KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 19:45

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 14 Apr 2008, 09:28 
Forumlegende

Tompengpung wrote:
Karlsen wrote:
Får meldinger om at forsvaret er svakt i dag.

Johansen imponerer ikke, det gjorde han ikke sist heller. Guiomar som var så stødig som stopper i fjor er ute på backen. Makumbu er på benken. Strømnes er på benken. Kanskje man skulle få Guiomar inn sentralt igjen og få litt rutine på venstrebacken?

Er forundret over at ingen har kommentert dette tidligere. Guiomar og Ryen var gjennom høstsesongen i fjor kanskje Addeco-ligaens beste stopperpar. Å splitte disse synes jeg har vært svært betenkelig. Betviler ikke at Jonas er en god stopper med gode ferdigheter selv om han sleit noe helt forferdelig i dag. Men Ryen/Guiomar har tidligere bevist at de utfyller hverandre ekstremt bra. Dette kom også svært tydelig frem etter justeringen i dag. Ryen var igjen sikkerheten selv og fremsto til slutt som en av KILs beste.

ryen og guiomar spilte stoppere i går, Johansen spilte på bekken og var helt forferdlig, han var ti tusen ganger bedre som stopper mot Notodden.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Apr 2008, 09:33 
Grævling

Hm.....han startet vel som midtstopper? Men ble så flyttet ut på backen etterhvert?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Apr 2008, 09:37 
Forumlegende

Raggen wrote:
Hm.....han startet vel som midtstopper? Men ble så flyttet ut på backen etterhvert?

Stemmer vel det, men han gjorde seg først bemerket når han begynte å leke back ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Apr 2008, 09:49 
Saftblander

Er forundret over at ingen har kommentert dette tidligere. Guiomar og Ryen var gjennom høstsesongen i fjor kanskje Addeco-ligaens beste stopperpar. Å splitte disse synes jeg har vært svært betenkelig. Betviler ikke at Jonas er en god stopper med gode ferdigheter selv om han sleit noe helt forferdelig i dag. Men Ryen/Guiomar har tidligere bevist at de utfyller hverandre ekstremt bra. Dette kom også svært tydelig frem etter justeringen i dag. Ryen var igjen sikkerheten selv og fremsto til slutt som en av KILs beste. .[/quote]

ryen og guiomar spilte stoppere i går, Johansen spilte på bekken og var helt forferdlig, han var ti tusen ganger bedre som stopper mot Notodden.[/quote]

De ble stoppere etter vi ble liggende under 1-0 ja (ros til Bertsntsen for dette grepet). Er enig at Jonas langt fra kom heldig back-rollen (tilskriver dette en dårlig dag på jobb - er god for mye mer), men dette forandrer likevel ikke min skepsis til splitten av Guiomar/Ryen. Samspilte stopperpar er kanskje noe av det aller viktigste for et lag. Usikkerhet her vil prege ethvert lag..... Nå er dette likevel ikke de plassene hvor min bekymring er størst i år. Er mer bekymret offensift hvor vi i år ser ut til å mangle en spiller med "noen" av Pelu's egenskaper (egenskaper vi har sett både Alta og Sparta/Sarsporg har fått hentet inn..)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2008, 10:09 
Klubbdirektør

Vi var heldige som fikk med oss et poeng i denne kampen. Sparta kunne fort scoret to må til i første omg. Jeg stiller meg noen spørsmål etter denne kampen og kampen mot Alta: Hva i all verden har Berntsen brukt sessongoppkjøringen til? Her blir vi til dels rundspilt av to nedrykkskandidater. Vi står med lua i hånda og vinner ikke en eneste 1. ball. Det virker som om vi bare står og venter på 2. ballene. I tillegg virker det ikke ut som om vi klarer å komme på overganger.

Jeg stiller også spørsmålstegn ved tre av de nye vi har signert. Moen synes jeg var grei i første kamp. På søndag var han ikke helt på topp. Tuelo og Jonas var rett og slett elendig mot Sparta. Ikke for å si rakke ned på Pat, men jeg har sett Pat skikkelig ute av form før, og slik var Tuelo på søndag. Jonas bør heve seg betraktelig dersom hans skal få spille noe mer. På søndag holdt han ikke 1.div nivå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2008, 12:48 
Klubbdirektør

Det er på sia til Fredrik Nilsen som har størst problemer. Han ble løpt i fra mot Alta og var ikke noe bedre i Sparta heller. Syns Destin Makumbu burde få sjansen i neste kamp. Er ikke enkelt å være Ryen eller Jonas Johansen når du må ut for å hjelpe backen hver gang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2008, 13:11 
Forumlegende

Er vel greit å la Makumbu få prøve seg nå siden backene så langt ikke har imponert, men i treningskampene i år har ikke Makumbu heller imponert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2008, 13:20 
Kaptein

mikeb wrote:
Er vel greit å la Makumbu få prøve seg nå siden backene så langt ikke har imponert, men i treningskampene i år har ikke Makumbu heller imponert.

Heh, nei. Iallefall ikke mot Skeid, gud bedre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2008, 21:57 
Materialforvalter

Savner Kamark...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2008, 22:43 
Klubbdirektør

Tilskuer wrote:
Savner Kamark...
Skal mer til enn 2 dårlige kamper for å savne han ass. Jeg savner Per Verner Rønning jeg. Og ikke minst Pelu.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2008, 22:47 
Grævling

...og jeg savner Cato Holtet!

Faen folkens, ta det litt rolig nå, vi var i denne situasjonen også i fjor. Det snur fort....en seier og litt selvtillit i laget til helga så er vi igang også i år. Vi har da jaggu meg 1 poeng mer i år enn i fjor på samme tidspunkt. Og når jeg får tenkt meg om så var heller ikke spillet mot MK i serieåpningen i fjor noe bedre enn det vi så mot Alta og i første omgangen mot Særp.

Dommedag kommer raskt inne på dette forumet ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2008, 23:17 
Forumlegende

Kan lage en ganske lang liste over folk jeg savner i KIL drakta, men får heldigvis se dem hver gang det er showkamp ;)

Søndag er det Haraball...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Apr 2008, 23:46 
Reserve

mikeb wrote:
Kan lage en ganske lang liste over folk jeg savner i KIL drakta, men får heldigvis se dem hver gang det er showkamp ;)

Søndag er det Haraball...

Ikke for å strø salt i såret her og virke mer negativ, men skal vi se realistisk på det ser jeg ingen grunn til at det skal bli haraball på søndag. Jeg har gått fra å være optimist til realist etter sesongåpninga.
Til helga møter vi Hødd, et lag som i første runde hadde full kontroll på Sparta (som vi sleit voldsomt mot) og sågar fikk de begge midtstopperne inn på rundens lag til aftenposten. I tillegg fulgte de opp med en utrolig sterk kamp mot Moss sist (uavgjort)
I utgangspunktet skulle man forvente Haraball når et nyopprykka lag møter et ambisøst KIL- lag. Desverre er det, realistisk sett, ingen grunn til å tro på haraball på søndag heller. Desverre. Overrask meg gjerne KIL

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2008, 10:29 
Trener

Dårlig med stemmer på spillerbørsen i KIL Magasinet ifm denne kampen. Husk man kan gi minuspoeng om man sunes noen har vært dårlig, og plusspoeng til de som har vært gode.

http://www.origo.no/-/poll/show/568_spi ... sparta-kil

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Apr 2008, 11:08 
Grævling

Folk hadde vel gitt poeng allerede før kampen var spilt, så jeg er litt usikker på troverdigheten til denne børsen ;-)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 98 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]