KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 16:20

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 08 Nov 2007, 22:36 
Reserve

Det blir ingen som rykker ned direkte fra tippeligaen. 2 beste i Adecco rykker direkte opp, nummer 3 og 4 spiller kvalikk mot siste og nestsiste i tippeligaen.

Utrolig "kjedelig" det må bli å følge tippeligaen til neste år, da bunnstriden egentlig har fint lite å si for alle..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Nov 2007, 22:36 
Klubbdirektør

http://www.fotball.no/t1.aspx?p=51831&x=1&a=211147

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 00:25 
Forumlegende

F.o.m. 2009 er jo forslaget helt supert.....

At ingen skal direkte ned fra TL i 2008 er greitt nok. Poenget er å utvide og samtidig mest mulig beholde nivået på TL. Det har aldri vært meningen at direkte opprykk skulle bli lettere.

Nå slo jo glimt odd i dag --- så det kan gå an i kval også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 00:52 
Grævling

Spenstig forslag på kvalifisering fra 2009, selv om jeg i utgangspunktet syns at masse kvalifiseringskamper i utgangspunktet er noe tull. Det blir litt for mye tilfeldigheter når det faktisk er formen på tiden for kvalifiseringen som er helt avgjørende for det endelige resultatet. Lag nr 5 i AL kan totalt ha gjort en mye dårligere sesong en lag nr 4. Men alikevel være i bedre form langt ut i november...og dermed "tjene" på dette.

Vi husker vel alle skadene vi hadde på tidspunktet for kvalifiseringen mot Glimt i 2004. Var ikke lett da gitt, hadde vi hatt alle på plass skulle nok Glimt fått kjørt seg, også i Bodø. Nei.....jeg vil heller ha 2 rett ned og 1 i kvalifisering fra TL...som i dag!

Er som i CCC i England dette....3 lag går ned fra PL mens de 2 øverste går opp...deretter skal lagene fra 3. til 6. plass spille cup om den siste plassen.....satans urettferdig for laget som gjennom sesongen har vært best av dem og blitt nr 3! Dette er bare sirkus!

Ellers syns jeg det er tåpelig at INGEN lag skal rykke rett ned fra TL i 2008. Får virkelig håpe folk på tinget kommer til noe mer foruftig...men det er vel neppe noen representanter fra TL-lagene i 2008 som vil gå for noe annet :-(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 09:55 
Forumlegende

Det er jo smått utrolig at ingen skal ned direkte ned fra TL. Dette fjerne jo spenningsmomenter på slutten av sesongen. Ser for meg at TL går fra råspennende siste runder til uinteressante siste tre runder. Hva mener TV selskapene om det mon tro?

Ellers, som Raggen refererer til, CCC modellen fra England. Den tiltaler meg faktisk litt, sett med KIL øyne. Dersom KIL ikke rykker opp med det første så har klubben definitivt potensiale til å konstant være en topp 5 klubb i AL. Her kan det bli mange morsommer kvalikkamper i årene framover. Dette styrker KILs muligheter til å få ett og annet år oppe og "hente noen penger" i TL. Men som man ser i England, det er "mye rart" som rykker opp der borte pga play-off.

Videre, poengenget med at de nynedrykkede TL lagene etterhvert blir nærmere AL nivå vil gjøre det lettere å rykke opp fra 2009.

Jeg ser på denne saken med KIL øyne. Jeg håper, tror og ber om at vi snart får en liten tur opp i TL. Med det forslaget som ligger inne blir dette enklere å få til framover.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 11:30 
Forumlegende

Fotball er jo bare penger og sirkus - etterhvert egentlig.

Det blir jo spenning i TL neste år om hvem som skal spille kvalifisering på samme måte som om de 2 hadde rykket ned som i dag. Faktisk blir spenningen i utgangspunktet større ut fra tanker og spekulasjoner om hvem som skal møte hvem i kvalikken.

Man kan si hva man vil om playoff - men de genererer masse penger og er nok kommer for å bli. Men det kan absolutt bli for mange kamper i det.

Jeg har aldri trodd at det skulle bli så mye lettere å rykke opp i 2008 enn i 2007. Det var ikke derfor at tl-klubbene har villet utvide serien.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 18:36 
Reserve

hvorfor blir det mer spenning med bare kvalikk, istedetfor direkte nedrykk og kvalikk?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Nov 2007, 23:02 
Forumlegende

McAroni wrote:
hvorfor blir det mer spenning med bare kvalikk, istedetfor direkte nedrykk og kvalikk?

Slik jeg sa - hvem møter hvem når sesongen nærmer seg slutten neste år.
dessuten vil da holmgangen mellom lagene avgjøres på 1 h og 1b-kamp.
Elektrisk spenning i løpet av noen dager.

Det er ikke for ingen ting at innen håndball og ishockey er det mye playoff.
Ønsker ikke for mye i fotball, men slik det ser ut framover tl vs adeeco ser det fint ut.

Skjønner poenget at vi vil ha direkte opprykk neste år for nr 3 i alle fall (1 ned)
...
4 også - men det blir (om vi ikke tenker kil) for mye.

Men alt dette er min mening - og for meg virker det rett og slett forlokkende - særlig fra 09 av da.!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2007, 18:23 
Trener

Jeg hørte at lederen for Norsk Toppfotball ville øke antal lag i tippeligaen til 18. I resonomanget ønsket han at det skulle spilles kamper hele mars og november, Han mente at det ville styrke norske lag i forhold til europeiske.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2007, 18:27 
Grævling

Godt.....da kan de jo bare plukke tilbake Start, Sandefjord og Odd som rykket ned i år, samt ta med oss som da er landets 18. beste fotballklubb pr 2007......så er vi der!

Må da nødvendigvis komme med ny terminliste for neste sesong. Jeg bytter lett ut Nybergsund mot en tur til Lerkendal ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2007, 22:35 
Reserve

"Opprør" i Adeccoligaen påstår TV2, og en drøss med klubber er negative til at ingen kan rykke direkte ned fra Adeccoligaen. Noen få var positive til forslaget, og en hadde "ingen mening". Det var KIL. What? Ingen mening? Gir de blaffen i hvor trangt nøkkelhullet blir for opprykk? Gir de blaffen i å bidra til spenning og drama også i vår øverste divisjon neste sesong?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Dec 2007, 22:36 
Grævling

Var noe greier om dette på tv2 sporten nå. Kil hadde visst "ingen mening" i saken om at ingen skal rykke direkte ned fra TL neste seong. Odd, Start og Nybergsund var for denne løsningen, mens resten var mot.

En jævla mening om saken må det vel være mulig å ha? :D

Kunne ha sagt det som Thodesen.....TOSKETE!!

....og gud vet hvorfor Sundet er for!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2007, 09:14 
Klubbdirektør

Nå har de hvist planer om å øke til 18 lag for å heve standaren på norsk fotball.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Dec 2007, 11:18 
Forumlegende

Janko wrote:
Nå har de hvist planer om å øke til 18 lag for å heve standaren på norsk fotball.

jo fler jo bedre for oss med tanke på opprykk, men vet ikke hvor mye bedre norsk fotball blir av det

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Jan 2008, 11:38 
Forumlegende

3 opp, 1 ned og kvalik mellom nr 4 i AL og nest sist i TL. Ser det ut til.
http://www.fxt.no/tippeligaen/article1522138.ece

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]