KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 06:06

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 16:09 
Klubbdirektør

Har jo meg da. Jeg og kameraten min har nå 25 års jubileum med Kil kamper. Hvis alle hadde holdt ut like lenge hadde det hvert gøy. :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 15:22 
Grævling

Er i det minste fler som syns det er håpløst oppmøte på Gjemselund:

http://www.glomdalen.no/kil/article2811236.ece

Bra skrevet av Levi, som alltid. Det er selvfølgelig også noe Klubben selv burde ta tak i, men her trenger de tydelig hjelp med å fantasere frem noen gode forslag. Jeg har grubla mye og lenge over hva som kan finnes på i denne byen uten at jeg har klart å komme på noe lurt...... noen som har forslag til hva som må til?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 16:05 
Klubbdirektør

Jeg er veldig enig i det han skriver men har ikke noen gode råd til deg Raggen ang hva som skal til :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 16:26 
Grævling

Nei, det som er litt av problemet....ikke at folk ikke har ideer og forslag, men at det rett og slett må til noe helt ekstremt for å få folk til å få ut finger'n!

Det er jo heller ikke mulig å kjøre "Tufte-show" på hver eneste hjemmekamp, og det er vel begrenset hvor lenge de også hadde klart å fylle opp Gjemselund.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 16:38 
Klubbdirektør

Man har jo som kjent tidsklemma og mange tilbringer sikkert kvalitets tid med familen på en Søndag bare synd dette ikke er å gå på fotballkamp....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 17:55 
Grævling

Kvalitetstid med familien og fotballkamp går lett å kombinere, på søndag kom jeg til Vinger kl 14.55......kl 15.00 var middagen klar hos bestemodern (som da representerer "kvalitetstiden").... kl 16.00 var jeg på plass på Gjemselund!

Men det er klart, jeg forventer ikke at hele Vinger skal prioritere som meg selv ;-)

Last edited by Raggen on 07 Jun 2007, 17:57, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 17:55 
Trener

Veldig enig med Levi Henriksen her, han har veldig gode poenger..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 17:56 
Grævling

Ser jaggu ut til å være ganske lik linken som ligger noen innlegg litt lenger opp dette gitt ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 07 Jun 2007, 20:42 
Klubbdirektør

Sigurd wrote:

Veldig enig med Levi Henriksen her, han har veldig gode poenger..

Jepp, må bare underskrive på dette jeg også. Han har veldig mange gode poenger. Forhåpentligvis kommer det en fruktbar debatt ut av dette som forhåpentligvis gjør at den jevne glåmdøl kanskje tenker seg litt om (hvor utrolig det enn høres ut :shock: ) , lokalpressen (les glåmdalen) kan gå litt i seg selv med litt mer positiv vinkling på ting samt at støtteapparatet kan sikkert også bedre seg. Det er ikke mange årene siden ham-kam slet med de samme tilskuertallene (800 - 1600) i 1. divisjon mens de nå trekker "utrolig" med folk i forhold (med drittkjedelig fotball :D ) Bortsett fra at de har et litt bedre fotball-lag (gud forby), kunne det vært interessant og visst hva de har gjort der.

Med 800 tilskuere mot et topplag som Bryne med alle foutsetninger for å trekke folk (fint vær, ingen tippeligakamper, flott kamp mot Molde uka før osv, osv) bør det ringe noen varsel-lamper. Vi har vel et budsjett på 1300 ca, og vi kan vel takke valfartende hedemarkinger for at vi er over dette foreløpig. Hvordan blir tilskuertallet mot Løv-ham hvis vi vinner mot Rausfoss montro ? 600 ?

Får håpe det kommer noe konstruktivt ut av dette som Levi tar opp, for det er jo tross alt mange som bryr seg om dette laget...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2007, 07:59 
Forumlegende

Kan ikke se noe særlig intelligent i Levi's artikkel.

Selvsagt bør en som livnærer seg av skriving og å fantasere klare noen poeng, men det ble jo bare stort sett ellers det samme tjaset om treige folk fordi de ikke har sett lyset slik som ham i denne saken - samt kritikk av folk som arbeider seriøst og med gode motiver. Folk som ikke nødvendigvis er kjendiser og som det er populært å være med hils på.

Men det er jo alltid lettest å kritisere de "grå" - det gir mest applaus det.

Også respektløst å småharselere over barnelenke og orkesteret.

Om Glåmdalen er man inne på noe - men det er vanskelig for den også å balansere mot annet spotssstoff. Dessverre er ikke KIL så "populære" blant folk som ikke fotball om hovedinteresse - som vi skulle ønske og tro.
Det finnes faktisk folk med andre interesser enn fotball.

