KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 06:39

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 20:16 
Klubbdirektør

Dårlig kamp idag av både KIL og Løv/Ham. Kan vel egentlig ikke si at dommertrioen hadde en god kamp heller. Den kvinnelige linjedommeren var flere ganger på jordet, og visste omtrent ikke hvor hun var..

Men det er ikke pga dommerne at KIL tapte idag (hvis vi ser bort ifra en mulig situasjon hvor Førsund kanskje ble snytt for straffe).

......Og nå hadde vi en gedigen sjanse til å klatre litt innpå topplagene i Adeccoligaen... Er jo egentlig litt for typisk KIL at man selv skal rote vekk poeng da.

Trøsta for være at jeg tror at KIL hadde vunnet idag hvis Pelu og/eller Sylling hadde vært på banen. For vi trenger fart på topp. Det var det vel ikke så veldig mye av idag. Forresten bør en skadefri Berg Hansen være med fra start!!! :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 20:24 
Forumlegende

Jeg har en ting å si om dagens kamp:

FEIGT!!!

Tre gode grunner til at dette var FEIGT kommer her:
1. Man legger seg bakpå på hjemmebane mot en nedrykkskandidat. Presshøyden er ofte ved midtstreken! Noen ganger faktisk godt inne på egen halvdel!!! På hjemmebane. Mot et møkkalag.

Ansvarlige(e): De som bestemmer taktikken, presshøyde etc. Opplegget er defensivt i utgangspunktet, da blir spillerne defensive i hodet.

2. Hvert "oppspill" bakfra datt ned i hodet på den samme Løv/Ham stakkaren i midtforsvaret. Desto mer Løv/Ham regjerte baki der i lufta, desto mer slo KIL langt!! Tre eller fire ganger rullet KIL langs bakken, hver jævla gang ble det målsjanse av det.

Ansvarlig(e): De som bestemmer spillestil. Jeg savnet virkelig viljen til å gjøre grep underveis. Det er innlysende at det ikke var lurt å slå langt, hvorfor griper da ingen inn og justerer? Når de samme øynene ser at det blir livsfarlig når vi kommer fram via kant langs bakken, hvorfor ikke spille mer på dette?

3. Når man først hadde et brukbart angrep og kom seg ut på kant i innleggsposisjon var det kun to-tre mann i boksen. Disse var stillestående!! Hvorfor ikke flytte opp flere? Hvis en kant har ballen kan man faktisk flytte opp to indreløpere, motsatt kantspiller, spissen er jo der pluss motsatt back!

Ansvarlige: De som bestemmer og driller offensive bevegelsesmønstre. (I den grad dette skjer)

Det er skremmende at vi ikke tør å gå ut i 100 på hjemmebane og sette trøkk på et sånt lag. Vi kommer ikke til å slå NOEN på Gjemselund om vi skal ligge bakpå sånn hjemme. Man vinner ikke om man ikke tar sjanser. Jeg forstår at denne spillestilen funker borte, men overhodet ikke hjemme.

Håper dette var "kun" en dårlig dag på jobben.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 20:44 
Trener

Så for å summere, så fritar du alle spillerne og skylder alt på trenerne?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 20:53 
Klubbdirektør

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal pompe de høye ballene inn i midten da Løv hamn stopperne vant hver eneste hode duell. Det ble litt bedre da Berg Hansen kom inn på. Stormoen er ikke god nok. Blir for redd og treg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 20:58 
Forumlegende

Sigurd wrote:
Så for å summere, så fritar du alle spillerne og skylder alt på trenerne?

Vel, trenerne kan gjøre grep som er synlige på bana. Før kamp kan man si noe om presshøyde. Trenerne bestemmer somr egel presshøyde. Om treneren forlanger full fart fra første spark på ballen og rett i angrep vil dette skje dersom man har en disiplinert spillergreuppe.

Videre var det ikke plan i det offensive spillet. Sånt må trenes på på treninger.

