KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 17:16

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 21:01 
Forumlegende

Altså er konklusjonen at KIL Toppfotball faktisk ble lurt.
Om det ES sier er korrekt [i utganspunktet tror vi det], trill rundt også.
Men, det betyr bare at man

- sparket en trener som ville fortsette

- unnlot å ansette en grunnet det man kan kalle fordommer
(jeg antar du sikter til de samme som aktiviteter som hos Bobby Tambling, Peter Knowles og enkelte flere (bror til verdensmesteren fra 1966, Cyril Knowles)

- ikke klarte å gjennomskue den nye. Jeg kjøper ikke at man ikke ville ha klart å finne ut noe via referanser, research, de riktige spørsmålene.

Mao. det forrige styret og forrige sportslig leder manglet totalt de kvaliteter de ble tillagt av gud og hvermann.
Gitt at opplysningene her i tråden fra ES er korrekte innen rimelighetens mal.

Kaggestad. Tja, i OL i Lost Angeles (bevisst skrivefeil) skulle jo Grete eller Ingrid vinne OL-gull i marathon. Joan Benoit tok frekkisen på første drikkestasjon og rykket mens de norske jentene ikke hadde noen plan for noe slikt, under Kaggestads ledelse hvor han virret rundt med sine XL1-flasker... Men det var en annen historie.

ES:
Skriv gjerne et foredrag om denne løpstreningen...
For interessens skyld...
Og treningsfilosofiens skyld...

Trenerens karisma?
Skogheim hadde mye karisma.
Men i største motgangsperiodene ble det snudd til å betraktes som negativt klovneri av deler av publikum.
Så alt har sin for- og bakside.
Det han dog klarte var å skape disse 5-10 minutters overkjøringene av motstanderne hvor de nærmest gråt, noe man ikke etterpå har klart.

Dersom ÅS sluttet av nevnte grunner, og dersom, og det er viktig, styret delte hans oppfatning om forholdene, kunne man rett og slett, om ikke annet midlertidig

- administrativt ha gitt hovedansvaret for treningen, laguttak og taktikk til ÅS...En arbeidsgiver kan vel foreta bedriftsmessige tiltak med henblikk på bedriftens ve og vel.

Skogheims hjelpetrener fikk jo også fyken via avisen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 21:07 
Forumlegende

ivo wrote:
Skogheims hjelpetrener fikk jo også fyken via avisen.

Oppi alt det "rare" som har skjedd de siste årene hadde jeg nesten "glemt" denne saken.

Tenker man over det har det skjedd snodig mye rart de siste par årene.

Profile  

Post subject: NOK ER NOK
PostPosted: 01 May 2008, 21:16 
Reserve

For å sitere en av de nye supporter låtene. NOK ER NOK. Nå må Berntsen gå.

Det kan ikke være tilfeldig at alle i klubben har sluttet i vinter, til tross for en 4. plass i fjor.

Skullerud er ei vif hore, slike har vi ikke bruk for. Det finnes nok av fotball kompetanse rundt KIL til å ta over.

Det trengs åpenbart nye krefter i ledelsen også. Håper det kan hentes inn en daglig leder som kan snakke med sponsorer og potensielle rike onkler.

Vi trenger ikke flere som selger ut våre beste spillere for små penger. Jeg fastholder at salget av Pelu for 3,5 mill er den værste beslutningen som er tatt av klubben på 10 år.

Her trengs det nye spillere. Vi har per i dag en kantspiller (Sylling) og null backer som holder a-liga standard.

Vi trenger minimum 2 nye backer og 1 kantspiller når overgangsvinduet åpnes igjen. Moen og Johansen kan vi forhåpentligvis få gitt bort til et 2. divisjonslag.

Dessuten må resten av laget umiddelbart trenes i form av en trener som er kapabel til slikt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 21:16 
Klubbdirektør

Kjenner lite til folkene rundt KIL-systemet, foruten om Raabe og Kjøk. Har hørt mye lovord om Eide og Kristiansen.

Nå blir det spennende å se hva Berntsen gjør til helgen. Jeg håper vi får litt kontinuitet i laget slik at spillerne kan bli mer samspilt. Samtidig synes jeg det er viktig at man bruker de spillerne som virkelig blør for drakta.Spillere som Eriksen, Ryen, Holtet, Torp og Fremming bølr virkelig for KIL. Håper dette snart smitter over på de relativt nye spillerene.

La meg også legge til ettersom det var jeg som startet tråden. Etter Odd-kampen mente jeg ikke det var grunnlag for å gjøre store grep vedr ledelse av laget. Det mener jeg fortsatt. Men la det gå noen kamper. Skjer det ikke noe da må noe gjøres. Som nevtn tidligere hadde vi problemet i 99 og 01 en ledelse som ikke tok grep.

God ledelse tar grep hele tiden og kontinuerlig utvikler bedriften. Det kan ikke være slik at KIl kun skal gjøre grep utenfor sessongen. Det er det samme som om bedrifter kun skulle gjøre endringer rett før budsjettes settes.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 21:24 
Forumlegende

Trenerteamet: Har selv hatt æren av å overvære et par seanser ledet av Øyvind Eide i forsøk på å få no kunnskap inn i oss breddetrenere. Han framstår som meget ryddig og dyktig. Har bare positvt intnrykkav han. En sånn kapasitet må klubben ta vare på.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 21:32 
Forumlegende

[quote="Neil Lennon"].Spillere som Eriksen, Ryen, Holtet, Torp og Fremming bølr virkelig for KIL. Håper dette snart smitter over på de relativt nye spillerene.

quote]

Torp ja er en virkelig flott spiller.
Neste som selges???

