mikeb wrote:
Karlsen wrote:
Savnet av Pelu trekkes fram av mange. Forståelig nok. Men til gjengjeld mener jeg vi i år har et bedre lag
Men helt greit, det er en del av hverdagen vår det å være outsider for så å "overraske" Tar gjerne en slik sesong igjen:)
Enig i at laget ser noe bedre ut enn i fjor, men det er marginelt. Vi har fått en mer bredde i stallen, fler som kan brukes flere plasser på banen. Det jeg er mest spent på er hvem som skal være ballfordeler og skape sjansene, (ta opp arven etter Stormoen som general på midten). Ørjan er viktig på midten, men han er en litt annen spillertype. Og om vi få 2-3 målscorere som kan putte 10 eller fler mål slik vi hadde i fjor.
Interessante poenger. Jeg vil gjerne ta en titt på fjorårets kontra årets lag:
Ut Smolinski - inn Makumbu: Ikke svekket
Ut Kamark - inn Johansen: Antagelig styrket. Ikke minst er Johansen i en alder der han utvikler seg og kan ta mange steg i løpet av kort tid
Ut Stormoen - inn Strømnes: Playmakergeneralen ut, talentfull U21 fyr inn med betydelig mer løpskapasitet og ikke minst duell og hodestyrke. Var riktig tidpunkt å bytte ut Harald på nå (Med den dypeste respekt for hva Stormoen har gjort for KIL)¨
Midtbanen: Torp blir enda bedre, Strømnes er god, Berg Hansen får enedelig ut potensialet sitt og kan få være skadefri? Da er faktisk midtbanen styrket! Vi må heller ikke glemme Fremming, Krogh og Sylling som også kan være i midten, ja endog Holtet og Jahr vil være gode alternativer her når det kniper på.
Pelu ut - Tuelo inn: Rett og slett spennende. Tuelo er et talent som kan blomstre for fullt snart. Men Pelu ser selvsagt den mest sårbare å miste.
Moen inn - Lindau ut: Playmaker ut (Berg Hansen blir vel den relle erstatteren her), ung lystscorer inn.
Samuelsson og Sylling kommer til å levere tosifra med mål, Moen trolig også. Tuelo både mål og assist. Berg Hansen offensiv general. Holtet er livsfarlig offensivt selv om han kanskje ikke får allverdens med spilletid.
Konklusjon: Vi har flere våpen offensivt, mer løpskapasitet og større defensiv styrke på midtbanen og et minst like solid forsvar om ikke styrket.
Keeperplassen er plutselig svært sterk bak Conny, Fredrik vil nok puste han i nakken sesongen gjennom.
Jeg mener vi totalt sett er styrket selv om vi mangler den ene ekstreme spilleren som kan ta ansvar da intet annet fungerer. Dessuten tror jeg vi i år får se en klarer offensiv spillestil noe som kan bety at vi kommer i gang tidligere.