KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 07:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 20:00 
Forumlegende

Korslund wrote:
Hadde vi liggi på nedrykk, et stykke bak sikker plass, og Pelu, Ryen, Sylling og Berg Hansen hadde vært skadet for resten av sesongen, ja da kunne man ha snakket om storm.

Laget i år er såpass sterkt at hvis det virkelig skulle bli helt alvorlig så skal det kunne greie å løfte seg flere hakk.

Å sparke treneren ville bare gitt uro og kanskje en panikksignering av ny manager..

Det var mye lovord på forumet her etter seiere mot Molde, Raufoss, uavgjort mot Bryne og 5-0 mot Pors. Nå er plutselig alle de som da var dritbra, ikke gode nok. Det tok ikke EN dag å bygge Roma, og med så mange nye spillere i stallen (Startellveren består jo nesten bare av nye spillere) tar det litt tid å få samspill i gruppa.

Resultatene kommer.
I tillegg er det jo høsten som er årstiden da KIL blomstrer ;)

Selvsagt kan resultater komme, men vi har ingen garanti.
Tross alt spilte man treningskamper i antall av en nesten halv sesong.

Nei, men Roma falt nrsten på dag og hovedsaklig fordi emperiet råtnet opp innenfra - hvis vi skal brukde den illustrasjonen.

Selvsagt var det lovord etter kampene - skulle bare mangle om man ikke skulle rose de som gjør det bra. Det er veldig viktig.

Men - og det er et stort men....

Jeg har før sagt at KIL av i dag er i beste fall et middels 1.div. lag. Hvis det er nok for noen er det helt fint. Sannsynligheten er større for at KIL i mange vil fortsette å være det enn å bli et topplag.

Men - skal laget framover må det tåles kritisk søkelys på hvorfor man tross alt ikke gjør det bedre med den antatte beste stallen på år. Tar man kanskje feil slik at stallen er jevnere, men uten så mange med høyere kvaliteter over tid og stabilitet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 20:20 
Grævling

ivo wrote:
Men - skal laget framover må det tåles kritisk søkelys på hvorfor man tross alt ikke gjør det bedre med den antatte beste stallen på år.

.....kritisk søkelys, fra hvem? Noen som har noe konstruktivt å komme med? Og i hvilket fora skal dette meddeles? Her inne?

Bemerkelsesverdig hvor mange som forbeholder seg retten til å kritisere å mene både det ene og det andre om det som foregår i klubben. Mens ingen gidder løfte en finger de gangene de ber om hjelp til ett eller annet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 20:29 
Klubbdirektør

ivo wrote:
mikeb wrote:
For å få litt perspektiv på sakene så har vi etter 12 serierunder de 3 siste sessongene hatt:

Men poenget er at det ikke er bedre med den påståtte bedre stallen.
Å si vi er like bra som de 2 siste årene (om noen sier det da) er vel ikke akkurat plusselementer. Ikke hvis man snakker TL om et år eller to.

Kanskje en mulighet at de andre lagene også har blitt bedre... Poengene sier ikke en døyt om stallen er bedre eller ikke og dette bør ikke være under tvil for de fleste av oss. Å sammenligne statestikk fra år tilbake sier kun evt kun hvordan poengsummen er kontra en tid tilbake. Du skriver alt for mye ivo og hadde du vært en avis så hadde jeg kastet 80% i søpla. Når det gjelder trener debatten så hadde vi 4-5 runder om Skogheim i 06 også og de fleste ville sparke han tilbake til Hamar flere ganger... Vi har ikke spilt halve serien enda og man får heller telle poeng ved halvslutt kontra etter to tap... Å snakke trenerbytte blir like dumt som forrige gang dette ble nevt og dette resulterer kun i negativitet en positivtet. Jeg er piss sur og lei meg når laget mitt taper jeg også men tror nok Korslund sin komentar mulig er det beste som er skrevet denne gangen... "storm i et vannglass" er nok mest passende en masse masse andre innlegg som er skrevet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 21:06 
Forumlegende

Raggen wrote:
ivo wrote:
Men - skal laget framover må det tåles kritisk søkelys på hvorfor man tross alt ikke gjør det bedre med den antatte beste stallen på år.

