KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 01:38

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 20:46 
Forumlegende

Og 3 mill er "lite" penger å sope inn fra sponsorer faktisk. Det burde være mulig. Men de selger seg ved å syte og grine og trekke seg og true med salg.

Min oppfordring er: Vær offensive. Si at VI VIL OPP!! koste hva det ksoste vil, men da må vi ha med folket og næringslivet. Hva med å dra med hele regionen på et løft?

Fanken, man må gå ut offensivt. Ikke grine og syte!1 ingen får sympati med sytepaver!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 21:08 
Klubbdirektør

Brady wrote:
det finnes rike onkler på kongsvinger som jeg vet vil inn,men så lenge visse personer sitter der dem gjør i dag... kommer det ikke inn en krone fra dem. Kronberg er gutten sin det, soper inn penger til klubben han elsker. Han gjør det andre burde gjøre, komme seg ut til kunden fase to fase. Nei det er noen som MÅÅÅÅ vekk og det FORT. Trenger vel ikke navn gi noen, men det er vel bare to sommer holder til på kontoret der nede...

Det du skriver her er helt sant. Men de kan jo si i fra at vi sponser, men da må hvisse personer ut. Og at vi vet hva penga går til. Hvis de som er på Gjemslund hadde fått inn 350 tusen hver hadde det blitt en del penger av det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 21:15 
Forumlegende

Karlsen wrote:

ingen får sympati med sytepaver!!

Å?

Har det stort vært annet enn en syting her inne siden dette kom opp da?

Kanskje lever supporterne og styefolket i 2 verdener?

Hvilken er så virkelighetens?

De jobber sikkert knallhardt, men alt kan ikke til enhver tid komme offentligheten for øre...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 21:21 
Forumlegende

ivo wrote:
Karlsen wrote:

ingen får sympati med sytepaver!!

Å?

Har det stort vært annet enn en syting her inne siden dette kom opp da?

Kanskje lever supporterne og styefolket i 2 verdener?

Hvilken er så virkelighetens?

De jobber sikkert knallhardt, men alt kan ikke til enhver tid komme offentligheten for øre...

JEG vil ikke ha sympati. :P

Javisst gjøres det mye bra der nede. Men de fremstår i media som styepaver. Det er DET folk flest ser.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 21:42 
Klubbdirektør

Hvis jeg har fortsått det riktig så er hovedformålet med et evnt. salg å dekke inn årets underskudd på 700.000. Dette tilsvarer et ekstra bidrag fra hver av de fire største sponsorene på 175.000 og burde da ikke være en urealistisk julegave. Skulle jo tro at sponsorene også vil unngå at vår beste spiller blir solgt til en konkurrent og at det ikke bare er oss som synes dette går på stoltheten løs.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 21:47 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Javisst gjøres det mye bra der nede. Men de fremstår i media som styepaver. Det er DET folk flest ser.

Joda, jeg er enig, men forsvarer dem gjerne også når det blir mye ensidig.

La oss si at JP selges for 3 mill.kr. Av dette dekkes underskuddet på 700 tusen + litt til.

1,5 brukes til spillere som bør kunne gi 4 bra spillere nå om man får bosmannere. 1 midtbane, 1 eller 2 i forsvar eller 1 eller 2 forover (4 totalt).

Hvis dette er spillere som går "rett inn", trenger det svekke laget og sjansene?

Gjør man seg ikke 'for avhengige' av 1?
Er det litt bondefangeri?

Selvsagt håpes det at JP blir + 3 nye....men...

Sant, 3 millioner er ikke mye penger slik sett, men mye om man ikke har dem...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 23:06 
Forumlegende

denne saken har jaggu meg blåst liv i Glåmdalen forumet også:

http://hjemmebane.no/-/bulletin/show/29178_paa-vei-bort

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 01:14 
Reserve

Når gjelder all prat om rike onkler, har jeg egentlig bare en ting å si...Det er selvfølgelig flere i distriktet som har penger nok, og som har mulighet til å bidra litt ekstra...Spørsmålet mitt er vel hva gjør KIL og styret med saken? Hadde jeg sitti med 100 millioner, så hadde jeg ikke løpt av gårde til KIL å kasta penger etter dem...Må vel strengt talt være KIL som tar initiativet til at de rike onklene skal bidra?

Nå blir det jo litt spesielt ettersom endel av de nevnte rike onklene godt kjenner til KIL og deres status...Men det er ikke alle som er like godt informert, og kanskje er klar over den elendige økonomiske situasjonen KIL tydeligvis er i...Jeg hadde iallefall ikke kommet med en sjekk på 3 millioner å gitt helt uten videre, "tilfelle" pengene kanskje kommer til nytte...Jeg tror distriktets rike onkler muligens kunne vært interessert i spytte inn noen ekstra kroner, men det må være på initiativ fra KIL...

