KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 14:42

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 13 Aug 2007, 09:03 
Forumlegende

Det er veldig lettvint å rope høyt og klage når ting ikke er så bra, og så holder man kjeft når ting går bra.

Derfor, her kommer litt ros til mannen som har sitt navn i overskrifta på denne tråden:

Jeg synes det nå virkelig begynner å bli fasong på det offensive spillet. Videre har resultatene (minus Hamkam) være gode i det siste. Etter en rotete vårsesong har man nå fått inn kvalitet både defensivt og offensivt. Spillergruppa er god og den utvikler seg gradvis. Laget er nå i ferd med å få ut potensialet sitt. Dermed kan man trygt slå fast at det gjøres mye riktig fra Berntsen og co sin side. Jeg forventer at utviklingen fortsetter. Keep up the good work Berntsen! :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 15 Aug 2007, 10:38 
Forumlegende

Berntsen blogger litt igjen.
http://www.kil.no/trener/

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2007, 06:59 
Klubbdirektør

Leser i avisa at det ikke blir aktuelt å hente noen spillere til Kil. Berntsen har 16 utespillere å rutte med sier han. Ikke mange det. Han for ikke lov av styret å hente inn noen. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor styret godtok å hente inn spillere da vi hadde 20 mann i troppen? Da var dem jo overivrige til å få tak i dem, men ikke nå når vi virkelig trenger dem her. Styret virker litt mot sin hensikt da mener jeg. Er en spiller sykemeldt betaler jo ikke Kil lønn til han. Da kunne man jo brukt de penga på en annen spiller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2007, 08:28 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Leser i avisa at det ikke blir aktuelt å hente noen spillere til Kil. Berntsen har 16 utespillere å rutte med sier han. Ikke mange det. Han for ikke lov av styret å hente inn noen. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor styret godtok å hente inn spillere da vi hadde 20 mann i troppen? Da var dem jo overivrige til å få tak i dem, men ikke nå når vi virkelig trenger dem her. Styret virker litt mot sin hensikt da mener jeg. Er en spiller sykemeldt betaler jo ikke Kil lønn til han. Da kunne man jo brukt de penga på en annen spiller.

Helt enig og man balanser på en knivegg her, det går bra så lenge de 16 vi har nå er skadefrie men får vi to tre sentrale spillere skadde sammtidig så ligger vi jævla tynt an.

Det må jo være det styret satser på at vi ikke skal få en skikkelig skadebombe på flere spillere men da begynner det virkelig å bli vanskelig å finne spillere.

Vi burde ha inn minst to mann som var gode nok til å utfordre de som spiller kampene nå for tiden.

Dem tenker sikkert at nå ligger vi så godt an samt vi ikke rykker ned så de gir vel faen om vi kommer på 12plass eller 4 :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2007, 09:04 
Klubbdirektør

Desto høyere opp på tabell KIL kommer desto mer penger blir det i kassa. Ser ikke ut som om det plager styret nei.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2007, 09:34 
Klubbdirektør

Berntsen har i alle fall flere ganger sagt at han har god kontroll i forhold til hvilke spillere som kan gå inn å forsterke laget. Det kan jo være at disse er billigere å hente etter endt sesong, så vi får håpe at dette da bare er en utsettelse av problemene. Det ville jo vært tragisk hvis styrets naivitet skal føre til at KIL får drøyt en halv million mindre i prispenger på grunn av dårlig tabellpossisjon.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2007, 11:16 
Forumlegende

"Normale" fotballklubber kunne hentet opp egne juniorspillere for å gi bredde i stallen og for eksempel gitt dem proffkontrakt ut sesongen og latt dem få smake på litt på nivået. (Man kan ikke spille Adeccoliga eller Tippeliga uten proffkontrakt) Såvidt jeg har forstått er det i dag flere juniorer som kunne vært aktuelle og som har trent med a-laget. Personlig ville det gledet meg veldig om vi fikk se noen av disse få noen minutter her og der. Men dette er altså helt umulig i KIL Toppfotball.

Grunnene til dette er:

1. Kongsvinger Idretsslag (alliansen) har to fotballag, KIL Fotball og KIL Toppfotball. Som barn og unge ungdommer går spillerne gjennom aldersbestemte lag til de går til "naboklubben" KIL Toppfotball i junioralder. I juniorklassen er det ingen krav om proffkontrakt og dermed er ikke dette noe problem.

2. Problemet med dette er at "moderklubben" skal ha kompensasjon så fort en spiller skriver proffkontrakt som er påkrevd for å kunne spille på a-laget. Moderklubben er altså KIL Fotball. Fordi a-laget til Kongsvinger idrettslag er et annet enn de aldersbetemte må det altså betales kompensasjon mellom to klubber som ligger under samme paraply!! Dermed kvier forståelig nok Toppfotbalen til å tegne proffkontrakt med unge spillere idet dette blir svært kostbart.

At NøFFs regler på dette er helt bak mål er en ting. Men værre er det for en som er genuint opptatt av at det skal produseres gode spillere for å få lokale gutter på a-laget om noen år at de to KIL lagene er
to forskjellige lag! Dette er jo helt bak mål! Vi har da felles interesser for pokker!! Den organiseringen gavner da ingen? Dette er også en viktig grunn til at det de siste årene har vært konflikt mellom toppfotballen og breddefotballen. Enten får disse to sette seg ned å bli enige om hvordan man løser dette, ettersom det bør være et hovedmål for oss som trener yngre lag: Produser a-lagspillere! Ellers får alliansen gå inn å se på organiseringa. Egentlig merkelig at det er lovlig å ha to forskjellige fotballklubber i det samme idrettslaget.

Dette har vært oppe før og nevnt før. Men jeg synes det var på sin plass å ta det opp igjen fordi det ville forenklet ting veldig for Berntsen og co. om man hadde tilgang til lokale juniorspillere uten for store økonomiske innhugg.

PS: Jeg har nå "tatt" organiseringa av dette og problemstillinga. Som fotballtrener i KIL fotball vil jeg for ordens skyld presisere at jeg er likevel selvfølgelig 100% lojal overfor KIL Fotball og har tillit til et stort flertall i sittende styre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Aug 2007, 15:10 
Spiller

..og når klubben i tillegg må lønne juniorer som får proffkontrakt med tusenvis av kr i mnd (er det 5000?) så blir det plutselig for dyrt for mange klubber å satse på unge spillere i NFF sitt fotballnorge. Veeeeldig dumt spør du meg.

I likhet med Karlsen skulle jeg gjerne sett feks Krogh noen minutter på bana i slutten av en kamp, men det har vel KIL ikke råd til. Dessverre!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]