1: Sylling med dårlig skudd på mål, som keeper tar enkelt.
2: Sylling med bra skudd på mål som forsvarer slår til corner.

Andre omgang
3: Frisparket til Pat på mål som keeper redder.
4: Frispark fra Sylling som Peter burde sette i kassa, men header over
5: Skuddet til Ørjan som keeper så vidt får slått til corner.

Positivt med kampen:
- Ryen og Guiomar gjør nærmest prikkfri kamp.
- Vi har mye ball
- Digerud viser igjen at han er et friskt innpust
- Innsatsen var absolutt tilstede i gjenvinningsfasen

Negativt:
- Vi vet hvor målet står, men aner ikke åssen vi skal få ballen dit når vi gjennvinner.
- Midtbanen henger overhodet ikke med offensivt
- Altfor mange lange høye baller mot enslig Peter mot 4 Brynespillere
- ALTFOR lite initiativ når vi vinner ball, alle står bare og venter på at han som vinner ballen skal gjøre alt selv, istedenfor for å gjøre seg spillbare og starte på løp/posisjonere seg og invitere til samspill

Nå har jeg sett kampen to ganger (live + opptak fra tv) og er relativt enig i denne kampanalysen, men det var kun Ørjans skudd og muligens det ene til Sylling som var store sjanser. Ryen og Guiomar har bra kontroll bakover, men Ryen slår alt for mange meningsløse baller opp mot Samuellson. Men vi har spilt verre kamper enn dette.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 00:01 
Klubbdirektør

1892 wrote:
Var vell ikke den eneste som så kampem på tv :roll:

Har jeg skrevet det :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 00:41 
Kaptein

Zambrotta wrote:
Dette var deprimerende, veldig tungt...

Men vi får se på det positive som er, her er i alle fall noe:

- Dette var framgang siden Løv-Ham sist helg; selv om det var en dårlig start på første omgang, var det to jevne omganger.
- Kai Olav Ryen spilte en god kamp! Han hadde god kontroll og lurte Bryne i off-side mange ganger.
- Det var bare uflaks og slurv av Torp som lagde Bryne-mål.
- Kongsvinger skapte i alle fall en god del brukbare sjanser. Dessverre forsvant Samuelsson helt til tider og var ganske anonym.
- Det ser ut som Digerud kan bli en god spiller utover i sesongen, han hadde blant annet et veldig godt innlegg som fort kunne resultert i nettkjenning. Har trua på ham!

-Ifølge rapportene spilte vi mye bedre mot løv-ham.
-Kai Olav har vært jevnt middels i alle kampene.
-De fleste baklengs i år, har vel kommet på slurv.
-1 sjangse på 90 minutter er katastrofalt dårlig mot ett bunnlag. (Selv om vi er ett også)
-Enig!

Så du ser nok ting mere positivt enn det jeg gjør... Skjønner ikke hvordan det er mulig å trekke frem positive ting ang KIL om dagen heller. Utenom at vi er der for dem... Etter hver jævla elendige kamp..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 02:32 
Saftblander

Eneste jeg kan si etter den kampen her er at jeg savner Lindau, og hadde vel ikke skadet med Pelu heller.. Men aller mest trur jeg at jeg savner Skogheim, en som klarer å få trua tilbake i gutta.

Men om noen burde gå fra Gjemselund er det styret/ledelsen.
Håper vikelig de 3 millionene fra Pelu salget er satt på en høyrentekonto, for det kan virkelig trengs om det er 2.div neste sesong.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 07:39 
Klubbdirektør

KEEL wrote:
Eneste jeg kan si etter den kampen her er at jeg savner Lindau, og hadde vel ikke skadet med Pelu heller.. Men aller mest trur jeg at jeg savner Skogheim, en som klarer å få trua tilbake i gutta.

Men om noen burde gå fra Gjemselund er det styret/ledelsen.
Håper vikelig de 3 millionene fra Pelu salget er satt på en høyrentekonto, for det kan virkelig trengs om det er 2.div neste sesong.

De mill er nok borte for lengst. Mye av de penga dekker lønn til de som prøver å spille fotball for Kil.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 08:12 
Trener

Er enig med de som sier at backene er alt for lite med i angrep. Den formasjonen vi spiller bør invitere til dobling på kantene, mens de to sentrale midtbanespillerne og stopperne holder igjen. Da kan backene bli med mer fremover og skape bredde og trykk i angrep.

Man Utd( uten sammenlikning forøvrig) lykkes veldig bra med denne formasjonen på bortebane i CL..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 08:31 
Reserve

Jeg har bare en beskrivelse av KIL for øyeblikket: BLODFATTIG!
Spillerne er helt uten selvtillit og mange har mer enn nok med å ta imot en ball.

