KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 14:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 15:52 
Trener

Og fjerdeplassen er vår :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 15:53 
Forumlegende

Roger Freestone wrote:
Der oppe???? :roll:

i lufta ---- eller oppe på ringerike (et uttrykk)

4.plassen er vunnet! 1-1 i moss

Profile  

Post subject:
Forumlegende

4. plass. 2 poeng bak kvalik!! Faen at det ikke er to runder til:P

Seriøst, vi får ta av oss hatten for en fantastisk sesong. Og for en måtye å avslutte sesongen på!

Gratulerer og takk til Berntsen og gutta!!

Profile  

Post subject:
Spiller

Slutt i Moss og, 4.plass på KIL! :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 15:58 
Kaptein

Utrolig imponert. Dette fjernet litt av margangsten fra gårsdagen, takk o pris. For en sesong, for en høst!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 16:03 
Forumlegende

Karlsen wrote:
4. plass. 2 poeng bak kvalik!! Faen at det ikke er to runder til:P

Seriøst, vi får ta av oss hatten for en fantastisk sesong. Og for en måtye å avslutte sesongen på!

Gratulerer og takk til Berntsen og gutta!!

Helt enig! Nå må man bare bygge videre på det som virker, samt lære av de feilskjærene som hindret nettopp 3.plasen. Det er dette (2 tingene) som løfter opp et nivå til (minst). Så fort som mulig skal den mentale biten som løfter neste sesong - starte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 16:05 
Klubbdirektør

"Kongsvinger TOPPidrettslag" faktisk.. :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 16:56 
Klubbdirektør

DV wrote:
Var det ikke Hønefoss som mente at de skulle kjempe om opprykk i år... I alle fall mente de det selv før sesongen. Like god selvinnsikt som Skeid-kapteinen som i OBOS-bladet mente en 5. plass var realistisk :shock:

De må jo være hjerneskadde hele bunten.. Her er en mindre hyggelig førstepost fra en tulling som bryr seg mer om å drite ut Kongsvinger by og laget vårt som ender 17 poeng foran, 6 plasser, samt vi rævkjører dem i to kamper i år :twisted: En ting skal de ha og det er trua på mirakler men fotball kan de ikke spille :roll:

http://bb.fosseberget.net/viewtopic.php?t=2405

Dette er et klassisk eksempel på "lavmål" men vi bare ler av dere.

Ellers en bra kamp mot et dårlig lag som få trodde vi ikke skulle vinne i mot så grattis til gutta med en flott sesong :D

Last edited by Jada-jada on 04 Nov 2007, 17:34, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 17:18 
Materialforvalter

JAAAAAAA!!!!
Bare vent til neste år!
Vi tar Start og SF og RYKKER OPP!
ENDELIG! DETTE HAR JEG VENTA PÅ I 10 ÅR!!!!!!!!!!!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 17:19 
Forumlegende

Gud hjelpe meg, hvem tror de at de er?

Det er jo så stor mangel på toppfotballkultur på Hønefoss at dem vet ikke helt hvordan de skal forholde seg til det. De har vel ikke vært i toppfotballen mer enn 6-7 år faktisk. Før det var de som stedet Hønefoss: Ubetydelig og usynlig.

De har hatt en og annen god sesong i Adeccoligaen, men sannelig dukker det opp flere minner om at de har klart seg med ett poengs margin og lignende.

Flirer av minnene fra min og KILs aller første tur til Hønefoss hvor "Hønefoss-supporterne" var gretne gamle gubber i campingstol som slett ikke tålte at det kom en ordentlig supportergjeng til bygda. Selv "vaktmannskap"/dugnadgjengen/familien eller hva man skal kalle de som jobber på stadion der hadde piggene ute og store midreverdighetskomplekser. Som i alle andre bygder har sannsynligvis ikke utvikling vært stor der de seneste årene heller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 17:45 
Forumlegende

Vel, Hønefoss ble tross alt nr 4 både i 2005 og 2006, hhv 2 og 1p bak kvalplass - så ikke så rart de hadde forventninger i år.

En annen ting - man skal, etter min mening - sjelden si at en motstander var dårlig, men heller at eget lag var bra. Seier mot dårlige lag er jo så mye å skryte av. De ble heller gjort dårlige av eget lag.

Profile  

Post subject: Æresrunde med stil!
PostPosted: 04 Nov 2007, 17:59 
Forumlegende

Gutta lekte seg mot Hønsa i 1. omgang og det ble fort slutt på kaklinga fra hjemmesupporterene. Samuelsson viste at han var på rett plass på rett tid to ganger på rad etter at Kamark og Sylling (tror jeg) hadde sendt av gårde et par harde skudd som keeperen måtte gi retur på. 3-0 til pause var det ingen ting å si på. I andre omgang åpnet vi ikke fult så bra, men Hønefoss sleit likevel med å komme til bra sjanser, Lindau skaffet straffe og Conny ydmyket hjemmelaget ved å sette den hardt og kontant via keeperkolegaen i mål. Ydmykelsen var total når de avslutta med selvmål og 5-0 til Vinger. Jeg har lyst til å kåre Conny til bestemann i dag selv om han ikke hadde mye å gjøre, Ryen og Guiomar var sjefer og Samuellson viste at han har kommet til KIL for å score mål. Litt rusk var det innimellom, særlig på midtbanen, men alle gutta skal få godkjent av meg i dag. Ser frem til mot neste sessong.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 18:41 
Trener

i Hælja var det haraball, 5-0 til Vinger!!:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 19:02 
Materialforvalter

Karlsen wrote:
Gud hjelpe meg, hvem tror de at de er?

