KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 10:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 00:02 
Kaptein

Skjønner at man blir sår og er motstander av personkritikk her, men jeg skjønner poenget til jada-jada, samt frustrasjonen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 00:29 
Forumlegende

Da er det fjernet en del krangle-poster her. Holder nå til SAK for tusan :evil:

Profile  

PostPosted: 18 Dec 2007, 01:14 
Grævling

Jada-jada wrote:
Antienga wrote:
Finnes det ingen i styet som kan si i fra? Hva mener styreformannen?

Hvem avgjør styresammensettningen? Er det medlemmene i klubben?

Alle er frustrerte sinte/uenige her inne men svar kommer ikke tydeligvis men dette er jo typisk. At Pelu blir solgt er det vel liten tvil om lenger så sant ikke en gruskonge eller en storbonde føler seg alt for rik. Styret bør ta hatten å gå, også syvende far i huset på toppen.. Forman i suportergruppa Raggen styrer unna direkte utfordringer som å bruke media som et signal for oss og de fleste blir bare mere forvirra akkurat nå da man vitser bort alvoret...

PS- Ja Raggen dette er en direkte kritikk til deg også..

Ja, det var på tide, syns det har vært rolig lenge nå, bruker jo være rundt disse tider du alltid skal ha ett eller annet du skulle ha tatt opp ang. meg......bemerkelseverdig egentlig, hva vet du egentlig om hva jeg eller supporterklubben har gjort eller gjør?

For det første er det bare en liten ting jeg kunne tenke meg å få avklart en gang for alle. Det er nå tydelig enkelte som har sterke meninger om at Supporterklubben bør gå ut og mene ditt eller datt om det mulige salget av Pelu. Det jeg da lurer på først og fremst........er de av dere som krever "reaksjon" fra meg/KIL SK, medlem i KIL Supporterklubb?

Det burde dere i det minste være for å kunne kreve noe. Og om dere i så fall er med i supporterklubben og har lyst til å bidra med noen konstruktivt i denne saken/situasjonen......DERE ER VELKOMMEN TIL Å GI MEG BESKJED.....på pm, mail eller mobil. Vi trenger folk som føler de har noe å bidra med. Både på dette plan og all verdens andre plan. Det er bare å ta kontakt....Det har seg nemlig slik at tiden dessverre ikke strekker til så vi får gjort alt vi gjerne skulle ha gjort.

Men greit, når vi snakker om et eventuelt salg av Pelu, vi har nok også våre meninger om saken, men vi har ikke fått trommet sammen til noe styremøte for å ha en felles forståelse av hvordan vi skal angripe situasjonen. Men du skal i det minste få høre hva jeg personlig har foretatt meg, og mine personlige meninger om saken.

At Pelu var på vei bort ble først kjent litt utpå fredagen. Jeg dro meg da hjemover til Vinger hvor jeg stort sett er uten tilgang på nett, men klarte i det minste å få logga meg inn noen ganger ettersom jeg forstod at det ville bli litt "brudulje" pga denne saken. På vei hjem i bilen snakka jeg med Glåmdalen og sa at de bare kunne kjøre en sak om at "supporterne raser" på vårt forum. Jeg følte selv ikke at jeg hadde nok informasjon til å mene så sabla mye om saken annet en at jeg selvfølgelig syns det er tragisk at vi kan miste Pelu.
Glåmdalen har tydelig ikke følt for å lage noen sak på bakgrunn av det som har kommet frem her til nå, men det er vel mulig det fortsatt kan komme noe i dagene fremover.

