KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 23:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 14:58 
Saftblander

Som andre har nevnt her; om Pelu hadde blitt solgt til en Eliteserieklubb eller til Allsvenskan kunne jeg akseptert det. Men at han skal selges til en møkkaklubb som Haugesund??

Er det ikke herlig å tenke på, at Pelu skal styrke laget til en trener som uttalte følgende om årets 16.mai kamp:
"Det skal være en fotballfest. Da blir det feil å spille for 30 tilskuere på Gjemselund. Oppsettet er helt idiotisk og tilfeldig, sier Skarsfjord til nettstedet fotballtips.no."

Haugesund-treneren mener bestemt at hans lag ville ha trukket nærmere 5000 tilskuere om de hadde fått hjemmekamp denne dagen.

Det er trolig lenge siden KIL hadde bedre muligheter for opprykk enn i 2008 sesongen. Skal drømmen knuses allerede nå?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 16:23 
Saftblander

Er vi kjent med alle fakta der nede når vi kritiserer Nysæters så sterkt ? Har en sterk følelse av at Nysæter sa opp sin stilling da noen bestemte å legge Pelu ut for salg - dersom så er tilfelle er Nysæters frustrasjon helt i tråd med våre reaksjoner her (tar imidtertid sterk avstand fra hvordan dette mediamessig er håndtert).

Når Haugesund er nevt som aktuell klubb (desverre for Pelu) kan det tyde på at det ligger an til en byttehandel med Berntsens tidligere kantspiller i Lørenskog som av FKH nå er utpekt som et 2. valg på høyresiden.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 17:22 
Klubbdirektør

Vel Raggen kan man bruke Glomdalen til å fremme våre reaksjoner? Håper virkelig det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 17:24 
Kaptein

Jada-jada wrote:
Vel Raggen kan man bruke Glåmdalen til å fremme våre reaksjoner? Håper virkelig det.

Enig. Gjøre et konsist og enkelt poeng av signalene som har blitt sendt, det som har skjedd, og hvordan supporterne føler det på kroppen. Det synes jeg er på sin plass nu.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 17:27 
Klubbdirektør

hNk* wrote:
Jada-jada wrote:
Vel Raggen kan man bruke Glåmdalen til å fremme våre reaksjoner? Håper virkelig det.

Enig. Gjøre et konsist og enkelt poeng av signalene som har blitt sendt, det som har skjedd, og hvordan supporterne føler det på kroppen. Det synes jeg er på sin plass nu.

Jeg syntes også vår trener Berntsen bør gi sin mening om å miste over en halvt førsterekke for så å bygge et nytt lag nok en gang...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 17:28 
Forumlegende

Karlsen wrote:
[

Tilfeldigheter kan føre oss til opprykk påstår Nysæther.
Dette er FEIL!!
Kvalitet og kompetanse samt spillere med ekstreme ferdigheter kan føre oss opp.

Flaks i fotball er oppskrytt. Stang ut? Ja da får man øve mer skuddtrening så det blir stang inn neste gang. Kvalitet for pokker!! DET er nøkkelordet.

Tilfeldigheter kan uten tvil spille inn i noen kamper i sesongen, men målt over en hel sesong er det ikke det som avgjør. Derfor kan en eller flere tilfeldigheter avgjøre 3. eller 4.plass om den avgjøres mellom lagene i siste kampen. Men ikke mellom 2. og 10.plass!

"In the long run there is no substitute for quality".

Vet ikke hva O.N. egentlig mente, men kanskje litt rart å si slikt nå.

Kvalitet er så mangt, alt fra det å treffe innenfor stengene med de aller fleste av skuddene sine, til å "kjempe for alt hva du har kjært" i en hel sesong.

Ja, ekstremspillerne er det som kan avgjøre i en tett serie i dag.
Slik har det nok alltid vært i toppfotballen. Fotball er stort sett bare masse hardt arbeide + trolleriet som avgjør...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 17:31 
Forumlegende

Nå vil jeg generelt legge til at Nysæther jobber på mandat fra styret. Så jeg syne det først og fremst er styret som bør stå skolerett i denne saken.

Styret peker ut veien videre og har det siste ordet om det meste.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 17:33 
Kaptein

Jada-jada wrote:
Jeg syntes også vår trener Berntsen bør gi sin mening om å miste over en halvt førsterekke for så å bygge et nytt lag nok en gang...

I og for seg enig, men føler at det kanskje er å skape dårligere atmosfære enn nødvendig. Eller forresten, det kan vel ikke gjøre elendig elendigere..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 17:35 
Forumlegende

Tompengpung wrote:
Er vi kjent med alle fakta der nede når vi kritiserer Nysæters så sterkt ? Har en sterk følelse av at Nysæter sa opp sin stilling da noen bestemte å legge Pelu ut for salg - dersom så er tilfelle er Nysæters frustrasjon helt i tråd med våre reaksjoner her (tar imidtertid sterk avstand fra hvordan dette mediamessig er håndtert).