Og sånn sett er kanskje måten ON har gått media og "beklaget" seg over tingenes tilstand en positiv måte å gjøre det på...Jeg har litt for liten kjennskap til dialogen mellom KIL og distriktets rike onkler...Dvs. hvis det er noen dialog mellom dem?

Her har KIL muligheten til å banke en sportsplan på bordet og si at det er realistisk at vi kan rykke opp til neste sesong, men det krever mye...Det krever mye fra KIL som organisasjon, fra KIL sportslig sett, fra Kongsvinger som by og kommune, og ikke minst med KILs støttespillere...Både de vi har i dag, og de vi eventuelt ikke har...For at dette skal være realistisk er vi nødt til å ha litt økonomisk frihet til å kunne konkurrere...Vi har en knallmulighet til årets sesong, derfor bør det satses knallhardt økonomisk på den sesongen...Skulle det skjære seg, så får man da ta de nødvendige skrittene til neste år, og ryddet opp i de største utgiftspostene...

Sørg for at spillerne som trengs for opprykk får ettårskontrakter...går det til helvete var det en ett års greie uansett...går det bra, er muligheten ekstremt store for at de blir i KIL også i TL, selv om de bare skrev under for en kontrakt...

Man bør satse 100 % på opprykk kommende sesong, så får man heller justere målsetninger, budsjett osv. etter denne sesongen...Kanskje det er lettere å få med sponsorer på en ettårsgreie med litt større sponsing det ene året`?

Ble litt mye, og ikke veit jeg om det ble noen sammenheng heller...men, men...Synd hvis Pelu må gå, jeg er uansett evig opptimist, og vil følge KIL så lenge jeg lever...men det er uansett et dårlig tegn at man må selge de beste spillerne for at man skal klare seg økonomisk...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 14:33 
Klubbdirektør

Tilhenger wrote:
Så jævlig tragisk. Dersom Pelu blir solgt får vi ikke vite den eksakte prisen samme hva, jeg frykter at prisen det her er snakk om er nærmere 2 mill enn 3. Riktinok er FKH en rik 1.divisjonsklubb, men 3 mill for en spiller har de neppe råd til.

Tja... De fikk jo 24 mill for Nordtveit, så gud veit hva de har brukt de pengene på.

Selger vi Pelu til Haugesund, så sier dette litt om at alt pratet om opprykk rett etter sesongslutt i høst bare var piss og vas. Det hadde blitt som om Arsenal skulle solgt Cesc til United, eller om Ronaldo hadde gått andre veien. Det er bare noe som ikke skal skje.

Olav Nysæter er kanskje en gammel KIL.helt, men i denne rollen han nå innehaver har han langt fra imponert meg med tanke på både uttalelser og "aksjoner". Hvor er Thomas Berntsen oppe i alt detta? Har han ingenting å si?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 14:51 
Saftblander

Enig med Kongjohan!

Tror kanskje man må se litt på hvorfor publikumssvikten var som den var i 2007-sesongen. Med skader og innkjøring av et "nytt" lag var vi hektet av i opprykkskampen allerede på vårsesongen (selv om vi endte opp farlig nære til slutt). Dette er det mulig å snu! Det settes alltid en standard for oppmøte tidlig i sesongen og uten nødvendig "gambling" graver man fort sin egen grav allerede før høst-spenningen setter inn.

Selvfølgelig må et evt salg av spillere evalueres opp mot totaløkonomi, men hvis det ikke skal gambles nå, når skal det gambles da? Vi har fått en gavepakke foran 2008-sesongen for klubber som oss, både i form av ekstra lag som skal opp, men også ikke minst at flere lag vil være med
i opprykksspenningen! Det har gått veldig opp og ned med publikumsoppmøte de siste årene, men når vi har rykket opp eller vært med i toppen så har da vitterlig folk dukket opp på kampene!

Når det i tillegg skal være mer mediafokus på neste års adeccoliga så virker det nesten som fotballselvmord å IKKE gamble på å være med i toppen.

Med ambisjoner om opprykk vil entusiasmen smitte over på publikum, helt klart sponsorer og ikke minst blir vi en attraktiv klubb for gode spillere.
Jeg tror ikke jeg er den eneste som mener at dersom KIL gjorde ALT i sin makt for en opprykkssatsning neste år, men går på trynet i vårsesongen så er det helt ok og nødvendig å selge unna for å sikre økonomien på sommeren, for da har sikkert publikumsinntektene vært heller labre. Uansett, da ville man ihvertfall sittet igjen med følelsen av at man satset høyt, vi gjorde alt vi kunne og prøvde å gripe sjansen når vi fikk den.