I løpet av helgen har jeg vært i kontakt med flere av folka nede på KIL's kontor, og de har nok i klartekst fått beskjed om hva både jeg, du og mange andre mener om saken. For noen timer siden var jeg også i kontakt med styrets leder og hadde en lengre samtale på mobil. Han fikk også beskjed i klartekst om hva en god del folk her inne mener om et eventuelt salg av Pelu.......men så da....videre, hvis ikke Glåmdalen føler for å ta tak i saken, så kan vi vel for all del gyve løs med ett eller annet selv og sikkert få plass i avisa. Men da kanskje noen kan komme med noen forslag til hvordan vi skal angripe problemet? Jeg trenger hjelp til å forfatte noe fornuftig/konstruktivt. Og har i hvert fall ingen planer om å vræle ut en hel del idiotiske ting som ikke fører med seg noe fornuftig.

Problemet mitt er at jeg kanskje er litt over middels informert om hvordan den økonomiske situasjonen er i klubben. Jeg tror nok folk flest her inne egentlig forstår at det er trangt, men kanskje alle ikke er helt klar over hvor trangt det faktisk er?

En ting jeg irriterer meg grønn over er alt pratet om hvor mye bedre det så ut til å bli i 2008, mens realiteten faktisk tilsier at vi trolig må selge fjorårets beste spiller. Men OK. Klubben er faktisk slik stilt at den er nødt til å selge spillere for å kunne drive videre med et brukbart budsjett. Vi har pr dags dato ingen rike onkler som kan berge oss fra dette. I fjor fikk vi inn en del penger på salget av Gundersen og Rønning. Året før fikk vi inn en del penger etter salget av Nystuen. I år har vi så langt ikke fått inn noe, mens vi etter hvert har økninger i lønnskostnader samt tap på publikumsinntekter og andre inntekter som spilleautomatene som forsvant. Det skulle tydelig bli en økning fra sponsorer neste sesong, men denne økningen er vel da tydelig ikke stor nok til at vi kan klare oss uten spillersalg....så har vi jo også slikt dritt som at vi går glipp av 1.5 mill fra Eda-supermarked pga en vrang kar i kommunen.

Med dette som bakgrunn så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal angripe en eventuell "aksjon" mot klubben via avisa.

1- Jeg kunne tenkt meg og fått vite hvordan det egentlig jobbes mot potensielle sponsorer som kunne bidratt med de store kronene.

Så lenge jeg ikke har fått noe særlig innblikk i dette så vet jeg heller ikke om de gjør nok. I tillegg tviler jeg heller ikke på at det faktisk nærmest er håpløst å vrid penger ut av folk i Kongsvinger. Det er bare å se på oppmøtet under årets sesong, vi ender på 4. plass og leverer en sykt bra sesong, men folk flest gir faen. Da sier det seg selv at klubben ikke har noen enkel jobb med å få dratt inn penger fra det lokale næringsliv.

Det blir vel heller ikke mye enklere å dra inn penger hvis den største attraksjonen blir borte. Men hva faen skal de gjøre? Folk (både du, jeg, og alle andre) skriker om at det må satses. Og ja da, det er jo det vi ønsker oss. Men hva hvis realiteten er at klubben står i fare for å ikke kunne betale ut lønninger i sommer pga tom kasse?

Jeg er vel selv tilhenger av å la Pelu få spille for oss utover våren, for så å se om vi kan få presset prisen på han oppover og selge i neste "vindu". Men da står vi kanskje der uten tilbud, umulig å spå hva som skjer utover våren, gutten kan spille som en gud og kanskje bli solgt til RBK for 15 mill. Eller han kan halte rundt skada hele våren så ingen en gang vil vurdere å kjøpe han. Hva da? Skal vi da bare håpe på at det plutselig skal komme en skipsreder flytende oppover Glomma og redde oss fra total kollaps?

Nei haff........det er kaos på jobb også om dagen, så nå må jeg køye. Dette ble vel et innlegg som egentlig ikke henger sammen i det hele tatt.