Når Haugesund er nevt som aktuell klubb (desverre for Pelu) kan det tyde på at det ligger an til en byttehandel med Berntsens tidligere kantspiller i Lørenskog som av FKH nå er utpekt som et 2. valg på høyresiden.....

De som styrer og steller har det nok ikke lett. Det er vel ingen som 'ønsker' å selge JP... Et eventuelt salg er jo noe man gjør ut fra en økonomisk totalvurdering.

- selger de får de kjeft
- selger de ikke og det går dårlig økonomisk får de kjeft

De er jo ikke slik at de som jobber på kontorene der nede ikke har hjerte
for klubben.

Kanskje noen tall på bordet kunne være på sin plass?
Men man må jo tro de har litt oversikt...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 17:45 
Klubbdirektør

Hvorfor klarer Kronberg å få inn 350 tusen alene bare på loddsalg? Det er forde han ringer og går rundt å selger. Kil har jo hatt de samme sponsorene i alle år. Rart at det ikke er noen nye navn der. Kanskje dem ikke spørr andre forde de har dem de har. Kanskje de skal ha en som tørr å mase litt mer en dem de har. Virker som om de tar nei for et nei. Ha en som virkelig går hardt inn for å få tak i mer penger. Høres kanskje dumt men. Det er jo de samme skilta som har hengt der i en evighet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 17:51 
Klubbdirektør

Tompengpung wrote:

Nysæther truet vel med oppsigelse fordi han ikke hadde noen penger å jobbe med. Et salg av Pelu virker heller som løsningen på hele konflikten.

Men faen ass.. 3 mill? Jeg fatter det ikke.. John Pelu's nærvær bør jo være verdt 3 mill alene med tanke på publikum og sponsorinntekter. Vi selger vår største attraksjon på mange år for en pris som man kan begynne å grine av. Og på toppen av kransekaka går han til et lag som vi skal kjempe mot neste sesong, og som vi var mye sterkere enn forrige sesong. Dette er det mest tragiske som har skjedd i klubben på mange år. Sitter med en følelse av at hele denne suppa her markerer slutten på KIL's eksistens i norsk toppfotball.

Profile  

Post subject: INGEN STØTTE
PostPosted: 15 Dec 2007, 19:43 
Reserve

Problemet er nok en gang økonomien og det skyldes kun 2 forhold:

1. Publikums oppmøtet på hjemmekamper har vært vanvittig svakt.
2. Ingen rike onkler.

Jeg har egentlig bare gått og ventet på at Pelu skulle bli solgt, men det er uansett utrolig bittert.

Dette markerer slutten på alle opprykksmuligheter, så det er bare å akseptere at KIL forblir i 1.divisjon eller lavere i fremtiden.

Utrolig bittert at det ikke finnes fotballinteresserte rike onkler på Kongsvinger.

Profile  

Post subject: Re: INGEN STØTTE
PostPosted: 15 Dec 2007, 19:56 
Kaptein

Antienga wrote:

Utrolig bittert at det ikke finnes fotballinteresserte rike onkler på Kongsvinger.

Vel, det gjør det faktisk, de bare gir faen i Kil (og ja, de hjalp riktignok til på 90-tallet, men idag er de langt høyrere opp på listen over norges rikeste, og det ville ikke utgjort mange promille av inntektene med litt støtte).

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 20:25 
Grævling

Jada-jada wrote:
Vel Raggen kan man bruke Glomdalen til å fremme våre reaksjoner? Håper virkelig det.

Glåmdalen er invitert til å følge med på forumet om dagen. Jeg syns det har kommet mange gode poeng fra flere her inne om dagen, så jeg håper de kan ta tak i det mange av oss lurer på om dagen og følge opp dette i avisa. Vi får nå se hvilke beløp det er snakk om, men det er vel tydelig at det ligger rundt 3 millioner, noe som jeg personlig mener er 2 for lite.

Jeg syns virkelig det er på tide at klubben gjør et valg, enten får de fleske til i år, ellers så er det vel barfe å pakke sammen. I hvert fall så lenge uttalt målsetting er å være med i toppstriden. De får heller beholde Pelu og håpe noen desperate flesker til med et skammbud i sommer hvis de på død og liv må selge.

.....ser for meg at Pelu går fra oss til Haugesund for 2,5 mill, for så å bli solgt videre i sommer til en TL klubb for 8-9 mill :evil:

Men først og fremst......de får slutte med all "godsnakking" i avisa om hvor mye bedre det vil bli neste år så lenge realiteten tydelig er en helt annen :-(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Dec 2007, 20:32 

det finnes rike onkler på kongsvinger som jeg vet vil inn,men så lenge visse personer sitter der dem gjør i dag... kommer det ikke inn en krone fra dem. Kronberg er gutten sin det, soper inn penger til klubben han elsker. Han gjør det andre burde gjøre, komme seg ut til kunden fase to fase. Nei det er noen som MÅÅÅÅ vekk og det FORT. Trenger vel ikke navn gi noen, men det er vel bare to sommer holder til på kontoret der nede...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]