KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 16:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:04 
Reserve

Problemet i hele år har vært at vi blir fraløpt og slått i alle dueller. Selv om du er ny i en klubb så trenger du vel ikke et halvt år på å lære deg å løpe eller takle???
Når Jonas Johansen sine føtter står bom stille, må Berntsen sende han til Tromsø og ikke bare finne en ny posisjon til ham.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:13 
Forumlegende

Emil Svensson wrote:
Problemet i hele år har vært at vi blir fraløpt og slått i alle dueller. Selv om du er ny i en klubb så trenger du vel ikke et halvt år på å lære deg å løpe eller takle???
Når Jonas Johansen sine føtter står bom stille, må Berntsen sende han til Tromsø og ikke bare finne en ny posisjon til ham.

Ser at Guiomar har karantene neste kamp, da regner jeg med at vi får se Jonas J. som stopper, om han viser samme takter som treningskampen mot Notodden kommer han til å gjøre det meget bra. Det jeg har sett av ham på andre plasser har ikke vært bra nok, så la han få en sjans til å vise seg frem på den plassen han mestrer best før du sender ham avgårde.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:19 
Reserve

Tror gutta hadde blit bedre med en seier tror endel slurv og pasitvitet vile blit borte da. Men det er heller ikke mange supportere som gidder og stå igjen og støtte gutta etter kamp selv med tap. Vi står der for og støtte gutta selv i tunge stunder.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:21 
Reserve

Tror ikke Skogen var guds gave til fotballstruktur han heller. Men han skapte entusiasme. Kil trener på halv bane i hallen fra november til seriestart. Laget har sine første trening på full bane på la manga. Det er mye som mangler for å få til et topplag på vinger. Ikke bare økonomi men også et styre som snart må forstå hva som skal til for og lage en god fotballklubb. Selv om det funka på 80 tallet er det ikke sikkert det går i 2008. Laget mangler 7 stk som spilte så godt som alt i fjor. Disse er erstattet med usikre unggutter. Gi laget tid og slutt og tro på mirakler om opprykk. Dere som skriker etter lokale gutter...tror ikke mange har flere en kil i første 11eren. Nilsen,Krogh,Fremming,Ryen,Digerud som innbytter. Vis meg det andre laget som har flere lokale. Er du ikke god nok spiller det ingen rolle hvor du kommer fra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:21 
Klubbdirektør

Når Pelu-Lindau og Stormoen dro så kunne Kil ha kjøpt spillere som dekker opp disse plassene. Men det gjør dem ikke. Dette har skjedd mange ganger. Trenger Kil en spiss så for de som regel tak i en midtbane spiller. Kil har 2 spisser i troppen. Digerud og Samulsson. Vi trenger også en god hode spiller på midten. Er lenge siden vi har hatt det, Kil vant knapt nok en hode duell i dag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:26 
Trener

En veldig svartmaling av situasjonen her.. Så selv ikke kampen, men er selvsagt skuffet over tapet. Men vi må huske på at KIL var tvunget til å selge Pelu for i det hele tatt å kunne stille lag i år.. Dessuten fikk vi ikke inn noen penger etter at Lindau og Stormoen forsvant.. Men det er klart at det ikke er bra det som skjer, må gå back to basics nå og satse på å forsvare oss helhjertet.. Da får man som regel mer trygghet inn i laget og kan tørre å slippe seg mer løs i angrepsfasen..

Enig at det blir feil å rope på Bertnsens avgang nå, vi må være tålmodige og gi han flere kamper på å snu dette..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:28 
Reserve

Hvis det er mangel på full bane som er problemet bør vel KIL åpne døra i storhallen ta en titt utenfor. Ligger en god kunstgressbane på både Kirkenær og Vormsund som klubben helt sikkert får låne. Men da blir det vel kaldt på føttene til Berntsen og bryllen blir stiv.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:36 
Reserve

Kjære Sigurd Sigernes!
Hadde du vært på Gjemselund i dag så hadde du begynt å grine over det du fikk servert.
Når hjemmelaget har blitt rundspilt i 45 minutter og går til pause med 0-2 må treneren ta noen grep. At Krogh ble byttet ut var helt greit, men Samuelsson, Eriksen og Jonas burde også blitt igjen i garderoben.
Når Odd øker til 0-3 er det bare en ting å gjøre: KAST ALLE I ANGREP OG SLÅ LANGT.
Nei, Vegard var ikke noe taktisk geni, men han fikk gutta til å flytte fjell. Og vi husker vel alle 4-1 som ble 4-5 i Haugesund og 3-0 som ble 3-4 på Raufoss. Skogheim gjorde grep og lyktes noen ganger.
Thomas Berntsen virker helt hjelpesløs og gjør ingen verdens ting. Hadde han pisket alle i angrep på slutten og avlsuttet kampen med to i forsvar så hadde han vist publikum at han tar tak.
Fagermo var mye mer aktiv og jobbet med sine spillere i 90 minutter. Han vet hvordan han vil ha ting og forsøker å gi spillerne de samme bildene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:36 
Klubbdirektør