.....kritisk søkelys, fra hvem? Noen som har noe konstruktivt å komme med? Og i hvilket fora skal dette meddeles? Her inne?

Bemerkelsesverdig hvor mange som forbeholder seg retten til å kritisere å mene både det ene og det andre om det som foregår i klubben. Mens ingen gidder løfte en finger de gangene de ber om hjelp til ett eller annet.

Nei vel - det tåles jo ikke av enkelte at man ikke går i lydig takt - så da får man finne andre steder da og drøfte tanker.

Dette er jo per reklame et forum for å diskutere lagoppstilling, taktikk etc. sies det. Derfor er det merkelig at Raggen går ut slik.
Er skuffelsene så store?

Det er mange måter å undervurdere folk og be folk holde kjeft på - dette var herskerteknikk fra Raggen - av høy klasse.

Hvis Raggens holdninger er klubbens holdninger er KIL et lag som aldri blir noe igjen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 21:23 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
ivo wrote:
mikeb wrote:
For å få litt perspektiv på sakene så har vi etter 12 serierunder de 3 siste sessongene hatt:

Men poenget er at det ikke er bedre med den påståtte bedre stallen.
Å si vi er like bra som de 2 siste årene (om noen sier det da) er vel ikke akkurat plusselementer. Ikke hvis man snakker TL om et år eller to.

Kanskje en mulighet at de andre lagene også har blitt bedre... Poengene sier ikke en døyt om stallen er bedre eller ikke og dette bør ikke være under tvil for de fleste av oss. Å sammenligne statestikk fra år tilbake sier kun evt kun hvordan poengsummen er kontra en tid tilbake. Du skriver alt for mye ivo og hadde du vært en avis så hadde jeg kastet 80% i søpla. Når det gjelder trener debatten så hadde vi 4-5 runder om Skogheim i 06 også og de fleste ville sparke han tilbake til Hamar flere ganger... Vi har ikke spilt halve serien enda og man får heller telle poeng ved halvslutt kontra etter to tap... Å snakke trenerbytte blir like dumt som forrige gang dette ble nevt og dette resulterer kun i negativitet en positivtet. Jeg er piss sur og lei meg når laget mitt taper jeg også men tror nok Korslund sin komentar mulig er det beste som er skrevet denne gangen... "storm i et vannglass" er nok mest passende en masse masse andre innlegg som er skrevet.

Ja vel - du trenger jo ikke å lese det jeg skriver da. Det er frivillig det.

Man bør hele tiden tåle at ting settes under lupen - hvis ikke så kommer man ikke videre. Slik er det med alt i dag - også fotballen. Det er da klinten skilles fra hveten. Så lenge KIL uttrykker mål om TL og mange her klager på at folk ikke kommer på kampene - så er dette her inne faktisk temmelig bleikt i forhold til mange andre plasser.

Det er flere enn meg her som setter spørsmålstegn ved ting. Å indirekte be folk tie er å be folk å ikke engasjere seg. Det er jo flott for en klubb som sliter med publikumstilstrømning. Kanskje derfor det er som det.

Slik er det virkelige liv - vi er forskjellige og den ene er ikke bedre enn den andre.

Selvsagt sier tabellen noe - den sier alltid alt. Den er faktisk det som teller i en serie.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 21:36 
Grævling

Du drar faen meg mye rart ut av noen få linjer!

Kom heller med en forklaring på hva du mener med dette:

"Men - skal laget framover må det tåles kritisk søkelys på hvorfor man tross alt ikke gjør det bedre med den antatte beste stallen på år."

Hvorfor må det tåles et "kritisk søkelys" for å komme seg fremover?

