KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 17:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2007, 11:53 
Forumlegende

Vært ute en vinterdag før (antar bare en heter dette og samtidig er dommer)

http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.1186367

Er objektiviteten god nok av supportere til at man si at "at han dømmer mot KIL" eller (gjentatte ganger) har gjort det? Eller ser man fanden ced høylys dag?

Tross alt har han vel over 20 i TL og en juniorlandskamp, så han kan vel ikke ha vært udugelig hele tiden?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2007, 16:42 
Klubbdirektør

Er litt av en dommer dette her ja. Har dømt Kil 6 ganger. Da har det blitt 15 gule og 2 røde til Kil. Siden 14-8-2001 til 1-7-2007 har han dømt 56 kamper og gitt ut 237 gule og 18 røde kort. I de verste kampene har han gitt ut 8 og 9 gule. Gjennomsnitt pr kamp blir 4,7 gule. Det må være rekord av kort utdeling på så få kamper.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2007, 17:03 
Klubbdirektør

Han er glad i kortstokken sin ja.

Og Ivo. Du burde ikke uttale deg om dommeren her da da ikke har sett den kampen (Har du noensinne sett ham dømme?). For greit at de gjør tabber, etc, alle gjør feil, men problemet med denne karen er at han gjør feil hele tiden. Han er rett og slett udugelig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2007, 21:34 
Forumlegende

Som en Djevelens advokat uttaler jeg meg selvfølgelig om dommeren.
Straffa har jeg kommentert.

Når det sies at denne dommeren er udugelig formoder jeg at de som sier det har sett så mange kamper med ham at bevismaterialet er overveldende.

Det var ikke noe skrik etter 2-0 i Molde - men det var kanskje resultatet som dempet det?

Sant nok har det vært en del støy rundt vedkommende, men hva så?
Dersom han er inkompetent tar vel NFF ham vekk.

Uansett er ikke gapestokk det rette midlet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2007, 22:13 
Klubbdirektør

Han fikk ikke mer en 3 poeng på børsen der heller. Dem har vel ikke andre dommere og sette inn tenker jeg. Er vel ikke normalt å dele ut kort i hytt og pine som han har gjort. Han ble vel degradert fra eliteserien og ned i adeccoen. Typisk det når man ikke er god nok høyere opp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 03 Jul 2007, 23:03 
Klubbdirektør

ivo wrote:

Sant nok har det vært en del støy rundt vedkommende, men hva så?
Dersom han er inkompetent tar vel NFF ham vekk.

Og det igjen sier vell hvor inkompetent NøFF er...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Jul 2007, 17:38 
Forumlegende

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=711

Berntsen straffes nå med en kamps utstengelse fordi han som menneske reagerte som ethvert oppegående menneske ville gjort i tilsvarende situasjon.

Mens udugelighet tydeligvis ikke får konsekvenser hos NøFF.

Berntsen: Du er hjertelig velkomme på supporterfeltet mot Hønefoss!:D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Jul 2007, 18:04 
Klubbdirektør

Fy faen og jeg hater de griske pampene i forbundet. De er kun opptatt av noen få ting; egen status, bygge opp en større pengesekk og sitte på og få trynet sitt frem i media.

Jeg har stilt spørsmålet MANGE ganger; Er forbundet faktisk opptatt av å utvikle norsk fotball og norske dommere? Er faktisk forbundet opptatt av fair play og at folk skal like å se fotball.

Er svaret JA på de siste to spørsmålene, så er det første de bør gjøre å fjerne udugelige dommere, og oppheve utvisninger og gule kort dommere har gjort på feil grunnlag.

Fair play hander ikke bare om pent spill, men også om rettferdighet og blant spillere, trenere og ikke minst dommere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Jul 2007, 18:06 
Forumlegende

Merkelig dog at ingen klagde da KIL slo Molde i år - med denne dommeren...

Hva om KIL hadde fått dtrsffe slik...Like høye skrik da?

Det jeg mener er at jeg ikke er overbevist om det helt reelle grunnlaget for gapestokken - utover skuffelse og ditto akkumulert frustrasjon....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Jul 2007, 18:15 
www.kilsk.com

ivo wrote:
Merkelig dog at ingen klagde da KIL slo Molde i år - med denne dommeren...

Merkelig at Sparta supporterne ikke klagde på avgjørelsen..!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Jul 2007, 18:30 
Grævling

OK, jeg kan godt klage litt på han etter kampen i Molde.....som en av få fra Vinger som var tilstede så får jeg vel ta ansvar her....

Krokdal ga Pelu et helt håpløst feilvurdert gult kort, noe som førte til at Pelu måtte stå over kampen mot Bryne. De fleste har vel sett hva denne gutten betyr for vårt angrepsspill, så da er det vel også umulig å spå hva resultatet kunne blitt mot Bryne med Pelu på banen.

Situasjone i Molde var at Pelu stod å venta ved siden av ballen når vi skulle slå et frispark. Kamark kom labbende oppover for å slå frisparket.....da begynner Pelu å bevege seg bort fra ballen, gjør seg vel egentlig rett og slett klar til å legge på sprang da Kamark trolig vil slå ballen til han på frisparket.

Dette klarer Kroksleiven få til at KIL driver med uthalling av tid, kan ikke fatte hva ellers som var grunnen til kortet. Skulle noen fått kort i denne situasjonen så burde det vel heller vært Kamark. Men som er situasjonen, at han venter på Kamark, er noe folk flest får med seg. Med et minimum av spilleforståelse hadde også Kroksleiven forstått dette.....men her er det total mangel på både det ene og det andre!

....da er også Moldekampen "ferdigklaget"!

Ellers......det blir selvfølgelig ikke like høye "skrik" når dommertabber går i favør av eget lag, i hvert fall ikke fra supportere som er mest opptat av at laget skal ta mest mulig poeng. Det hindrer derimot ikke denne kategorien av mennesker fra å også være i stand til å se at mann har vært heldige....og dommeren vil fortsatt være like jævla udugelig uansett om det går i favør eller dissfavør av sitt eget lag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jul 2007, 08:05 
Forumlegende

Skal man avskys så skal man visst det - uansett.

Det er liksom primitivt å henge ut en NAVNGITT person slik på et forum - hvor man hyler opp bare man stiller kritiske spørsmål rundt laget/trener etc.

Men ok - som man måler andre skal man selv måles.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jul 2007, 09:54 
Grævling

....hva er det vi plutselig diskuterer nå?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jul 2007, 11:10 
Forumlegende

Raggen wrote:
....hva er det vi plutselig diskuterer nå?

Ikke annet enn at når man kan gapestokkere så må man også tåle litt selv. Ja, faktisk veldig mye. Da snakker jeg om forhold på forumet, uten å bås-sette enkeltindivider.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jul 2007, 12:10 
Grævling

Fatter ikke helt hva dette har å gjøre med mitt svar ang. Krokdal's dømming i kampen mellom Molde og KIL, men men.....begynner etterhvert å bli en hel del jeg ikke fatter :?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]