KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 06:52

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: KIL - Moss (kamptråd)
PostPosted: 20 Jun 2007, 20:51 
Forumlegende

Like bra å starte denne er kun 4 dager til kamp.

Vi har slitt litt i to kamper nå og det virker som om vi sårt trenger Pelu på banen for å score mål. Det burde jo ikke være nødvendig.
Om Pelu og Sylling ikke er skadefrie til Søndag håper jeg likevel vi legger opp til å spille i vår vanlige 4-3-3 formasjon og ikke eksprimenterer slik vi har gjort i de siste to kampene. Førsund er forsvarsspiller og så lenge vi har skadefri midtbane bør Førsund spille midtstopper. Håper derfor på dette laget på Søndag

Endret: Kom på en bedre idé til lagoppstilling, se lengre ned :)

Last edited by mikeb on 21 Jun 2007, 13:00, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 20:55 
Klubbdirektør

WOW her går det fort gitt men skitt au... 5-0 til KIL 4 mål ved Pelu og et til Peter S etter innlegg fra Pelu.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 12:59 
Forumlegende

Har faktisk ett litt kreativt lagforslag til Søndagens kamp. Har alltid vært stor fan av det Drillo fikk til med Norge på 90 tallet og hvorfor ikke prøve å få inn en liten Flo-passning i angrepsmønstret til KIL.

Månsson er selvskrev i mål.

I forsvarsfireren vil jeg ha følgende: Kamark, Guiomar, Førsund og Smolinski. (Smolinski har vist seg å ha gode krosspassninger og langpassninger, også ett noe upresist, men hardt skudd).

På midtbana vil jeg ha: Berg Hansen, Stormoen og Fremming (evt. Sylling dersom han er skadefri).

På topp skal vi ha Ryen ute på vingen, i midetn Samuelsson og Torp, Pat eller Pelu på den andre kanten. (Helst Pelu)

Ryen har fortid som spiss, god på hodet og kan vinne mange dueller ute på kanten, kan også komme på løp inn i feltet på innlegg fra venstre og score.

Litt kontroversielt lagforslag, men verdt et forsøk.

Mener at Flo passningen var en genistrek i sin tid, før motstanderene begytne å bli oppmerksom på den. I Norge - Brasil kampen i Marseille var den helt avgjørende for at vi vant. Bekkene er ofte ikke like hodesterke som midtstopperne og kommer de høye, lange ballene der i stedet for mot midtspissen så er sjansen større for at vi vinner duellen og kan skape en målsjanse enten ved en heading til medspiller, eller at Ryen får kontroll på ballen og legger innlegg.

Dette skal selvfølgelig ikke være vårt eneste angrepsvåpen, håper på varisjon i angrepsspillet med elegante kombiasjoner ut på kanten, og elegante stikkpassninger gjennom i midten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 13:30 
Forumlegende

Spenstig MikeB:)

Jeg er ihvertfall enig i at man kan hente mye hos Drillo og hans strukturering av lag, hvor han gjorde en kalvbeint gjeng om til fotballspillere for å sette de tpå spissen. Bruke ekstreme ferdigheter.

Mot Moss må vi trille bal hurtig langs bakken. Kombinasjoner mellom indreløpere og vinger på hver sin kant og innlegg på en rettvedt Samuelsson. Jeg vil derfor at to av tre midtbanespillere er indreløper med kun ett anker, Stormoen! Berg Hansen som ene løperen, Torp som andre?

Hadde faktisk vært spennende ås e Lindau som defensivt anker sentralt, noe han vel også prøvde med hell under Skogen. Den ballsikkerheten hans kunne fått tempo i det offensive spillet, og presise både korte og lange pasninger.

Og for å bruke en terminologi jeg selv bruker på mitt lag: Både kantspillere og indreløpere skal løpe som gærne!! Både opp og ned!

