KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 06:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 20  Next
Author Message
PostPosted: 18 Dec 2007, 11:48 
Reserve

Raggen wrote:
Jada-jada wrote:
Antienga wrote:
Finnes det ingen i styet som kan si i fra? Hva mener styreformannen?

Hvem avgjør styresammensettningen? Er det medlemmene i klubben?

Alle er frustrerte sinte/uenige her inne men svar kommer ikke tydeligvis men dette er jo typisk. At Pelu blir solgt er det vel liten tvil om lenger så sant ikke en gruskonge eller en storbonde føler seg alt for rik. Styret bør ta hatten å gå, også syvende far i huset på toppen.. Forman i suportergruppa Raggen styrer unna direkte utfordringer som å bruke media som et signal for oss og de fleste blir bare mere forvirra akkurat nå da man vitser bort alvoret...

PS- Ja Raggen dette er en direkte kritikk til deg også..

Ja, det var på tide, syns det har vært rolig lenge nå, bruker jo være rundt disse tider du alltid skal ha ett eller annet du skulle ha tatt opp ang. meg......bemerkelseverdig egentlig, hva vet du egentlig om hva jeg eller supporterklubben har gjort eller gjør?

For det første er det bare en liten ting jeg kunne tenke meg å få avklart en gang for alle. Det er nå tydelig enkelte som har sterke meninger om at Supporterklubben bør gå ut og mene ditt eller datt om det mulige salget av Pelu. Det jeg da lurer på først og fremst........er de av dere som krever "reaksjon" fra meg/KIL SK, medlem i KIL Supporterklubb?

Det burde dere i det minste være for å kunne kreve noe. Og om dere i så fall er med i supporterklubben og har lyst til å bidra med noen konstruktivt i denne saken/situasjonen......DERE ER VELKOMMEN TIL Å GI MEG BESKJED.....på pm, mail eller mobil. Vi trenger folk som føler de har noe å bidra med. Både på dette plan og all verdens andre plan. Det er bare å ta kontakt....Det har seg nemlig slik at tiden dessverre ikke strekker til så vi får gjort alt vi gjerne skulle ha gjort.

Men greit, når vi snakker om et eventuelt salg av Pelu, vi har nok også våre meninger om saken, men vi har ikke fått trommet sammen til noe styremøte for å ha en felles forståelse av hvordan vi skal angripe situasjonen. Men du skal i det minste få høre hva jeg personlig har foretatt meg, og mine personlige meninger om saken.

At Pelu var på vei bort ble først kjent litt utpå fredagen. Jeg dro meg da hjemover til Vinger hvor jeg stort sett er uten tilgang på nett, men klarte i det minste å få logga meg inn noen ganger ettersom jeg forstod at det ville bli litt "brudulje" pga denne saken. På vei hjem i bilen snakka jeg med Glåmdalen og sa at de bare kunne kjøre en sak om at "supporterne raser" på vårt forum. Jeg følte selv ikke at jeg hadde nok informasjon til å mene så sabla mye om saken annet en at jeg selvfølgelig syns det er tragisk at vi kan miste Pelu.
Glåmdalen har tydelig ikke følt for å lage noen sak på bakgrunn av det som har kommet frem her til nå, men det er vel mulig det fortsatt kan komme noe i dagene fremover.

I løpet av helgen har jeg vært i kontakt med flere av folka nede på KIL's kontor, og de har nok i klartekst fått beskjed om hva både jeg, du og mange andre mener om saken. For noen timer siden var jeg også i kontakt med styrets leder og hadde en lengre samtale på mobil. Han fikk også beskjed i klartekst om hva en god del folk her inne mener om et eventuelt salg av Pelu.......men så da....videre, hvis ikke Glåmdalen føler for å ta tak i saken, så kan vi vel for all del gyve løs med ett eller annet selv og sikkert få plass i avisa. Men da kanskje noen kan komme med noen forslag til hvordan vi skal angripe problemet? Jeg trenger hjelp til å forfatte noe fornuftig/konstruktivt. Og har i hvert fall ingen planer om å vræle ut en hel del idiotiske ting som ikke fører med seg noe fornuftig.

Problemet mitt er at jeg kanskje er litt over middels informert om hvordan den økonomiske situasjonen er i klubben. Jeg tror nok folk flest her inne egentlig forstår at det er trangt, men kanskje alle ikke er helt klar over hvor trangt det faktisk er?

