KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 19:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 122 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 28 May 2007, 22:26 
Forumlegende

kilfotball.blogg.no wrote:
mikeb wrote:
Utrolig jevnt ja, så da ser jeg helst at vi tar 6 poeng på de neste to kampene ;)

Det skjemaet vi har holdt på med sier 12 poeng etter ni kamper for 45 poeng ved sesongslutt. Tre poeng mot Bryne hjemme, og vi er ett poeng foran.

http://kilfotball.blogg.no/1176724595_etter_skjema.html

men ligger heller før skjema enn bak ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 May 2007, 22:41 
Saftblander

Jeg skjønner meg ikke på KIL, hva skjer med at de vinner over Molde, de burde ha slått Ham-Kam, men så taper de som Haugesund og sånne lag som de egentlig burde slå..

Kan noen gi meg ett fornuftig svar på dette ?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 May 2007, 22:45 
Reserve

Saran wrote:
Jeg skjønner meg ikke på KIL, hva skjer med at de vinner over Molde, de burde ha slått Ham-Kam, men så taper de som Haugesund og sånne lag som de egentlig burde slå..

Sånn har det vært i alle tider.. Lag som forventer seg seier mot oss går ofte på blemmer, lag som tar oss seriøst gjør det bedre. Er nok ikke vanskligere enn det. Samt at det nok er litt slik andre veien også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 May 2007, 23:20 
Reserve

Alle kamper lever sitt eget liv. En klisje, javel, men likefullt sant. Mye av det som gjør fotballen så engasjerende og interessant er at mønsteret i en kamp er bare delvis gitt utfra styrkeforholdet i utgangspunktet. Den mentale innstillingen idet kampen starter betyr mye, og forsinkelsene (og eventuell annen uro som lå der) før Haugesund-kampen forklarer sannsynligvis mye av kamputfallet 16. mai. Idag var utgangspunktet utvilsomt et annet. Kanskje hjalp det med "krav-diskusjonene" mellom klubb og spillere før helgen? Dessuten er det liten tvil om at det er gunstig å møte Molde akkurat nå, spesielt når Berntsen hadde gjort god og grundig kampanalyse i forkant. I utgangspunktet vil jeg tro Molde og Bodø/Glimt er ganske jevnbyrdige, men kombinasjonen våre forbredelser+tenningen og motstanderens forberedelser/tenning forklarer mye av hvorfor vi blir rundspilt hjemme av et av lagene og vinner særdeles fortjent mot det andre.

At vi taper mot Kamma er en annen av fotballens lunefulle sider: sjanseuttelling og keeperforbannelsen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 01:26 
Klubbdirektør

Dette var sykt deilig. Og fortjent! Takk gutta. Bryne neste takk :mrgreen:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 02:04 
Klubbdirektør

Så nettop høydepunktene fra kampen på fxt. Molde hadde 2 store sjanser, mens KIL hadde kanskje 7. Og målet til Sylling Olsen var det virkelig klasse over! Rett og slett nydelig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 08:36 
Forumlegende

McAroni wrote:
Saran wrote:

Sånn har det vært i alle tider.. Lag som forventer seg seier mot oss går ofte på blemmer, lag som tar oss seriøst gjør det bedre. Er nok ikke vanskligere enn det. Samt at det nok er litt slik andre veien også.

og dette gjelder jo de aller fleste lag, ikke bare KIL. Og ofte er det slik at de såkalte topplagene går på blemmer mot lag lengre ned på tabbelen.
Når det gjelder 16. Mai kampen så hadde jo den et litt spesiellt forløp som også helt sikkert preget kampbildet. Regner med at Molde kampen fikk litt ro og trygghet tilbake til lag og støtteapparat og at vi ser et heltent KIL lag mot Bryne neste helg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 17:49 
Klubbdirektør

Har sagt det før, Samuelsson er en luring inne i boksen. Scorer kanskje ikke de fineste målene, men det gjør jo heller ikke spillere som van Nistelrooy for å dra fram et litt bedre eksempel..

5 mål på de siste 5 kampene er sterkt for en spiss som akkurat har kommet fra andre til første div... Applaus til Sylling som scorer nok et pent mål. Han har også bestått overgangen fra andre til første med glans.