Så for å besvare ditt spørmsål veldig kort: JA!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 21:10 
Klubbdirektør

En ganske normal reaksjon fra vår Karlsen etter et tap... Enig at det ikke er guds og at man ikke tørr i en sånn kamp som vi bør styre og dette er synd. Virker som laget ikke tror på seg selv uten Pelu på banen og spissene i dag var drit dårlige.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 21:13 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
En ganske normal reaksjon fra vår Karlsen etter et tap...

I dag har jeg ikke bare telt til 10, men til 100..

Jeg skal som rasjonelt menneske stå inne for alt det der jeg har skrevet. Så du noe annet enn meg? Værsågod til den eller de som vil rive filler av mine argumenter med gode fotballfaglige argumenter. Ja for du så vel noe annet enn meg ettersom du besvarer mitt innlegg på den måten? Isåfall hva?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 21:14 
Klubbdirektør

Besvart over at laget ikke har tro når vårt beste angreps våpen er skadet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 21:21 
Forumlegende

Jada-jada wrote:

Ja jeg ser mangelen på Pelu. Men det skal likevel være mulig å spille fotball uten Pelu. Er man så avhengig av en spiller har man et stort problem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 21:38 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
Jada-jada wrote:

Ja jeg ser mangelen på Pelu. Men det skal likevel være mulig å spille fotball uten Pelu. Er man så avhengig av en spiller har man et stort problem.

Med blanding at man ikke tørr å styre kampem og gå rett i angrep i stedet for å se hva motstander gjør "håpløst"

Vi er vel i grunn enige og komentaren gikk ikke på KIL sin presentasjon men din reaksjon...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 21:43 
Forumlegende

Jada-jada wrote:
Karlsen wrote:
Jada-jada wrote:

Med blanding at man ikke tørr å styre kampem og gå rett i angrep i stedet for å se hva motstander gjør "håpløst"

Vi er vel i grunn enige og komentaren gikk ikke på KIL sin presentasjon men din reaksjon...

Jepp, og i motsetning til KIL går jeg "høyt ut". Harde argumenter rett fra levra :P

Og for å være litt ydmyk oppi dette, jeg håper jeg tar feil. Men er redd for at jeg ikke tar feil.

Jeg står inne for at fotballen som ble servert i dag er feig. Dersom noen med mer fotballkompetanse enn meg kan kle av mine argumenter er intet bedre enn det:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 21:46 
Forumlegende

Fornøyd med kvelden. Av de 723 jeg tippet skulle kom - så kom 718!Bra i været!

Karlsen er inne på mye. Med god utsikt til benken var det jeg så at man skreik til dommeren og diskuterte med 4.dommeren. Det var vel alt.
Jamfør den merkelige forklaringen om å trekke seg i bakgrunnen ved Haugesundkampen. Hvis naboen fossblør lørdag morgen venter man ikke til mandag for å ringe til fastlegen.

Man må slutte å rope på Pelu som et mantra eller sesam sesam. Han kan bli mer skadet og dra på seg dumme kort og få karentener. Alle lag har skader etc,. på nøkkelspillere.

KIL mangler vel en klar sjef på banen. Ingen Roy Keane som spytter og bretter opp ermene og sparker med - og motspillere på leggen.

Men samtidig er vel ikke de individuelle egenskapene gode nok heller. Mye dårlig mottak og fæle pasninger - samt at man "gjemmer" seg ofte i boksen.

Dessuten møtte de en sulten Ørjan Låstad som tok vare på sin sjanse. Dessuten må da Løvham ha seriens beste keeper. Både på strek og i felt.

Det er tøv at Peter Samuelsson skal måtte ta i mot flust av pasninger i brysthøyde midt motstanderens halvdel uten bevegelse rundt seg - samt løpe på det mest håpløse. Dessuten er han ikke god til å ta i mot oppspill til seg. Bruk spillerne til det de kan. Bare ved å se på hans kroppsbygning og bevegelser ser man at han skal hugge rundt og i boksen - og lite annet.