Det er sikkert delte meninger om dette, men for min del er det helt ok
å spille et høyt spill til neste år og heller måtte bruke et par år på å bygge opp et nytt lag dersom resultatene uteblir og vi må selge unne de beste spillerne.

FORZA VINGER!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 15:46 
Reserve

Noen momenter:
1. Det er enkelt å skylde på styret i denne saken, men hvor fornuftig er det? En ting er at de neppe ønsker å gamble når det gjelder neste års inntektsside, for dermed risikere konkurs eller tvangsnedflytting om et år. En annen ting er at de personlig kan stilles til økonomisk ansvar om de mot bedre vitende legger opp til et for aggressivt løp. Dette er frivillige ildsjeler som ønsker å bidra på beste måte til fotballen i byen. Vil vi virkelig at de skal risikere å bli gjeldsofre som "takk for jobben"?

2. Alle sier at 2008 er året hvor nåløyet er størst for opprykk. Dette er feil. Det satses utrolig friskt fra mange lag, samt at tre 2007-tippeligalag spiller i Adecco. NFFs forslag er at to lag rykker rett opp og to lag spiller kvalik. I verste fall er det altså kun to lag som rykker opp. I 2009 ligger det an til at to lag rykker rett opp og kanskje tre lag spiller kvalik (sammen med 14. plass i TL). Samt at Adeccoen i 2009 sannsynligvis ikke har et eneste lag som spilte i Tippeligaen 2008. Legg til at de Adeccolagene som mislykkes i sine opprykksambisjoner i 2008 kan komme til å måtte kutte kraftig på de økonomiske rammene. Jeg kan aldri tenke meg at fx. Start har mulighet til å bruke 85 millioner to år på rad på dette nivået. Sånn sett er det derfor fornuftig av KIL å legge opp til et løp over to sesonger, og absolutt ikke fornuftig satse nakken på et opprykk i 2008.

3. Når man sliter sportslig, er veien til øksa utrolig kort. Spillere vrakes, trenere sparkes. Og det gjerne tidlig i sesongen. KIL sliter i realiteten ikke sportslig, men gudene skal vite vi har plenty med trøbbel på det ikke-sportslige plan (mht. økonomi, arena, tilskueroppslutning, etc). I den grad man kan si at noe er ikke-sportslig i en fotballklubb, men jeg håper dere skjønner forskjellen. Hvorfor er det slik at prestasjonskravene er så uhyggelig mye lavere når det gjelder de ikke-sportslige prestasjonene? Hvorfor får ikke en trener som legger skylden for en dårlig tabellposisjon på skader, uflaks og dommertabber beholde jobben, når andre personer i en sportsorganisasjon sitter som støpt i stolen sin når det ikke-sportslige i seg selv er nedrykks-preget over flere sesonger. Kjøper vi virkelig at skylden kan plasseres på tafatt næringsliv, fattig kommune, trege innbyggere, sur lokalavis og andre eksterne faktorer? 10 mil nord for Kongsvinger skal det igjen spilles Tippeligafotball neste år. Er det bare fordi rammevilkårene er så mye bedre der at de lykkes, eller jobbes det rett og slett bedre? Vi forlanger maks innsats og stort talent av de 11 på banen, og sjefen sjøl på benken. Hvorfor stopper det der?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 15:50 
Kaptein

Scrabble wrote:

Med ambisjoner om opprykk vil entusiasmen smitte over på publikum, helt klart sponsorer og ikke minst blir vi en attraktiv klubb for gode spillere.
Jeg tror ikke jeg er den eneste som mener at dersom KIL gjorde ALT i sin makt for en opprykkssatsning neste år, men går på trynet i vårsesongen så er det helt ok og nødvendig å selge unna for å sikre økonomien på sommeren, for da har sikkert publikumsinntektene vært heller labre. Uansett, da ville man ihvertfall sittet igjen med følelsen av at man satset høyt, vi gjorde alt vi kunne og prøvde å gripe sjansen når vi fikk den.

Helt enig.

Dog ser jeg ikke helt at å beholde Pelu, for eksempel, er gambling, hvis det er det ledelsen mener da. Det kan jo sies, med godt belegg, å være en investering! Sinnet over dette har ikke lagt seg på langt nær enda.. Lyst til å skrike i telefonen til alle på Gjemselund om akkurat hvor dumt dette er.

TaigerVudds wrote:
Vi forlanger maks innsats og stort talent av de 11 på banen, og sjefen sjøl på benken. Hvorfor stopper det der?

