Raggen wrote:
http://fotball.vg.no/bors/kamp.php?kamp_id=15713
Terningkast på spillere er alltid like gøy. Når jeg var yngre husker jeg at jeg faktisk la noe i disse tallene terningen viste på de forskjellige spillerene etter kamper. Jeg hadde liksom tro på at poden som hadde kastet terningen hadde greie på det han drev med.......nå har jeg i ettertid funnet ut at folka med disse terningene i hånda, faktisk ikke har det døyt mer greie på terningskasting enn det jeg har selv.
Så har vi da nå altså helgens snurr med terningene i VG på Adeccoligaen.
Et lag skiller seg ut så til de grader at det nesten skullle fått meg til å tro at vi allerede har møtt på seriens beste lag. At Alta ender opp med en haug mer poeng enn våre spillere etter helgens kamp har jeg selvfølgelig ingen problemer med å forstå. At de derimot også går av med å få en drøss mer poeng enn alle andre lag i Adeccoligaen denne runden stiller jeg meg mer tvilende til. En ting som får meg til å lure, Alta's keeper får 6 på børsen....hvor mye hadde han egentlig å gjøre? Vi klarte jo knapt å komme til en eneste avsluttning etterhvert. Får han 5 poeng bare for å møte opp? Samt 1 poeng i bonus for en reddning i 2. omgang? Også forsvaret til Alta får strålende poeng....mens angrepet vårt får ditto dårlige terningskast.......dette henger vel ikke på greip!! Hvis vårt angrep er så jævla elendig, da skal det vel ikke stort til for å stoppe forsøkene.....så da er det vel heller ikke stort med poeng som bør deles ut til motstanderens forsvar?
Nei......terninger bør brukes til det de egner seg best til, YATZY!
Har lagt merke til dette selv også, mange ganger lurer jeg på om jeg har sett samme kamp som terningkasterne... I fjor når dagbladet også hadde terningkast på spillerne i 1.div, så måtte jeg kjøpe både VG og Dagbladet hver mandag for å sammenligne. Det var veldig stor forskjell på terningkasternes terninger og på det verste var det 3 poengs forskjell på en og samme spiller.
Så dra på kamp og døm selv, og la terningene brukes til yatzy ja...