KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 16:05

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 10 Oct 2007, 20:30 
Forumlegende

ivo wrote:
Som ventet -

ser ikke så veldig bra ut forslaget fra visepresidenten

2 rett opp
3 og 4 i kval

igen rett ned.

http://www.h-a.no/artikkel.asp?ArtID=345276

Ikk uventet at dette kommer fra Kamma som sikkert må kjempe i nedrykksstriden neste år om de rykker opp i år. Men da skal vi f.... meg klå dem i kvalliken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 22:34 
Klubbdirektør

Hørte på nyhetene at 2 lag rykker rett opp og lag nr 3-4 spiller kvalikk. Da skulle vel kil ha en mulighet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 22:40 
Klubbdirektør

Det som foreslås er 2 lag rett opp, 3-4 plass i adecco spiller kvallik mot 13 og fjorten i tippeligaen. Så muligheten er der absolutt!

Men syns det er kjedelig for tippeligaen hvis ingen lag rykker direkte ned, så håper og tror at det lager et system hvor sisteplass i tippeligaen går rett ned.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 22:52 
Grævling

Dette var bare et forslag som han "trøtte trynet" i NFF var personlig uenig i.

De får faen meg heller gjøre som i Sverige....1 lag MÅ rykke direte ned, noe annet ville være idiotisk.

Egentlig hadde det ikke forundret meg om de velger å la alle i TL holde seg, men bare ta opp topp-2 fra adecco'n.....så sant de da kan bevise at det serveres høye rekesmørbrød for tv2 og NFF's representatnter før hver eneste hjemmekamp.

Blir faen meg kvalm av den økonomiske forskjellen på lagene i dette landet, og NFF's kjør om å få vekk "småklubber" som oss selv og feks Raufoss.....som nå sliter livet av seg for å beholde lisensen for neste sesong.

Hva er det viktigste? Sportslige resultater eller antall reker på et stykke loff?

FAEN TA HELE GREIA :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 23:59 
Kaptein

Hvor sikkert er det at dette vedtas?

Trist.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Nov 2007, 00:04 
Grævling

Nei...det er ikke sikkert i det hele tatt....men serieforeningen i TL vil selvfølgelig gå for dette for å verne om sine "egne".

Slik kan det bare rett og slett ikke bli....da får resten av lagene i Adecco gå til streik.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Nov 2007, 00:05 
Kaptein

Kunne ikke vært mer enig. Skjønner evt. vernelysten fra TL, men Adecco må sloss som bare faen for å ikke gå glipp av denne sjansen..!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Nov 2007, 01:02 
Grævling

Tipper det blir 1 lag ned og 3 opp som i Sverige i år.

Håper på 1 lag ned + 1 i kvalifisering, dvs 3 lag rett opp og nr 4 i kval fra Adecco....det er nok det meste vi kan drømme om.

Blir det 2 lag ned og 4 rett opp så dauer jeg av forventning....så da vil jeg uansett ikke få noe glede av opprykket neste høst ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Nov 2007, 08:04 
Forumlegende

Det er jo tippeligaen som skal utvides. Det er ikke adecco som lettere skal rykke opp. Det er en vesentlig forskjell i det.

Svenskemodellen er grei, men det er også faglig forsvarlig med 2 opp og 2 i kval. På den måten regner man med at de 2 fra TL går opp igjen direkte og at de 2 siste i TL vinner kvalikkene sine slik de vanligvis gjør.
Dette har like mye med penger å gjøre som selve fotballen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Nov 2007, 12:32 
Grævling

.....fra NøFF's side har det nok MEST med penger å gjøre!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Nov 2007, 12:37 
Reserve

Blir overrasket om ikke minst et tippeligalag rykker direkte ned, skal tross alt være litt spenning i tippeligaen også utover høsten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Nov 2007, 17:23 
Trener

Muligens et dumt/flere dumme spørsmål, men stiller det(dem) likevel. Er det noen som vet NÅR dette tinget skal være? Og hvilke kluber er representert? Er det alle t.o.m. 2. divisjon, evt. flere?

Litt interessant å vite. De skal jo både ta stilling til OM eliteserien skal utvides, NÅR det eventuelt skal skje, og HVORDAN.

For alt jeg vet kan de utvide med et lag fra 2009 og 1 fra 2010 selv om det ikke ligger inne noe forslag om dette. (Tror jeg...) Det hadde også vært interessant å vite hvilke alternativer som det nå står om.

En annen ting er jo at en evt. utvidelse av tippeligaen betyr jo nødvendigvis enten en reduksjon av lag i Adecco, eller at flere fra 2. divisjon rykker opp til adecco, evt. at færre rykker ned. Det er problemstillinger jeg ikke har hørt om i media, men hvilke modeller er aktuelle her?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Nov 2007, 17:35 
Klubbdirektør

[quote="DV"]Muligens et dumt/flere dumme spørsmål, men stiller det(dem) likevel. Er det noen som vet NÅR dette tinget skal være? Og hvilke kluber er representert? Er det alle t.o.m. 2. divisjon, evt. flere?

Litt interessant å vite. De skal jo både ta stilling til OM eliteserien skal utvides, NÅR det eventuelt skal skje, og HVORDAN.

For alt jeg vet kan de utvide med et lag fra 2009 og 1 fra 2010 selv om det ikke ligger inne noe forslag om dette. (Tror jeg...) Det hadde også vært interessant å vite hvilke alternativer som det nå står om.

En annen ting er jo at en evt. utvidelse av tippeligaen betyr jo nødvendigvis enten en reduksjon av lag i Adecco, eller at flere fra 2. divisjon rykker opp til adecco, evt. at færre rykker ned. Det er problemstillinger jeg ikke har hørt om i media, men hvilke modeller er aktuelle her? har du ikke fulgt med [/quo
http://www.aftenposten.no/nyheter/sport ... 030441.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Nov 2007, 19:25 
Forumlegende

Det er ingen grunn til å tro at adecco skrumper inn.

16 lag -2 -opp - kanskje bare 2 ned og alt er likt. 3 opp - 1 ned etc...

Her vil man helt sikkert sette betingelser uten problemer. Egentlig skal avgjøelsen, i følge media en gang i høst, tas i mars....vel noe lovlig seint....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Nov 2007, 22:34 
Klubbdirektør

Da er det avgjort at det blir ingen lag direkte ned som foreslås. Den endelige avgjørelsen kommer i mars ifølge tv2 sporten.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 48 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]