Det er jo så stor mangel på toppfotballkultur på Hønefoss at dem vet ikke helt hvordan de skal forholde seg til det. De har vel ikke vært i toppfotballen mer enn 6-7 år faktisk. Før det var de som stedet Hønefoss: Ubetydelig og usynlig.

Først av alt, hvor kommer dette innlegget fra? Laget ditt ender på en overraskende 4.plass etter en knallsolid sesong, og en perfekt avslutning. Nå er ikke jeg psykolog, men har aldri skjønt behovet for å skulle rakke ned på andre etter egen suksess. Hadde forsøket vært bra, skulle du fått et halvt poeng, men dette blir bare flaut.

Så over til fakta: HBK går på sin tiende strake sesong i vår nest øverste divisjon, men selvsagt er det langt igjen til å være en ordentlig toppfotballkultur der, med alt det innebærer. Men hvor mange steder eksisterer denne hos Adeccoligalagene? Er Kongsvinger, Moss, Raufoss og Hødd lag med toppfotballkultur på et mye høyere plan enn Hønefoss? Du skal gjerne få mene dette, jeg skulle likt å sett hvorfor du i så fall måtte mene dette. Med unntak av en ræva sesong sportslig i år, har HBK tatt veldig store skritt de siste sesongene på alle andre plan.

Og Hønefoss er ikke akkurat en betydelig by i norsk målestokk. Men når det kommer fra en fra Kongsvinger, så blir det bare komisk. Uten å skulle legge meg på ditt nivå, så er ikke Kongsvinger verdens navle heller...

Karlsen wrote:
De har hatt en og annen god sesong i Adeccoligaen, men sannelig dukker det opp flere minner om at de har klart seg med ett poengs margin og lignende.

Hønefoss var i 2002 og spesielt 2003 veldig, veldig nære opprykk, mens vi i 05 og 06 var veldig nære å kapre kvalifiseringsplassen. I 2005 fikk tre Tippeligalag sin skebne beseglet av Hønefoss i cupen, før det ble tap mot cupvinner Molde i semifinalen.

At du har mange minner fra at laget har berget seg med 1 poeng og lignende er imponerende. I 2004 ble plassen berget på målforskjellen, men det er den eneste sesongen hvor laget har vært så nære nedrykk. I 99-01 endte HBK midt på tabellen med god avstand ned, mens 02, 03, 05 og 06 ble utkjempet i toppen av tabellen. I år ble avstanden ned tre poeng.

Karlsen wrote:
Flirer av minnene fra min og KILs aller første tur til Hønefoss hvor "Hønefoss-supporterne" var gretne gamle gubber i campingstol som slett ikke tålte at det kom en ordentlig supportergjeng til bygda. Selv "vaktmannskap"/dugnadgjengen/familien eller hva man skal kalle de som jobber på stadion der hadde piggene ute og store midreverdighetskomplekser. Som i alle andre bygder har sannsynligvis ikke utvikling vært stor der de seneste årene heller.

Hehe, på en ellers dyster dag, så skal du ha for at du fikk i gang litt av humøret mitt.

Hønefoss må sannsynligvis være det eneste laget i verden hvor en del av de faste tilskuerne er personer fra den eldre garde, så jeg skjønner du synes dette er oppsiktsvekkende.

Ellers er resten et lavmål som ikke fortjener svar. Men er interessant at Hønefoss er en så stusselig bygd. Klart, jeg skjønner at en fra storbyen Kongsvinger er vant til en viss standard da, men. Spesielt når man tar i betraktning at Kongsvinger er en mindre by enn Hønefoss, samt en mye mindre kommune, så skjønner jeg godt dette. Men, hadde jeg vært fra Kongsvinger (eller Hønefoss, for den saks skyld), ville jeg kanskje og vært så flau at jeg prøvde å hevde meg ved å rakke ned på andre.

Nei, jeg skjønner virkelig ikke dette behovet ditt. Jeg kan ikke si at jeg har hatt et stort behov for å rakke ned på klubber som Kongsvinger de siste sesongene, hvor Hønefoss har kjempet i toppen. For meg har jeg da heller brukt tid og krefter på å nyte at jeg holder med et godt fotballag. Om det sier mest om meg eller deg, det vet jeg ikke.

Ellers får dere bruke de neste fem månedene godt, så sees vi i 2008.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Nov 2007, 19:06 
Materialforvalter

DV wrote:
Var det ikke Hønefoss som mente at de skulle kjempe om opprykk i år... I alle fall mente de det selv før sesongen. Like god selvinnsikt som Skeid-kapteinen som i OBOS-bladet mente en 5. plass var realistisk :shock:

Jeg kunne likt kilder på at Hønefoss mente opprykk var realistisk i år, det er ganske langt unna virkeligheten.

Jeg, og klubben, hadde et håp om en plassering blant de 5-6 beste, men klubbens målsetting var øvre halvdel. Sett i forhold til ressurser, samt at man har vært topp 5 fire av de fem siste sesongene før i år, gjorde at dette var et realistisk mål.

At man har hatt en ræva sesong endrer på ingen måte dette.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]