Et annet godt poeng, for det burde det ikke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 17:52 
Klubbdirektør

TaigerVudds wrote:
Noen momenter:
1. Det er enkelt å skylde på styret i denne saken, men hvor fornuftig er det? En ting er at de neppe ønsker å gamble når det gjelder neste års inntektsside, for dermed risikere konkurs eller tvangsnedflytting om et år. En annen ting er at de personlig kan stilles til økonomisk ansvar om de mot bedre vitende legger opp til et for aggressivt løp. Dette er frivillige ildsjeler som ønsker å bidra på beste måte til fotballen i byen. Vil vi virkelig at de skal risikere å bli gjeldsofre som "takk for jobben"?

2. Alle sier at 2008 er året hvor nåløyet er størst for opprykk. Dette er feil. Det satses utrolig friskt fra mange lag, samt at tre 2007-tippeligalag spiller i Adecco. NFFs forslag er at to lag rykker rett opp og to lag spiller kvalik. I verste fall er det altså kun to lag som rykker opp. I 2009 ligger det an til at to lag rykker rett opp og kanskje tre lag spiller kvalik (sammen med 14. plass i TL). Samt at Adeccoen i 2009 sannsynligvis ikke har et eneste lag som spilte i Tippeligaen 2008. Legg til at de Adeccolagene som mislykkes i sine opprykksambisjoner i 2008 kan komme til å måtte kutte kraftig på de økonomiske rammene. Jeg kan aldri tenke meg at fx. Start har mulighet til å bruke 85 millioner to år på rad på dette nivået. Sånn sett er det derfor fornuftig av KIL å legge opp til et løp over to sesonger, og absolutt ikke fornuftig satse nakken på et opprykk i 2008.

3. Når man sliter sportslig, er veien til øksa utrolig kort. Spillere vrakes, trenere sparkes. Og det gjerne tidlig i sesongen. KIL sliter i realiteten ikke sportslig, men gudene skal vite vi har plenty med trøbbel på det ikke-sportslige plan (mht. økonomi, arena, tilskueroppslutning, etc). I den grad man kan si at noe er ikke-sportslig i en fotballklubb, men jeg håper dere skjønner forskjellen. Hvorfor er det slik at prestasjonskravene er så uhyggelig mye lavere når det gjelder de ikke-sportslige prestasjonene? Hvorfor får ikke en trener som legger skylden for en dårlig tabellposisjon på skader, uflaks og dommertabber beholde jobben, når andre personer i en sportsorganisasjon sitter som støpt i stolen sin når det ikke-sportslige i seg selv er nedrykks-preget over flere sesonger. Kjøper vi virkelig at skylden kan plasseres på tafatt næringsliv, fattig kommune, trege innbyggere, sur lokalavis og andre eksterne faktorer? 10 mil nord for Kongsvinger skal det igjen spilles Tippeligafotball neste år. Er det bare fordi rammevilkårene er så mye bedre der at de lykkes, eller jobbes det rett og slett bedre? Vi forlanger maks innsats og stort talent av de 11 på banen, og sjefen sjøl på benken. Hvorfor stopper det der?

Det du sier om at styret kan stilles økonomisk ansvarlig for det de gjør er bare tull. Det går ikke utoveer deres personlige økonomi. Da skulle Fru Holm og Hans Einar Holth sittet inne enda da. De gjorde så Kil satt igjen med millioner i gjeld. Skjedde ikke noe med dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 18:49 
Reserve

Nei, dette er ikke bare tull. Loven om styremedlemmers ansvar ble betydelig skjerpet for en tre-fire år siden. Den hadde selvsagt ikke tilbakevirkende kraft, og kom derfor ikke til anvendelse på styrene som satt på 90-tallet.

Merk at det er ikke ulovlig å sette en bedrift i gjeld, selvsagt. Man er imidlertid økonomisk ansvarlig dersom man med viten og vilje gjør disposisjoner man må vite eller burde visst at bærer aldeles galt avsted. Dersom man bygger en utgiftside som realistisk sett er mange millioner over realistisk inntektsside for KIL i 2008, bryter man loven. Enkelt og greit.

Ikke dermed sagt at styret nødvendigvis skal ha ros for måten de har agert på. Men å tro at de kan opptre som pengetrykkende supermenn (som noen her åpenbart tror) vitner om mangelfull forståelse av hvordan et styre fungerer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 21:15 
Reserve

Til Kongsvinger toppfotball

Tenk dere om før dere selger Pelu, for første gang på mange år har klubben noe som kan bli en stor profil i Adeccoligaen. Ja jeg vet mange vil si at Stormoen og flere var profiler i klubben men her har vi en virkelig juvel.
Tenk hvor mye enklere det er å få sponsorer når Kil oftere havner i media med en slik spiller i stallen. Det har dere ikke tenkt på, skal dere selge noen så velg en annen. Ikke vår beste spiller

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]