KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 14:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 22:52 
Materialforvalter

Tilskuer wrote:
For å avgjøre hvem som kan hovere mest måtte jeg ta en titt på denne:

http://www.rsssf.no/stats/AlltimePremier.html

Hverken Hønefoss BK, LivFossekallen/Hønefoss eller Liv/Fossekallen finnes på lista....

Men Kongsvinger derimot....

Hva i all verden har det med noe annet her å gjøre da? Er det så mange her som har hovert altså?

[qoute="Tilskuer"]
Kan i samme slengen nevne at Sylling Olsen har vært å prøvespilt i Hønefoss ved flere anledninger, men han var ikke rett mann for dem!
Noe som sier seg selv når han er best til å score mot dem....
He he he! [/quote]

Hønefoss har mange lokale spillere fra 2.div og 3.div innom på treninger støtt og stadig, regner med KIL og har det. Beklagelig at man ikke så potensialet hans da han var i Mjøndalen, men kan og skjønne det, da han vel blomstret skikkelig til i Drøbak/Frogn.
Kanskje vi gjør et nytt forsøk i vinter? :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 23:09 
Grævling

Jotjar wrote:

Da sender jeg klage til MOD i NFF for *spam*

Fra regelboken:

Gjentatt forsøk på å hente spillere hos en og samme klubb (uten realistisk håp om at spilleren vil bli noe bedre av klubbytte) for i så måte å avspore denne fra å bygge opp sin egen virksomhet - er ikke tillatt.

....mulig denne ble i overkant "intern"! ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 23:26 
Materialforvalter

Raggen wrote:
Jotjar wrote:

Da sender jeg klage til MOD i NFF for *spam*

Fra regelboken:

Gjentatt forsøk på å hente spillere hos en og samme klubb (uten realistisk håp om at spilleren vil bli noe bedre av klubbytte) for i så måte å avspore denne fra å bygge opp sin egen virksomhet - er ikke tillatt.

....mulig denne ble i overkant "intern"! ;-)

Hehe:) Den ble kanskje en smule intern. Men jeg tror vi har mer enn nok med å beholde spillere selv jeg, er ikke mange sikre før neste sesong...(Av de som startet i dag, kan neppe mer enn 3-4 sies å være helt sikre).

Men liker ikke helt at dere prøver å hente Mads Hansen og nå. Selv om folk som har oppholdt seg såpass nære Drammen i lengre tid kan være merket for livet, bør jo Hønefoss ha et fortrinn i forhold til dere i forhold til spillere herfra, at de fint kan pendle. Får dere tak i han, blir jeg arg, det må jeg innrømme.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 23:39 
Grævling

Vi får se....dere har jo litt mer økonomiske muskler enn oss, og økonomi spiller dessverre en stor rolle i dagens fotball. Men, han får vel selv vurdere hvor han best kan videreutvikle seg og få mest spilletid. Så får vi se hva det blir til.

Mye som har overrasket med med Hønefoss i år. Dere har jo mange sterke navn i stallen, men den nye trener'n fikk vel ikke den helt gode starten. At dere ikke klarte å få skikk på Kleppe overrasker meg MYE. Gutten har vært av 1. divisjons beste spillere 2 år på rad, men fikk ikke til en dritt hos dere.

Er han forresten bare utlånt til Sundet? Fortsatt kontrakt i flere år hos dere?

Kunne tenkt meg han til KIL. Men han får vel uansett bedre betalt i skauen i Nybergsund enn det han kan få hos oss.....og ja, jeg sier skauen. Vi har alltid blitt omtalt som laget fra de dype skoger....men neste år vil dette få en helt ny mening når folk skal til Sundet ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 23:43 
Grævling

Forresten:

Kan noen ta på seg jobben med å få dette foreviget på youtube'n? For de som kan slikt.....

http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId= ... &referrer=

Syns forspillet til det siste målet er bra:

"hjem å pule sau...."