[quote="Emil Svensson"]Problemet i hele år har vært at vi blir fraløpt og slått i alle dueller. Selv om du er ny i en klubb så trenger du vel ikke et halvt år på å lære deg å løpe eller takle???
Når Jonas Johansen sine føtter står bom stille, må Berntsen sende han til Tromsø og ikke bare finne en ny posisjon til ham.[/quot

De nye spillerne har vel spilt fotball før de kom til Kil. Så dem skal vel ikke vere helt borte vekk. :wink: Så enig med deg her. Er vel derfor de har sittet på benken der de kom i fra.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:53 
Trener

Mye skriking her inne nå. På dett og vis rettmessig, men det kan ta litt av. Tror jeg ser mange av problemene, og skal prøve å begrunne de her. Vi vet jo at de "gamle" spillerne duger, og at Ryen, Guiomar, Nilsen, Torp, Ørjan og Samuelsson holder Adecco-nivå.

Men så var det de nye, da. For å starte bakerst.

Eriksen: Kampen i dag havner vel neppe i hans presentasjonsmateriell når han skal få seg ny kontrakt/klubb etter sesongen. Til tider forferdelig opptreden i feltet, passiv en del ganger. På det første målet som var en slapp heading sto han både på halvdistanse og var passiv. Dessuten så opptrer forsvaret utrygt med ham på banen, for du ser tydelig at de ikke har tillit til Eriksen på tilbakespill. I stedet mæler de ballen over sidelinjen/dødlinjen eller avklarer med en lang "brasse-pasning" i blinde forover på banen. Med Conny så brukte vi ham som sweeper hele tiden for å få en bedre pasning fremover/bygge opp angrepsspillet bakfra, og mange mulige angrep stanser på dette. Jeg så kun 1 tilbakespill i hele kampen, og det kom fra Tuelo, og selv om Eriksen hadde veldig god tid, så kom Kovacs FOR NÆRME til at jeg klarer å holde meg rolig.

Strømnes: Regner ham som "ny". Spiller greit nok, forsvarer en plass.

Moen: Håper de kansellerer billetten hans til Bergen. Ikke vits i å søle bort penger på å fly ham over dit. Han kan ikke posisjonere seg defensivt, ingen ballvinner, mangler fart for å forsvare en kantrolle, teknikken er ikke videre god og løpene hans er stort sett uten mål og mening. Så sies det at han kan skyte..... Allerede i treningskampene irriterte det meg grenseløst at han skyter hver gang han får ballen i stedet for å sentre til en bedre plassert medspiller. I tillegg ble jeg ikke imponert over kvaliteten på skuddene i treningskampene jeg så, og i dag skjøt han om mulig enda dårligere. Med mindre det var noe jeg gikk glipp av havnet ikke ett eneste skudd innenfor stengene, så keeper kunne være ganske avslappet hver gang Moen fikk ballen. Det at han scoret 5-6 mål i treningskampene tilskriver jeg at han vel fyrte av en ca 100 skudd fra 10-20 meter unna mål, og da kunne selv jeg fått 5-6 sleivspark som går i mål. Dessverre virker det som om Berntsen har klokkertro på gutten, og det er mitt største ankepunkt mot Berntsen pr d.d. Skulle nesten tro Moen var svogeren eller en adoptivsønn. Den posisjonen Moen kan gjøre størst nytte for seg de kommende ukene er på tribunen.

Johansen: Prøver, men er tydelig ukomfortabel i Lindau-rollen og har en altfor høy feilprosent i pasningsspillet. Er jo spiss/stopper, så la ham være det og ikke prøv å la ham leke Lindau. I den formasjonen vi spiller, så savner jeg faktisk Lindau like mye, om ikke mer enn Pelu for dagen. Lindau var en mester i å holde på ballen så vi fikk etablert angrep.

Krogh: Ukomfortabel på kanten. Nøler i en del situasjoner. Noe er nok manglende rutine, andre ganger pga uvant posisjon. Viser innimellom god teknikk og fine detaljer, men definitivt ingen kantspiller pr dags dato.

Tuelo: Kommer på et par fine raid på kanten og viser at han har farten vi trenger på kanten. Mister ballen litt for lett, men kjemper godt for å få den tilbake, og gjenvinner ofte. Viste glimtvis nok til at jeg vil ha ham inn i 11ern som starter på onsdag.

Og så til slutt, dagens store høydepunkt: SVERRE DIGERUD.

Imponerende debut. Han spilte faktisk en god del bedre enn Samuelsson, viste styrke og innsats, og får stempelet dagens positive overraskelse. Meget sterk konkurrent til Samuelsson om spiss-plassen fra start på onsdag.

Når det er sagt, så synes jeg KIL spilte MYE bedre når vi la om til 4-4-2 etter at Tuelo og Digerud kom inn. Så ønskelaget mot Løv-Ham fra min side er:

Usikker på keeper. Muligens Van Wijk igjen?

