KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 10:26

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 12:15 
Forumlegende

Det er flott at den sportslige ledelse ikke har handlingsvegring men hele tiden jakter nye spillere og faktisk får spillere hit.

Jeg også vil at vi skal gi trenerne litt mer tid. Som nevnt tidligere, vi har gode muligheter for mange poeng de neste fire kampene.

MikeB: Flott at du "roer gemyttene" litt. Men det du sier om å drille et offensivt spill er jeg både enig og uenig i. Selvsagt skal man ha et offensivt mønster. Men å starte med det i juni?? Da er man 6 måneder for seint ute. Sånt må være drillet og ferdigspikret til sesongstart med krystallklare instrukser i forhold til oppspill og bevegelse uten ball. Og selvsagt må det legges inn en plan B og C. Det går fint an uten å mæle ballen høyt mot en enslig spiss når det butter imot.
4-3-3 må brukes hjemme (4-4-2 ville vært det ideelle med stallen vi har) og det må drilles hardt, ikke være noen tvil om hvordan man beveger seg i forskjellige situasjoner. 4-2-3-1 har fungert bra borte, flott, fortsett med den!

Men denne saken er veldig grei. Tap mot Moss med vilje til å angripe og vilje til å ta løp uten ball skal jeg leve bra med. Rett og slett gi dem kamp. Tap mot Moss med samme stillstanden og tafatthet som mot Løv/Ham lever jeg ikke fullt så bra med. Men det er heller ikke tema. Tar det som en selvfølge at man hever seg i neste kamp. Og klarer man det er det lite å si på både trenerteam og spillere. Gleder meg til Moss allerede:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 12:48 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Det er flott at den sportslige ledelse ikke har handlingsvegring men hele tiden jakter nye spillere og faktisk får spillere hit.

Jeg også vil at vi skal gi trenerne litt mer tid. Som nevnt tidligere, vi har gode muligheter for mange poeng de neste fire kampene.

MikeB: Flott at du "roer gemyttene" litt. Men det du sier om å drille et offensivt spill er jeg både enig og uenig i. Selvsagt skal man ha et offensivt mønster. Men å starte med det i juni?? Da er man 6 måneder for seint ute. Sånt må være drillet og ferdigspikret til sesongstart med krystallklare instrukser i forhold til oppspill og bevegelse uten ball. Og selvsagt må det legges inn en plan B og C. Det går fint an uten å mæle ballen høyt mot en enslig spiss når det butter imot.
4-3-3 må brukes hjemme (4-4-2 ville vært det ideelle med stallen vi har) og det må drilles hardt, ikke være noen tvil om hvordan man beveger seg i forskjellige situasjoner. 4-2-3-1 har fungert bra borte, flott, fortsett med den!

Men denne saken er veldig grei. Tap mot Moss med vilje til å angripe og vilje til å ta løp uten ball skal jeg leve bra med. Rett og slett gi dem kamp. Tap mot Moss med samme stillstanden og tafatthet som mot Løv/Ham lever jeg ikke fullt så bra med. Men det er heller ikke tema. Tar det som en selvfølge at man hever seg i neste kamp. Og klarer man det er det lite å si på både trenerteam og spillere. Gleder meg til Moss allerede:)

Både det offensive og defenive spillet bør jo drilles og vidreutvikles hele tiden, selvfølgelig bør det faste mønstret være innarbeidet i god til før sessongstart, men når man ser at noe ikke funker må man ha guts til å prøve ulike ting. På den andre siden har jeg alltid tvilt på hvorvist man lykkes av å endre formasjon / spillestil etter motstanderen, forsøker man å fokusere på eget spill hele tiden lykkes man etter min opfattning oftere. Vet at du ikke er uenig i dette da du selv har etterlyst evnen til å være noe mer kreativ i det offensive spillet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 12:55 
Forumlegende

mikeb wrote:
Jeg har ikke noe tro på å sparke treneren, er målsettningen opprykk innen 2009 så trenger vi kontinuitet og gi laget ro til å bygge opp det som trengs for å rykke opp neste sessong. Havner de på en 8,10 eller 12 plass denne sessongen fordi de må forsøke å finne ut av hvordan de skal sette sammen lag og formasjoner, samt finne ut hva som mangler så er det greit.

)

Vakkert - men naivt. 2007 er testeåret som gjør oss nærmest uslåelige i 2009, mens andre lag som ikke klarte det i år står på stedet hvil neste år.

KIL - et av lavbudsjettslagene i 1.div kan ikke tenke slik. Utvides TL fra 2009 og det blir lettere å rykke opp - vil de med midler satse enda mere og forskjellen blir enda større. Det spilles fotball utenfor Kongsvinger også.