SMAKK....selvmål og 5-0 :-)

Ellers registrerer jeg at det ble mye Schallallallallalla i dag :D

Samt:

"I hælja blir'e haraball, FÆM - NULL te Vinger"

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 00:19 
Reserve

http://www.youtube.com/watch?v=HdLqFv3kZok

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 00:19 
Trener

Legg forøvrig merke til vår kommentator som kommenterer svakt i bakgrunnen.

Er det noen som har samtlige av årets kamper på sin PC, kunne vært en ide å kopiere de over på en dvd å gi i gave til gutta. En litt moderne utgave av den gamle utklippsboka vi pleide å lage.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 00:24 
Materialforvalter

Raggen wrote:
Vi får se....dere har jo litt mer økonomiske muskler enn oss, og økonomi spiller dessverre en stor rolle i dagens fotball. Men, han får vel selv vurdere hvor han best kan videreutvikle seg og få mest spilletid. Så får vi se hva det blir til.

Når det gjelder MH, så aner jeg ikke om Hønefoss er interessert, og det ville ikke overraske meg om man ikke er det. Men mtp at han er lokal, bosman og høyst sannsynlig god/spennende nok til å ha noe i 1.div å gjøre, burde vi jo være det.

Mer generelt, har vel KIL et av de bedre ryktene i landet, når det gjelder å gjøre ukjente spillere fra lavere divisjoner og lokale amatørklubber om til gode fotballspillere. For Hønefoss er det nok ikke like bra, men det begynner virkelig å bedre. Problemet har tidligere vært at barne- og ungdomsfotballen i byen og regionen har vært drevet på en lite solid måte, noe som har gjort at rekrutteringen har blitt gjort vanskelig, da talentene ikke har vært der.

Men klubben har blitt mye bedre. 3 unggutter født og oppvokst i byen og klubben har fått proffkontrakt det siste, to 89-gutter og en 90-gutt. To av dem kom innpå i dag, en av dem er jo og en av de mer markante på et solid g17-landslag. I tillegg en på u15 nå To andre trente med a-laget hele vinter, og var da fullverdige medlemmer av a-stallen (88-modeller). Men en av dem har prioritert skole, sistemann har lagt skoene på hylla. Desverre, for han kunne virkelig blitt noe stort. I tillegg er jo Vadim Demidov kanskje landets mest ettertraktede spiller akkurat nå.

Men dette blir litt for likt "myra" (Intern igjen) føler jeg. Uansett, en spiller som MH bør være interessant for oss, om vi vil noe sted.

Raggen wrote:
Mye som har overrasket med med Hønefoss i år. Dere har jo mange sterke navn i stallen, men den nye trener'n fikk vel ikke den helt gode starten. At dere ikke klarte å få skikk på Kleppe overrasker meg MYE. Gutten har vært av 1. divisjons beste spillere 2 år på rad, men fikk ikke til en dritt hos dere.

Er han forresten bare utlånt til Sundet? Fortsatt kontrakt i flere år hos dere?

Ja, vi har skuffet veldig, og mye rart har skjedd. Skal jeg gå innpå alt, så hadde forumet måtte bytte navn til Hønefoss-nytt, så det skal jeg ikke :lol:

Men en trener som ikke har tilført klubben noe, blir uvenn med sentrale spillere og bruker en spillestil som ikke passer spillerne er selvsagt en viktig faktor her. Kjell Sverre har desverre mistet alt av tillitt hos supportere og andre, og så lenge han blir står nok utviklingen vår i stampe.

I tillegg var ikke spillerne vi hentet i vinter så gode som vi håpet. Byfuglien har vært en katastrofe på backen, mens Stian Rasch har markert seg mest med et halv-artig etternavn. David Hanssen har bevist hvorfor han måtte ned et hakk for å få spille.

Men Kleppe har kanskje skuffet mest. Han har vært så håpløs at han var nære å bli benket i 3.div før han ble lånt ut. Hva det er, må gudene vite, for det er ikke bare spillestil eller trener som er galt der. Min teori er at dette er den ukjente tvillingbroren til John Erling, som har verdens dårligste touch, motor og pasningsfot. Hvor JEK da er, aner jeg ikke.