En ny stadion a la de skisser vi har sett vil nok kunne dra noen ekstra en stund. Samt å kjempe i toppen.
Se Hønefoss drog bare under 700 i går mot Moss. Det er flere som sliter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2007, 12:51 
Klubbdirektør

Nå skal det vel også legges til at Hønefoss kommer fra 4-1 tap mot Sogndal i sist runde og kampen gikk på en onsdag. KIL kommer fra 0-2 seier i Molde og spiller på en søndag. 800 tilskuere er flaut..

Synes innlegget til Levi var utrolig bra, og han kaster ut flere gode forslag som styret i KIL kanskje bør ta tak i.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2007, 14:40 
Klubbdirektør

800 er flaut men som skrevet før så var det konfirmasjons helg i Hedmark og da falt nok en god del bort grunnet dette.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2007, 23:16 
Forumlegende

Vi vil jo alle ha fulle hus, men denne smålige kritikken og fordømmingen av distriktets folk - er i utgangspunktet "ond" og bringer mull med seg.
Kalle ikke folk treige.

Jobber man derfra og ikke ut fra at man har noe å tilby - må alt mislykkes.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Jun 2007, 02:46 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Vi vil jo alle ha fulle hus, men denne smålige kritikken og fordømmingen av distriktets folk - er i utgangspunktet "ond" og bringer mull med seg.
Kalle ikke folk treige.

Jobber man derfra og ikke ut fra at man har noe å tilby - må alt mislykkes.

Herregud, det er da vel bare et forsøk på å gi folk et spark i ræva. Å overdrive poengene sine er ikke akkurat en uvanlig fremgangsmåte for å få frem et budskap. I alle fall ikke i en slik artikkel som Levi skriver.

Og jo folk ER treige i denne byen. Jeg synes det ordet faktisk er meget dekkende. Og det gjelder ikke bare fotball. Det gjelder også kulturarrangementer. Spør du den vanlige mann eller kvinne på gata i Kongsvinger om hva de synes om kulturtilbudene i Kongsvinger vil sikkert 9 av 10 si at det er veldig dårlig. Men hvor er disse da det først skjer noe? Jo, de sitter på ræva hjemme i stua, med hånda i buksa og gleder seg til å lese om det var noe stas i morgendagens glåmdalen.

Å skape ordentlig entusiasme rundt noe er ikke gjort over natta. Men potensialet til denne byen, og til KIL er utvilsomt til stede. Bare se på Sogndal. I denne lille byen bor det 6 822 innbyggere (1. januar 2007). I forrige hjemmekamp mot Hønefoss hadde de nesten 2000 tilskuere. Fotballaget er et knyttepunkt, og noe alle prater om. Slik var det til en viss grad i Kongsvinger en gang i tiden også. Fotballaget Kongsvinger var noe man kunne være stolt av, og prate om med alle. Det satte byen på kartet. Så fort KIL begynte å bevege seg nedover i systemet ble noe av denne stoltheten borte, og dermed dabbet også interessen.

Slik jeg ser det skjønner ikke folk hvilken prestasjon det er at KIL har et lag i adeccoligaen med de midlene vi har til rådighet. Vi bør være stolte, og vi bør nyte det så lenge vi kan. Folk skjønner ikke at KIL trenger publikum like mye som publikum trenger KIL. Vi kan ikke presse folk til å gå på kamp fordi de skal gjøre klubben en tjeneste. KIL skal være en tjeneste for folk i denne byen. At det er mange her i byen som er glad i KIL er det ingen som helst tvil om. At 90% av disse er medgangssupportere er jo det store problemet her. Hvordan man skal klare å skape denne entusiasmen rundt laget, annet enn ved å servere gode sportslige resultater har jeg selvsagt ikke svar på. Men jeg tror ikke det er så mye som skal til.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Jun 2007, 17:04 
Forumlegende

Noen gode tanker i kil-bloggen om det (og i mine kommentarer der....ikke minst)...........

RØYFRI STADION --- ikke moro å ha gått på kamp og fått nummerert billett og havnet blant en gjeng giftspredere. Ikke så sikker på at "antirøykere" (ikke bry om hvorfor de er det, allergi f.eks) kommer neste gang eller en annen gang.
Tenk å kunne reklamere med røykfri stadion.

Men hvorfor er plakatene som henges opp i byen blitt så tafatte og triste mot før? Nesten uoppdaglige.

Stand på Kongssenteret lørdag før hver hjemmekamp. Rigg og skjerm og vis attraktive gode gamle KIL-glimt. Dele ut noen gratisbilletter der og da...

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]