Berntsen uttalte at de burde kunne være blant de 5 i år. Det er et faktum.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 13:03 
Forumlegende

ivo wrote:

Vakkert - men naivt. 2007 er testeåret som gjør oss nærmest uslåelige i 2009, mens andre lag som ikke klarte det i år står på stedet hvil neste år.

KIL - et av lavbudsjettslagene i 1.div kan ikke tenke slik. Utvides TL fra 2009 og det blir lettere å rykke opp - vil de med midler satse enda mere og forskjellen blir enda større. Det spilles fotball utenfor Kongsvinger også.

tror ikke vi blir uslåelige neste sessong eller sessongen deretter, men jeg har tro på at man må utvikles over tid for å få til noe med små ressurser.
Hadde Skogheim fortsatt så hadde årets resultater vært mer katastrofale. Men siden både Berntsen og over halve laget er realtivt nye spillere, er jeg overbevist over at vi trenger denne sessongen til å utvikle oss på dersom målet om opprykk skal være noenlunde realistisk. Tror ikke at en 4. plass i år automatisk fører oss opp på kvallik eller opprykksplass neste år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 13:05 
Forumlegende

mikeb wrote:
ivo wrote:

tror ikke vi blir uslåelige neste sessong eller sessongen deretter, men jeg har tro på at man må utvikles over tid for å få til noe med små ressurser.
Hadde Skogheim fortsatt så hadde årets resultater vært mer katastrofale. Men siden både Berntsen og over halve laget er realtivt nye spillere, er jeg overbevist over at vi trenger denne sessongen til å utvikle oss på dersom målet om opprykk skal være noenlunde realistisk. Tror ikke at en 4. plass i år automatisk fører oss opp på kvallik eller opprykksplass neste år.

jo jo, men etter 6mnd synesange det bare er rot.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 13:19 
Forumlegende

mikeb wrote:
Både det offensive og defenive spillet bør jo drilles og vidreutvikles hele tiden, selvfølgelig bør det faste mønstret være innarbeidet i god til før sessongstart, men når man ser at noe ikke funker må man ha guts til å prøve ulike ting. På den andre siden har jeg alltid tvilt på hvorvist man lykkes av å endre formasjon / spillestil etter motstanderen, forsøker man å fokusere på eget spill hele tiden lykkes man etter min opfattning oftere. Vet at du ikke er uenig i dette da du selv har etterlyst evnen til å være noe mer kreativ i det offensive spillet.

Ja vi er veldig enige egentlig. Jeg liker sånne typer som Tom Nordlie som har et krystallklart offensivt spill som han kjører på med selv om det butter imot iblant. Han har sin filosofi han er meget tro mot. Det kommer til å fungere bedre og bedre for Nordlie med den stilen hans. Litt fleksibilitet må man være åpen for innimellom ja. Men det er nok veldig greit å være for eksmepel indreløper hos Tom Nordlie. Han vet helt sikkert hva han skal gjøre både med og uten ball både offensivt og defensivt. Men som sagt, jeg regner med å se mønster og vilje mot Moss. Men sånne spillestilsdebatter får man ikke diskutert nok i det dette er et meget interessant tema:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 13:22 
Forumlegende

ivo wrote:
jo jo, men etter 6mnd synesange det bare er rot.

og det har man full rett til å syns, jeg er også misfornøyd når vi taper mot Løv Ham, Mandalskameratene, og i fjor mot Sparta to ganger. Men jeg gjør ikke opp status og roper om å sparke trenneren etter 12 kamper når vi har hatt blanda resultater, hadde vi kun hatt tap, og laget hadde spilt ræva i alle kampene så langt så mulig at til og med jeg hadde blitt pessimist, men i fotball er det ingen vits å se seg bakover, det eneste vi må fokusere på er hvordan vi skal bli bedre i de neste kampene for det er det vi kan gjøre noe med.

(Burde nesten jobba som fotballtrener jeg, renner jo over med floskeler her ;) )

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 13:37 
Forumlegende

mikeb wrote:
(Burde nesten jobba som fotballtrener jeg, renner jo over med floskeler her ;) )

Hehe, bra sagt. Det deilige med å være trener i breddefotballen er at man mener litt for mye om sånt vi diskuterer nå. Så dra deg inn som trener og kom ut igjen som en sånn en som mener han har svaret på alt..hehe. Derfor jeg er i overkant påståelig som regel:P Thomas Berntsen kan helt sikkert diskutere mine fotballteorier sønder og sammen lekende lett. Men jeg har alltid rett for det! Selv om det ikke finnes fasitsvar i fotball:P Så, ja takk til enda flere påståelige supportere som har fasiten på hvordan KIL bør spille ..hehe.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 13:50 
Klubbdirektør

Storm i vannglass!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 14:39 
Forumlegende

Korslund wrote:
Storm i vannglass!!!