En ting jeg irriterer meg grønn over er alt pratet om hvor mye bedre det så ut til å bli i 2008, mens realiteten faktisk tilsier at vi trolig må selge fjorårets beste spiller. Men OK. Klubben er faktisk slik stilt at den er nødt til å selge spillere for å kunne drive videre med et brukbart budsjett. Vi har pr dags dato ingen rike onkler som kan berge oss fra dette. I fjor fikk vi inn en del penger på salget av Gundersen og Rønning. Året før fikk vi inn en del penger etter salget av Nystuen. I år har vi så langt ikke fått inn noe, mens vi etter hvert har økninger i lønnskostnader samt tap på publikumsinntekter og andre inntekter som spilleautomatene som forsvant. Det skulle tydelig bli en økning fra sponsorer neste sesong, men denne økningen er vel da tydelig ikke stor nok til at vi kan klare oss uten spillersalg....så har vi jo også slikt dritt som at vi går glipp av 1.5 mill fra Eda-supermarked pga en vrang kar i kommunen.

Med dette som bakgrunn så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal angripe en eventuell "aksjon" mot klubben via avisa.

1- Jeg kunne tenkt meg og fått vite hvordan det egentlig jobbes mot potensielle sponsorer som kunne bidratt med de store kronene.

Så lenge jeg ikke har fått noe særlig innblikk i dette så vet jeg heller ikke om de gjør nok. I tillegg tviler jeg heller ikke på at det faktisk nærmest er håpløst å vrid penger ut av folk i Kongsvinger. Det er bare å se på oppmøtet under årets sesong, vi ender på 4. plass og leverer en sykt bra sesong, men folk flest gir faen. Da sier det seg selv at klubben ikke har noen enkel jobb med å få dratt inn penger fra det lokale næringsliv.

Det blir vel heller ikke mye enklere å dra inn penger hvis den største attraksjonen blir borte. Men hva faen skal de gjøre? Folk (både du, jeg, og alle andre) skriker om at det må satses. Og ja da, det er jo det vi ønsker oss. Men hva hvis realiteten er at klubben står i fare for å ikke kunne betale ut lønninger i sommer pga tom kasse?

Jeg er vel selv tilhenger av å la Pelu få spille for oss utover våren, for så å se om vi kan få presset prisen på han oppover og selge i neste "vindu". Men da står vi kanskje der uten tilbud, umulig å spå hva som skjer utover våren, gutten kan spille som en gud og kanskje bli solgt til RBK for 15 mill. Eller han kan halte rundt skada hele våren så ingen en gang vil vurdere å kjøpe han. Hva da? Skal vi da bare håpe på at det plutselig skal komme en skipsreder flytende oppover Glomma og redde oss fra total kollaps?

Nei haff........det er kaos på jobb også om dagen, så nå må jeg køye. Dette ble vel et innlegg som egentlig ikke henger sammen i det hele tatt.

Men som nevnt. Hvis noen føler de har noe fornuftig å komme med og ønsker å være en "talsmann" for oss i denne saken så "be my guest". Vi trenger engasjerte folk, så det er bare å melde seg. Pr dags dato er vi vel 10 stk i styret av KIL SK, egentlig mange flere enn vi trenger å være i styret, men alle som sitter i styret bidrar i hvert fall på en eller flere måter til ting rundt både fotballklubb og supporterklubb. Men vi ønsker oss flere engasjerte mennesker.

Godt innlegg, men hvorfor er det umulig å få vridd penger ut av folk på Kongsvinger?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 11:50 
Reserve

Ok, takk for svar Raggen!

Men poenget er vel egentlig dette:
Hvis klubben ikke hadde brukt mer penger til drift enn inntektene tilsier, ville vel ikke KIL trengt å selge Pelu nå?

Det virket slik etter uttalelsene til Nysæter på KIL.no:
"- Uten et salg vil klubben brekke ryggen i 2008, og det vil vi ikke. Akkurat det gambler vi ikke med. Alternativet er å ikke ha penger til lønninger til sommeren og da må vi si opp spillere. Da har vi ikke noe lag, slår KILs sportslige leder fast."

Hvis salget derimot skal finansiere lønn til nye spillere er jeg enig i at den økonomiske driften virker mer ansvarlig. Men det er uansett jævlig at Pelu forsvinner.

Nå ser jeg Glomdalen skriver at Haugesund ikke har kommet med noe bud. I forhold til tidligere uttalelser fra Nysæter lurer jeg på hva som egentlig skjer på Gjemselund...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 11:53 
Klubbdirektør

http://www.glomdalen.no/kil/article3197853.ece

Skal han selges så håper jeg virkelig at han går til et bedre lag.
Tror heller ikke haugesund har den økonomien som er nødvendig for å kjøpe ut Pelu..

Profile  

PostPosted: 18 Dec 2007, 12:00 
Grævling

Antienga wrote:

.........men hvorfor er det umulig å få vridd penger ut av folk på Kongsvinger?

