KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 10:56

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: pelu!!!??
PostPosted: 20 Aug 2007, 03:01 

Pelu er håpløs! Har lest litt, alle forguder pelu. Noe jeg ikke gjør! Har vært på noen kamper. og blir helt fra meg. sover faktisk dårlig om natta. har mareritt om at pelu løper og løper. forferdelig. men nok om det.

som jeg sa. har vært på noen kamper og blir grønn av og se på pelu. Han har fart og teknikk. men han klarer ikke og vinne kampen alene. håpløst. det er akkurat som han løper inn i sin egen verden, der det er han og ingen andre. FÅ gutten til og skjønne at det er 10 andre som vil spille fotball også. trur ikke dem kom for og se pelu dribble.

for alle dere der ute som ikke forstår hva jeg mener, så er saken som følgende: Hadde Pelu hatt spilleforståelse, hadde kil skapt mye mer offensivt!! men hadde han hatt det ville han nok spilt i sevilla og ikke KIL! så vi skal kanskje prise oss lykkelige for det....:-) :lol: :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 07:24 
Forumlegende

???

Ingen fotballspiller er perfekt, selv ikke på høyeste nivå (eller på brukbart europeisk som du referer til med tanke på Sevilla)

Og du har kanskje fått med deg at Pelu også leverer assists? At han kommer rundt på kant og leverer gode innlegg ganske ofte?

Pelu er en enormt god Adeccoligapiller, ser ikke bort fra at han hadde klart seg utmerket i Tippeligaen heller.

At KIL har en slik spiller med ekstreme ferdigheter som også tar ganske mange fornuftige valg når han har bevegelse rundt seg, skal vi være sjeleglade for. Den bevegelsen rundt han har ikke alltid vært like god, og da blir det til at han må gjøre ting alene. Men når det er flyt i spillet, når alle de andre også er "med" synes jeg han tar mange gode valg. Det er den eneste KIL silleren som er god nok til enkelte egotripp, la han da få lov! Ville ikke bytta Pelu med NOEN!! Han alene er mannen bak ganske mange poeng denne sesongen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 08:48 
Klubbdirektør

spilleforståelse har han nok. Men det er vel noen av de andre i Kil som mangler det også. Bare se på når han løper ned til linja å legger inn, da er det som regel bare Samulsson som er der inne alene. De andre klarer ikke å være med helt opp. De står som regel å ser på om han for det til eller ikke. Se bare på måla fra kampen i går. Legg merke til at det bare er Peter som er inne i boksen. Dette har skjedd mange ganger i år. Hvis Kill hadde hatt 3-4 stk til inne i boksen hadde nok Kil vunnet et par kamper til på vårparten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 09:32 
Forumlegende

Denne tråden fortjener vel egentlig ikke noe svar, men kalrer ikke å dy meg.
Selvfølgelig er ikke Pelu perfekt, vis meg den spilleren som er det, men har er en av grunnene til at vi i dag ligger på 5. plass på tabellen, med god avstand ned til nedrykksstridsen. Han skal ikke ha den æren alene, Sylling og Torp er nykommere som også har løfta laget, i tilegg til de gammle sliterne som Stormoen, Ryen etc. KIL er et lag og er avhengig av å ha spillere med ulike kvaliteter på banen og Pelu gjør definitivt den jobben han er satt til å gjøre. All ære til hele KIL stallen for flott innsats så langt i sessongen, med unntak av et par arbeidsuhell må jeg si at sessongen ser meget bra ut for øyeblikket ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 10:13 
Grævling

Gud bedre......vi får vel bytte han ut med Ivar Hoff, han påstår jo at han har spilleforståelse i det minste, men nå lever jo også han i "sin egen verden"!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 12:28 

Tja, veit ikke om dere var på kampen jeg. Men så dere hvordan pelu ble god? Første målet: Sylling setter fart på midten, vegg med pelu. sylling blir felt.straffe..
andre målet: sylling får ballen på midten, sender en ball til pelu på andre siden. pelu legger inn uten og skulle drible. samuelsson skårer.
tredje målet: notodden stormer opp. sylling bryter, sender ball på kant til samuelsson som legger inn til pelu. ferdig skåret.

det jeg er så lei av. er at pelu blir skryti opp i skyene for alt han blir servert på banen. alt det andre gjør på banene, blir gjemt bort pga pelu. Pelu får alltid bra baller og jobbe med. men han bruker opp alt for mange sjanser, som kunne blitt til så mye mer.!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 12:49 
Forumlegende

Fotball er en lagsport. Noen er ryddegutter mens andre er kreative. Selvfølgelig må Pelu som alle andre ha hjelp. Er jo 11 mot 11. Det er jo også sånn i lag at noen da får mer "oppmerksomhet" enn andre.

Fotball dreier seg om å gjøre hverandre gode. Og bruke de rette ferdighetene på rett sted. Ryen er en kløpper i midtforsvaret og gjør en innsats som kanskje burde gitt han enda mere ros. Men han hadde neppe gjort det like bra på høyre ving. Akkurat som Pelu trolig ikke ville klart seg like bra som midtstopper. See? Pelu er den beste enkeltspilleren KIL har hatt på mange år. En spiller som alene eller ved hjelp av sine ekstreme ferdigheter kan skape målsjanser av ingenting. Hans ekstreme ferdigheter må også utnyttes av medspillerne. Og det er det de gjør.