Men når er det virkelig storm da?

Dersom en plass etter nesten halvspilt serie, like over nedrykk er greitt nok, så er det greitt for de som synes det. Man skal jo være i TL i 2009, så man får jo passe seg da.

Hva tilsier at laget blir bedre utover? De har jo trent og spilt sammen siden nyttår...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 14:51 
Klubbdirektør

Hadde vi liggi på nedrykk, et stykke bak sikker plass, og Pelu, Ryen, Sylling og Berg Hansen hadde vært skadet for resten av sesongen, ja da kunne man ha snakket om storm.

Laget i år er såpass sterkt at hvis det virkelig skulle bli helt alvorlig så skal det kunne greie å løfte seg flere hakk.

Å sparke treneren ville bare gitt uro og kanskje en panikksignering av ny manager..

Det var mye lovord på forumet her etter seiere mot Molde, Raufoss, uavgjort mot Bryne og 5-0 mot Pors. Nå er plutselig alle de som da var dritbra, ikke gode nok. Det tok ikke EN dag å bygge Roma, og med så mange nye spillere i stallen (Startellveren består jo nesten bare av nye spillere) tar det litt tid å få samspill i gruppa.

Resultatene kommer.
I tillegg er det jo høsten som er årstiden da KIL blomstrer ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 15:03 
Forumlegende

For å få litt perspektiv på sakene så har vi etter 12 serierunder de 3 siste sessongene hatt:

2006: 16 poeng
2005: 14 poeng
2004: 23 poeng

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 16:12 
Klubbdirektør

Korslund wrote:
Hadde vi liggi på nedrykk, et stykke bak sikker plass, og Pelu, Ryen, Sylling og Berg Hansen hadde vært skadet for resten av sesongen, ja da kunne man ha snakket om storm.

Laget i år er såpass sterkt at hvis det virkelig skulle bli helt alvorlig så skal det kunne greie å løfte seg flere hakk.

Å sparke treneren ville bare gitt uro og kanskje en panikksignering av ny manager..

Det var mye lovord på forumet her etter seiere mot Molde, Raufoss, uavgjort mot Bryne og 5-0 mot Pors. Nå er plutselig alle de som da var dritbra, ikke gode nok. Det tok ikke EN dag å bygge Roma, og med så mange nye spillere i stallen (Startellveren består jo nesten bare av nye spillere) tar det litt tid å få samspill i gruppa.

Resultatene kommer.
I tillegg er det jo høsten som er årstiden da KIL blomstrer ;)
Se hvordan det gikk med Bryne med ny trener. Han la bare om spileestilen og så vips vant dem med en gang. Stallen er nok ikke så god som vi vil ha det til. Det ser vi jo så fort Sylling og Pelu er borte det. Det er ingen til å fylle disse rollene på benken i dag. Det må vi bare innse. Bra lag til å holde seg midt på tabellen er det, men ikke mer heller. 1 tap til så ligger vi på nedrykk. Da begynner panikken å spre seg i stallen. Nå har de trent i 6 mnd og er ikke samspilt enda. Hvor lang tid trenger man til det? Dem trener tross alt sammen hver eneste dag og burde hvert samspilte nå vel.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 18:50 
Forumlegende

Janko wrote:
Nå har de trent i 6 mnd og er ikke samspilt enda. Hvor lang tid trenger man til det? Dem trener tross alt sammen hver eneste dag og burde hvert samspilte nå vel.

Å påstå at laget ikke er samspilt er ganske drøyt, de to siste kampene har man måttet gjort ommrokkeringer på laget p.g.a skader på nøkkelspillere og de rokkeringene har ikke vært vellykket, men jeg har da sett et samspilt KIL lag i flere kamper i år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 19:52 
Forumlegende

mikeb wrote:
For å få litt perspektiv på sakene så har vi etter 12 serierunder de 3 siste sessongene hatt:

2006: 16 poeng
2005: 14 poeng
2004: 23 poeng

Sammenliknet med 2005 og 2006 kan vi da faktisk fastslå at stallen ikke er bedre enn de 2 siste årene - eller at man klarer ikke å få det man skulle ut av den.

Alle lag har skader og suspensjoner og flere av lagene har vel en del nye, så så langt er tendensen ikke så bra. 2005 og 2006 var jo år med mye rot de også på en måte.

Men poenget er at det ikke er bedre med den påståtte bedre stallen.
Å si vi er like bra som de 2 siste årene (om noen sier det da) er vel ikke akkurat plusselementer. Ikke hvis man snakker TL om et år eller to.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]