Men som nevnt. Hvis noen føler de har noe fornuftig å komme med og ønsker å være en "talsmann" for oss i denne saken så "be my guest". Vi trenger engasjerte folk, så det er bare å melde seg. Pr dags dato er vi vel 10 stk i styret av KIL SK, egentlig mange flere enn vi trenger å være i styret, men alle som sitter i styret bidrar i hvert fall på en eller flere måter til ting rundt både fotballklubb og supporterklubb. Men vi ønsker oss flere engasjerte mennesker.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 06:07 
Klubbdirektør

Haugesund benekter bud på Pelu i dagens glåmdalen. Forøvrig ikke et ord om "opprøret" som har vært blandt supporterne her inne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 07:38 
Klubbdirektør

Denne saken med Pelu kunne ha hvert en fin tv serie. Spenning fra minutt til minutt, Hvem er de inntereserte klubbene, hvis det er noen da. Kan vel ikke være så farlig å si hvem som vil kjøpe han? Olav sier pr msn at han ikke har fått inn noe bud og plutselig to linjer unner har han fått inn et bud. Nei nå må Kil komme frem med sannheten å ikke holde alle for narr, Virka som om Haugesund lederen var overasket også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 08:20 
Forumlegende

Rettet vekk noget.....

Så er altså laget på konkursens rand?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 09:36 
Forumlegende

http://www.h-avis.no/article/20071218/SPORT/929923937/

Hvem sier hva og hvem sier intet.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 09:44 
Forumlegende

Strålende innlegg fra Raggen!

Og bra kommentert i den oljeblekka Ivo lenket til.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 10:13 
Klubbdirektør

Står vel i papiravisa idag at Petter Larsen skal være uønsket i Haugesund, og da kan det vel, som flere har nevnt tyde på at han kommer til Kongsvinger, hvis Pelu går til Haugesund.

Hvor god er denne Petter Larsen egentlig? Han har vel fart, men er det noe særlig mer? :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 10:29 

Petter Larsen har vært ute i lokalaviså og sutra over lite spilletid. Me kan ikkje ha sånne spillerar i troppen. Ergo e det "close the door on your way out Petter". Men an er god

PS: Oljeblekka?? Me e nå for svarte ikkje stavanger

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 10:44 
Grævling

Er vel mer snakk om sildeblekka her ja!

At Peter Larsen klager er vel ikke rart....merkelig fremgangsmåte å gi gutten beskjed om at han ikke blir satset på neste sesong, samme dag som de gir spilleren ferie.

Men men.....nå skal kanskje ikke vi være de første som skal klager på måten ting gjøres i andre klubber!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 10:49 
Forumlegende

maake wrote:

PS: Oljeblekka?? Me e nå for svarte ikkje stavanger

Jeg beklager så meget. Ikke meningen å fornærme.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 10:49 
Klubbdirektør

ivo wrote:
http://www.h-avis.no/article/20071218/SPORT/929923937/

Hvem sier hva og hvem sier intet.....

Bra det kommer frem noe men mitt store spørsmål har hele tiden hvert hvordan klubben er kjørt økonomisk i dass på tre/fire uker etter de lovet det største budskjettet noen sinne :roll:

Hvis det er slik at vi må selge/miste våre beste spillere etter hver sesong så er det virkelig noe fryktelig galt i ledelsen og det er synd de får kjøre klubben ned i graven men hvem gidder egentlig å bry seg.

Riktig som Raggen skriver her at folk flest gir faen i klubben og ingen vil støtte den økonomisk samt de som styrer det hele gjør en slett jobb og intrykket er at de gir halv gass hele veien og da går det til helvete.

Neste år har vi knappest noen spillere å selge så er det dårlig økonomisk nå kommer det til å bli enda verre neste år for hvem gidder egentlig dette lenger?

En ting er det i hverfall ingen tvil om.. at publikum vil det bli svært lite av fremover.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 10:53 
Reserve

Hvis KIL må selge spillere hvert år for å dekke driftsutgifter, har styret og klubben valgt en farlig økonomisk vei.
Det betyr at vi kan oppleve slutten av 90-tallet igjen, da bunnen falt ut av overgangsmarkedet, og klubben hadde budsjettert med spillersalg.
Det betyr også at KIL igjen kan bli presset til å godta bud på spillere, som ligger langt under markedsverdien deres.