Dette skal medføre minst 5 mann inn i boksen ved innleggsmuligheter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 20:40 
Forumlegende

Ryen-trekket ble vel prøvd i en dårligere periode i 2004, blant annet mot Derby, uten at det over tid ble det helt store vel. Det er misbruk av kanskje lagets beste å sette ham ut på siden, etter min mening i alle fall.

Løpe som gale - joda - men iblant løpes det for mye også. Det ser vi på både pasningskvaliteten og avslutningsnøyaktigheten. Så enkelt er det nok ikke.

Mange i boksen er bra, men ofte er det ikke så lett da. Derimot kan innleggskvaliteten økes.

Eks:
Mot LøvHam er i første omgang samme spiller forbi forsvarer og på vei inn i boksen - inne i. pasningen slås etter boka - men ingen er raskt nok på plass eller feilplassert. I slike situasjoner har de lagene som ligger høyt oppe en tendens til å ha spillere som gjør noe kreativt impulsivt der og da.

Systemene er viktige for grunnmuren, men over tid går det best hvor det impulsive er et stort element. Dette er ikke utpreget hos alle spillere, men de må trenes opp i mentalt - få lov til å gjøre mye rart osv.

Selvsagt skal ekstremegenskaper utnyttes mest mulig i balanse med alt annet. Det krever også at trenere bruker tid på hver spiller og bare noen få. Det år ikke.

Som et ekstremt eksempel på å fram det i en spiller.
Da legendariske, nå avdøde Brian Clough, var manager i Nottingham og stjernen Trevor Francis kom fra Birmingham viste Cloughie sin storhet som menneskekjenner.

Francis var England no1 wonderboy - og det hadde nok preget ham litt for mye før han kom dit. Clough måtte få ham ned på jorda og det klarte han fort og Francis fikk vist sitt rette jeg på banen og jekket seg ned.

Foran 1.kamp i taktikkmøte en dag sa Clough til Francis:
Din oppgave er ene og alene å få ballen ut til John Robertson på vingen.
Hvorfor det) - spurte en jo forfjamset Francis.

Clough bare så på ham og sa kort og greitt:
"Fordi John er en mye bedre spiller enn deg."

Francis tok poenget og det ble suksess.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 20:49 
Forumlegende

hehe gamle Clough ja. Han hadde vel sine metoder som ikke er å finne i noen lærebok!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 12:24 
Forumlegende

ivo wrote:
Ryen-trekket ble vel prøvd i en dårligere periode i 2004, blant annet mot Derby, uten at det over tid ble det helt store vel. Det er misbruk av kanskje lagets beste å sette ham ut på siden, etter min mening i alle fall.

Det at man har prøvd ting før er den dårligtse unnskyldningen for å prøve noe en gang til, det blir ikke mye utviklingen om man ikke tør å prøve et mislykket trekk mer enn en gang.

Enig i at Ryen er en av lagets beste, det er også Førsund og jeg mener at de beste bør få spille. Førsund er veldig mye bedre som stopper enn på midtbana, og Ryen har vist at han har kvaliteter på topp så hvorfor ikke prøve?

Tror neppe det blir tilfelle til helga, men jeg skulle veldig gjerne sett hvordan det hadde funka.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 16:59 
Spiller

Lindau som anker er vel ingen genistrek. Han er den lateste og løper definitivt minst. Han er vel ikke akkurat taklingssterk heller. Og at han, som er så glad i ballen, skal bidra til å heve tempoet i pasningsspillet er vel å tru på julenissen.

Mener også det er relativt dumt å bruke Ryen på kanten ettersom han er en strålende stopper for KIL nå. Men for all de, artig med litt nye tanker. Mitt lag, som er litt mer tradisjonelt blir hvis (folk er skadefrie):
Conny (bombe!)
kamark - guoimar - ryen- smolinski

berg hansen - stormoen - Sylling

Torp - Samuelson - Pelu

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 17:08 
Klubbdirektør

Jeg ville ha byttet Stormoen med Førsund. Stormoen er ikke av de raskeste han heller og han er litt for redd for å ødelegge bena. En god pasning har han i ny og ne, men ikke mer heller. Han kommer nok ikke tilbake dit han var for noen år siden.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 19:50 
Forumlegende