Nei si det, det er jo egentlig det som er det store spørsmålet!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 12:02 
Forumlegende

Mulig vi snakker om en bevist strategi fra klubben om å rope krise for å få inn mer sponsorpenger. De har sett at ikke noe annet nytter enn å true med å selge den beste spilleren for å få inn penger til å satse, det har skapt furore her på forumet, men har det hatt samme effekten på potensielle sponsorer? Jeg tror denne saken virker med skremmende på potensielle sponsorer enn forlokkende.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 12:17 
Reserve

mikeb wrote:
Mulig vi snakker om en bevist strategi fra klubben om å rope krise for å få inn mer sponsorpenger. De har sett at ikke noe annet nytter enn å true med å selge den beste spilleren for å få inn penger til å satse, det har skapt furore her på forumet, men har det hatt samme effekten på potensielle sponsorer? Jeg tror denne saken virker med skremmende på potensielle sponsorer enn forlokkende.

Hvis det er tilfelle, så er det vel litt på kanten å gå ut offisielt med navnet på en klubb? Da får man heller si at det er ikke navngitt klubb som har gitt bud...Bør jo være noe hold i interessen dersom man velger å gå ut med navnet på en klubb...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 12:36 
Forumlegende

mikeb wrote:

Nettopp. Jeg synes som tidligere påpekt at man har helt feil mediestrategi. Man syter og griner over lite penger og det er så synd på oss og noen skal gå av og den beste spileren skal selges... I følge media.

Det er mange måter å si man har lite penger på. Man kan snu det til å være offensiv. Gå ut og si at vi vil opp, vi vil satse. Men vi trenger hjelp til det fra investorer og Kongsvinger-folk. Eller lignende. Offensiv og åpen er viktig her. INGEN har sympati med folk som synes synd på seg selv. De får sture i fred.

Derfor bør KIL ledelsen endre strategi og ambisjoner. Folk som vil noe, folk som er villig til å spasere over elva for klubben, folk som VIL vinne. Folk som slår hardt nedenfra og opp. Sånne folk får man sympati for.

Inviter folket til åpent møte og dugnad for å se om det er mulig å få klubben "hjem" til Tippeligaen igjen!

Profile  

Post subject: amatører
PostPosted: 18 Dec 2007, 12:50 
Saftblander

er jo til og le av, her kommer det ene merkelige utspillet i media, nysæter går av..... neei ikke det allikevel, selge pelu, har kjøpere.... vil avklares i løpet av nærmeste dagene...... neei har ikke noen bud allikavel, for en gjeng
med amatører..... forresten kil skal jo rykke opp innen 2010........ neei forresten vi har ikke penger....... hi hi jeg ler meg i hjel, sånn drives det ikke i de seriøse klubbene. KIL RYKKER NED!!!!!!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 13:42 
Kaptein

Du har ganske så rett. Men den fnisinga kan du kutte ut. Du kan le hele veien frem til konfirmasjonen din. Sier nok om deg at du "ler deg ihjel", og er en kjempetilhenger av juniorspillerne. Voks opp.

Profile  

Post subject: Re: amatører
PostPosted: 18 Dec 2007, 13:51 
Grævling

lurer wrote:
er jo til og le av, her kommer det ene merkelige utspillet i media, nysæter går av..... neei ikke det allikevel, selge pelu, har kjøpere.... vil avklares i løpet av nærmeste dagene...... neei har ikke noen bud allikavel, for en gjeng
med amatører..... forresten kil skal jo rykke opp innen 2010........ neei forresten vi har ikke penger....... hi hi jeg ler meg i hjel, sånn drives det ikke i de seriøse klubbene. KIL RYKKER NED!!!!!!!!

Mulig det er jeg som er sær, men jeg føler mer for å grine enn å le om dagen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 13:54 
Forumlegende

Utsagnet "KIL rykker ned" faller på sin egen urimelighet. Jeg har klokketro på hele det sportslige apparatet, trenere og den spillergruppa som er der samt nykommerne.

I stormen her inne må jeg virkelig få lov til å påpeke at de som her sportslig ansvar fremstår som klubbens sterkeste side. Trenere, støøteapparat og spillere har 110% støtte og tillit hos meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 13:56 

Pelu går ikke til Haugesund. FKH var for kjipe...som vanlig:
http://www.haugesunds-avis.no/article/2 ... 62/AKTUELT

Snakkes folkens.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 14:06 
Forumlegende

maake wrote:

Snakkes folkens.

Det var ihvertfall gode nyheter, selv om jeg har følelsen at siste ord ikker er sagt i denne saken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 14:24 
Forumlegende

maake wrote:

Snakkes folkens.

Strålende :twisted:

Venter spent på neste trekk fra ledelsen

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 14:35 
Grævling

Det var enda godt!

Men.....det betyr fortsatt at han er til salgs, men at de som skal ha han i det minste må hoste opp en anstendig bunke penger!

Så får vi heller håpe økonomien faller på plass slik at vi slipper selge gromgutten!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]