KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 06:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2007, 16:46 
Grævling

Korslund wrote:
Eller må man leie inn Tufte til hver kamp? Eller drar de som da har kjøpt billett etter at Tufte har spilt? Fotball ikke en gang verdig for 6 divisjon er tydeligvis mer underholdende enn å se KIL.

Synd det ikker er løkkecup mer enn en gang i året......

Har nevnt det før og kan godt gjenta det:

Hvis folk flest i denne byen har større intr. av å se på folk som faktisk ikke har snøring på å spille fotball så kan jeg godt ta på meg å labbe rundt på gressmatta i 1 time før avspark og gjennom hele pausen og leke med ball, enkelte av gutta på Tufte er trolig mye bedre enn meg pr dags dato, så skulle dette føre til 2000 ekstra tilskuere er det bare å sette igang!

Jeg tar i hvert fall på meg de utfordringene jeg vet jeg kan utføre.....å true med å løpe Oslo Maraton som Henning Danielsen kommer jeg aldri til å gjøre ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2007, 22:37 
Forumlegende

Vær heller glade for de som kommer.

Det er faktisk respektløst å kritisere folk for å ikke gå på kamp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2007, 23:17 
Klubbdirektør

Greit nok Ivo, det er din mening. Synes det er litt vell hardt å kalle det respektløs, men du skal da få mene hva du vil ;)

Det jeg ikke helt skjønner er egentlig hva man ellers skal gjøre på en søndag kl 18.00... det er jo så å si ingeting.. i mine øyne...det er jo ingen tilbud i Vinger, så ja.. jeg sliter med å se den..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Jun 2007, 23:36 
Kaptein

All ære til de som møter opp hver gang. Medgangssupporterne er de som irriterer meg. Hadde det vært slik at vi aldri hadde vært mer enn 1000 tilskuere hadde det vært greit, men når vi er mye folk på noen kamper er det irriterende at de ikke kommer og støtter laget hele tiden. "Je gidder itte betala penger for å se KIL tapa." Vingers folk er vel pessimistiske..

Bortsett fra medgangssupporterne er det også mange som sikkert mister interessen når det er så få lokale. Mye morsommere å se på kamerater eller slektinger spille, enn noen fra andre steder man ikke har noe forhold til...

Skuffa er jeg uansett over folk på Vinger..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 00:11 
Materialforvalter

Er helt enig at det både er synd og rart at ikke flere folk på Vinger reiser på Gjemselund. Tror det er mange som tross alt vil synes det er synd om Kongsvinger ikke klarer å beholde et lag i toppfotballen - man vet jo som regel ikke hva man har før det er borte og det er for sent.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 10:16 
Saftblander

Ja det er trist at ikke flere stiller opp på kamp og man trenger ikke være spesielt smart for å sile ut medgangssuporterne her på forumet heller.....
Jeg syntes faktisk det er mye verre å spy ut masse meninger her i forumet "de fleste negative" samt ikke vet hvordan Gjemselund ser ut lenger.
At de som er engasjert i klubben forlanges går på en kamp av og til syntes jeg i hvert fall ikke er respektløst :roll:
Mye av skylden har sikker KIL Toppfotball som ikke klarer å friste hjemmepublikum på en bedre måte for å få trause late glomdølinger ut av sofaen.Jeg tror også mange har hoppet av lasset da laget har fått så mange ukjente navn og sammtidig fortsatt tror at man klarer/bør bygge et topp lag med lokale helter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 10:20 
Forumlegende

Det meste skyldes nok at man rett og slett ble bortskjemt etter 17 år i tippeligaen, når man da rykket helt ned i 2. div falt nok mange fra. Tar tid å få tilbake publikum når man spiller på middels 1. div nivå når man konkurerer mot masse fotball på TV og andre aktiviteter, men man har jo vist at det går ann å dra folk til Gjemselund fortsatt og nå som Raggen stiller opp som lokal "Tufte"-helt burde jo det lokke noen og enhver til å komme å se på ;

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 10:53 
Klubbdirektør

Tina wrote:
Ja det er trist at ikke flere stiller opp på kamp og man trenger ikke være spesielt smart for å sile ut medgangssuporterne her på forumet heller.....
Jeg syntes faktisk det er mye verre å spy ut masse meninger her i forumet "de fleste negative" samt ikke vet hvordan Gjemselund ser ut lenger.
At de som er engasjert i klubben forlanges går på en kamp av og til syntes jeg i hvert fall ikke er respektløst :roll:
Mye av skylden har sikker KIL Toppfotball som ikke klarer å friste hjemmepublikum på en bedre måte for å få trause late glomdølinger ut av sofaen.Jeg tror også mange har hoppet av lasset da laget har fått så mange ukjente navn og sammtidig fortsatt tror at man klarer/bør bygge et topp lag med lokale helter.
Hvis du klarer å bygge et topplag med lokale spillere så for du gjøre det. Hvis det finnes noen som vet om gode spillere i distriktet så si fra til Steen. Da kommer Kil til ha bli hverende i 2 div for evig tid. Det er ikke derfor folk ikke kommer. De er rett og slett drit lei fotball og Kil. Ta en runde rundt om i byen og spørr folk i alle aldre om hvorfor de ikke er på kamp. Da for dere ikke mange positive svar. Det kan jeg love dere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 10:59 
Grævling

Hadde vi hatt 11 utlendinger på laget, men vært i toppen av TL....så hadde det garantert vært 3000 på alle hjemmekamper...dette med lokale spillere er til stor del en "oppskrytt" greie, resultater er viktigst....for den gemene hop.