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 21:55 
Klubbdirektør

Jeg synes da ærlig talt at Torp er en av de spillerne som har gått foran med et godt eksempel i år, og faktisk forsøkt å løfte laget. Tatt i betraktning at fyren nesten ikke har treng på forsesongen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 May 2008, 21:55 
Reserve

Nå er det veldig få dager til bryne kampen, syntes vi skal gi berntsen den kampen til og få orden på ting

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 08:32 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/kil/article3512804.ece

Berntsen ber om hjelp. Nå håper jeg gode og rutinerte krefter snur seg rundt og bidrar.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 08:44 
Forumlegende

Det svinger.
Etter Odd-kampen uttrykte man at man visste hva man drev med...
Nå vet man det ikke...

Ok, men det er vel nærmest første gang man opplever en trener på så høyt nivå som i media sier at man har mistet kontrollen....
på godt og vondt...

I så fall har man vel en intern idé om å rådspørre noen.
Dette virket mer rotete enn noe...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 08:49 
Forumlegende

Hvem kan bistå?

Hvor mange lokale trenere har vært trenere på høyt nivå over tid? Ikke mange. Svein Ivar Sigernes er vel den som kommer nærmest. Og Åge Steen selvfølgelig. Terje Holt har vel sine år som assistent i Tippeligaen og sitter på stor kunnskap om fotball.

Jeg tror man kanskje må se ut av Vinger? Thomas Berntsen har tidligere spilt under Drillo. Hvorfor ikke legge lista på det nivået og hyre inn Drillo som konsulent?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 09:49 
Saftblander

ivo wrote:
Det svinger.
Nå vet man det ikke...

Ok, men det er vel nærmest første gang man opplever en trener på så høyt nivå som i media sier at man har mistet kontrollen....
på godt og vondt...

Tok meg tid til et oppslag på definisjon av supporter:

En supporter (eller fan, fra fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr "å støtte".

De fleste av innleggene i våre siste tråder faller vel neppe inn i denne kategorien når det gjelder omtaler av trener, spillere og klubb....

Vi har en jobb å gjøre på søndag !

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 11:01 
Materialforvalter

Tompengpung wrote:
ivo wrote:
Det svinger.
Nå vet man det ikke...

på godt og vondt...

Tok meg tid til et oppslag på definisjon av supporter:

En supporter (eller fan, fra fanatic) er en som støtter et lag, gruppe eller en person. Supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr "å støtte".

De fleste av innleggene i våre siste tråder faller vel neppe inn i denne kategorien når det gjelder omtaler av trener, spillere og klubb....

Vi har en jobb å gjøre på søndag !

Vi har en jobb å gjøre på søndagen ja, fra 15.00 til ca 16.50, men utenom kamptid må det være lov å være kritiske.
Tap og vinn med samme sinn? Da kunne vi like godt spilt i 7.divisjon.
Snur man nesa mot feks England, så hadde ikke Berntsen fått lov til å nærme seg treningsfeltet lenger, og i Spania hadde supporterne viftet med hvite flagg.
Men hvis du mener en supporter er ei nikkedokke som skal godta alt som skjer i klubben, så er jeg nok ikke helt enig...
Fotball handler veldig mye om følelser, hvis ikke forelskelse i KIL.
Og du hadde da ikke stått stille på sidelinja og sett på at dama di hadde fått juling gang på gang. Da må man få lov til å steppe inn å si sin mening om saken...og til og med komme med en strak høyre til de man syns har forulempet sin elskede. ( i dette tilfelle KIL)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 11:15 
Saftblander

Vi har en jobb å gjøre på søndagen ja, fra 15.00 til ca 16.50, men utenom kamptid må det være lov å være kritiske...........

..............må man få lov til å steppe inn å si sin mening om saken...og til og med komme med en strak høyre til de man syns har forulempet sin elskede. ( i dette tilfelle KIL)[/quote]

Vi skal selvsagt være kristiske, men det er stor forskjell på å være kristisk og det å gi den elskede skylden for forulempingen fordi:

- hun hadde 80-tallslook
- var inkompotent og hadde oppført seg som en russ osv
- man måtte forvente dette siden hun hadde lurt deg til å bli sammen med henne osv

Ses på søndag - laget og Bernstsen trenger mer enn noen gang all den støtte vi kan gi. Skulle det likevel gå skeis er det legitimt å fortsette denne tråden....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 May 2008, 11:27 
Forumlegende

På tribuna er vi for tiden alltid gode med rom for forbedring. Synes vi skal fortsette med det selvsagt. Og alle med inngående kjennskap til supporterkulturen ser at vi KIL supportere er noen snille pusekatter som finner oss i veldig mye. Den kritikken her inne er "ingenting". Bare naturlig engasjement for folk som bryr seg veldig om KIL og (noen) legger opp livet etter terminlista

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]