KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 06:57

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2007, 01:24 
Forumlegende

En hissig TB tilbake etter ferien.
http://www.kil.no/trener/

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2007, 07:10 
Forumlegende

haha kongelig innlegg av Berntsen!!

Han tar virkelig noe ved roten: spontanitet! Fotball er følelser, det er et sinnsykt kick å stå på en sidelinje og lede sine egne i kamp. Da må man da for pokker godta litt spontanitet?? Terror og forfølgelse av for eksempel dommer er noe annet og kan ikke godtas. Men da hele verden butter imot og figuren i svart demonstrerer at han slett ikke holder nivået så fremkaller det reaksjoner der og da. Naturligvis. Det er da for pokker kun mennesker som står på sidelinja, det være seg Berntsen og Nordlie i Toppfotballen, eller en Karlsen eller hissige Eidskoginger i den bredeste breddefotballen!!

Berntsen lover i sitt PS fortsatt hissige utbrudd når situasjonen tilsier det. Takk Berntsen, du viser at også topptrenere er mennesker! :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2007, 12:29 
Klubbdirektør

Forsåvidt mange ok synspunkter der, men å skrive en så lang artikkel om fjerdedommerne er teite er vel ikke akkurat den mest interessante lesningen for en KIL-Supporter i sommerpausen. I alle fall ikke når hjørnet oppdateres en gang hvert kvartal.

Hva med alle skadene i laget? Planer fremover? Evaluering av arbeid? Trening? Miljøet i gruppa?

Dette er kanskje en litt annen diskusjon, men jeg er faen så lei all oppmerksomheten dårlige dommeravgjørelser gis.
Greit å være engasjert som kil-trener. Det er selvfølgelig bare positivt. Men nå er det 2 uker siden den fatale avgjørelsen i sarpsborg. Greit det ble gjort en feil og dommeren var dårlig. Det får vi ikke gjort noe med, og dommerstanden i norge blir ikke bedre av at samtlige trenere snakker dritt om de etter en kamp hvor ikke ting har gått deres vei. Etter en kamp på tv2 skal det liksom være spennende å sitte å høre på wathne, mini, og han andre løken sitte å snakke møkk om dommerne i en time? For så å lese 5 sider om de samme dårlige dommerne i vg eller dagbladet dagen derpå?

Jeg får egentlig bare mer og mer respekt for de menneskene som faktisk gidder å bli dommere. Det er jo blitt allment akseptert å si omtrent hva du vil om en dommer etter en kamp. De mottar ukentlig hatmeldinger fra idiotiske publikummere, og blir til og med utsatt for drapstrusler. Så vidt jeg vet er vel ikke lønna de får all verden heller.

Nå ble denne meldingen litt lenger enn planlagt, og samtidig litt off-topic. Har litt for lite å gjøre på jobben, men det var godt å få det ut.

Kan jo også legge til at jeg er langt fra fornøyd med dommerne slik de har fremstått både i tippeligaen og adeccoligaen denne sesongen, og dette innlegget er ikke ment som et forsvar mot deres prestasjoner.

Men jeg tror ikke KIL eller andre klubbers plassering på tabellen ligger på dommerens kappe fremfor lagets prestasjoner, selv om det kanskje kan virke sånn slik de blir fremstilt hos trenere og media.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2007, 13:51 
Klubbdirektør

Dommeren har 7.500 kroner per kamp, mens assistentdommerne har 5.000 kroner per kamp.
Ikke dårlig det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2007, 14:03 
Klubbdirektør

Jeg stusset selv over denne evig lange salven mot dommerne etter sommerferien da mye annet er så mye viktigere.
Jeg prøvde å finne noe int om spillere/laget skader om høstsesongen men det sto ikke en dritt?
På meg så virker det uproff/barnslig å måtte tømme dette utover et medium som han bruker så alt alt for sjelden og han bør i det minste skrive noe som er int for oss suportere når han først tar seg så mye tid til å forme et så langt innlegg... Denne episoden ble godt dekket av både radio Kongsvinger og Glåmdalen så det var totalt unødvendig å skrive dette, og det som bekymrer meg mest er at det virker som han har tenkt og irritert seg over dette i hele ferien. Det burde være andre ting som er mye viktigere å tenke på i pausen fra fotballen...

Nei Thomas B dette blir bare et stort MINUS i boka fra meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2007, 14:31 
Forumlegende

Det er greit å bli forbanna på dommern, men i lengden er det ikke dommeravgjørelser som avgjør en sessong.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2007, 22:40 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Jeg stusset selv over denne evig lange salven mot dommerne etter sommerferien da mye annet er så mye viktigere.
Jeg prøvde å finne noe int om spillere/laget skader om høstsesongen men det sto ikke en dritt?
På meg så virker det uproff/barnslig å måtte tømme dette utover et medium som han bruker så alt alt for sjelden og han bør i det minste skrive noe som er int for oss suportere når han først tar seg så mye tid til å forme et så langt innlegg... Denne episoden ble godt dekket av både radio Kongsvinger og Glåmdalen så det var totalt unødvendig å skrive dette, og det som bekymrer meg mest er at det virker som han har tenkt og irritert seg over dette i hele ferien. Det burde være andre ting som er mye viktigere å tenke på i pausen fra fotballen...

Nei Thomas B dette blir bare et stort MINUS i boka fra meg.

Se her får du i pose og sekk ;)
http://www.kil.no/trener/vis.php?id=96

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Jul 2007, 23:05 
Klubbdirektør

Ja etter en mann til mann samtale så tok Thomas B til vettet og kom med ting som var verd å lese :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 26 Jul 2007, 12:00 
Klubbdirektør

Thomas Berntsen har skriblet i bloggen igjen. Denne gangen er han kort og konkret. Synes dette var god lesning og en fin oppfordring til publikum. Håper mange møter opp på søndag, og at mange av disse også blir med til hamar neste søndag!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]