KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 11:42

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Thomas Berntsen ????
PostPosted: 17 Jul 2007, 11:16 
Spiller

leste på glomdalen.no så fikk jeg nesten litt sjokk

For rundt 200.000 kroner skulle jeg hentet tre klassespillere til KIL i høstsesongen. Så godt kontaktnett har jeg, at jeg vet det ville gått, sa Berntsen etter kampen på Fredrikstad Stadion i går kveld.

Hva er det for noe? TRE KLASSESPILLERE i fra 4divisjon?

Hvis man skal ha en klassespiller i adecco ligaen koster den i mellom 1 - 3 millioner kroner

Noen som har synspunkter

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 11:34 
Klubbdirektør

Med klassespillere mener vel Berntsen her spillere som kunne gått rett inn i førsteelveren. Enig at det er et spesielt ordvalg, men jeg kan forstå frustrasjonen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 11:47 
Klubbdirektør

Rød Jævel wrote:
Med klassespillere mener vel Berntsen her spillere som kunne gått rett inn i førsteelveren. Enig at det er et spesielt ordvalg, men jeg kan forstå frustrasjonen.

Det er jo bare helt utrolig men alikevel typisk "styret" å ikke skjønne at dette fort kan ende i 2 div som igjen koster mye mye mer :roll: Hadde laget ligget på en 4-5 plass med mulighet for kvalikk så hadde styret garantert åpnet pengesekken i samme situasjon. Det blir sånn da det sitter en gjeng med sparsomme bønder som skal styre en toppklubb dessverre.At Thomas B kunne styrket laget for en "liten" sum er jeg rimlig sikker på og det er nå vi trenger forsterkninger ikke når vi ligger begravd i sumpa :evil: Jævla supperåd

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 12:43 
Reserve

Supperåd og sparsomme bønder... Det får bli dine karakteristikker, selv om det må være lov å være uenig i styrets og ledelsens prioriteringer. Men det er mange hensyn å ta. Styret har selvsagt sett utviklingen i publikumstallene, og man trenger neppe ha mange års økonomiutdannelse for å skjønne at sviktende inntekter også må få konsekvenser på kostnadssiden. At et nedrykk vil bli langt dyrere er forsåvidt riktig, men spillerinnkjøp er ingen garanti for at nedrykk unngås. Man kan faktisk risikere å sitte enda dypere i driten.

Et annet moment (som jeg tidligere har påpekt) er at KILs ambisjoner om å ta steget helt opp krever satsing på ungt og eget. Denne sesongen - som ble definert som en mellomsesong - bør brukes til å investere for fremtiden, og da kan man ikke fylle opp et lag med leiesoldater på månedsbasis.

Jeg skjønner imidlertid godt Berntsens frustasjon, og hans utsikter til personlig suksess blir begrenset av mangel på midler. Det hjelper lite for ham om KIL investerer i fremtiden, hvis slike investeringer fører til at den sportslige suksessen på kort sikt uteblir i så stor grad at han må gå. Jeg har ikke kompetanse til å betvile hans uttalelser om "klassespillere til 200.000", men når vi ser at ganske gjennomsnittlige TL-spillere går for flere-millionbeløp har jeg mine tvil om at hele regnestykket er tatt med i betraktningen.

Forøvrig kan man også velge å se på dagens utspill i Glåmdalen som mye mer en bønn ovenfor eksterne investorer/sponsorer, enn kritikk av styret.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 12:56 
Klubbdirektør

Kil har ikke så mange unge å bygge et topplag av. Du skriver at man burde invistere for fremtiden. Men hvem skal vi bygge laget rundt. Ser bare 4-5 stk av b laget som kan bli bra nok. Men det er ikke nok. Hvor skal man finne de andre her i distriktet hen. Nå har dem prøvd dette i mange år, men de har falt igjennom nesten alle sammen. Hvis man har planer om opprykk i 2008 må man kjøpe en 3-4 stk som kan heve laget. Skjønner ikke hvorfor styret var så kjepp høye for noen mnd siden og plutselig hører vi ikke et ord om noen ting. De burde komme med et eller annet om hva som kommer til å skje.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 13:04 
Reserve

Jeg er seriøst redd klubben er i ferd med å spare seg til fant.....det vil si 2.divisjon. Det lukter ikke mye tippeligasatsing av dette.
Beklager folkens....Men KIL er per i dag 14 skadefrie. I tillegg er det et faktum at vi er svært avhengig av noen nøkkelspillere. Tar vi bort de 4-5 beste spillerne, f.eks....er det ikke rare laget igjen....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 13:23 
Reserve

Såklart vi trenger forsterkninger for å melde oss på i noen toppkamp i 2008, men jeg snakker først og fremst imot lån på månedsbasis. Og når Berntsen snakker om 200.000 for tre klassespillere er jeg temmelig sikker på at man snakker lån. Det synes ikke jeg er noen god løsning.

