På midten har vi nok en gang hatt en ganske solid stall, Stormoen har henta tilbake mye av det han ble satt tilbake etter skade, ryktene sier at Solan har begynt å telle på knappene, men som den eneste i dagens stall med erfaring fra tippeligaspill med KIL sysn jeg Stormoen fortjener ett opprykk før han skifter beite.
Nykommerne på midten har vært mer enn meget solide. Torp har vært stabilt god hele sessongen, jobber bra defensivt og er med på å skape variasjon i det offensive spillet, noen perlescoringer har det også blitt dra den karen. Sylling slutta på 10 scoringer og har ellers vist meget solide takter, han står uten kontrakt, får håpe det ikke blir for lenge før gutta på brakka drar frem pennen og sjekkheftet (hvis de har ett sånt)

.
Lindau gir seg etter årets sessong som er av de beste han har hatt i rød trøye, utrolig sterk med en mann i ryggen og fungerer perfekt som oppspilsspunkt, Lindaus rolle er viktig å erstatte foran neste sessong.
Ørjan har desverre fått ødelagt sessongen av skader, det får vi håpe han slipper i 2008, da han er en mann med eminent teknikk og blikk for spillet og et godt alternativ til Harald dersom han forsvinner, eller som indreløper.
Fremming har desverre fått for lite spilletid i år, håper ikke gutten kommer på andre tanker av den grunn for klubben trenger helt klart Fremming og hans oppoffrende spillestil og klubbfølelse. Holtet har også fått lite spilletid, men har klart kvaliteter som kommer til nytte med presise innlegg og farlige frispark. Men både Patrik og Turbo må selv sørge for at de er gode nok til å konkurrere om plassenen i neste års stall.
Samuellson på topp har scoret jevnt og trutt og taklet overgangen fra 2. div til 1. div bra, han endte opp på 14 scoringer som er like maneg som en spiss jeg ikke husker navnet på putta i fjor. Samuelsson er først og fremst en hodespiller og en som blir god av å ha gode medspillere, han skaper ikke så mye på egenhånd og trenger å bli bedre på å avslutte med føttene også. Men til å avslutte med føttene har vi Pelu som er spektakulær å se på og en publikumsyndling (så sant han kommer seg tidsnok på kamp), hans fart, teknikk og farlige inleggsfot er med på å gjøre ham til et hett salgsobjekt, men Pelu skal være KIL spillere også neste sessong for å være med å sikre opprykk til det ypperste selskap.
Kontroverset i år har vær de mange kortidslån vi har andre klubber, men Førsund spilte med hjertet utenpå drakta og blødde for KIL selv om han bare var leiesoldat og jeg ser gjenre Arnar i KIL drakt igjen. Stømnes var med å sikre poeng mot Bodø-Glimt borte, mens Kortgård Ingebretsen ikke fikk vist seg så mye frem i KIL trøya. Bergan Foss dro tilbake til LSK uten at så mange husker ham, men man kan ikke treffe på alle overganger heller.
Juniorene som kom oppi A-stallen har heller ikke fått vist seg frem så mye, men KIL toppfotball og KIL fotball har nå kommet til enighet for å sikre at man kan gi juniorspiller muligheten og det er nødvendig dersom KIL skal bli stabile på høyt nivå at man avler frem noen toppspillere på egen hånd. Odden forsvinner til Turn og får ha lykke til, Linstad og Gerhardsen vet vi ikke så mye om enda, men regner med at de blir å finne i KIL tørye neste år også, og forhåpentligvis utviklere seg i forsessongen slik at de får mer spilletid neste sessong. Sammen med van Wijk har de sørget for at 2. laget vant 3.div avd. Hedemark og det er en prestasjon det står respekt av.
Koffeld blir vel ikke kvitt prolapsen, veldig synd for jeg syns det lukta god spiss av ham i innhoppene han hadde tidlig i fjor. Nås blir vel Follo spiller igjen etter å ha gått tilbake dit på lån i sommer.
Berntsen tok over stafettpinnen fra Skogen med glans og Jørn Gunnar og resten av hjelpeapparatet skal ha stor ære for å ha gjort 2007 sessongen til en nesten perfekt sessong. Det er bra det bare var nesten for da har vi noe å strekke oss etter neste år.
Vi trenger å styrke stallen for å slåss om opprykk, men det viktigste er å sikre at vi får beholde nøkkelspillere i stallen, men en god spiller i hvert ledd som kan være med å utfordre dagens KIL spillere om plassene, samt at gode juniorspillere får mulighetene til å prøve seg og utvikle seg til toppspillere skal være med på å gjøre målsettningen om opprykk i 2008 til en realitet, jeg gleder meg allerede til neste sessong.