Selvfølgelig skulle jeg helst sett at det var nok lokale til å kunne levere like bra resultater, men det er en annen sak...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 11:05 
Klubbdirektør

Enig der. Det var jo ikke mange lokale spillere da de var i toppen heller. Er like mange i dag som for 10-15 år siden. Men hadde kil fått tak i et par spisser som de i Stabækk hadde folk kommet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 11:05 
Saftblander

Janko wrote:
Tina wrote:
Hvis du klarer å bygge et topplag med lokale spillere så for du gjøre det. Hvis det finnes noen som vet om gode spillere i distriktet så si fra til Steen. Da kommer Kil til ha bli hverende i 2 div for evig tid. Det er ikke derfor folk ikke kommer. De er rett og slett drit lei fotball og Kil. Ta en runde rundt om i byen og spørr folk i alle aldre om hvorfor de ikke er på kamp. Da for dere ikke mange positive svar. Det kan jeg love dere.

Jeg snakker ikke om meg selv da Einstein men den litt eldre garden på Kongsvinger som ofte gir dette som en undskylding for å ikke være på kamper lenger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 11:10 
Klubbdirektør

Jeg har noen kamerater som har spillere på junior laget, men de gidder ikke en gang gå å se sønna spille fotball. Unnskyldningen er at kil kommer aldri tilbake i toppen og 1 div gidder de ikke se, Er nok mange av dem desverre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 11:17 
Saftblander

Janko wrote:
Jeg har noen kamerater som har spillere på junior laget, men de gidder ikke en gang gå å se sønna spille fotball. Unnskyldningen er at kil kommer aldri tilbake i toppen og 1 div gidder de ikke se, Er nok mange av dem desverre.

Ja ja det blir jo ikke akkurat bedre hvis det gjelder både den eldre og yngste garde men det er vel mange smågutter/jenter som holder med Rosenborg/Vif i Kongsvinger grunnet de tror det er kult :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 15:27 
Forumlegende

For å gå på kamå så...........

1) Man må være fotballinteressert - ellers er det meningsløst å bruke flere timer på noe man ikke bryr seg med.

2) uten medgangssupportere ville kassa bli tom og tribunene likeså.
det er etter min mening helt ok å slv bestemme hva man vil se av kamper, når og mot hvem - uten at andre har noen rett til å kritisere det.
hva slags forhold man har til fotball generelt og lag spesielt er det faktisk ingen oppegående som har noe med.

3) man er ikke nødvendigvis treig om man gjør noe annet - altså dyrker andre interesser o.l. eller foretrekker sofaen.
fotballinteresse er i seg selv ikke tegn på verken

* intelligens
* godhet
* vett
* treighet
* slemhet
etc.

har man ikke spesiell interesse - hvorfor tvinge noen?

4) jo, mange ble nok bortskjemte etter TL i mange år - det vet jeg.
likevel - har man ikke noen spesielt forhold til klubben, så synes mange at middels 1.divplass mot ikke de attraktive lagene her i landet ikke fenger.

5) verden går ikke under og det er ingen tsunami om KIL ikke lykkes.
derfor kan man ikke kritiere noen for unnlatelsessynd heller. det er ikke noe moralsk forkastelig.

6) idag i motsetning til før er det haugevis av ting å være opptatt med.
før var det ikke tv-kamper, ikke noe særlig internett, ingen pc'er etc.
mange vokser opp uten å at fotball er det store i livet. synd nok, men sant.

7) kjemper man i toppen eller rykker opp - kommer nok flere.

8) det må jo ikke nødvendigvis være negatibitet at man

* påpeker sine meninger om hvorfor lite folk
* at man ikke liker den "stigmatiseringen" av de som ikke er der
* at man påpeker at for de fleste betyr ikke KIL så mye som mange

TINA
litt morsomt. Av forskjellige grunner så jeg kanskje 3-4 kamper fra høyeste nivå over mange år. Siden starten 2004 har vi 2 hjemme sett alle hjemme + et par borte og har sesongkort for 3.året på rad. Dessuten bruker jeg feriedager når det er hjemmekamper på ukedager slik at jeg kan få min daglige doser sykkeltrening før kampen. Til orientering kan jeg nevne at fri førstkommende er feriedagen innvilget.......

så litt - om ikke annet litt bommet du med utsilingen din......................

Profile  

Post subject:
PostPosted: 06 Jun 2007, 15:57 
Saftblander

Hvordan i alle verden kom du frem til at den var siktet på deg ivo? Flott at du er en ivrig kjøper av sesongkort og stiller på like mange kamper som meg selv. Vi trenger flere som deg ivo.......

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]