Janko wrote:
Men hvoefor kan ikke Kil Toppfotball lage et eget juniorlag uten å blande bredde og kil fotball inn i dette her. Det var jo slik sent på 80 tallet og tidlig på 90 tallet. Skjønner ikke hvorfor de laga en slik avtale som er i dag. Hvis det er slike summer som allan sier så er det jo bedre å kjøpe eller leie spillere ja. Men da skal man jo ikke skrike om at Kil ikke tar opp juniorer heller. Trodde VOKSNE folk hadde litt vett jeg, men begynner å lure på om de har det gitt.
Jeg har vel skrevet nok om dette før, men klarer likevel ikke å dy meg denne gangen heller og må da svare et rungende og krystallklart ENIG!
Når det gjelder jr. lag har KIL Toppfotball et eget og KIL Fotball et eget. Mellom disse kan spillere gå gratis. Problemet er når de som har gått gjennom systemet i KIL Fotball FØR de ble juniorer (KIL Toppfotball har ikke G13, G14, G16 lag, dermed må de lokale gå via KIL Fotball) skal ha proffkontrakt! Det er proffkontrakt (tillatelse til å spille i Adeccoligaen) som koster penger. Fordi NøFF har laget en mildt sagt idiotisk regel. Men også fordi vårt kjære KIL er "to forskjellige klubber" (Ulogisk som faen)
Man ser jo at lokale gutter får spille kamper på b-laget i 3. divisjon uten økonomiske knsekvenser.
ÅÅÅÅ---dette provoserer meg VELDIG!!