KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 20:41

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: KIL-inntekter
PostPosted: 27 Mar 2008, 10:21 
Reserve

Nå ser det jo ut som om vi kan glemme anderacet for 2008. Litt synd, ettersom jeg var gira på å sikre meg enda en signert KIL-drakt!

Men, men, da må det settes igang tiltak for å anskaffe disse summene på annet hvis. Tenkte derfor å starte en tråd slik at vi kan kjøre en liten brainstorming på hvordan vi kan fikse noen sårt trengte kroner i KIL-kassa.

Mitt forslag er som følgende: Vi/KIL tar kontakt med alle matvarebutikker i Kongsvinger, Rema 1000, RIMI +++ og ber om å få henge opp slike postkasser ved flaskepanteautomatene, slik at folk kan donere pantelappen til KIL. Med den festeglade kulturen som finnes i Kongsvinger kan det fort renne inn noen tusen kroner her.

Hvis Moen gjør det sammen med flaskepanten på Telegrafen, er jammen meg årets budsjett mangedoblet allerede :D

Er ikke sikkert klubben får inn over 100.000 på dette, men det kan jo bli endel kroner i løpet av en sessong.

andre forslag?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 10:52 
Forumlegende

http://www.glomdalen.no/sport/article3431180.ece

Statsråd Giskes sekretær snakker til Glåmdalen i dag. Nå skal man muligens ikke gjøre denne tråden politisk, men jeg begynner å føle meg uvel med en regjering som strammer inn friheten til å tjene penger både for idrettslag, organisasjoner, bedrifter og privatpersoner. Men som seg hør og bør i et "demokrati", folket får det de ber om.

Mange gode forslag Kongjohan. Man må rett og slett være smartere enn politikerne (det skal mye til...) og finne de smutthullene som er for å finne inntjeningsmuligheter. Så fyr løs folkens, la oss være kreative og "lure" Giske og co!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 12:45 
Forumlegende

Dette blir for dumt, hadde vært artig å høre grunnen til avslaget?

Man bør også følge med å se om de har fått avslag i Drammen der idéen om anderace stammer fra.

Og om man trenger kreative forslag for å skaffe nye inntekter er det vel bare å ta kontakt med Morgan Anderssen. :?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 13:12 
Reserve

http://www.glomdalen.no/sport/article3411030.ece

Forstod det slik i denne artikkelen at Godset ikke skulle arrangere i år. Er uansett en håpløs avgjørelse. Men hvis vi setter i gang med flaskepantinga NÅ, før russetida starter, så blir det bra vett...masse klingende mynt i kassa... :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 15:16 
Forumlegende

De kan jo selge ut lagret de har av badeender, må jo generere noen kr. det ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 15:20 
Trener

mikeb wrote:
De kan jo selge ut lagret de har av badeender, må jo generere noen kr. det ;)

Synd jeg ikke har badekar :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 15:48 
Grævling

Slik jeg har forstått saken så kan KIL kjøre gakk gakker også i år, men ikke omsette for mer enn 150.000 kroner. Det er jo samme beløp som var grensen i fjor når de solgete 1500 gakk-gakker!

Greia er vel at de ønsker å selge mer enn dette, noe de da tydelig ikke får lov til.

Uansett.....fortjenesten vil bli høyere i år da de nå slipper å investere i gakk-gakker denne sesongen. Så jeg får håpe det blir race også i år, selv om det bare blir med maksimalt 1500 ender.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 16:14 
Reserve

Så fint, da blir det signert drakt på meg i år også... :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 18:57 
Reserve

Veldig enig med Karlsen her, i hans skepsis mot den rådende politikken vedrørende grasrota i idretts-Norge. Automatene ble borte, og det er ikke nødvendigvis ille samfunnsmessig sett. Men løftene om kompensasjon har vært som politiske løfter flest. I den grad de har vært kompensert, har pengene langtfra kommet lokale klubber og foreninger tilgode. Så skulle det bli en slags "klubben i mitt hjerte" løsning, der 5% av spilt beløp på fx. Lotto skulle gå til en lokal sak etter eget ønske. Så ble det dønn stille. De idrettslagene som forsøker å samarbeide med konkurrenter til Norsk Tipping trues med digre bøter og deling av fengselsceller med Toska og Morgan.

