KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 22:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 21:22 
Kaptein

Dette kan fortsatt snu.Men har de to siste hjemmekapene snakket om akkuratt det samme som karlsen."at det overhodet ikke er plan i det offensive spillet"
Dette er hoved problemet .Kan lure på om det i det heletatt er trent på offensive formasjoner i vinter..

HUFF!!! Det ble en laaaang tur inn til oslo igjen,men det hjalp litt med en ny cd i spilleren:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 21:27 
Forumlegende

Over halvparten av gutta som var med i fjor er der fortsatt. Hadde man hatt noen offensiv spillestil hadde disse allerede vært drillet i dette. Dermed faller det argumentet med å "spille inn et nytt lag" til grunn. Vi har ikke 11 nye spillere utpå der faktisk.

Og hva i heite driver man med på vinteren? Hvorfor klarer man ikke å bruke vinteren på en måte slik at laget er sånn nogenlunde innspilt til sesongstart? Det var mer forståelig i fjor der trenern også var ny. Men nå i år burde hans spillestil "sitte i veggene". Det er ikke så inn i hampen vanskelig å klare å ha en plan klar til seriestart. Det er jo det vinteren er til!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 21:30 
Reserve

I eliteserien spilte Odd fotball uten framdrift. De holdt ballen i laget i lange perioder, men det gikk ikke framover. Nå har de hentet inn Fagermo og nå er alle pasningene blitt lange og alt går framover. Fagermo står for noe som trener og har innført det fra dag 1. Thomas Berntsen står ikke får noe annet sutring. Faen, vi har verdens lengste sesongoppkjøring, hvorfor må vi da bruke 6-7 serierunder på å få satt et lag og en spillestil.
THOMAS BERNTSEN DRA HJEM!!!

Profile  

Post subject: UTROLIG SKUFFENDE
PostPosted: 27 Apr 2008, 21:46 
Reserve

Jeg skjønner ikke hvordan vi kan spille 4-3-3 uten kantspillere? Sylling er den eneste kantspilleren vi har igjen, men han var jo ikke disponibel i dag.

Det har blitt skrevet før, men salget av Pelu for 3,5 mill er den værste beslutningen som har blitt tatt av KIL ledelsen de siste 10 årene.

Savner også Lindau veldig, men kan vel ikke klandre noen for at han forsvant.

Nå ser vi konsekvensene. De nye som er kommet til er til nå gedigne skuffelser alle sammen. Moen og Johansen meget svake. Tuelo tydeligvis for svak til å starte og Makumbu ikke god nok til å komme innpå en gang.

Synes det vanskelig å kreve Berntsens avgang allerede siden han ledet oss til 4. plass i fjor, men noe må gjøres. Dette er nitrist.

Hadde vi beholdt Pelu, hentet tilbake Rønning og / eller Førsund kunne vi snakket opprykk, i stedet snakker vi bunnstrid.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 21:55 
Reserve

Skjønner ikke hva bertnsen tenker med. Vist man ser på Digerud i dag og mot sparta så kjemper han og er en av få spillere som trår til istede så begynner vi med en moen som bare løper rundt og vimser

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 21:58 
Reserve

Sverre Digerud er en ekte Lia-gutt. Han har spilt hele sitt unge liv i rødt. Han bærer drakten med stolthet og kriger til han dør. Det er sånne gutter vi trenger nå. Er så drittlei trøndere, samer og svensker som bare skal bruke KIL som springbrett og gir fullstendig faen i hordan klubben klarer seg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 21:59 
Klubbdirektør

Hadde resten av laget kjempa slik som Torp og Berg Hansen hadde det blitt bra. Men det er vel for mye forlangt det vel.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 22:03 
Kaptein

Nå får noen av dere faen meg gi dere. Har dere hukommelse som GULLFISKER?! Du store min så trist det er å lese mye av det som er skrevet her. Greit at laget ikke har innfridd hittil. Det har gått fire kamper. Om ikke han står å skriker på sidelinja, vel, det har da faen meg ingenting å si. Følger dere med er han faktisk ganske aktiv. Thomas Berntsen førte laget til en 4.plass i fjor.

Uansett er ikke dette ment som et rent forsvar for Berntsen. Det viktigste poenget er;

Det er IKKE Thomas Berntsen som styrer hverken spillersalg eller kjøp. Skal dere gråte og banne på vegne av klubben, så rett det jævla sytet mot STYRET. Det er de, ALENE, som har mistet både Skogheim og Pelu (med flere). Det er de som har latt sjansen til å bli en toppklubb seile til helvete iallefall for en lang stund.

Virkelig barnehagementalitet å skrike etter trenerens hode allerede. Det siste klubben trenger, som jeg skrev i forrige kamptråd, er trenerbytte og ytterligere jævla usikkerhet. Det er styret som har sviktet både oss supportere og laget helt utilgivelig. Ikke treneren.