Kan du forklar meg hvordan det i praksis vil føre til fremgang ved at noen har et "kritisk søkelys" på klubben?

Hvor skal disse "kritiske søkelysene" fremføres? Her inne? Via avisen? eller skal det opprettes en egen "komisjon" som har jevnlige møter med klubben?

Og hvem? Er dette noe gud og hvermann kan få lov til å delta på? Eller bør det fortrinnsvis komme fra noen som på en eller annen måte er kvalifisert til å komme med sitt "søkelys"?

Vennligs prøv å gi meg en foklaring på dette, eneste jeg lurer på er egentlig hva faen du mener!

PS! Føler du sterke behov for å diskutere meg eller min person videre på dette forumet så send meg heller et PM. Kan ikke tenke meg at resten av forumets brukere har så stor glede av å lese om dine personlige betraktninger av meg.

MVH

Raggen
Hersker

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 09:22 
Reserve

Quote:

Flott at noen supportere er med å hjelper KIL når det trengs. Selv er jeg ikke i noen dugnadsgjeng. Men det er klart at hvis det er forutsetningen for å kunne skrive om trener, spillere, spillesystem eller andre forhold i klubben, så blir det nok få her inne.

Da får de som står bak diskusjonsformuet sette opp noen kriterier for hvem som kan få delta, og så får det legges inn regler for hva folk for lov til å mene.

Jeg synes ikke det er rart at resultater, eller mangel på dem, diskuteres. Jeg synes heller ikke det er merkelig at folk er kritiske til det treneren og stallen har oppnådd hittil i sesongen på hjemmebane.
Det betyr ikke, som noen tydligvis tror, det samme som å kreve treneren sparket på dagen.

Og det er mulig at noen er fornøyde med en 12. plass i år. Jeg har ikke nok lykkepiller i skapet til det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 09:50 
Grævling

Nei, jeg mener ikke det er noen forutsetning at folk skal måtte bidra på en eller annen måte for å kunne skrive her inne. Skulle bare ønske at de som skriker "høyest" en gang i blandt kommer med forslag til hvordan ting kan gjøres bedre. Generelt virker det til å være veldig mye enklere å kritisere enn å rose.

Ellers har jeg vel bare tatt for meg et konkret utspill som jeg ønsker en forklaring på....denne gangen.

Mange som har gode forslag her inne, men hva blir så gjort videre med disse forslagene?

Vi kan vel ikke forvente at ledelsen i KIL sitter å tråler gjennom dette forumet for å finne gode ideer til hva som bør gjøres, både når det gjelder organiseringen av klubben og oppsett av lag. Det jeg da lurer på er hvordan folk mener ting skal bringes videre? Under Skogheim's regime så var det tydelig bare å ta seg en tur innom Gjemselund for å diskutere det meste av det som skjedde rundt klubben. Vet ikke hvordan dette er i år, med Steen og Berntsen bak "spakene". Men de som har flest og sterkes meninger kunne kanskje undersøke mulighetene?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 22:10 
Forumlegende

Innledning
Ikke helt usannsynlig urimelig tolket ønsket Raggen å stoppe kjeften på de eller nærmere bestemt den som skriker høyest – slik han selv uttrykker det – etter akkumulert irritasjon over vedkommendes negative omfattende kritiserende utspill – som en annen herværende forumist ville kunne ha uttrykt det.

Etter at jeg endog våget å påpeke Raggens kommentar:

- den som bemerkelsesverdig forbeholder seg retten til å kritisere
- den som ikke tar et tak
- den bør komme med noe konkret

som en hersketeknikk for å binde tunge -

ble det i et innlegg konkret forlangt svar. Helt greitt og en ok utfordring.

Sistnevnte tolkning underbygges av Raggen’s svar til Derrek av i dag.

Ikke noe personangrep
Mot Raggen, men vedkommende burde dog i form av både supporterklubbleder og moderator kunne innse og beakte at i form av disse sine posisjoner i tillegg til å være både profilert og respektert – ikke opptre med overraskelse om at konteksten i sine setninger kan oppfattes som en klar hentydning til at nok – er – nok. Dette vil kunne få forumister til å være redd for å si sin mening når denne er eller kan oppfattes som krass.

