KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 15:11

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 21:54 
Spiller

Du skjønner ikke det!!! Nei vel. Når du trekker frem de fem siste målene da:

Skeid
1-0 Fikk frispraket Sylling scorte på
2-0 Hadde innlegget som Peter S bommet på før Torp Fyrte løs.
Notodden
1-0 scorer selv på straffe
2-0 assist til Peter S
3-0 scorer selv.

Huff nei, ikke innblandet i noe av KILs offensive spill

Herregud; get real. Messi, Ronaldo, Henry osv mister også ballen hundre ganger i en kamp. Poenget er at når de først kommer forbi blir det veldig farlig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 22:22 
Materialforvalter

Haraball wrote:
Du skjønner ikke det!!! Nei vel. Når du trekker frem de fem siste målene da:

Skeid
1-0 Fikk frispraket Sylling scorte på
2-0 Hadde innlegget som Peter S bommet på før Torp Fyrte løs.
Notodden
1-0 scorer selv på straffe
2-0 assist til Peter S
3-0 scorer selv.

Huff nei, ikke innblandet i noe av KILs offensive spill

Herregud; get real. Messi, Ronaldo, Henry osv mister også ballen hundre ganger i en kamp. Poenget er at når de først kommer forbi blir det veldig farlig.

Du skjønner åpenbart ikke en dritt av jeg prøvde å illustrere, nesten som en skammasupporter....

Pelu står ikke aleine for alt det farlige som skjer. Og at du drar fram akkurat de måla er litt moro:

Her i Sylling Olsen format bare for å illustrere.

Skeid
1-0 Sylling olsen Scorer selv
2-0 Sylling olsen Vinner igjen ball og har assist til Torp

Notodden
1-0 Sylling olsen Skaffer straffe
2-0 Sylling olsen Vinner ball og spiller igjennom Pelu som sender til peter og i mål
3-0 Sylling olsen Vinner ball og spiller igjennom Peter som sender til Pelu og i mål.

Hadde de fem måla kommet uten Sylling Olsen? NEI
Hadde de fem måla kommet uten Pelu? Ikke alle.

Men tydeligvis så er det noen som har startet en ny religion som heter Hyll alt Pelu gjør, for han gjør det HELT aleine! Totalt uten hjelp fra de 10 andre på banen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 22:45 
Grævling

Noen som har påstått dette?

Ingen har som på noen som helst måte har klaget på Sylling, for min egen del så digger jeg gutten, oppofrende som faen, noe jeg liker.

De har en del like ferdigheter, men også en del forskjellige. Men felles for begge er vel det faktum at trolig så og si alle er fornøyd med å ha begge to på bana.

....ser virkelig ingen grunn til å dra dette over til noen diskusjon om "hvem er best av "den og den"!

Ellers så var det faktisk en kar her inne som skribla ned noe om at Pelu var håpløs, + at han slet med noe søvnproblemer pga dette, og ett eller annet med noe "grønt"..........må si jeg ikke fatter hva som er årsaken til å gå så forbanna hardt ut!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 23:17 
Klubbdirektør

Pelu og Sylling har hvert med å avgjøre 7 kamper for Kil hittil i år- Det vil si 21 poeng det. Så dem er vel like viktige begge to. Så dem er veldig viktige for Kil. Men vi må ikke glemme Torp oppi alt dette her. Men Pelu er nok den viktigste brikken vi har om dagen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 23:44 
Forumlegende

Denne debatten er i ferd med å spore ut, synes siste ord var sagt med Tilskuer:
Quote:
men sammen er de dynamitt.

for det er nettop det de er, hadde ikke kalrt oss uten noen av de spillerene som er utpå der, og heller ikke de få som sitter på benken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 23:54 
Grævling

Tilskuer wrote:
.........det var vel derfor venstrebacken til notodden også ble kåret til banens beste.

.....hvor i all verden har Steffenssen blitt kåret til BB i gårsdagens kamp?

