KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 18:02

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 11:39 
Forumlegende

2 poeng på 5 kamper...

I 2004 (kvalikksesongen) hadde man 8 kamper på rad (fom. Sandefjord hjemme til Skeid første borte i høstsesongen) som bare ga -- 5 poeng.

Da var det også "krise".
Man spilte sommerkamp mot Derby County og der var Ryen flyttet fram som kantspiller i et forsøk på å få mer guts forover.

Også den gangen lurte man på hva man skulle gjøre.

Det som nå gjør dette så synlig, spesielt og litt skremmende er at det kommer i de første 5 kampene, og med 10 uten seier...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 13:59 
Trener

Karlsen wrote:
Hvem kan bistå?

Hvor mange lokale trenere har vært trenere på høyt nivå over tid? Ikke mange. Svein Ivar Sigernes er vel den som kommer nærmest. Og Åge Steen selvfølgelig. Terje Holt har vel sine år som assistent i Tippeligaen og sitter på stor kunnskap om fotball.

Jeg tror man kanskje må se ut av Vinger? Thomas Berntsen har tidligere spilt under Drillo. Hvorfor ikke legge lista på det nivået og hyre inn Drillo som konsulent?

Eller hva med den nylig avgåtte OL sjefen. Han følger jo KIL og vet litt om å jobbe målrettet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 16:45 
Reserve

Tompengpung wrote:
En supporter (eller fan, fra fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr "å støtte".

Vi har en jobb å gjøre på søndagen ja, fra 15.00 til ca 16.50, men utenom kamptid må det være lov å være kritiske...........

..............må man få lov til å steppe inn å si sin mening om saken...og til og med komme med en strak høyre til de man syns har forulempet sin elskede. ( i dette tilfelle KIL)

Vi skal selvsagt være kristiske, men det er stor forskjell på å være kristisk og det å gi den elskede skylden for forulempingen fordi:

- hun hadde 80-tallslook
- var inkompotent og hadde oppført seg som en russ osv
- man måtte forvente dette siden hun hadde lurt deg til å bli sammen med henne osv

Ses på søndag - laget og Bernstsen trenger mer enn noen gang all den støtte vi kan gi. Skulle det likevel gå skeis er det legitimt å fortsette denne tråden....[/quote]

Se på søndag vi prøver og hjelpe med det vi kan. 5 stk som jobba til seint på kveld i går

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 20:44 
Saftblander

Bartsen burde seriøst vurdere å ta hatten sin å gå. Å hva skjer med at han bruker Jonas J som offensiv midtbane. Han leverer den ene dårlige kampen etter den andre.. Er det fordi han ikke tør å benke han ?

Noe drastisk bør ihvertfall skje innen rimlig kort tid..

Profile  

Post subject: Bør gå ?
PostPosted: 03 May 2008, 12:01 
Reserve

Har fulgt debatten en stund her nå og ville bare kommentere litt.

Hvilke alternativ har Kongsvinger hvis Berntsen går eller blir bedt om å gå ?

Finnes det noen alternativ som er fullgode?

Og har dere tenkt litt på kostnadene ?
For Kil sin del bør Berntsen trekke seg selv hvis de skal ha noen som helst mulighet til å bære kostnadene. Det er dyrt å sparke trenere i Norge i dag. De må nok ut med i hvertfall 1 års etterlønn til ham hvis de sparker ham.

Er det ett alternativ for Kil å hente inn en utenfra eller må de lete lokalt på Vinger ? Vi har jo forsøkt enkelte lokale løsninger tidligere som det har vært blandet hell med. (gullfot)

Hva med å prate pent med Korsvoll om å få overta Kjell Sverre Wold Hansen - han er tydelig i spillestil - har bevist i Skeid at han er flink på spillerutvikling av egne talenter og kostnadene med å ansette ham kan evt kanskje deles med NTG siden han er lærerutdannet ;)

Kanksje man kan lokke Petter Myhre tilbake til Vinger ? Han studerte jo her midt på 90-tallet.

Ser ikke så mange andre aktuelle kandidater som er villig til å evt at over KIL og flytte til Kongsvinger, når man har så lite ressurser.

De andre kandidatene er evt folk som ikke har den store erfaringen fra toppnivå men allikevel er dyktige folk.

Men det å finne en ny bør være uaktuelt inntil man finner en billig løsning med Berntsen.

Profile  

PostPosted: 05 May 2008, 21:46 
Reserve

Han sitter på overtid av overtiden nå.

Profile  

Post subject: Re: Bør gå ?
PostPosted: 06 May 2008, 13:10 
Trener

albert wrote:
Har fulgt debatten en stund her nå og ville bare kommentere litt.

Hvilke alternativ har Kongsvinger hvis Berntsen går eller blir bedt om å gå ?

Finnes det noen alternativ som er fullgode?

Og har dere tenkt litt på kostnadene ?
For Kil sin del bør Berntsen trekke seg selv hvis de skal ha noen som helst mulighet til å bære kostnadene. Det er dyrt å sparke trenere i Norge i dag. De må nok ut med i hvertfall 1 års etterlønn til ham hvis de sparker ham.

