KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 10:02

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 15:30 
Forumlegende

Samtidig er dette vi ser nå rake motsetningen av handlingslammelsen vi var vitne til både i 99 og 2001, da handlingslammelse sendte oss ned. De som styrte den gangen evnet ikke/turte ikke/ville ikke/gadd ikke hente inn forsterkninger eller gjøre noe med trenersituasjonen før det var for seint.

Nei takke meg til sånn det er nå:) KIL er en liten klubb, all klasse vi kan få tak i, om enn midlertidig, kan alle dra nytte av.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 16:24 
Trener

Karlsen wrote:
Samtidig er dette vi ser nå rake motsetningen av handlingslammelsen vi var vitne til både i 99 og 2001, da handlingslammelse sendte oss ned. De som styrte den gangen evnet ikke/turte ikke/ville ikke/gadd ikke hente inn forsterkninger eller gjøre noe med trenersituasjonen før det var for seint.

Nei takke meg til sånn det er nå:) KIL er en liten klubb, all klasse vi kan få tak i, om enn midlertidig, kan alle dra nytte av.

Godt sagt, Karlsen.

Forsåvidt enig selv om jeg også er skeptisk til mange korttidslån. Likevel, slik NØFF har utformet reglene så må jo evt. langtidslån vente til 1. juli, og da håper jeg virkelig at spesielt Arnar, men også BKI blir lånt ut sesongen.

En annen faktor som må vurderes i tillegg til at høyere kvalitet på trening også gavner utviklingen til våre egne juniorer, er jo resultatet av de to "kortsiktige" løsningene vi lånte inn i fjor.

Både Ørjan og Pelu ble jo faste Kongsvinger-spillere etter sesongen. Sammenligner vi deres status med Arnar og BKI, så har Arnar en kontrakt som går ut etter sesongen, akkurat som John Pelu, og Arnar er LANGT bak i køen når det gjelder fast plass i Vålerengen, akkurat som Pelu....

Ørjans kontrakt med SF varte ut inneværende sesong, men Sandefjord slapp ham tidligere. Er ikke sikker, men BKI har muligens kontrakt med LYN også ut neste sesong.

Med andre ord, hvis jeg ved nyttår eller rett over nyttår får nyheter på KIL.no som gir meg en Deja-vu følelse så sprettes et par ekstra champagnekorker i min umiddelbare nærhet ;)

Tar gjerne i mot denne fyren fra RBK også, og ikke bare for å komme tilbake til topic :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 17:11 
Grævling

Skulle det ende opp med at VIF slipper Arnar, så er det nok fler en KIL som vil melde seg på i jakten etter underskriften hans. Sandefjord er nok de som er mest ivrige etter å få tak på gutten. Får bare håpe at han trives så godt i KIL at han rett og slett velger å se bort fra andre muligheter til å tjene mer penger, men kanskje heller velger å bli værende i en klubb hvor han i det minste er fast på laget.....det har jo også litt å si for hans egen utvikling fremover.

Hvem vet hvor langt han kan nå.....jeg savner i hvert fall Dan Eggen på landslaget ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 17:15 
Forumlegende

Raggen wrote:
Skulle det ende opp med at VIF slipper Arnar, så er det nok fler en KIL som vil melde seg på i jakten etter underskriften hans. Sandefjord er nok de som er mest ivrige etter å få tak på gutten. Får bare håpe at han trives så godt i KIL at han rett og slett velger å se bort fra andre muligheter til å tjene mer penger, men kanskje heller velger å bli værende i en klubb hvor han i det minste er fast på laget.....det har jo også litt å si for hans egen utvikling fremover.

Hvem vet hvor langt han kan nå.....jeg savner i hvert fall Dan Eggen på landslaget ;-)

Arnar minner også litt om Rune Bratseth i spillestilen, men har ennå litt igjen for å nå opp til ham. Men har klart kulere sveis enn Bratseth.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 19:18 
Klubbdirektør

Jeg skjønner ikke helt hvorfor Vif,Lyn,Lillestrøm spillere plutselig skal få sterke følelser for KIL etter et par mnd spill for vår klubb... Leiesoldater er nok det rette navnet for disse og de går selvsagt heller til en eliteklubb kontra videre spill for KIL hvis dette blir valget... Hadde jeg spilt årevis i feks Lillestrøm så hadde jeg virkelig ikke sett på KIL som et alternativ som fast klubb hvis tippeligaklubber også hadde vært int i meg. Alle fotballspillere på et høyt nivå "vil bli bedre" da er nok en liten periode i KIL fremfor 2 Div et godt valg, men at vi klarer å få dem kontraktbundet vil evt bli en bombe for meg dessverre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 19:37 
Reserve

Vil anta at noen unge spillere foretrekker å spille fast i 1 div, fremfor å ha kontrakt med et elitelag og kanskje komme innpå et par-tre kamper i sesongen. Hvis man har spilt "årevis" i lillestrøm, og fortsatt ikke kommer lenger enn benkesliter er det kanskje på tide å se seg om etter en klubb hvor man får spilletid.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 20:13 
Trener

Nettopp.. Og, som de unge gutta kanskje får se, så er KIL et springbrett videre.. Gode spillere i KIL blir lagt merke til og blir ofte solgt videre. Dersom vi får kloa i Førsund/ Ingebretsen, så er det nok en meget god investering for fremtiden!

Husk at alle fotballspillere vil spille mest mulig, og det er vel en grunn til at for eksempel Sandefjord ikke ville fornye lånet med Førsund.. Det er begrenset hvor lenge man gidder å være "squad-player" neste sesong..

Et lite "ønske" på slutten.. Det kan jo hende Førsund uansett spiller Adecco neste år, om Enga forstetter trenden nå, kan det fort hende vi får besøk av dem neste år..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 22:20 
Grævling

Kan noen si meg hvor dere har det fra at det var Sandefjord som ikke ville låne Førsund av VIF?

Slik jeg har forstått det så var de vel jaggu ute og ville låne han før han i vår kom til KIL!!

...men da syntes selvfølgelig VIF at det var bedre å sende han til XXX-land i stedet for å styrke laget til en konkurent i tippeligaen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Jun 2007, 23:04 
Trener

Det er jeg ikke kjent med, men regnet med at de ikke hadde bruk for han ettersom han ble sendt tilbake.. Kan også hende at han ikke ville gå dit selv, fordi han skjønte han ville få mer spilletid i Vinger. Han var ikke så mye på laget mot slutten av sesongen, etter at Birger Madsen ble klar.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 04 Jun 2007, 12:22 
Klubbdirektør

Nordvik gikk til Haugesund:

http://www.fxt.no/tippeligaen/rosenborg ... 088167.ece

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Jun 2007, 14:46