Her er hva TA skriver om gårsdagens kamp:

Steffensen ble selv til tider rundspilt av kampens store spiller, John Pelu. Forskjellen på Steffensen - og mange andre - var at han aldri gav opp - og kjempet selv om han møtte overmakten.

- Det var ikke gøy å møte John Pelu i dag?

- Nei, han er en fantastisk god fotballspiller. Jeg mener likevel at vi lagmessig gjorde han bedre enn han er. Når man får ham sulten mot seg 20-30 ganger i løpet av en kamp, så er det klart at gode spillere utnytter det. Når han blir satt opp gang på gang på gang må jeg innrømme at det er relativt kjedelig å spille back.

Lest litt rundt nå, og stort sett alle mener Pelu var kampens store spiller, sammen med han lysluggen Notodden hadde på høyreback (ny fra Bryne). Tydelig at folk har forskjellige måter og "lese" dette spillet på. Selv syns jeg Pleu åpnet gårsdagen litt middels etter en del dårlige avleveringsforsøk, men tok seg kraftig opp utover i kampen. Mot slutten når Notodden kom fremover og det ble "öpna landskap" var han direkte strålende......sammen med både Sylling og Samuelsson.....og som det også er nevt av Janko...Torp var også i går strålende, jobber som en helt hele kampen. Han har virkelig blomstret etter ferien.

Så var også forsvaret strålende i går. Litt kaos i starten, men tok seg sterkt opp......og Månsson var også god.....så tar jeg da også med at Stormoen og Lindau også var gode, samt gutta som ble byttet inn, ja så skulle vel de fleste ha vært nevnt..

...for ikke å si Thomas Berntsen. kan vel heller ikke klage på hans disposisjoner den siste tiden. Nå er det uansett ikke så veldig mange spillere å disponere, så dette kunne vi vel snart styrt alle sammen ;-)

Og en ting til...Brenna var KONGE!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2007, 13:52 
Spiller

Prøvde med min oppsummering av de fem siste målene å vise at Pelu er med på det meste han også- Da blir det håpløst å påstå at han er håpløs!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2007, 14:33 
Kaptein

perslatter wrote:

det jeg er så lei av. er at pelu blir skryti opp i skyene for alt han blir servert på banen. alt det andre gjør på banene, blir gjemt bort pga pelu. Pelu får alltid bra baller og jobbe med. men han bruker opp alt for mange sjanser, som kunne blitt til så mye mer.!!

Er du helt lobotomert? Sorry, men du kan ikke ha noe særlig til spilleforståelse, noe du utrolig nok hevder Pelu mangler. Dersom du er BLIND og har unlatt å observere samtlige Pelu-assists og knallharde (og knallgode) innlegg fra høyrekanten som medspillerne SKAL sette i mål, er det beundringsverdig. Er nesten flaut å svare deg i det hele tatt..

Og nei, litt lovprisning betyr ikke at man forguder spillere ut av dimensjoner. Hva fanden som er galt med å kose seg med ekstreme kvaliteter, for en gangs skyld, i et offensivt Kil-lag?

Pelu skaper ikke alle farligheter, noe som blir godt poengtert i denne tråden.

Men;

La oss nå bare hygge oss over det faktum at man tidvis har internasjonal klasse på en høyrekant i Adecco. Og den klassen spiller for riktig lag, Kil.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2007, 18:05 

Tilskuer wrote:
Er vel forhåpentligvis ingen som syns Pelu er håpløs, for det er han alldeles ikke, han er absolutt en spiller KIL trenger for å hevde seg.
Men han mangler evnen til å skjønne når han kan dra av 2-3 mann og når han skal slå inn eller spille igjennom uten å utfordre i det hele tatt, og det går på spilleforståelse som er nevnt i første innlegg. Når han skjønner dette vil han være en tippeligaspiller av høy klasse.

Pelu står bak det meste av de farlighetene KIL scorer mål på om dagen

Det skal vel sies at Sylling Olsen Har vært sist, nest sist eller vunnet igjen ball og startet angrep på de 5 siste målene KIL har scoret. Så at Pelu står bak det meste av farlighetene KIL scorer på om dagen har jeg vanskelig for skjønne.

