KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 05:59

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 13:21 
Forumlegende

ivo wrote:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/sport_nrk_hedmark_og_oppland/1.2986680

som så ofte er likevel ikke "sannheten / virkeligheten" så enkel som kanskje først antatt.....

Hvis Njøsen og co hadde vært ærlige med forbundet hele veien og innrømt dette med en gang så kanskje man hadde sluppet billigere? Krokodilletårene til Njøsen biter ikke akkurat på meg.

Og alle med litt innsyn i hva som skjer nede på Gjemselund veit vel alle at det også tidligere har skjedd ting dere nede som kan stilles spørsmålstegn ved mht økonomi. Jeg påstår ikke at det har skjedd ulovlige ting overhodet. Men det er noe som heter moral og etikk også... Nok om det.

De 50000 har dem selv dratt på seg, da regner jeg med at de som ahr tatt beslutninger der nede gjør opp også??

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 13:24 
Reserve

Det her får jeg ikke helt til å stemme. Kil tar inn ca 1000 for mye. Hver billett koster så vidt meg bekjent 100 for stå og 120 på sittan. Med litt honør/barn å sånn ca 100 i snitt. Skulle ikke det blir 100 000 i ekstra inntekter da? Skjønner ikke hvorfor Njøsen og co må spinke å spare da bota på 50 000 gjør at de sitter igjen med en "nettogevinst" på 50 000. Eller var det sånn at de tenkte "Jøss 100 000 ekstra, Vi leier Førsund og BKI for dissa penga!" for så å gå på en smell da bota kom? Syns det var helt ok at alle ble sluppet inn. Bra avgjørelse. Det er jeg ikke forstår er hvordan dette skaper så store økonomiske problemer. Hvordan er regnestykket til Njøsen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 13:31 
Klubbdirektør

Nazi-NFF! Pengene går rett i byråkratiet i NøFF. Hadde syntes det var greit med bøter om pengene gikk til breddeidretten.

Etter dette, samt suspensjonen av Berntsen håper jeg noen i supporterklubben lager en "Hater NFF"-banner til helgens kamp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 13:40 
Forumlegende

Mobro wrote:
Det her får jeg ikke helt til å stemme. Kil tar inn ca 1000 for mye. Hver billett koster så vidt meg bekjent 100 for stå og 120 på sittan. Med litt honør/barn å sånn ca 100 i snitt. Skulle ikke det blir 100 000 i ekstra inntekter da? Skjønner ikke hvorfor Njøsen og co må spinke å spare da bota på 50 000 gjør at de sitter igjen med en "nettogevinst" på 50 000. Eller var det sånn at de tenkte "Jøss 100 000 ekstra, Vi leier Førsund og BKI for dissa penga!" for så å gå på en smell da bota kom? Syns det var helt ok at alle ble sluppet inn. Bra avgjørelse. Det er jeg ikke forstår er hvordan dette skaper så store økonomiske problemer. Hvordan er regnestykket til Njøsen?

Interessant spørsmål, for det skal jo vitterlig være 50000 mer enn dem "skulle hatt"!

Last edited by Karlsen on 18 Jul 2007, 13:42, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 13:42 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
Nazi-NFF! Pengene går rett i byråkratiet i NøFF. Hadde syntes det var greit med bøter om pengene gikk til breddeidretten.

Etter dette, samt suspensjonen av Berntsen håper jeg noen i supporterklubben lager en "Hater NFF"-banner til helgens kamp.

Yes, enig!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 14:10 
Klubbdirektør

Jeg får ikke tid..men det er vell flere som har sommerferie her? Jeg jobber hver dag.. sprayboks med maling og et laken.. er ikke værre!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 14:45 
Klubbdirektør

Neil Lennon wrote:

Tror ikke det er så lurt... Kanskje VI får bot på 50'000? :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 16:30 
Karlsen wrote:
Mobro wrote:

Interessant spørsmål, for det skal jo vitterlig være 50000 mer enn dem "skulle hatt"!

En stor del av de 1000 for mye som kom inn, kom gratis inn, så "gevinsten" er langt ifra sååå stor

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 19:52 
Forumlegende

Hhhmmm, med opplysningene fra hedmarksradioen (min link tidligere), både det skriftlige og etter å ha hørt Njøsen der + opplysningene om at mange kom gratis inn - så koker dette ned til at KIL var uheldige og kanskje litt klønete.

Tenk på reaksjonene om man hadde måttet avlyse kampen... For å slippe dette adlød man politiets bestemmelse i en gitt situasjon og akkurat DET bør ingen straffes for. Da er vi på ville veier.

Selvsagt skulle KIL lagt alle kort på bordet med det samme og oppgitt et så korrekt tall som mulig og gitt redegjørelse for hele saken uten nøling.

Mistenker kanskje at de fleste for mange kom gratis inn.
Oppga man rett og slett det faktiske solgte billetter (inklusive avkryssing for sesongkort og forhåndsbestilte)?

Men det hadde neppe hjulpet . bot ville det blitt uansett og sikkert det samme beløpet. Det er nok like håpløst å resonnere med NFF som med en fotoboks på E6 (neida - aldri blitt tatt selv).

Det leie er at KIL kan komme til å framstå som fuskere hvis ikke alle opplysninger blir gitt i forskjellige media...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 20:16 
Grævling

Kan noen si meg hva årsaken er til at det tydelig var mange som slapp inn gratis? Selv om det kom for mange så stoppa vel ikke folka i billettbuene med å ta betalt?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 22:17 
Spiller

Ettersom kongsvinger får bot for og ha mer enn 2750 tilskure, da lurer jeg på hvor mye nybergsund får om det går som de sier i denne artikelen....
Vil tro at det skal være plass til fler folk på gjemselund enn på sundet bana. Der håper dem jo på 4500-5000 tilskuere..... hmmmmmmm
http://www.ostlendingen.no/apps/pbcs.dl ... /707030012

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2007, 23:38 
Spiller

Var vel en god del billetter som ble delt ut til denne kampen i forbindelse med KIL-penn salget.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jul 2007, 07:34 
Forumlegende

Gratisbilletter til en kamp som det lå i kortene at kunne bli utsolgt?? Herregud, det er da 14 andre kamper i løpet av en sesong det kommer 700 stk på....

Men skal ikke si noe mer, bare følge saken.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jul 2007, 07:43 
Forumlegende

De gratis pennbillettene var til 1.hjemmekamp ja.

Synes ikke dette er noen stor sak slik info er kommet fram.
Langt styggere med pissoiret :oops: :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jul 2007, 10:44 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Gratisbilletter til en kamp som det lå i kortene at kunne bli utsolgt?? Herregud, det er da 14 andre kamper i løpet av en sesong det kommer 700 stk på....

Men skal ikke si noe mer, bare følge saken.

Jo, men hvis du går på en gratisbillett vil du sannsynligvis gå på en toppkamp når du har billett til den og ikke slik situasjonen i år er, om den hadde vært spart il Mandalskam.....

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]