KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 17:31

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 16 Dec 2007, 13:22 
Saftblander

Utfordrer supporterklubben til å dra i gang lotto-tipping som et forsøk på å dra inn noen gronker til den slunkne KIL-kassa.

Sett opp en stand på senteret hver lørdag med oppfordring til å gi en pengegave (kr 10 / 20 /....500,-) som 100% går til lotto-tipping med formål å støtte til KIL-Toppfotball. Dersom en stand er vanskelig å få organisert er det helt sikker en eller annen butikk der nede som er villig til å stå for innsamlingen.

Selv om sjansen for storgevinst er minimal vil dette bidra til økt interesse rundt klubben....og dersom vi virkelig skulle lykkes tenk hvilke positive overskrifter en slik sak ville få i riksmediene..... Et slikt engasjemanet bør uansett fortjene noen positive overskrifter i Glomdalen, noe det ikke har vært for mange av for KIL den siste tiden.

Sett opp standen så kommer jeg med mine første 100 kroner. De som ikke bor i byen bør få mulighet til innsats gjennom innbetaling på egen bankkonto. Er vi riktig heldig klarer vi å redde Pelu før det er for seint....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 13:47 
Forumlegende

Strålende ide.

En annen ting jeg har tenkt på er at når folk kan bla opp en tusenlapp for ei drakt til Kongsvinger sykehus så burde man kanskje få til noe lignende til KIL Toppfotball?

Ellers, hva med å selge folkeaksjer på spillere. Jeg hadde gladelig spyttet i noen hundrelapper for å eie "en bit" av Pelu. En enhetspris pr aksje hvor man kan kjøpe flere aksjer. Bedrifter vil da trolig kunne være de største eierne. Eierne av for eksempel Pelu behøver da ikke å være KIL toppfotball i det hele tatt. Men forutsetningen er at han spiller for KIL. Skulle han bli solgt tilfaller det hver aksjonær et beløp i forhold til antall aksjer den enkelte eier. Dette kan da bli som i aksjemarkedet ellers, man kan tjene eller tape penger.

Kanskje det finnes også andre måter hvor folket kan delta?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 15:18 
Reserve

Lotto? Der forsvinner halvparten av innsatsen før gevinster utbetales, slik at en ren kronerulling statistisk sett vil gi dobbelt så mye som et kronerulling som brukes til Lotto.

Skal man gamble for pengene i håp om å vinne stort, får man enten spille Supertoto (80% tilbake til gevinster) eller odds.

Jeg ser også Karlsens poeng, men man må ha med noen pengekrefter i noe slikt. Det holder ikke at 50 supportere gir en tusenlapp hver.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 16:44 
Saftblander

Er helt enig at dette blir ren gambling og at en kronerulling statistisk sett gir mer penger i retur. Men hva hjelper det på KILS økonomi med et bidrag på kr 14.350 etter en tidkrevende kronrulling ?

Nei, sats på en gambling med overskrifter som "Vi ønsker sambafotball på Gjemslund neste år også" med et stort bilde av Pelu på en stand. Om ikke annet kan vi få litt positivt engasjement og omtale rundt klubben. Pengene sitter løsere nå i juletiden så det burde vel være mulig å få inn noen tusen de 2 siste helgene nå før nyttår.

Foreslo vel en stand hver helg, men innser vel at dette kan bli vel mye for trauste glomdøler. Gamblerdag siste lørdag hver måneden er vel trolig mer realistisk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 13:54 
Saftblander

Pelu-ryktene har tatt kontroll over følelsene. Har i dag postlagt en uregistrert lotto-kupong til KIL Toppfotball med følgende 10-tall til helgens trekning

3-4-6-7-9-11-14-21-23-32

Den garderte 120-rekke kosta meg den nette sum av kr 480,- men det jo jul og jeg er desperat etter å få oppleve Pelu også neste år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 15:27 
Grævling

Ser ut som er bra rekke det ja :D

3- Nilsen
4- Makumbu
6- Berg Hansen
7- Guiomar
9- Pelu
11- Tuelo
14- Ryen
21- Torp
23- Månsson
32- ????????

Tror dessverre du ryker på 1 tall....skulle ha bytta ut nr 32 med nr 18 (Fremming) eller 20 (Samuelsson) ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 15:40 
Saftblander

Trenger kun 7 av disse for full pott.....men vi er vel mange nok her inne til å få levert inn nok rekker med alle gutta i stallen i diverse kombinasjoner !

Nr. 34 blir vår nyinnkjøpe midtspiss som rullerer med Samuelsson.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 15:48 
Saftblander

Tompengpung wrote:
Trenger kun 7 av disse for full pott.....men vi er vel mange nok her inne til å få levert inn nok rekker med alle gutta i stallen i diverse kombinasjoner !

Nr. 34 blir vår nyinnkjøpe midtspiss som rullerer med Samuelsson.

.....oi her ble visst en trykkleif... riktig tall skal fortsatt være 32 på vår nye midtspiss.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 15:57 
Grævling

Lykke til......og det mener jeg av hele mitt hjerte ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Dec 2007, 23:49 
Trener

Dette er noe jeg også seriøst skal vurdere å gjøre. Fler?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 00:03 
Klubbdirektør

Lett! Leverer kupongen min i morra og putter den i postkassa på kil-kontoret! :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 01:41 
Forumlegende

Noe annet vi kan biddra med er jo at alle i supporterklubben kjøper sessongkort, jeg vurderer å gjøre det i år selv om jeg sikkert går glipp av noen hjemmekamper, men det blir nok ikke kjøpt inn midt i julestria ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 01:46 
Grævling

Det er egentlig ganske bemerkelsesverdig det også....jeg har solgt ETT sesongkort så langt. Andre steder i landet går de unna som varmt hvetebrød, men her? Nei da......det er vel ganske betegnende for situasjonen :-(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Dec 2007, 22:03 
Forumlegende

Raggen wrote:
Det er egentlig ganske bemerkelsesverdig det også....jeg har solgt ETT sesongkort så langt. Andre steder i landet går de unna som varmt hvetebrød, men her? Nei da......det er vel ganske betegnende for situasjonen :-(

Men jeg har kjøpt 2.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Dec 2007, 12:42 
Saftblander

-----------------------------------------

3-4-6-7-9-11-14-21-23-32

3- Nilsen
4- Makumbu
6- Berg Hansen
7- Guiomar
9- Pelu
11- Tuelo
14- Ryen
21- Torp
23- Månsson
32- ????????

-----------------------------------------

Ennå noen timer til innleveringsfrist før kveldens trekning.....

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]