Og så presterer fyren i Lotteritilsynet å si til Glåmdalen at søknaden om anderace ville hatt større sannsynlighet for å lykkes om det var en landsomfattende organisasjon som søkte! Sykt, sykt, sykt! Er det sentraliseringsprosesser som skal holde liv i grasrot-kulturen? Hvordan får man mest for idrettspengene? Ved å la lokale småklubber få midler til baner, mål og drakter, eller ved å ansette noen flere skjemaflyttere og kontorrotter i hovedstaden?

Når det gjelder flaskepant er tanken god, men vanskeligere i praksis. Mange butikker er bundet av sentrale kampanjer, slik at man fx. skal samarbeide med Røde Kors e.l. sammen med resten av kjeden. Dessuten kreves det investeringer fra butikkens side, for at automatene skal oppgraderes.

Beste måten å få inn penger på? Folkevandring til Gjemselund hver 14. dag, og KIL som snakkis i og rundt byen. Unga bør selvsagt kles opp i den vakre røde drakten. Bannlys de stygge United-luene - KIL-lua og Supporter-capsen er eneste gangbare hodeplagg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 19:01 
Reserve

I etterkant leste jeg at det var ikke flaskepant direkte via automaten men lappen via en postkasse. Litt enklere, selvsagt, men aner nok en viss fare for tjuverier.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 19:12 
Reserve

Ikke for å være så vanvittig standhaftig på det derre flaskepant greiene, poenget var først og fremst å få igang en diskusjon på alternative måter å få inn penger på, samtidig som jeg ville komme med et forslag...Når det er sagt så vil jeg alikevel legge til:

Jeg har sett at det fungerer i Oslo med disse postkassene ved siden av automaten, uten at disse ser nevneverdig ødelagt ut, så da skulle det vel gå å få til på vinger også...

Men somsagt poenget mitt var vel ikke først og fremst at denne saken skulle føre KIL til økonomisk frihet... :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 20:52 
Kaptein

På stovner senteret utenfor ultra butikken har de en flaske automat som har 2 knapper en for å få ut egen pantelapp og en knapp for å donere beløpet til en lokal idrets klubb..Så automater med denne mulighet er aleredet i markedet..Bare for kil å få tak i alle lokale butikkene å få i gang en slik ordning..Skulle tro det kunne gi en bra sum penger i året..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Mar 2008, 21:02 
Forumlegende

Skal drikkes en del for at det skal monne da.

150.000 0,33l/05,l flasker for å erstatte Anderacet
eller 60.000 1.5l flasker ;)

Men alle monner drar.

Profile  

Post subject: Re: KIL-inntekter
PostPosted: 28 Mar 2008, 00:30 
Kaptein

Kongjohan wrote:

Hvis Moen gjør det sammen med flaskepanten på Telegrafen, er jammen meg årets budsjett mangedoblet allerede :D

:shock: Og budsjettet mitt gikk til helvete... :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Apr 2008, 18:13 
Trener

Karlsen wrote:
http://www.glomdalen.no/sport/article3431180.ece

Statsråd Giskes sekretær snakker til Glåmdalen i dag. Nå skal man muligens ikke gjøre denne tråden politisk, men jeg begynner å føle meg uvel med en regjering som strammer inn friheten til å tjene penger både for idrettslag, organisasjoner, bedrifter og privatpersoner. Men som seg hør og bør i et "demokrati", folket får det de ber om.

Mange gode forslag Kongjohan. Man må rett og slett være smartere enn politikerne (det skal mye til...) og finne de smutthullene som er for å finne inntjeningsmuligheter. Så fyr løs folkens, la oss være kreative og "lure" Giske og co!

Og nå er nettavisen ute med en ganske festlig sammenligning av lotteritilsynet og Balle Clorin fra Supperådet :lol:

Ikke bare vi som er litt irritert på dem :wink:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]