Er det ett alternativ for Kil å hente inn en utenfra eller må de lete lokalt på Vinger ? Vi har jo forsøkt enkelte lokale løsninger tidligere som det har vært blandet hell med. (gullfot)

Hva med å prate pent med Korsvoll om å få overta Kjell Sverre Wold Hansen - han er tydelig i spillestil - har bevist i Skeid at han er flink på spillerutvikling av egne talenter og kostnadene med å ansette ham kan evt kanskje deles med NTG siden han er lærerutdannet ;)

Kanksje man kan lokke Petter Myhre tilbake til Vinger ? Han studerte jo her midt på 90-tallet.

Ser ikke så mange andre aktuelle kandidater som er villig til å evt at over KIL og flytte til Kongsvinger, når man har så lite ressurser.

De andre kandidatene er evt folk som ikke har den store erfaringen fra toppnivå men allikevel er dyktige folk.

Men det å finne en ny bør være uaktuelt inntil man finner en billig løsning med Berntsen.

Etter det han Hansen Wold viste med Hønefoss i fjor, så vet jeg ikke om han er den beste løsningen..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 22:33 
Kaptein

Å sparke Berntsen er en veldig enkel løsning. Men hvilken alternativ har vi? Hvem skal vi i så fall ansette, og har vi råd til det? Er det bare Berntsen sin feil at vi har hatt en håpløs sesongstart?

Årets problem er etter min mening mye mer sammensatt. Jeg tror gutta tok altfor lett på Alta i serieåpningen, og ble altfor stresset av å tape den kampen. Og dette har bare ballet på seg. Det viktigste nå mener jeg er å få selvtillit inn i gjengen igjen, for det er de samme gutta som herjet på høsten i fjor, med unntak av Harald, Lindau og Pelu. Ørjan (var skadet på høsten i fjor) har erstattet Harald, mens Pelu og Lindau har vi ikke funnet noen erstatter for. Jeg mener at det største savnet er Lindau. Det så vi mot Bryne. Ingen til å holde på ballen mens vi fikk flyttet laget etter. Er det noen av dagens spillere vi kan bruke i den rollen? Jeg hadde hatt lyst til å se Tuelo der. Han er sterk og ballsikker. Jeg synes ikke han kommer til sin rett på kanten. Prøv han i Lindau-rollen, Thomas Berntsen.

Ellers synes jeg Berntsen har rokkert for mye på laget innledningsvis. Greit nok at vi har spilt elendig, men det kan ikke være slik at gutta spiller med hjertet i halsen i frykt for p bli satt ut etter en dårlig kamp. Da vil de aldri prestere.

I tillegg vil jeg bytte kaptein. Det har ikke noe med Kai å gjøre. Hyggeligere fyr finnes ikke, men det er også noe av problemet. Han er for snill. Synes ikke han tar tak i verken seg selv eller medspillerne når det er nødvendig. Han blir for stille. Ørjan er etter min mening en ledertype, som jeg også tror vi heve seg enda et hakk med bindet rundt armen.

Dette ble langt, men konklusjonen min er at det ikke er noen løsning å sparke Berntsen. Men kanskje han trenger bidrag fra en mental-trener? Så slipper vi også å forstyrre Nysæter som enten er opptatt med jobb til klokka 18 eller spiller golf i Sverige

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 22:40 
Klubbdirektør

Husker at KIL på 80 og 90 tallet leide inn en psykolog fra Odal ved enkelte anledninger. Det burde man vel kanskje gjøre nå. Og en psykologitime må de vel ha råd til. Regner ikke med at psykologen fakturerer en time pr spiller. Men et par timer for hele troppen.

Uansett må noe gjøres og det noe faderlig fort!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 22:50 
Klubbdirektør

Husker også Vidar Sanderud tok med gutta på grill tur og ikke drev med fotball på 2-3 dager. Det hjalp det også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 00:08 
Trener

ivo wrote:

- unnlot å ansette en grunnet det man kan kalle fordommer
(jeg antar du sikter til de samme som aktiviteter som hos Bobby Tambling, Peter Knowles og enkelte flere (bror til verdensmesteren fra 1966, Cyril Knowles)

Eneste sammenhengen jeg finner mellom de 2 du nevner er at de er pinsevenner (i følge wikipedia...)

Men hvis vi ikke ansatte amundsen pga at han er pinsevenn, så blir jeg litt skeptisk. Er selv agnostiker, men ser helt klart fordelene ved å ha en trener som er sterk i troen :lol:

Og ikke minst i forhold til sponsorer som vi trenger flere av, og at vi da kunne trengt en kar som er vant til å gå rundt og ringe på dører for å "frelse" mennesker :wink:

Kunne kanskje blitt noen ekstra sponsor-kroner av det :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 00:16 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
Husker at KIL på 80 og 90 tallet leide inn en psykolog fra Odal ved enkelte anledninger. Det burde man vel kanskje gjøre nå. Og en psykologitime må de vel ha råd til. Regner ikke med at psykologen fakturerer en time pr spiller. Men et par timer for hele troppen.

Uansett må noe gjøres og det noe faderlig fort!

Willy Railo var vel innom noen ganger så vidt jeg husker? Mener at Brogeland blant annet brukte ham.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 08:57 
Trener

Frank Beck var også innom. Var vel ikke fra Odal'n, men han er vist hyret inn til mange klubber i samme situasjon.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 08:57 
Klubbdirektør

Willy Railo var vel innom noen ganger så vidt jeg husker? Mener at Brogeland blant annet brukte ham.[/quote]

Stemmer det. Det var det han het. Tror det er han som var fra Odalen, eller så har de brukt en annen også. Uansett kan de vel hyre inn han igjen nå

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5

All times are UTC + 1 hour [ DST ]