Han har kontrakt med oss to år til, var bare på lån i Nybergsund. Har fått spille fast og visstnok vært god der, med 5 mål og 7 assist. Så får vi se når han kommer tilbake.

Raggen wrote:
Kunne tenkt meg han til KIL. Men han får vel uansett bedre betalt i skauen i Nybergsund enn det han kan få hos oss.....og ja, jeg sier skauen. Vi har alltid blitt omtalt som laget fra de dype skoger....men neste år vil dette få en helt ny mening når folk skal til Sundet ;-)

Nybergsund er virkelig en bortetur jeg har lyst til å få med meg neste år ja. Tror dog de skal få slite litt neste år, av forskjellige grunner.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 00:29 
Grævling

I år er det jo bilder å få tak på fra alle av lagets kamper. Burde vel være mulig å kunne smekke sammen en slags Sesongs-dvd uten alt for mye mikk.

Høydepunkter fra alle av årets kamper på ei skive må det vel være mulig å få solgt noen eks. av på Vinger?

For fremtiden burde vel også noen på VInger med et videokamera kunne tenke litt på dette. Kanskje ta noen intervjuer av strategiske KIL-folk underveis i sesongen og dytte inn mellom klippene....slik som de gjør det i det great big Premier League osv ;-)

Noen som tar utfordringen? ;-)

Hm.....skulle vel ikke forundre meg om tv2/telenor/Canal Digital vil kreve betaling for rettigheten til bildene :-(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 00:40 
Grævling

Jotjar wrote:
Nybergsund er virkelig en bortetur jeg har lyst til å få med meg neste år ja. Tror dog de skal få slite litt neste år, av forskjellige grunner.

Takker for langt og bra svar på mye :-)

Når det gjelder Sundet så er det på INGEN MÅTE noe jeg gleder meg til :-(

Har vært der flere ganger før, og de skaper alltid problemer for oss. Sjarmen med at banen ligger midt i skauen kan jeg heller ikke si at er noen ny opplevelse for oss....vi var tross alt på Westernsletta for noen år siden ;-)

Men....jeg tror faktisk de kommer til å klare seg ganske greit i Adeccon. Blir litt som første året vi var tilbake i 2004. Ingen (bortsett fra oss) kommer til å ta dem seriøst. De kommer til å møte lag som går ut høyt og skal "overkjøre" det nyopprykka laget....dermed kan de spille på sine egne premisser. Stian Berget kommer til å ha boltreplass som få på kantene når de kontrer. Og en midtbane med Kleppe (i form, og hvis han blir værende), Buer og Mirza er steike ta en av de bedre i Adecco. De har også kvalitet både på topp og i forsvar. Tror de kommer til å klare seg LETT!

Men håper på det motsatte.....ikke bra for KIL at Sundet er oppe på dette nivået. Det er vi som skal plukke spillere fra dem, nå kan det fort bli motsatt :-(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Nov 2007, 01:32 
Materialforvalter

Hehe, Westernsletta er jo faktisk ikke bare morsom grunnet navnet, men stedet passer jo perfekt til det navnet og.

Nybergsund har absolutt potensiale til å overraske neste år, tror nok mange vil bli overrasket der. I tillegg til de du nevner, er jo ikke akkura Bredvold og Storbæk ufarlige spillere heller, om de blir værende. Storbæk skal vel trene med enga, men tviler på om han får kontrakt der. Har Bredvold kontrakt videre?

Men samtidig, så kan det jo slå negativt ut for dem at talentene deres nå blir mer kjente. Eller, negativt er det vel ikke om de blir interessante for større klubber, men om de mister de så.

Men, jeg tror som sagt og Nybergsund på andre måter skal få merke at de er i offentligheten neste år og :wink: Mer enn gode nok for å holde seg er de definitivt, de er det beste av opprykkslagene, og (desverre) står de nok ikke noe tilbake for de nederste lagene som klarte seg i øyeblikket.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

All times are UTC + 1 hour [ DST ]