Hvis man sammenligner Pelu og Sylling Olsen, siden de spiller på samme plass, så er de vidt forskjellige spillertyper. Pelu går sjelden i takling og dueller, men tar imot baller og lager farlige situasjoner. Sylling Olsen går i takling, vinner dueller og starter angrep med framspill. Ingen av disse spillertypene er viktigere enn den andre, men sammen er de dynamitt.
Men det virker det ikke som folket forstår, verker i aviser eller her inne.
Uten medspillerne får ikke Pelu gjort så mye, og uten Pelu får ikke medspillerne det farlige oppspillspunktet de trenger.
Derfor mener jeg det er feil og hele tiden dra fram Pelu hver gang han scorer et mål eller to. Det ligger mye mer enn Pelu bak et mål, selv om han er sist på ballen oftest denne sesongen. For det er jo nettopp det han er her for, å være sist på ballen. De andre spillerne har andre oppgaver de gjør utmerket bra, men får ikke i nærheten av den samme oppmerksomheten.
Det kan føles urettferdig for de som er ut på banen...
Kunne skrevet til det ikke var plass igjen her, men må i kjøleskapet å jekke en kald en.

herlig innlegg. helt enig. godt og se at noen ser det andre ikke ser! :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2007, 18:09 
Klubbdirektør

Og for vi igjen Berg Hansen nå så. Blir det topp midtbane.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2007, 18:12 

Raggen wrote:
Noen som har påstått dette?

Ingen har som på noen som helst måte har klaget på Sylling, for min egen del så digger jeg gutten, oppofrende som faen, noe jeg liker.

De har en del like ferdigheter, men også en del forskjellige. Men felles for begge er vel det faktum at trolig så og si alle er fornøyd med å ha begge to på bana.

....ser virkelig ingen grunn til å dra dette over til noen diskusjon om "hvem er best av "den og den"!

Ellers så var det faktisk en kar her inne som skribla ned noe om at Pelu var håpløs, + at han slet med noe søvnproblemer pga dette, og ett eller annet med noe "grønt"..........må si jeg ikke fatter hva som er årsaken til å gå så forbanna hardt ut!

he he. bra det er noen som blir irritert. noe jeg har lært er og sette ting litt på spissen. kanskje jeg gikk så forbanna hardt ut. men jeg fikk frem det jeg ville.

og hvis du trur dette var for og diskutere hvem som er best, så har ikke du skjønt det.!! :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2007, 18:18 
Grævling

.....at Pelu er håpløs blir vel å sette ting på spissen ja, da får jeg bare gratulere deg med en sterk åpning her på forumet, så skal jeg prøve å ikke ta alt du kommer med fremover like "alvorlig".

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Aug 2007, 22:40 
Kaptein

perslatter wrote:
he he. bra det er noen som blir irritert. noe jeg har lært er og sette ting litt på spissen. kanskje jeg gikk så forbanna hardt ut. men jeg fikk frem det jeg ville.

og hvis du trur dette var for og diskutere hvem som er best, så har ikke du skjønt det.!! :roll:

For det første så, nei, du fikk ikke frem det du ville, iallefall ikke på en forståelig/fornuftig måte. Å skrive noe direkte dumt er ikke å sette ting på spissen. Men det er flott at andre har fått det frem for deg.

-edit (Materialforvalter) ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Aug 2007, 12:11 
Spiller

Den som bruker tida si på å kritisere Pelu, har definitivt for mye fritid!
Pelu er ingen fullkommen fotballspiller, men det er det jammen meg ingen som spiller i Adecco ligaen som er!
Men Pelu innehar ekstreme kvaliteter som jeg mener at vi KILsupportere bare skal bukke og takke for at vi har mulighet til å se på Gjemselund hver fjortende dag!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Oct 2007, 21:02 
Trener

http://www.origo.no/-/bulletin/show/19924_aarets-kupp

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]