KIL (4-3-3):
Eriksen - Virker stresset og har mange uryddige turer ut i feltet. Livredd hver gang han får ballen i beina.

Strømnes - OK defensivt, men bidrar null framover. Har egentlig Strømnes tilført KIL noe?

Nilsson - Best i KILs forsvarsrekke. Har stort sett kontroll på Brynes angripere og vinner de fleste dueller.

Ryen - Er god i duellspillet, men det gjør vondt å se han slå pasninger. Når skal Ryen få pasningsferdigheter som hører hjemme i 1. div? Eller har han ikke overblikk.

Nilsen - Sliter voldsomt defensivt. Skaper store rom bak seg selv og virker usikker defensivt. Magert bidrag framover også, men har et skudd i retning dødlinja.

Fremming - Løper og kriger for drakta. Er faktisk den som forsøker å ta den ballen og gjøre noe fornuftig med den, og det sier alt om årets KIL-lag.

Torp - God i duellspillet, men med ballen lugger det. Virker fortsatt litt rusten etter vinterens sykdom. Grov feil før 0-1.

Berg Hansen - 1. divisjons mest oppskrytte spiller. Fører for mye ball og kjører seg fast i trange situasjoner. Ikke i form.

Holtet - Høyrefoten er svært presis, men det er alt. Holtet er rett og slett for tjukk og dårlig trent til å spille i 1. divisjon. Har verken fart eller ferdigheter 1 mot 1 til å spille kant.

Samuelsson - Kjemper og kriger så godt han kan mot 4 Bryne-forsvarere, men blir sørgelig alene. Misunner ikke han jobben som spiss.

Sylling Olsen - Var en klassespiller før ferien i fjor, men mistet formen på høsten og har ikke funnet den etterpå. Løper lite og virker uinteressert. Bør få et spark i ræva snart.

Innbyttere:
Digerud - Kommer inn som et friskt pust og viser at han vil være med å bidra.

Moen - Kommer inn uten at noen legger merke til at han er på banen. Spilte bra i vinter, men er milevis unna 1. divisjonsnivå nå.

Johansen - Hvorfor ble han byttet inn?

Resten av benken:
Tuelo og Makumbu - Får ikke spille til tross for at KIL benytter 14 spillere. Må kalles bomkjøp.

Berntsen - Viste litt mer glød fra sidelinja, men makter ikke få fart på et blodfattig KIL-lag. Bør trekke seg nå mens det enda er muligheter til å berge plassen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 09:47 
Klubbdirektør

Mye riktig her ja. Strømnes prøvde 4-5 ganger å bli med opp i angrep, men fikk aldri ballen. Og da gidder du ikke løpe livet av deg senere heller. Hadde ikke gjort noe om dem startet med Digerud og Samuelsson. Og bytta ut Nilsen med Makumbu Han kan vel ikke være dårligere en Nilsen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 11:51 
Forumlegende

Enig i at Fremming var av de bedre mot Bryne.
Muligens best.

Fremming er etter min mening en av de mest undervurderte i KIL.
Hans såkalte basisegenskaper er langt bedre i det praktiske enn det mange viser og som muligens har bedre 'teoretisk' nivå.
Dette viser seg ofte i kamper hvor KIL ikke fullstendig dominerer og spiller sambafotball.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 13:50 
Trener

Det Fremming alltid vinner på er innsatsen, han løper til han stuper. I går hadde han endel susende taklinger også, selv om det i sum ikke ble seier.

Dersom du som back gir opp etter ikke å få ballen 5 ganger på rad, så er det innstillingen det er noe galt med. Er helt sikker på at offensive løp er endel av arbeidsoppgavene hans og da skal man fullføre dem selv om man ikke får ballen. De løpene kan være med på å forvirre motstanderen og dra ut forsvaret, slik at man skaper større rom for medspillerne. Løp og bevegelse uten ball er vel så viktig som bevegelse med!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 13:55 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Og bytta ut Nilsen med Makumbu Han kan vel ikke være dårligere en Nilsen.

Da har du ikke sett Makumbu.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 May 2008, 14:11 
Forumlegende

Sigurd wrote:
. Løp og bevegelse uten ball er vel så viktig som bevegelse med!

Det beste fotballfaglige som er skrevet her inne på evigheter :)
Jeg får angst av å se stillestående lag. Med ball skal du bevege deg rundt ballfører. Uten ball skal du bevege deg til beste for laget slik at laget skal kunne få tilbake ballen. Herregud så mange km spillere kan og bør løpe i løpet av en kamp uten nødvendigvis å ha veldig mange ballberøringer.

Sigurd er her inne på kjernen i hvor skoen trykker i dagens KIL lag.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]