Samtidig er en defensiv sentral midtbanespiller svært sentral i ballfordelinga da ballen går langs bakken. Der er Harald (og Lindau) betydelig bedre enn Førsund. Harald har ikke minst hjernen til å se muligheter tidlig og kan forhåpentligvis fore Pelu med noen milimeterpresise pasninger og gjennomspill igjen. Som glasskula viser, jeg har vraka Kamark og Dytta farte til Guiomar ut på backen slik at man virkelig kan ha ei rask høyreside. Arnar tar da stopperplassen, der han er best.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 20:53 
Reserve

Karlsen wrote:
Som glasskula viser, jeg har vraka Kamark og Dytta farte til Guiomar ut på backen slik at man virkelig kan ha ei rask høyreside. Arnar tar da stopperplassen, der han er best.

Vi er ikke uenige. Og vi har satt opp lag uten Pelu og Sylling - de må gjerne gå inn i startoppstillingen begge to hvis de blir klare:

http://kilfotball.blogg.no/1182534982_l ... _moss.html

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 23:48 
Forumlegende

kilfotball.blogg.no wrote:
Karlsen wrote:
Som glasskula viser, jeg har vraka Kamark og Dytta farte til Guiomar ut på backen slik at man virkelig kan ha ei rask høyreside. Arnar tar da stopperplassen, der han er best.

Vi er ikke uenige. Og vi har satt opp lag uten Pelu og Sylling - de må gjerne gå inn i startoppstillingen begge to hvis de blir klare:

Har lagt merke til at bloggen har lagt sin elsk på BKI og foreslår ham i startoppstillingen nok en gang. Jeg syns ikke BKI har vist seg frem så mye siden han kom til KIL og ser gjerne alternativer.
Men kanskje bloggen kunne utdype hva de har sett i BKI som jeg ikke har fått med meg ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jun 2007, 03:19 
Materialforvalter

mikeb wrote:
kilfotball.blogg.no wrote:
Karlsen wrote:

Har lagt merke til at bloggen har lagt sin elsk på BKI og foreslår ham i startoppstillingen nok en gang. Jeg syns ikke BKI har vist seg frem så mye siden han kom til KIL og ser gjerne alternativer.
Men kanskje bloggen kunne utdype hva de har sett i BKI som jeg ikke har fått med meg ;)

Jeg synes Bjarne var positiv før han måtte ut mot LøvHam, helt greit å ha med han i startoppstillingen så lenge man tar forbehold om at vekkerklokkekameratene ikke er tatt med i betraktningen.

Profile  

PostPosted: 24 Jun 2007, 17:01 
Saftblander

BjørnenX wrote:
Hvordan ser den ut nå? Blir en tung kamp og det tror jeg ikke er til Moss sin fordel.

Jeg så Moss mot Hamkam og dem skremmer ingen spør du meg, spiller Kongsvinger mot 90% i dag så bør dette laget slås og nå tror jeg gutta virkelig er sugen på en hjemmeseier. Moss hadde vært hyggelig å slå da de som kjent skryter seg opp lokalt blant de tre beste hvert eneste år men som regel havner midt på tabellen/lenger ned. Jeg måtte smile da Mossetreneren kalte Kongsvinger en klubb som typisk kom til å havne midt på tabellen i år etter alle undskyldingene Kil kommer med på hjemmebanen etter tapene vi har fått i år. Poenget er at Moss er et typisk midt på tabbellen lag og fort havner der og lenger ned da serien ikke er halvspilt engang når nervene når mosseomerådet. Dem ligger godt på tabellen nå men med 2-3 tap så rakner som regel dette laget på lik linje som de siste 5 årene.
Høye på pæra har alltid dette laget vært og jeg håper vi i dag kan sende dem nedover igjen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Jun 2007, 17:07 
Klubbdirektør

Laget http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=697

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]