Bedømmelsen ut fra en kamp synes jeg er urettferdig. Jeg har sett alle hjemmekampene og noen borte, og jeg må si jeg er imponert over at han aldri har kamper han er "helt borte".

Ingen som har sett en fotball kan bestride at Pelu har ekstreme ferdigheter som ikke så mange andre spillere i Adeccoligaen har. Ferdigheter som gir KIL en ny dimensjon.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 12:51 
Forumlegende

Karlsen wrote:

Bedømmelsen ut fra en kamp synes jeg er urettferdig. Jeg har sett alle hjemmekampene og noen borte, og jeg må si jeg er imponert over at han aldri har kamper han er "helt borte".

Var vel en kamp han var helt borte, husker du 16. Mai ;)

Last edited by mikeb on 20 Aug 2007, 14:30, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 13:32 
Forumlegende

Jeg ser vel også strådstarters innlegg som en tanke om at det er flere på laget som fortjener litt mer ros i forhold.

Det er helt riktig at Pelu roter seg bort ofte. Det er også helt riktig selvsagt at han gjør ekstraordinære ting (seiersmål mot Notodden hjemme, Hønefoss etc).

Pelu var god på sin måte da han kom, men som jeg sa da kunne man ikke bygge lag rundt ham da han var altfor ustabil og for "rotete".

Vi vet det har vært litt rot i år også, men etter siste incident syntes jeg han har blitt en helt annen en. Tross alt var det han som mest skjønte vinnermulighetene mot Mandal ved å jage medspillerne opp mot senter etter målene, mens de andre brukte tid på å klappe hverandre. Det var vel faktisk intelligens og lagfølelse utover alle andre på laget der og da!!!!!

En fare jeg så ved Pelu tidligere var å markere uforståelighet når han ble avblåst. også her har han dempet seg betraktelig. Da kan han unngå en del av disse tullete kortene sine også. Med den fine utviklingen også utover selve ballbehandlingen (om dere skjønner meg), er jeg sikker på at vi ikke har sett på langt nær på sitt beste og giftigste ennå.

Pelu er farligst når han får løpe i midten, og her er Janko litt inne på et poeng, bevegelsen, dersom de andre beveger når han starter lengre løp i midten eller inn mot, kan store rom skapes.

På rene langkontringer (a la 1-0 mot hødd hjemme i 2004) må det nødvendigvis komme få i boksen....men ellers har janko et poeng her at det ofte er få til å ta imot innleggene...

En spiller og peersonlighet som Pelu blir jo lett "yndlingen" - og det er egentlig uungåelig og greitt nok. Det er bare å rose på, men også samtidig ta forhold som trådstarter komme med konstruktivt.

Se ellers på Kamark - en spiller mange /enkelte / noen ofte satte tommelen ned for, men nå en som spiller veldig bra som oftest - og som om dere ikke har sett - er en av de beste å laget til å dra av motspiller opg skaffe seg rom.....

Man er vel noenlunde tilbake til løfterikhet slik de var i de første treningskampene i vinter inne i hallen. Nå skal det vel ikke stikkes under sen stol at rapportene sier at Notodden burde ha ledet ved pause, og da kunne det jo gått galt. Men eieren var viktig fordi det var tett bakover.

Jeg vil hevde at resultatene som Glimt,Molde,Moss og bryne er viktige i høst. Av den grunn at dette er typiske topplag som man i en ny sesong må ta en mot mot om man skal ligge blant de 3.......

På en måte er 1p mot glimt og 1p mot bryne borte bedre enn 1 siere og 1 uavgjort ... påe 1 måte om man skjønner tankegangen --- nå i år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 14:07 
Klubbdirektør

Ikke for å sammenligne a og b laget så har b laget 49 mål på 14 kamper. A laget 29 på 19 kamper. De gangene b laget går i angrep er det som regel 3-4 mann i boksen og 2-3 i retur rommet. Karlsrud er jo med på a laget så hvorfor kan man ikke gjøre noe tilsvarende på a kampene også. Når Pelu har ballen drar han som regel med seg et par forsvarere ut på siden. Da blir det rom i midten med en gang. Men der er vi litt for stillestående enda. Men kanskje det kommer etter hvert.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 14:26 
Forumlegende

Enig Janko. Men jeg mener dette med folk i boksen er vel så mye "trenerstyrt" som spillernes valg. Med det mener jeg:

I et offensivt samhandlingsmønster har alle trenere, særlig topptrenere, krystallklare instrukser for bevegelser når laget har ballen. For eksempel så bør både motsatt ving, spiss, og indreløper (tidligere var det to av dem nå er det bare en) vite eksakt hvor de skal løpe om for eksempel Pelu er i innleggsposisjon på høyrekanten. Hvem løper mot bakerste stolpe? Hvem oppsøker 5 metern foran mål, hvem løper mot fremre stolpe etc. Drillo er vel den som var mest kjent for sånne krystallklare instrukser som ingen turte å bryte.

