Berntsen har begynt å rotere på laget like mye som Benitez

Noen av grepene fungerer bra, andre er litt vanskligere å skjønne. Tok lang tid før vi kom inn i denne kampen også, om ikke like lang tid som mot Sparta.
Trekket med Strømnes på høyre back fungerte meget bra og jeg tror vi har funnet løsningen på backproblemet på ene kanten, Nilsen spilte noe tryggere enn tidligere, men har litt problemer med plassering i enkelte situasjoner. Tydlig at Johansen har imponert Berntsen, siden Berntsen forsøker ham på ulike plasser for å ha han i første elleveren, men bortsett fra at han var trygg på straffen, syns jeg han så mest forvirra ut når han ble plasser på offensiv midtbaneplass. Han spilte seg noe opp i 2. omgang, men vi har nok bedre alterativer for denne plassen.
Hødd var ikke veldig mye bedre enn oss i 1. omg, men hadde bedre bevegelse, i 2. omg var vi et lite hakk bedre. Tviler på at Hødd blir noen kasteball i årets adecco, men det er et lag vi burde ha slått og hadde ikke dommern sendt ut Sylling p.g.a gult kort nr. 2 for kjeftbruk og noe dommern nok syns lukta filming i straffefeltet. Merklig nok er terksklen høyere for å få tildelt en straffe når man allerede har fått en, men det var minst to situasjoner i 2. omgang som det lukta straffe av. Jeg syns Sylling og Fredrik Eriksen var KIL's best i dag, hadde Eriksen blitt tryggere på tilbakespill og utspark hadde han vært en meget god keeper. Ryen er som vanlig tryggheten selv så det Eriksen ikke plukker rydder Ryen opp i. Torp og Ørjan jobber også bra, men Ørjan kommer litt sent i gang og Torp må få trekk for den gavepakken han ga til Hødd i 1. omgang, heldigvis ble det ikke noe ut av den.
Samuellson jobber bra og har blitt mer beveglig enn han var i fjor, men blir litt alene og vi mangler spilleren som skal spille han fri så han må gjøre mye av jobben selv. Krogh debuterte i dag og var plassert på kanten, det var mye fornuftig i det han forsøkte på, men desverre var ikke presisjonen god nok. Med litt rutine og bedre presisjon tror jeg Krogh kan ha mye å bidra med, jeg tror han kan være et bra alternativ i Lindau rollen da han viser bra mottak med mann i rygg, men har nok litt igjen til Lindaus styrke og rutine.
Det vi sliter mest med er å finne kantspilleren som skal erstatte Pelu og foreløpig har vi ikke funnet det alternativet. Også må man terpe på det offensive spillet for vi skaper ikke nok sjanser. Vi gir også bort en del cornere og frispark på egen banehalvdel og Hødds mål kom på corner, så en del rusk er det i sessongstarten som må bort. Neste helg er det Odd som kommer og det vil ikke forundre meg om vi tar poeng fra serielederen fordi vi som regel spiller bedre mot antatt bedre motandere enn de vi "skal" slå.