KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 20:51

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 22 Dec 2007, 18:07 
Forumlegende

Joeman wrote:
Som vi alle ser han skriver, så må en liten klubb som KIL finne andre inntekter, når tilskuertallet synker, tapte automatinntekter, og andre kostnader øker. Og da er det helt naturlig at lille KIL må selge gode spillere.

Du er jo en "ekte" supporter... Du hadde vel styrt den økonomiske delen mye bedre?? Tryllestaven din kan vel bare trylle fram penger?

Man sa om revolvermennene i ville vesten, at det var alltid som ville trekke raskere en dag...

Det er sikkert noen som bedre til å styre hva det måtte være. Vi kan alltid si at vi finner noen bedre. Til alt. For alle. Alltid. Vi er alle idioter sammenliknet med...

Det vil alltid være slik at man kunne gjort ting annerledes. I ettertid er klokskapen størst. Men hva galt har de gjort der nede da...

- automatinntektene bestemte politikerne i landet

- at tilskuertallet ble lavt er ikke deres feil. Tufte hver hjemmekamp ville fort miste sin effekt.

- sponsormarkedet er ikke lett her, og ja, Kongsvinger er et koselig, men tross alt lite sted.

- spillerne stiller høyere krav til lønn og arbeidsforhold, som de fleste andre og det er helt i sin orden. kostnader øker.

- øker kostnadene og inntektene står stille eller endog synker, må en klubb som KIL rett og slett skaffe andre inntekter. enklest og best gjøres dette ved salg av spillere med spesiell markedsverdi, a la Rønning og Pelu, spillere som i tillegg til å kunne spille fotball, er karismatiske av type.

Faktisk synes jeg at styreleder Fremmings hilsen til alle fotballvennene hadde veldig mye sunt bondevett i seg. Jeg tror ham når han sier at klubben går foran alt (forhåpentligvis ikke foran familien da).

Vi kan sette opp ønskelag og drømme om opprykk.

De som har tatt på seg et ansvar i klubben gjør helt sikkert det samme.
Verken mer enn oss eller mindre enn oss. Det samme.

Forskjellen er bare at de må bruke de verktøy de har til rådighet. Verktøyet i dagens heseblesende samfunn er for dem først og fremst - penger.

Har man ikke tilit til dem, og det er en demokratisk rett å ikke ha det,
er det jo greitt å påpeke / kritisere. Det er legitimt.

Noen kan bygge de kjempesvære boligene ute ved Vingersjøen, andre må bo i blokk. Slik er det i fotballens verden også, også innad i Norge, endog i addecco. Men, det er jo ikke sikkert at blokka er dårligere heller?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Dec 2007, 19:01 
Klubbdirektør

Hmm bondevett høres ut som styret i KIL :D

Skal man fortsette med dette er nok en annen ting...
Hadde man hatt en annen tankegang og skikkelig pågangsmot så tror jeg man kunne utnyttet både byen og bedrifter på en helt annen måte.. Man trenger ikke å se lenger en til Hamar faktisk "hvordan får de det til"? Jeg tror de har en dyktigere ledelse som klarer å se muligheter på en helt annen måte en "bondevett" for da kommer man faktisk aldri videre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Dec 2007, 19:09 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Hmm bondevett høres ut som styret i KIL :D

Skal man fortsette med dette er nok en annen ting...
Hadde man hatt en annen tankegang og skikkelig pågangsmot så tror jeg man kunne utnyttet både byen og bedrifter på en helt annen måte.. Man trenger ikke å se lenger en til Hamar faktisk "hvordan får de det til"? Jeg tror de har en dyktigere ledelse som klarer å se muligheter på en helt annen måte en "bondevett" for da kommer man faktisk aldri videre.

Nå er ikke "bondevett" noe annet enn et uttrykk for

- sunt vett, skjønn.

Det er faktisk det de viser når de setter tæring etter næring.

Hamar er også lite i forhold til de som er enda større her i landet.
Hamar har nok et større naturlig nedslagsfelt enn Kongsvinger.

Men jeg etterlyser ideene som man kunne lansere om man mener at de i KIL-ledelsen ikke er kapable nok... Vet vi hvor hardt og kvalitativt de arbeider?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jan 2008, 21:37 
Klubbdirektør

Dette har ingenting med Karlsrud å gjøre, men det er triste nyheter. Hadde trening i storhallen i dag og i det jeg gikk inn ved garderobene sto Conny Månsson i gangen der på telefon. Han sa at han måtte opereres. Og da jeg gikk ut i hallen, sto han å pratet med Thomas Berntsen, han legen/fysioterapeuten og en til. Dette er ikke godt nytt om det er noe langvarig. Håper jeg misforsto det hele, men får vel vite litt i løpet av morgendagen/i kveld.

Gilmores Groin strikes again? :shock:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jan 2008, 21:40 
Klubbdirektør

Korslund wrote:
Dette har ingenting med Karlsrud å gjøre, men det er triste nyheter. Hadde trening i storhallen i dag og i det jeg gikk inn ved garderobene sto Conny Månsson i gangen der på telefon. Han sa at han måtte opereres. Og da jeg gikk ut i hallen, sto han å pratet med Thomas Berntsen, han legen/fysioterapeuten og en til. Dette er ikke godt nytt om det er noe langvarig. Håper jeg misforsto det hele, men får vel vite litt i løpet av morgendagen/i kveld.

Dette er absolutt dårlige nyheter hvis det stemmer. Isåfall bør KIL ut på keeperjakt..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jan 2008, 21:56 
Forumlegende

skrekk og gru...om det ble observert korrekt av Korslund...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jan 2008, 22:16 
www.kilsk.com

ManUtd wrote:
Korslund wrote:

Dette er absolutt dårlige nyheter hvis det stemmer. Isåfall bør KIL ut på keeperjakt..

Kan jo opereres mange forskjellige steder på kroppen, bør jo ikke bety at det er noe alvorlig, og det får vi da ikke håpe!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Jan 2008, 23:21 
Klubbdirektør

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=950

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]