Skal klubben overleve i det lange løp kan en ikke bruke mer penger til lønninger og drift enn inntektene tilsier. Det trodde jeg de fleste norske fotballklubber hadde lært. Men dette sliter de tydeligvis med mange andre steder også (blant annet Bodø/Glimt i fjor, Raufoss i år).

Det virker som om KIL har feilvurdert publikumsinntektene flere år på rad. I tillegg lurer jeg på om ansatte er dyktige nok til å hente inn nye sponsorer, investorer og samarbeidspartnere.

Minner om tabellen over årets (2007) og fjorårets budsjett for klubbene:

7. Haugesund 18,0 15-16
8. Moss 15,0 18. 5
9. Hønefoss BK 15,0 15,0
10. Raufoss 13,5 8,5
11. Skeid 12,0 9,0
12. Sparta Sarpsborg 10,0 8,5
13. Mandalskameratene 9,5 9,5
14. Kongsvinger 9,0 7,0
15. Løv Ham 7,0 4,8
16. Tromsdalen 5,0 5,0

Er KIL virkelig i økonomisk krise med et så lavt budsjett? Hvorfor klarer ikke klubben å hente inn penger nok til å konkurrere med Sparta, Skeid og Hønefoss økonomisk? Det kan i hvert fall ikke forklares med lave publikumsinntekter. Og sportslig har KIL fått enormt ut av hver krone.
Men tar noen ansvaret for en økonomi som tvinger KIL til å selge sin beste spiller?

Det var mange spørsmål på en gang... Jeg kjenner ikke detaljene i dagens situasjon, men klarer ikke helt forstå hvordan KIL har havna her etter alt pratet om rekordbudsjett og ivrige sponsorer i 2008.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 11:22 
Grævling

Derrek wrote:

Skal klubben overleve i det lange løp kan en ikke bruke mer penger til lønninger og drift enn inntektene tilsier. Det trodde jeg de fleste norske fotballklubber hadde lært. Men dette sliter de tydeligvis med mange andre steder også (blant annet Bodø/Glimt i fjor, Raufoss i år).

Det er vel nettopp dette KIL har tatt tak i etter "krisa" i 2001.

Nå bruker de ikke mer penger enn det de faktisk har til rådighet. Noe jeg virkelig syns er fornuftig.
Raufoss tok sjanser i sommer. Hentet inn nye spillere for å overleve i adeccoligaen. Dette gikk jo egentlig bra, problemet var bare at de da ikke hadde penger til å bruke på andre ting de helst skulle ha utbedret.

Slik ståa er i KIL pr dags dato så må vi rett og slett bare satse på å være bedre enn konkurrentene på å få ut mest mulig for hver eneste krone som brukes. Vi har klart oss bra så langt, men i lengden kan jo ikke dette gå. Ett eller annet år vil vi komme til å få en dårlig sesong hvor vi feks er uheldige på overgangsmarkedet eller totalt møter veggen på bana. Da er det game over og nedrykk til 2. divisjon. Vi kommer jo heller aldri til å kunne kaste oss rundt for å handle i panikk utpå sommeren hvis det ser mørkt ut, slik som mange andre gjør.

Det er dessverre realiteten.....i hvert fall frem til den dagen vi klarer å få lurt ut noen rike onkler, eller det plutselig dukker opp andre sponsorer som er klare til å bidra med litt større summer til kassa.

Men det første byens borgere i Vinger bør gjøre er å ta en seriøs diskusjon med seg selv for å finne ut om de ønsker å ha et lag med å kjempe i toppen av norsk fotball. Hvis folk faktisk ønsker dette så er første pri. å møte opp på kampene. Får vi økt tilskuertallet blir det plutselig også mye mer attraktivt å sponse klubben.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]