hNk* wrote:
Tilskuer wrote:
Ingen er større enn laget.
En lagspiller setter klubben, laget, trenere og medspillere først.
Dette gjelder IKKE Pelu.
For å nevne noe.
Det har du rett i, men i likhet med Raggen lurer jeg på hvorfor i all verden du har noe å utsette på Pelu. Hvordan kan du ignorere at han er den med, trolig, FLEST assist på laget? Iallefall når det gjelder "ferdigscorede" innlegg fra høyrekanten. Dette er noe han bedret seg betraktelig på iløpet av sesongen også. Det var en fryd å observere. Min innebygde skepsis for individuelt anlagte spillertyper forsvant som dugg for solen etterhvert som jeg så den gradvise utviklingen av det offensive spillet.
Enten er du selvvalgt ignorant når du ser på Kils angrepsfotball, eller så misliker du mannen personlig for årsaker du kan holde for deg selv. Hvorfor man ikke kan glede seg over en spillertype som Pelu, med de kvaliteter som du selv ramser opp, er meg helt uforståelig. Han var årets spiller. Uten at det trenger å være et slag i trynet på de trofaste, og livsviktige spillerne våre.
Har en mistanke om at dette skyldes Pelus forsentkomming i våres.
Greit å diskutere om Pelu, Torp, Sylling eller en av de andre er årets spiller, men la den saken være historie.
Pelu får selvfølglig høy snittscore når han spiller færre kamper og scorer høyt på børsen i de kampene han spiller, men jeg er enig i at f.eks Torp har fremstått som en bedre spillere sett hele sessongen over ett.
Pelus kvaliteter er av en sånn type som applerer til publikum og dermed sanker han mange stemmer når man skal avgjøre hvem som er sessongens beste KIL spiller. Men Pelu har vært god og har vært avgjørende for laget i flere kamper så ingen tvil om at han er en viktig brikke for laget, og jeg kan ikke se at han på noen måte setter seg selv foran laget. Vi hadde nok ikke rykka ned selv om vi mistet Pelu, men inegn tvil om at vi hadde slitt mer fremover på banen uten en tilsvarende spillertype.