Strømnes - Guiomar - Ryen - Nilsen

Tuelo - Torp - Ørjan - Sylling

Digerud - Samuelsson.

Så lenge vi ikke har en "Lindau-klone" så må vi kutte ut denne rollen og enten spille 4-4-2 eller en "tradisjonell" 4-3-3.

Last edited by DV on 28 Apr 2008, 00:15, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 00:04 
Kaptein

Sigurd wrote:
Men vi må huske på at KIL var tvunget til å selge Pelu for i det hele tatt å kunne stille lag i år..

Der har jeg hørt noe annet. Man var ikke NØDT. Styret valgte det for å få et komfortabelt utgangspunkt. Det er som sagt i mine øyne utilgivelig for en klubb som vår. Vi har aldri hatt en slik offensiv spiller før. Det kunne vært faktoren som kunne gjort oss til en toppklubb i år.

Ellers, mye riktig i det du skriver DV. Mitt største ankepunkt er også Moen. Svikter i flere ledd, og det er både midtbane, forsvar og keeper som har gitt oss tapene. Morsomt å se Digerud for øvrig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 00:17 
Reserve

Berntsen til Glåmdalen
- Første omgang var veldig jevn og det kunne fort stått 1-1 til pause.
Fagermo til NTB
- Det var klasseforskjell i dag på en elendig bane.
Har disse trenerne sett samme kamp? Må dessverre gi Fagermo rett her. KIL var ikke i nærheten verken før eller etter pause. Og når banen ser ut som en dårlig pløyd potetåker blir det luftkrig. Der var ikke KIL med i dag. Men hopping og hodedueller er vel noe spillerne skal lære på trening i august. De er jo tross alt helt nye i klubben. Det tar tid å få satt duellspillet.
Merkelig at han Kovacs spiller så bra for Odd. Han er jo helt ny og burde ikke fungert før til høsten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 04:18 
Kaptein

Sa det je Janko.. dæven! hehe

Last edited by WTFimNasreen on 28 Apr 2008, 14:37, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 07:05 
Klubbdirektør

Du skulle jo ikke drikke sa du. :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 07:59 
Forumlegende

mikeb wrote:
Emil Svensson wrote:

Ser at Guiomar har karantene neste kamp, da regner jeg med at vi får se Jonas J. som stopper, om han viser samme takter som treningskampen mot Notodden kommer han til å gjøre det meget bra. Det jeg har sett av ham på andre plasser har ikke vært bra nok, så la han få en sjans til å vise seg frem på den plassen han mestrer best før du sender ham avgårde.

Slutter meg til MikeB her. Jeg vil "frede" spillerne.
Johansen er ung og talentfull og det ble oppstandelse I haugesund da han dro. Gutten har noe helt sikkert. Men knapt passert 20 og kommer til en klubb han ikke helt vet hva han skal gjøre samt bytte posisjon like ofte som vi løser billett til KIL kamp blir man usikker. Gi Johansen tid, han kommer!

Sverre Digerud: Dæven steike så moro det er å se at han plutselig blomstrer. Han er et framtidig "monster" på topp, den fyren er allerede lei å forsvare seg mot.

Gerson: Utvilsomt et talent. Han er dog ikke ving. Gerson har en veldig god arbeidsmoral og vi alle kjenner til hans ballbehandling. Han slår gjennom snart. Kanskje allerede i år.

Nilsen: Har etter en noe vaklete start gjort venstrebacken til sin.

Strømnes: Vi veit hva han står for. U21 landslagsspiller. Gi han en fast posisjon og trygghet over tid så vil han bi enda bedre

Tuelo, utvilsomt et talent. Mulig han trenger tid til å bli varm i trøya.

Guiomar, Ryen, Torp, Berg Hansen, Samuelsson, Sylling Olsen holder alle god Adeccoliga klasse. Og må ses på som nøkkelspillere. Fremming ble "ropt på" fra tribuna i går. Forståelig. Godt å se han tilbake, nå vil jeg ha han inn i 11ern. Det samme emd Pat, utrent eller ei. Pat=mål!!

Eriksen må fortsette i mål, med kamptrening og selvtillit er han en stødig keeper. Dog vil jeg ha tilbake Conny da han er frisk.

Ellers maset om "Lindau" rollen: Denne rollen ble skapt på grunn av Lindau, at dette var beste utnytting av han. Nå er han ikke her, da kan man heller ikke tviholde på den rollen. Hva med, om man skal spille 4-3-3, gå tilbake til klassisk midtbane med to indreløpere i Berg Hansen og Torp samt Strømnes eller Fremming defensivt. Og kun klassiske vinger på kant som Sylling, Holtet og Tuelo. Den midtbana jeg foreslår lukter krutt!

Med denne spillerstallen må det snu en dag. Gjør det ikke det så er det noe galt alle andre steder enn hos spillerne.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]