Om Forumet
Både Raggen og jeg vet at ingen på forumet verken kan eller skal styre klubben eller laguttak eller spillestil – i så fall kunne vi tre inn i deres jobber helt og fullt. Men det betyr likevel ikke verken engasjement eller sterke meninger.

Likevel snakker vi ikke her det være seg indremedisin eller hjernekirurgi, emner legfolk neppe har kunnskap nok om.

Derimot er fotball og det lokale laget noe som engasjerer og ikke noen eksakt vitenskap hvor både genuin interesse og erfaring ofte kan være lik bra som et akademisk diplom. Dessuten spiller følelser inn og dette ofte i forskjellig grad. Det akademiske diplomet er i det virkelige livet ofte, ja ofte, mer imponerende som pynt enn virkeighet.

Av slike grunner er fotballen et tema hvor man ofte bruker både kratige uttrykk og mange uttrykk og man har både klare og uklare meninger. Derav vil det komme både per generell definisjon både positive og negative utspill.

Postive og rosende innspill er viktige og bør være en naturlig del av engasjement. Kritikk / påpeking vil ofte oppfattes som negativt og iblant som illojalitet. Men….

• det trenger ikke være annet enn engasjement og bør ikke, slik flere kan synes å mene være av negativ karakter selv om den er mer av typen ris
• rundt en klubb som uttrykker toppfotball som mål bør det ikke skremme noen
• forumet har ofte en klar negativ innstilling til folk i distriktet for dårlig oppslutning og bør derfor heller ikke klage over at klubb / lag / ledelse ”kritiseres”
• deltar man på et forum må man forvente mye man selv ikke liker

Man kan dog snu på alt dette og si at forumet er et sted for kun kollektiv oppmuntring av sekterisk art.

Forslag
Som nevnt under forrige overskrift kan og skal ingen av oss bestemme, men det er ingen hindring for at man kan i tillegg til forumets daglige tralt ha en spalte på samme sted som glasskula som med jevne / ujevne mellomrom på en måte uttrykker forumets eller supporterklubbens syn på saker og ting som diskuteres her inne / viktige tema som bør tas når det føles nødvendig.

Spalten kan ta opp for eksempel – generelt sett:
- ros til laget / trener etc. når det er på sin plass
- laguttak over tid / bruk av spillere rett eller feil over tid
- ting og tang man ellers er fornøyd med og misfornøyd med
- etc etc etc.

I dag har man Glasskula som en aperitiff til kampen, men egentlig ikke noe mer. En som nevnt spalte kunne komme i tillegg.

Som en start på kommunikasjon kunne spaltens innhold mailes til aktuelle i KIL samtidig som den legges ut. På den måten viser SK en mening som ting og tang mot klubben og laget. Dette er etter min mening en videreutvikling av kick-offet mellom klubb og supportere. En slags ”Klar tale”. Slik forsterkes båndene mellom lag og supportere.

Et gammelt utsagn sier at ”den man elsker tukter man”. Nå er det ikke meningen å tukte eller ta over, men ha klar tale. Så får lag/klubb/ledelse takle det som de vil.

Naturlig nok skal ikke dette overdrives ved ”offisielle” utsagn i tide og utide, men ved behov og ellers kanskje etter en slags mal.

Når det gjelder hvem som skal utgjøre ”kommisjonen” som Raggen kanskje kalte det, så kan kanskje dette bestemmes ved valg i SK. Tror vel at en del personer er mer naturlige enn andre, for å si det sånn.

Mandatet er de valgte i sin egen kraft og selvsagt med bruk av å oppfange meninger hos andre i SK.

Jeg avgrenser dette til medlemmer av SK da dette faller naturlig etter min mening. Den offisielle SK er klubben / lagets viktigste støtte og vokter fotballmessig sett.