Andre trenere gir spillerne mer "kreativ frihet" i sine løp, noe som kan medføre lite struktur og flere tilfeldigheter.

Jeg aner ikke hva Berntsen pålegger sin spillere, men det er uansett han og b-lagstrenern som er premissleverandørene for det offensive spillet, og således "bestemmer" antallet spillere i boksen og hvem som løper hvor.

Forøvrig må jeg tillegge at jeg synes KILs a-lag har blitt gradvis bedre også her.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 19:36 
Materialforvalter

Janko wrote:
De gangene b laget går i angrep er det som regel 3-4 mann i boksen og 2-3 i retur rommet. Karlsrud er jo med på a laget så hvorfor kan man ikke gjøre noe tilsvarende på a kampene også. Når Pelu har ballen drar han som regel med seg et par forsvarere ut på siden. Da blir det rom i midten med en gang. Men der er vi litt for stillestående enda. Men kanskje det kommer etter hvert.

Når Pelu mister ballen 9 av 10 ganger, slik som tilfelle på kampen i går, da kan man ikke ha mer enn 1 til 2 mann inne i boksen, hvis man vil unngå farlige kontringer imot. Så at vi er litt stillestånde har vel litt sammenheng med at vi også er redde for å få mål i mot. Selv om forsvaret vårt har vært veldig bra, så kan de ikke rydde alt alene.

Hadde man visst med sikkerhet at feks Pelu kommer til innlegg 9 av 10 ganger blir saken en helt annen, men i går ble Pelu stoppet nesten samtlige ganger han kom og det var vel derfor venstrebacken til notodden også ble kåret til banens beste.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 20:18 
Klubbdirektør

Man vet jo aldri om man kommer forbi eller ikke. Men du verden hvor mange ganger han for inn et innlegg da. Eller når Kamark kommer på overlapp. Men som regel er det 30 m mellom samulesson og resten av Kil laget. Man kan ikke hvere redd for kontringer i mot hver gang man går i angrep. Da vinner man ikke mange kamper. Noen ganger må man ta sjansen for å vinne vet du

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 20:47 
Grævling

Pelu står bak det meste av de farlighetene KIL scorer mål på om dagen, og det klages på at han mister ballen!!??

......du må liksom tørre å prøve skal du nå noen vei. Gutten har ekstreme ferdigheter som bare noen yterst få i hele Adecco'n kan matche.... men vi har altså folk som mener han er håpløs!!!

Ikke fatter jeg hva som er problemet, et lag består av 11 spillere, det er faktisk plass til spillere som Pelu i de fleste lag. I hvert fall i lag som ønsker å spille underholdende, offensivt og spesielt 4-3-3.

Dette tar ikke vekk den heder og ære som andre gutter på laget fortjener, men det er ikke til å komme unna at folk liker å se ekstreme ting utføres på bana. Pelu har stått for en del situasjoner vi ikke har sett maken til på Gjemselund på år og dag, da får det så være at han misser på en og annen finte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Aug 2007, 21:44 
Materialforvalter

Er vel forhåpentligvis ingen som syns Pelu er håpløs, for det er han alldeles ikke, han er absolutt en spiller KIL trenger for å hevde seg.
Men han mangler evnen til å skjønne når han kan dra av 2-3 mann og når han skal slå inn eller spille igjennom uten å utfordre i det hele tatt, og det går på spilleforståelse som er nevnt i første innlegg. Når han skjønner dette vil han være en tippeligaspiller av høy klasse.

Pelu står bak det meste av de farlighetene KIL scorer mål på om dagen

Det skal vel sies at Sylling Olsen Har vært sist, nest sist eller vunnet igjen ball og startet angrep på de 5 siste målene KIL har scoret. Så at Pelu står bak det meste av farlighetene KIL scorer på om dagen har jeg vanskelig for skjønne.
Hvis man sammenligner Pelu og Sylling Olsen, siden de spiller på samme plass, så er de vidt forskjellige spillertyper. Pelu går sjelden i takling og dueller, men tar imot baller og lager farlige situasjoner. Sylling Olsen går i takling, vinner dueller og starter angrep med framspill. Ingen av disse spillertypene er viktigere enn den andre, men sammen er de dynamitt.
Men det virker det ikke som folket forstår, verker i aviser eller her inne.
Uten medspillerne får ikke Pelu gjort så mye, og uten Pelu får ikke medspillerne det farlige oppspillspunktet de trenger.
Derfor mener jeg det er feil og hele tiden dra fram Pelu hver gang han scorer et mål eller to. Det ligger mye mer enn Pelu bak et mål, selv om han er sist på ballen oftest denne sesongen. For det er jo nettopp det han er her for, å være sist på ballen. De andre spillerne har andre oppgaver de gjør utmerket bra, men får ikke i nærheten av den samme oppmerksomheten.
Det kan føles urettferdig for de som er ut på banen...
Kunne skrevet til det ikke var plass igjen her, men må i kjøleskapet å jekke en kald en.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]