"Local lads" er ikke nødvendigvis løsningen, og det er godt mulig det ikke finnes nok talent her på kort sikt. På lang sikt tror jeg en økt lokal tilknytning er en forutsetning for å skape interesse nok til å holde liv i et lag blant top30 i Norge. Men poenget mitt er uansett at dersom vi skal kunne kjempe om et opprykk må vi bygge for fremtiden, og det gjør vi ikke ved å fylle opp med leiesoldater.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 13:43 
Klubbdirektør

enig der ja. Leie er en uting. Tror det hadde hvert bedre å brukt penga på et par kjøp. Synd vi ikke fikk kjøpt Førsund. Å et par til av samme kaliber hadde hvert greit. Men for håpe at vi ikke for et par skader til forda ser det ikke bra ut.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 15:46 
Reserve

kil har flere local lads som er bra nok.. og folk snakker om at det er viktig med lokale gutter, mtp interessen osv.. men da de har muligheten, sier de at det blir for dyrt å hente men.. utdanningskompensasjon, blabla.. skal de få opp dissa gutta, må de betale dette en gang i fremtiden allikevel..tenker på krogh, forfot, knashaug, digerud osv.

syns berntsen formulerer seg svært dårlig i avisa osv. at han, karlsrud eller håpnes kanskje må dra på seg drakta er bare latterlig.. vet at dette er satt litt på spissen men:P det var vel en risiko-sport i seg selv å ansette berntsen!?!? ikke vet jeg

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2007, 17:02 
Klubbdirektør

Jeg synes berntsen er en smule negativ. Hva er dette? En trener som snakker om nedrykk? Snakk om å legge press på spillerne. Synes det er uheldig at vi har en trener som lager problemer ut av ingen ting. Vi er nesten halvveis i sessongen, og ligger så og si midt på. Likevel snakker han om nedrykk. Virker jo ut som han ikke er motivert lenger.

I tillegg er det IKKE pent at han kommer med små negative drypp til styret.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 12:58 
Reserve

Jeg er også skeptisk til Berntsen sine uttalelser. Han er alt for negativ. Hans oppgave er å gjøre det beste ut av det spillermaterialet han har tilgjengelig. Ikke å gå til glåmdalen å syte over manglende spillere og ressurser. Hva tenker spillerne da? Kan umilig være særlig for deres selvtillit i hvert fall.Gjør det beste ut av det du har du

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jul 2007, 01:19 
Forumlegende

Oppdateringer på kil.no
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=731

Berntsen har jo rett i at det er en risiko å ha så få spilleklare spillere i stallen, men det dukker nok opp 1-2 nye fjes før overgangsvinduet stenger ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jul 2007, 11:59 
Klubbdirektør

Skjønner at de kanskje ikke vil røpe for mye til pressen i forhold til hvilke tiltak de jobber med for å matche ambisjonene om tippeligaspill. Men at de "følger 2 juniorspillere nøye" er vel strengt talt ikke et tiltak? Fint at de sier de vil satse på lokale spillere, men jeg kan ikke si jeg ser sammenhengen mellom dette og ambisjonene om å spille i norges øverste divisjon.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jul 2007, 13:36 
Forumlegende

Rød Jævel wrote:
Skjønner at de kanskje ikke vil røpe for mye til pressen i forhold til hvilke tiltak de jobber med for å matche ambisjonene om tippeligaspill. Men at de "følger 2 juniorspillere nøye" er vel strengt talt ikke et tiltak? Fint at de sier de vil satse på lokale spillere, men jeg kan ikke si jeg ser sammenhengen mellom dette og ambisjonene om å spille i norges øverste divisjon.

Jeg tror at de roern litt nå fordi de ser at toget har gått for å nå høyt opp på tabellen i år. De 3 øverste plassene er så godt som utenfor rekkevidde, det beste vi kan oppnå er 4. plass og det gir oss noen kr. i kassa, men forskjellen økonomisk på de midterste plassen er vel ikke så stor. Siden de har behov for å spare penger p.g.a publikumssvikt opptrer de nok litt forsikitg resten av sessongen, men jeg tør å vedde på at det dukker opp en til to nye fjes siden vi helt sikkert kommer til å få mer skader og karantener utover høsten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jul 2007, 21:57 
Forumlegende

Han skal ha ros for å bruke Lindau på en god måte - det gjorde man ikke så mye før. Det er pluss i stor stil.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]