Alt dette om det hadde eksistert vil selvsagt ikke erstatte alles og alle meninger fra forumets brukere. Det vil jo fortsatt i minst like stor grad være livsnerven og ryggraden for kilsk.com.

Epilog eller fra Olympen til den Tarpeiske klippe
Her har jeg i alle fall tatt utfordringen fra Raggen og etter noenlunde beste evne og inspirasjon prøvd noe. Uansett hvor latterliggjort det vil bli gjort – anser jeg dog meg selv å ha for å ha prøvd noe -og ikke bare klage på andres deltakelse her inne.

Lykke til uansett!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 22:14 
Klubbdirektør

Gode gud....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 22 Jun 2007, 23:39 
Materialforvalter

Korslund wrote:
Gode gud....

Amen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jun 2007, 09:48 
Forumlegende

Denne tråden begynner "så smått" å bli moden for stenging.

På generelt grunnlag synes jeg vi bør ha takhøyde så lenge det ikke blir personsjikane, drittslenging mot andre brukere eller trener/spillere eller ting som bryter med norsk lov.

Og det finnes like mange forskjellige meninger om fotball som det finnes supportere. Og akkurat like mange forskjellige personligheter.

Noen er kritiske, andre er positive, noen er negative, noen er "runde" i sine meninger osv. Fordi ethvert individ er forskjellig.

Noen formulerer seg "rølpete":P Noen nøkternt, noen har humor og snert i sine innlegg, noen uttaler seg kort, noen legger ut i det vide og breie osv. Fordi vi er forskjellige individer.

Men vi er alle KIL supportere

Bør supportere har rett til å uttale seg om alt som skjer rundt laget?
Jeg mener JA! Foran hver kamp kommer uttallige forumbrukere med forslag til lag og formasjoner, Glasskula og Bloggen mener som regel noe om dette, og dette diskuteres flittig. Selv om dette er Berntsen og co. sin jobb! Berntsen har mandatet til å utføre dette, og også kompetansen. Men det fritar ikke andre fra å mene noe om dette. Fordi vi bryr oss.

Etter tapt kamp mener noen at vi har hatt uflaks, noen kan mene at det var feil formasjon, noen roper på slurv, feil valg av spillere etc. Og alle som er KIL supportere er "kvalifiserte" til å mene noe om dette. Mens etter seier er alle her inne jævla happy:D Da har man ikke så mye å diskutere, men alle bør kanskje være flinkere til å rose.

Jeg veit at under kamp så støtter alle her inne de til enhver tid 11 røde (hmm..10 røde og en grønn) som er på bana. Uansett hvor forskjellige vi er.

Så, jeg avslutter med en bønn om toleranse for forskjellige personer, uenighet tas på sak. Vi er alle røde!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jun 2007, 12:06 
Forumlegende

Raggen – supporterklubbens leder og profilert bruker -

krevde / ønsket sterkt svar av Ivo - meg.
Den som roper om svar får svar. Det var selvsagt ikke det man ønsket og overrasket.

"""
Avsnitt + 1 setning fjernet av ivo grunnet mulig misforståelse. Setning + avsnitt beklages grunnet mulig misforståelse.
"""

I tillegg til Karlsens svar på mitt innlegg til Raggen (merkelig måte) regner jeg med kommentarer om alt fra Raggen da jeg svarte på hans krav.

Resten gjelder Karlsens kommentar. Det står ved lag:

Uansett er rekkeølgen:
Svar kreves – svar gis – feil at det ble svart

Dette er ene og alene hersketeknikker og skuespill fra forumets moderatorer – velkjente og vanligvis effektive måter å løse problemer på – med ris bak speilet.

Sitat fra bruker Karlsens innlegg:
” Denne tråden begynner "så smått" å bli moden for stenging.

På generelt grunnlag synes jeg vi bør ha takhøyde så lenge det ikke blir personsjikane, drittslenging mot andre brukere eller trener/spillere eller ting som bryter med norsk lov.