LøvHam's mål var nydelig - preget av bestemthet og konsentrasjon og en avslutning på direkten. KIL maste og var unøyaktige og krampaktige.

Husk at man også møtte et lag som slipper inn lite mål.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 23:14 
Forumlegende

Begge omgangene startet med at KIL tok litt tak i kampen, men man falt fort for Løv Hams grep for å få kampen ned i tempo, samtidig som vi hadde lagt opp til en uvant formasjon som ikke satt helt, og etterhvert falt helt sammen. Løv Ham scora fordi Kamark solgte seg, desverre for Kamark som hadde flere gode raid oppover kanten i dag. Syns Torp var veldig god i 1. omgang, men hvirka som han ble tatt helt ut av kampen i 2. omgang.
Pat var absolutt sugen på å spille og gjorde jobben i 2. omg. Frisparkene hans hadde fortjent en bedre skjebne. Ørjan burde spilt mer, Arnar er ikke midtbanespiller og når vi har alle friske på midtbanen bør vi velge ut ifra det. Stormoen tilbake etter skade og viser en del gode gjennomspill, blant annet fremspillet til Kamark som blir reneste Brasil angrepet, men som desverre ikke lykkes helt og endte som de fleset av våre angrep i dag, med det tafatt forsøk så fort man når motstanderens 16. meter. Skulle ønske Stormoen var litt ivrigere på å avslutte, han står ofte i returrommet og har mulighet til å avslutte, men velget alltid å forsøke på fikse gjennomspill, det ser ofte veldig lekkert ut, men det blir desverre for mange slike sexy fremspill og for få avsluttninger mot mål. Ivo har rett at i at det blir for lite beveglse rundt Samuelsson og trekket med Lindau og Samuelsson fungerer vel heller ikke optimalt da de blir for like i spillestilen.

Regner med at gutta nullstiller seg foran neste kamp og det skal ikke forundre meg om vi rundspiller Sogndal borte, det jo slike kamper gutta liker best.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jun 2007, 23:45 
Klubbdirektør

Enig der med Mikeb og Karlsen!

Det er slike fotballkamper som mot Sogndal vi liker best, og hvorfor? tja.. si det.. Sogndal er et godt lag, og det liker vi å spille mot akkurat slik som mot Kamma og Bryne.... kriger og vinnerinstinktet er der hundre og ti prosent.. men mot LøvHam..?

Spør du meg var det god gammel dags undervurdering. Vi legger oss NED på samme nivå som motstanderlaget.. uansett hva slags kvaliteter de har.. det mener jeg etter mange år som KIL supporter.. og det er både på hjemme og bortekamper.. i mine øyne er det forskjellen på gode og dårlige lag.. ikke det at jeg mener at KIL er dårlige i den forstand, men lag som rykker opp vinner mot lag som i utgangspunktet er dårligere.. det gjorde ikke KIL i dag.. Sogndal borte neste.. forundrer meg ikke om vi vinner den kampen, men derimot taper cupkampen mot Notodden..

sier som Arne Scheie, tipp aldri på Skeid, KIL og Tottenham!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jun 2007, 00:05 

Trond Amundsen viste at han var et geni idag :) som Løv Ham trener viste han va som skulle til for å vinne. Han er en spesialist som trenern. Bare å se hvor mange mål Løv Ham har sluppet inn iår. Det er 10 mål på 11 kamper ;) Det vil si best i Adeccoligaen. Helt utroli at KIL ikke valgte Trond Amundsen som hovedtrener i fjor. Bare se va han får til i Løv-Ham med det lave budsjettet ! :) Med hannes CV som trenern forteller det alt , trener i Santos , trener for KIL/NTG jr (Sølv i Interkrets og semifinale i Jetcup), året etter ble han spillerutvikler i klubben og sesongen deretter ble han hovedtrenern i Løv-Ham :) stor sukse... Grattis Trond , stå på !

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]