For øvrig er jeg hundre prosent enig i at det manglende offensive spillet burde sitte bedre. Men kaller man en spade for en spade kan man skjønne at det har en sammenheng med en meget !NY MIDTBANE!, og ditto kjøp man ikke kan si seg fornøyd med på langt nær enda.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 22:24 
Reserve

Syntes det er mer en bare det offensivet som er dårlig syntes det gjøres en dårlig jobb på dødballer og forsvaret generelt. Odd sliper alt for let igjenom pluss at det ser ut som det er vanskelig og få ballen ut fra 16 metern

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 22:30 
Kaptein

Flott, endelig noen som nevner forsvaret. Er vel ikke bare meg som har lagt merke til hvordan gutta har sluppet inn mål hittil i år. Og keeperjobben er faen meg LANGT under snitt, sorry Fredrik og Alexander. Slurv og personlige feil, både fra spillere og keepere.

Videre må vi huske at vi vant mange kamper i fjor tilsvarende eksempelvis både kampen mot Hødd og Sparta. Da hadde vi aldeles ikke et godt offensivt spill. Men forsvaret fungerte bedre, selv med Kamark.

Forskjellen var en en som het Pelu til etternavn.

Førstedivisjons desidert beste angrepsspiller, og det er fakta faen. At han fikk gå var et minst like stort svik fra styret enn at de lot Skogheim gå. Han alene fremproduserte flere målsjanser for seg selv eller andre i kamper kil spilte milevis under par, slik som i årets sesongstart,

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 22:34 
Materialforvalter

Jeg syns Berntsen manglet veldig mye i fjor også, og mener han ikke kan ta mye av æren for 4. plassen.
Men vi hadde Conny som tok mange poeng bakerst, og vi hadde Lindau og Pelu i andre enden som sørget for flere poeng på topp.
Disse tre er vanskelige å erstatte.
Når laget er totalt blottet for taktikk spillemessig, blir det enda vanskeligere...
Vet ikke om mange her så hvordan Lørenskog spilte da Bertsen var trener der, men jeg fikk med meg 5-6 kamper. Og fikk nesten sjokk da nyheten om at han skulle bli KIL-trener kom. For det jeg så av Lørenskog var "kick and run", og ikke noe annet. Ingen struktur i spilloppbyggingen i det hele tatt.
Dette syns jeg skinte ganske mye igjennom i fjor tross 4. plass, men i år kan det vel nesten ikke bli verre.
Berntsen er sikkert en flink trener på enkelte områder, men helhetlig syns jeg det mangler veldig mye.
Og gi han fyken og finne en god erstatter, er nok umulig på nåværende tidspunkt, men jeg håper styret finner et bedre alternativ før neste sesong...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 22:35 
Reserve

tror bertnsen må starte med og få orden på forsvaret før noe annet. hjelper veldig litte og skåre mål når vi slipper inn det dobbelte

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 22:49 
Reserve

Jeg kjenner godt bakgrunnen til Berntsen og hva han sto for i sin tidligere klubb.
Lørenskog hadde Petter Larsen (nå Haugesund), Kim Holmen (nå Lyn) og Andreas Moen (nå KIL) på topp. De hadde fart og målteft i 2. divisjon. Lørenskog slo lange baller og den trioen fikset resten. Men topplagene Notodden og Bærum var godt forberedt og fjertnet alt bakrom. De 4 kampene tapte Lørenskog fordi Berntsen hadde ingen stil og plan B.

Jeg synes ikke Thomas Berntsen har klart å sette farge på KIL. I 2007 manglet KIL et mønster hele sesongen, men ble reddet av gode spillere som Månsson, Lindau og Pelu.
Jeg så alle hjemmekampene og husker at jeg alltid var irritert over at KIL ikke hadde noe spill. Jeg vet at spillerne følte det samme.

Trenerrollen er ganske sammensatt. Du skal være tydelig på spillestil og treningsmetoder. Du skal hele tiden skape trøkk i gruppa på trening og kamp. I tillegg skal en trener skape glød blant supportere og sponsorer. Her synes jeg Berntsen mangler mye og rekker ikke Skogheim til knærne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 22:52 
Forumlegende

Janko wrote:
pokermoen

Neil Lennon MANUTD femoen janko

gonzo99 ivo mikeb kil-smurf

raggen joeman

Kanskje kil skulle prøvd med disse 11 :lol:

Jeg vil gjerne spille på høyre kant ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2008, 23:01 
Forumlegende

Måtte følge kampen på NRK P1 nedover Gubransdalen i dag, og de hadde faktisk reporter live fra Gjemselund. Han levnet ikke KIL sin innsats mye skryt han heller, så det må ha vært dårlig. Men hovedproblemer vi har er at vi må bygge ny grunnmur i laget foran hver sessong, hadde vi hatt ressurser til å beholde de beste spillerne og fått litt kontinuitet hadde vi ikke opplev dette. Vi mistet 3 meget viktige brikker i det offensive spillet foran årets sessong i Stormoen, Lindau og Pelu. Stormoen hadde ingen topp sessong i fjor, men var likevel en viktig del i oppbyggningen av de offensive spillet, ingen har gått inn å tatt over rollene til noen av disse foreløpig. Jeg gidder ikke rope på trenerens hode på et fat, for jeg tror ikke noen andre kan komme inn å snu denne trenden, det er bare knallhard jobbing fra de som er på benken og utpå bana i kampene som kan det.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]