Her er ikke snakk om sjikane eller drittslenging. Men klare svar og forhold.

Karlsens tryllestav hver gang noe ikke likes – er trussel om eller effektuering av trådstenging.
Å kvele ting vekk er metoder brukt av systemer det altså likevel er greitt å sammenlikne seg med.
Liker man det derimot kan nærmest alt uttrykkes kan det se ut til.

Jeg synes faktisk det er ganske morsomt – nærmest en komedie i beste Holberg-stil.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jun 2007, 13:02 
Forumlegende

Du misforstår Ivo. Tråden omhandler kampen Sogndal-KIL. Man har mildt sagt (undertegnede inkludert) sporet av det temaet.

Og det er jo nettopp det jeg sier i den forrige tråden min, faktisk til forsvar for både Raggen og Ivo: Her er toleransen viktigst! Jeg henviser mer til uttrykk som "gode gud etc" som svar på Ivos innlegg, at ikke bruk "gode gud" etc, aksepter at folk har forskjellige meninger.

Nei ikke vær så nærtagende Ivo, mitt forrige innlegg støtter også ditt ståsted og er således objektivt. Jeg har heller ikke på noen måte antydet at du Ivo eller andre her inne er sjikanøse. Jeg snakker på generelt grunnlag.

Ivo og Raggen har begge like stor rett til å diskutere med hverandre på de premissene som foreligger i debatten.

Jeg tar personlig sterk avstand fra hersketeknikker. Mitt forrige inlegg var ikke ment som bruk av hersketeknikker eller noe.

Les det en gang til du Ivo, jeg snakker like mye "mot" Raggen, deg, meg og alle andre der.

Poenget er at tråden omhandler Sogndal-KIL!! Dersom noen personer ønsker en debatt om takhøyden på forumet her, værsågod! Men lag da en egen tråd på dette.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 23 Jun 2007, 16:55 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Du misforstår Ivo. Tråden omhandler kampen Sogndal-KIL. Man har mildt sagt (undertegnede inkludert) sporet av det temaet.

Og det er jo nettopp det jeg sier i den forrige tråden min, faktisk til forsvar for både Raggen og Ivo: Her er toleransen viktigst! Jeg henviser mer til uttrykk som "gode gud etc" som svar på Ivos innlegg, at ikke bruk "gode gud" etc, aksepter at folk har forskjellige meninger.

Nei ikke vær så nærtagende Ivo, mitt forrige innlegg støtter også ditt ståsted og er således objektivt. Jeg har heller ikke på noen måte antydet at du Ivo eller andre her inne er sjikanøse. Jeg snakker på generelt grunnlag.

Ivo og Raggen har begge like stor rett til å diskutere med hverandre på de premissene som foreligger i debatten.

Jeg tar personlig sterk avstand fra hersketeknikker. Mitt forrige inlegg var ikke ment som bruk av hersketeknikker eller noe.

Les det en gang til du Ivo, jeg snakker like mye "mot" Raggen, deg, meg og alle andre der.

Poenget er at tråden omhandler Sogndal-KIL!! Dersom noen personer ønsker en debatt om takhøyden på forumet her, værsågod! Men lag da en egen tråd på dette.

He he - en lang treningstur i regnet har vel kjølt meg ned.

Jeg har ingen problemer med å kjøpe ditt poeng her.

Ok, jeg er vant til harde tak både her og der så dette går bra. På den annen side tar jeg selvkritikk for å kunne være noe krass og gå lenger enn de fleste med det meste.

Dette er sikkert et forum med mange yngre også slik at vi nok bør tenke oss om 2 ganger før vi fyrer vilt.

Poenget er at alle utfordringer tirrer og er spennende!

Så fikk i alle fall Raggen og co overvære sogndal-kil for siste gang som saft- og syltetøylaget. Neste år er det sparebank (vest) som blir sjefsponsor. Da får de flere penger - skrekk.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]