KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 19:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 09:15 
Forumlegende

Tilsvarende hylekor har det vel vært hver sessong når vi har hatt en dårlig start eller en dårlig periode, var mange som ropte på Skogens avgang også.
Berntsen bør i hvertfall få sitte så lenge Tom Nordlie fortsatt får sitte på benken i LSK ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 09:59 
Kaptein

Godt å se at ikke alle føler behov for kor-timer ^^

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 10:20 
Reserve

Faen i helvete Raggen!!! Nå skuffer du meg stort. KIL ligger nest sist på tabellen, som betyr nedrykk! OK, det er bare spilt fire kamper, men tre av dem er mot lag som hører hjemme i 2. divisjon.
Hvor mye tid skal vi gi en spillerstall og trener da?
Både i 99 og 01 sa alle at det ville snu bare de fikk litt tid. Det snudde først i 2003 etter to nedrykk.
Forskjellen mellom Skogheim og Berntsen er at sistnevnte har fått de spillerne han ønsker seg. Gjerne med erfaring fra eliteserien eller 1. divisjon.
Skogheim tok det han fikk og måtte gjøre det beste ut av en gjeng med sultne gutter fra 2. divisjon.
Mangelen på sult er det som preger årets KIL-lag. Fredrik Nilsen, Steinar Strømnes, Jonas Johansen har like stor utstråling som Sondre Kåfjord. De bare møter opp og subber rundt. Strømnes er faen meg ikke bedre enn mange lokale 3. divisjonsspillere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 10:28 
Forumlegende

Kan ikke se at Raggen har blandet seg inn i denne diskusjonen enda, men det er vel bare et tidsspørsmål :?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 10:36 
Reserve

Mente Karlsen :oops:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 10:45 
Grævling

På'n igjen.....år etter år, samme leksa!

Gudene vet at det er mye å ta tak i, det er nok både spillere, ledere og trenere i klubben fullstendig klar over, men nå orker jeg rett og slett ikke bli med på hylekoret om å sparke både den ene og den andre.

...får heller konsentrerer meg på å pakke sekken til Bergenstrur, eneste konstruktive jeg kan bidra med i dagens situasjon er å støtte de som skal ut i ny krig på onsdag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 10:50 
Klubbdirektør

Som forventet ble det tap i går. Odd kommer nok til å vinne de fleste kampene i år. De er ett solid lag.
Syns vi hang bra med lenge, uten å skape for mye, dessverre.
Enig i at Jonas ikke var god i går. Han brukte for lang tid med ballen og ødela mange gode overgangsmuligheter med det.
Nilsen hevet seg og får godkjent.

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 11:09 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
Mente Karlsen :oops:

Jaja.. Har sagt mitt i denne debatten. Morsomt å få kritikk for at jeg IKKE er kritisk nok, det hører med til sjeldenhetene:P

Har blåst ut nok, sagt min mening. Spillergruppa er svært ung.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 11:21 
Reserve

Selv supporterne synes situasjonen er grei. Dette er utrolig! For en måned siden snakket alle om opprykk og hvor gode KIL var. Nå som KIL ligger i bunnen er laget nytt, ungt og trenger tid.
I England er sesongoppkjøringen på 6 uker og nåde den manageren som ikke har ting på plass til seriestart.
I Norge trener vi fra november til april, likevel klarer Thomas Berntsen å gi spillerne fri fram til 3. januar, bruke hele januar på den latterlige løpingen og kommer til seriestart med et lag uten et snev av samhandling.
Hvis du samler sammen 11 mann som aldri har spilt sammen før og ber disse spille en kamp sammen så klarer spillerne å løse en del ting selv.
De forstår følgende uten trener: Du må bevege deg, takle spillerne på det andre laget når de har ballen, du kan offside, du vet hvilken vei laget skal score, du vet at det blir straffespark innenfor 16-meteren, du vet at 3-4 mann må spille forsvar, 3-4 må spille midtbane og 2-3 spillere er spisser.
Stort lenger synes jeg ikke KIL har kommet.
Å spille seg gjennom midtbanen til KIL er som å stjele sukkertøy fra barn, dødballene virker helt uten plan og i angrep vet ingen verken hvor de skal løpe eller slå ballen.
Nei, Berntsen får snakke mindre øl og fitte i garderoben og snart vise om han har noe å bidra med. De fire første kampene har blitt gjennomført til strykkarakter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 11:30 
Forumlegende

Vær ikke redd. Er man på nedrykksplass etter de to neste kampene mot Løv/Ham og Bryne kommer jeg nok til å si ifra.

Forøvrig, leser du alle innleggene mine i denne tråden er jeg ikke veldig happy etter gårsdagen..

Men nå vil jeg bli ferdig med denne kampen. Jeg tar det for gitt at laget blir bedre framover og at trenern gjør de riktige grepene. Og skal være jævla glad etter 6 poeng de to neste kampene!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 11:38 
Reserve

Frykter kampene mot Løv/Ham og Bryne.

Trond Amundsen er taktisk meget skarp. Han vil garantert utnytte at KIL er sårbare på kantene så lenge vi kun spiller med to sentrale midtbanespillere. Husker at Løvene utnyttet de rommene i fjor da de vant 0-1 på Gjemselund.
Dessuten er Løv/ham i bra form.

Bryne er vel et skadet dyr som blør mer enn oss i øyeblikket. Jeg frykter at de kan reise seg grusomt snart. Tradisjonelt har slitt med Bryne på Gjemselund de siste sesongene.

Bertnsen bør gjøre følgende grep før onsdagens kamp.
Defensivt må laget organiseres i tre stramme og tette ledd (enten 4-4-2 eller 4-3-3). Det blir for løst på midtbanen slik laget er organisert i dag.
KIL må være mye mer kompakte mot Løv/Ham (tettere mellom lagdelene).
Dessuten må det bli mer tempo og framdrift i overgangene. Når vi vinner ballen må folk løpe som faen mot Løv/Hams mål og den første pasningen mål lykkes. Deretter må det komme gjennombruddspasning (les bakrom).

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 14:48 
Klubbdirektør

http://www.origo.no/-/bulletin/show/628 ... -er-savnet

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 15:09 
Forumlegende

Danielsens blogg er som regel interessant lesning. Han har nok en gang et godt poeng.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 19:55 
Forumlegende

Trenere og sportslig ledelse og styre står vel innen rimelighetens grenser laglig til for hogg.

Men spillere?
Lynsje- og steinestemning etter 4 kamper?
Det er vel ikke akkurat å støtte laget.

Særlig har Jonas Johansen blitt lansert som syndebukk.
Nærmest som grunnen til kun 2 poeng.
Slikt er direkte pinlig.
Skammelig.
Primitivt.

Ok, så har ikke nykommerne slått til.
Det gjorde heller ikke Pelu før etter en tid.
Ikke nødvendigvis bare spillernes "feil".

Jo da, Danielsen har nok poeng i sin blogg.
Men likevel, hans omtale av særlig 1 spiller er ikke annet enn pubertetsjournalistikk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 21:01 
Klubbdirektør

Ikke så uenig Ivo,min oppfatning er i og for seg at spiller(e) blir brukt på feil sted på banen.. Og det er rett og slett smertefullt å se at vi ikke finner hverandre i angrep.. er jo som Peter sier, at han ikke veit hvor han skal løpe.. man ser viljen til å vinne ballen, men når ballen er vunnet virker det som at de tenker "Hva nå?"

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]