Det som er forskjellen på KIL i år i forhold til i fjor er at det hele tiden virker som om vi kan score. Angrepsrekka er blant de beste i Adeccoligaen. Desverre virker vi ikke like solide bakover (Selv om vi visstnok var meget gode bak i går) men et hvert lag hadde vel merket å miste en spiller som Rønning. I tillegg er det jo en helt nykomponert firer baki der så vi får gi laget litt tid.

Utenfor banen skjer det mye tull som jeg lar være å diskutere ettersom jeg kun sitter på den informasjonen som suser rundt på nettet. PÅ banen derimot synes jeg det ser lyst ut. Kanskje en dårlig seriestart, men husk at KIL omtrent har skiftet ut halle spillerstallen, i tillegg til et splitter nytt trenerteam (utenom å fornærme noen skulle jeg gjerne sett Sønsterudbråten i KIL fortsatt, liker ikke måten han ble borte på.). Laget kommer til å bruke dette året på å bli kjent og om man greier å beholde nogenlunde samme lag til neste år, så er ikke Jens Njøsens optimistiske mål om Tippeliga 09 så urealistisk. Det blir ikke lett, men for første gang på en stund har vi veldig god kvalitet i alle ledd.

Bare se på gårsdagen. Det er veldig lenge siden vi vant mot et såpass godt lag på bortebane. Sist gang var vel Start i 2004? Kan huske tap borte mot Sogndal (2005 og 2006), Stabæk (2005), Bryne (2005, 2006), Sandefjord (2005), Godset (2006), B/G (2004, 2006).....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 18:28 
Klubbdirektør

Korslund wrote:
Har sagt det før, Samuelsson er en luring inne i boksen. Scorer kanskje ikke de fineste målene, men det gjør jo heller ikke spillere som van Nistelrooy for å dra fram et litt bedre eksempel..

Det får så heller være.. Mål er uansett mål.. De fine målene får tryllekunstneren Sylling-Olsen ta seg av :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 18:33 
Klubbdirektør

Ja det var vel det jeg ville frem til :)
"He's not a scorer of great goals, but a great goalscorer" :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 18:50 
Klubbdirektør

Angrepsrekka er blant de beste i Adeccoligaen sier du Korslund. Det kan du vel ikke mene. Kil ligger på 10 plass på den lista. Ligger også på 10 blant de som har slipt inn mest mål. Sparta og Skeid med 2 og 5 poeng har bare scoret 1 mål mindre en Kil. Det er meget bra av dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 19:52 
Reserve

Det er helt sykt hvordan stemninga her inne svinger på grunn av en seier eller noen tap. Etter Haugesund matchen var alt svart. Berntsen var for dårlig og laget var for dårlig. Nå er tydeligvis alt fryd og gammen igjen. Angrepsrekka er blant de beste i divisjonen. Svartmaling og hallelluja stemning skifter fra uke til uke. Men det er vel sånn det skal være. Fotball er følelser.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 20:24 
Spiller

Det blir selvfølgelig seier da vi har tre fotballspillere på midten.
Synes midtbanen fungerer mye mye bedre da ikke fremming spiller der.
På midten trenger vi spillere som kan slå en pasning og vinne en hodeduell, det tipper jeg arnar gjorde i går. Det nytter ikke og bare kunne løpe!!
Spennende og se hva som skjer da Harald og Ørjan er tilbake. Da tipper jeg fremming er langt bak i køen når det gjelder en midtbaneplass.
Så nå ser jeg med optimisme frem til helga:-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 20:40 
Grævling

Her var det liv ja.....gøy i Molde!!

Slik for fremtiden kan jeg opplyse at det er plass til ganske mange på bortefeltet der borte......tror sjeldent 2 karer har hatt bedre plass rundt seg på Røkkeløkka, men jaggu var det godt å ha litt å "løpe på" når sjansene ble radet opp :-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2007, 20:52 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Angrepsrekka er blant de beste i Adeccoligaen sier du Korslund. Det kan du vel ikke mene. Kil ligger på 10 plass på den lista. Ligger også på 10 blant de som har slipt inn mest mål. Sparta og Skeid med 2 og 5 poeng har bare scoret 1 mål mindre en Kil. Det er meget bra av dem.

Jeg vil si at Pelu, Samuelsson/Lindau og Sylling i form er en veldig god angrepsrekke som tukter de fleste forsvar. Slik som f.eks Ham Kam og Molde....

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 122 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]